/spanien/barcelona/forum/17707.aspx/spanien/barcelona/forum/17707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Forza-Blaugranas
2009-07-10 11:45
Gobbet

Det glädjer dig verkligen att du håller på en så stor klubb som Real va? Känner du att du har påverkat att de har tagit så många titlar eller vad är det som gör att du är så stolt över det? Det tyder väl mest på att du är ett medgångsfan utan dess like om du nu endast bryr dig om hur stor klubben är?
***L.Messi***
2009-07-10 11:38
foooball master//

M det hoppas jag med.
Barcelona foooball master
2009-07-10 11:28
hoppas villa kommer! the terrors of defense! länk
Barcelona Smogen
2009-07-10 11:18
välkommen hit då Don Andrés,

förresten ser jag den fortfarande inte som bekräftat eller officielt att Eto'o kommer lämna i sommar. men det verkar ju onekligen så...
Barcelona Don Andrés
2009-07-10 11:15
Gobbet:
Mycket möjligt att Ronaldo är mer oförutsägbar, jag menar han kan ju ramla både på sina egna och motståndarnas ben. Det kallar jag mångsidighet! ;P

Om jag ska vara helt ärligt så kan jag inte se vart denna Messi vs Ronaldo jämförelsen ska leda. Självklart tycker madridfansen att Ronaldo och är bättre och vice versa med barcafans och Messi. Att påstå att man kan se helt objektivt på saken om man är ett hardcorefan av nått av lagen tror jag inte en sekund på.

Istället kan man konstatera att båda är fantastiska spelare som förmodligen kommer att dominera fotbollen många år framåt. Njut istället av tanken på alla matcher med Barca vs Real och Messi vs Ronaldo vi har att se fram emot, halleluja!

För övrigt mitt första men förhoppningsvis inte sista inlägg här på forumet
Barcelona Cobain
2009-07-10 11:12
Orka diskutera Cannavaro när Eto´o verkar lämna klubben..
Barcelona Smogen
2009-07-10 11:05
Gobbet

tja....det beror ju på hur man ser det, Cannavaro vann den ju för sina insatser i italiens landslag och i juventus. han hade aldrig fått den för det han presterade i real tröjan....
Real Madrid Gobbet
2009-07-10 11:04
Messi leker//

Jag kan hålla med om att Ronaldo inte är en hjärtespelare. Men vad gör det lixom? bara han är bäst i världen och den effektivaste spelaren som finns så skiter jag fullständigt om han älskar klubben(vilket han nu gör) eller inte. Bara han levererar som spelare och slår er.

Barcelona är en liten klubb jämfört med jättarna Real madrid Milan Juventus och Liverpool. Glöm aldrig det grabs
Barcelona Smogen
2009-07-10 11:04
Gobbet

men saken är ju att ni senaste åren aldrig har våra spelares övermän. Ni köper spelare som åren tidigare varit bättre eller likvärdiga med våra och vips så blir dom sämre i er klubb och våra är bättre igen.
undantag C.Ronaldo som ju haft Messi som överman under ett helt år redan innan han kom till er.
Barcelona MESSI LEKER
2009-07-10 11:02
Gobbet ////

vem vann duellen sist då messi eller ronaldo ??

messi körde ju över hela united skiten o ronaldo hade ingen chans mot yaya toure .... o ronaldo kan lätt enkelt hamna ur balans o blir psykisk sjuk.... för det andra ronaldo är kåt i pengar mer än det är han inte ..... ronaldo spelar inte hjärta för klubben ..... så kom inte hit alla madridistas o börja inte provocera. o alla fotbollsfanatiker i hela världen vet att real är ett rent KÖPLAG inget mer
Real Madrid Gobbet
2009-07-10 11:01
Cannvaro 2007 i Real MAdrid vann han den ;)

Barca då? 2005?
Barcelona Smogen
2009-07-10 10:59
till er Madristas, en liten fråga...

hur många Ballon d'or har Real MAdrid spelare vunnit senaste 10 åren? ja alltså, så att dom vunnit Ballon d'or NÄR dom spelade i Real. förlåt, jag kan nämligen inte komma ihåg....
Real Madrid Gobbet
2009-07-10 10:58
Nä det e bara det vi alltid har era bästa spelares övermän i vår klubb ;)

men oroa dig inte inom en snar framtid gör messi en figo ;)
Barcelona Smogen
2009-07-10 10:57
Gobbet

hahaha.....du driver med mig va? du kan väl inte på allvar vara så blind att du tror det du skriver på allvar?
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-10 10:57
Ämne: Messi är en spelare ....Gobbet

Hoppas att du inte ändrar dig när nästa säsong drar ihop.
Jag ska komma ihåg ditt namn.

C.Ronaldo kör sina överstegsfinter vid hörnflaggan med närmast motståndaren 5 meter bort ifrån honom.

Alla har sin egen spelstil och de kan inte klandras för det.

Kolla länken
Barcelona Marc
2009-07-10 10:55
42 mål som ytter, varav 30 på frispark, 10 på straff och 2 öppet mål eller vad?

Nej, jag tycker det räcker nu.

Gobben

Vad vill du egentligen när du kommer in i vårat forum och skriver en massa skit?
Får det dig att känna dig mindre orolig över att Ronaldo ska floppa inför denna säsong?
Barcelona Barcamartin
2009-07-10 10:54
MESSI LEKER

Det var gårdagskvällens snackis, och länken har blivit postad för 10 minuter sen. :)
Barcelona MESSI LEKER
2009-07-10 10:51
Källa: David Villa klar för Barcelona

Vi är mycket intresserade av honom och har lagt ett bud, sa Laporta i går till spansk tv.
Det verkar ha gått igenom.
En källa nära Camp Nou säger till goal.com att Barcelona och Valencia – som har stora ekonomiska problem – är helt överens.
Enligt Laporta ligger prislappen på 440 miljoner kronor.

David Villa är bara en av pusselbitarna i Laportas nya lagbygge.
Tre spelare till ska in.
- Vi ska köpa en vänsterback, en mittback, en mittfältare och en anfallare, sa Laporta i går.
Mittfältaren kan mycket väl bli Franck Ribery.
- Vi är intresserade till ett rimligt pris, men det verkar inte som att Bayern München vill sälja.

Värvningen av David Villa lär också innebära att Samuel Eto’o lämnar Barcelona.
Kameruanen – som inte svarar i telefonen när Laporta ringer.

Har ni hört något om detta?

Barcelona Heywood Jablome
2009-07-10 10:50
Undra vad Eto'o väljer att säga den 15 juli då han ska hålla en presskonferens i Paris.

Väldigt tråkigt hur allt slutade. Jag tycker att man borde ha mer respekt för en nyckelspelare som Eto'o faktiskt har varit i Barcelona.
Real Madrid Gobbet
2009-07-10 10:49
Messi är en spelare som inte kommer hålla lika länge som c.ronaldo.

ROnaldo är bättre med huvudet, snabbare, har större vinnarskalle, större målspruta (42mål som ytter 2008). Messi hade bättre form förra säsongen ja. Men ROnaldo som bäst dödar Messi som bäst inget snack om saken. Ronaldo är mer oförutsägbar.

MEssi kommer bli lika förutsägbar som ronaldinho och bli avdankad och säljas till italien precis som ni alltid har gjort med era stjärnor genom historien.
Barcelona Barcamartin - tricampeones!
2009-07-10 10:49
Davuder

Jag vet inte om du vet, men källan här är fortfarande GOAL, som har fått det "från en källa nära Camp Nou".

Sanningshalten har inte ökat, men man kan hoppas att affären blir klar så fort som möjligt. Jag har alltid gillat David Villa, och att se han i Barca är en dröm som skulle gå i uppfyllelse. :)
Barcelona Criff
2009-07-10 10:45
Pierre13#, Han spelade offensiv mitt, precis som han gjorde mot er i 6 - 2 matchen.
Det är ett geni drag utav Pep. Svårare att markera ut honom där inne, och sen att Gago är alldeles för dålig för att markera honom, då han under matchens gång stod och skrek på sidlinjen att han hela tiden skulle söka sig mot Gago.
Real Madrid Pierre13#
2009-07-10 10:44
Criff

Messi går 8/10 gånger innåt, men han gör det så sjukt bra. Och i CL semi/final spelade han knappt på höger. Vet inte om de va Geni drag av pep eller inte, för att inte bli sönderläst. Oavsett vad så vann ni.

Varenda argentisk tallang blir kallad "nya maradona" den enda som är väldigt lik honom är Messi. Springer ungefär precis samma, stilen,rycker och bollen nära fötterna i hög fart. Plus båda har kört med gudshand.
Barcelona Marc
2009-07-10 10:43
Hehe ja, Messi går ju bara innåt i banan, undrar hur många gånger man sett det här(Länktips).

Sedan utan att provocera så kommer jag ihåg i början på första clasico mötet denna säsong när S. Ramos trodde samma sak, då gick messi på utsidan och vips, skott läge...
Barcelona Criff
2009-07-10 10:39
Pierre13#, Jaha så om det är så simpelt soma att MEssi enbart går inåt banan, så förstår jag inte hur toppbackarna i hela världen fortfarande har problem med Messi.

Ronaldo däremot har snubblat på sina egna fötter när han gjort sina överstegsfinter.
Barcelona davuder
2009-07-10 10:24
Länktips!
Real Madrid Pierre13#
2009-07-10 10:22
C.ronaldo gjorde bara 30+ mål från samma plats där messi spelar och avgjorde allt själv åt Man U i ligan,CL och cupen. han är bredare i sitt spel en Messi. Messi går alltid innåt i banan, lär sig backarna de så blir det skoj.

Säger inte vem som är bättre en den andra, det får tiden avgöra. Men de jag vill säga är att Ligan kommer bli otroligt rolig att följa denna säsong. 2extremt starka lag, hoppas nu RM får laget ihopspelat och att de inte blir intriger med alla dessa nya högtbetalda spelare
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-10 10:16
Valdebebas

En sak tycker jag är rolig med er Madridista och det är:

07/08 jämförde ni Robinho med MEssi och sa t.o.m att Robinho var bättre än Messi enligt vissa Madridista.

08/09 jämförde ni Robben med Messi och några Madridista påstod här också att Robben var bättre än Messi.

09/10 jämför ni C.Ronaldo med Messi dock här med all rätt men vad jag undrar här är Who is the next one?.

Verkar som att det krävs enstaka bra matcher för att jämföras med Messi.

Detta är inte inriktad bara mot dig utan alla Madridista.
Jag skriver detta inlägg här för att ni har ett osocialt forum.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-10 09:58
Ämne: Valdebebas

Finns....
Snacka om att 'överskatta' är ett ord som missbrukas, känns onödigt att ens ta mig tid att argumentera emot ett så grundlöst påstående.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-10 09:54
Det är mycket tråkigt om eto’o lämnar. Det är inte precis en överraskning om det verkligen händer, men tråkigt i alla fall.
Alla minnen o otroliga stunder som han har varit med om i klubben.

Jag hoppas också som Smogen att man lyckas tillslut säga farväl på ett trevligt sätt, men knappt troligt.
Hela den här sopan sköts inte snällt, tycker jag.
Lögner från båda håll och allt sköts genom media.

Jag önskar lejonet lycka till och jag hoppas att han hamnar i Man U, för oss som vill se bra fotboll.
Han och Rooney kommer att vara det snabbaste anfallsparet som har funnit på jorden.
Om United får lejonet så kommer de vara minst lika starka den här säsongen som på de sista tre åren. Det är inte så att Samu är bättre än C:R. Men Samu har ett psyke som är ovanligt.

Han kommer (igen!) vilja visa alla hur duktig han är.
Och med en sån motivation, bra tränare (Mr Purgie), bra lagkamrater, så kommer han säkert lyckas.

Vi hoppas att allt slutar snabbt och att Villa verkligen kommer.
Jag är optimistisk, men inte alla är.
Min son har sagt hela tiden – säljer vi lejonet så vinner vi inte ligan nästa säsong.

Det är förstås bara en mag känsla som var o en har.
Tiden kommer att visa om man hade rätt.

Ha en bra dag.

Annons: