/spanien/barcelona/forum/17705.aspx/spanien/barcelona/forum/17705.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-07-08 15:01
Xavi O Iniesta=bäst

Jag hoppas dem accepterar det. Man vill att allt bara ska ta slut. Om vi får Villa och om vi behåller K9 så betyder det att Etoo drar.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-08 14:51
Läste att Barca skulle lägga ett bud på Villa på 450miljoner + Guddy.
De är överpris klart men tycker ändå att de skulle vara bra.
För att vi får behålla K9 o vi säljer Guddy som vill lämna. Nu är de bara att vänta på den nya nr 7.
Forza Barca
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 14:45
Criff

Jag var kanske för hård med epiteten "bara" bra, när jag egentligen menade att han inte var en etablerad superstjärna.

Men ifall ni verkligen tycker att Dani Alves, en ytterback ifrån en internationellt sett liten klubb som Sevilla som aldrig har vunnit något större en UEFA-cupen absolut är värd 300 miljoner kronor. Då anser jag att Ronaldo, med världens största varumärke jämte Beckham, regerande Balon D'or, FIFA world player of the year, vinnare av CL, PL och FIFA club world cup, skytteligavinnare som ytter i PL och fortfarande bara 24 år gammal är värd 1 miljard.

Nu tycker jag inte det, jag tycker inte Ronaldo är värd 1 miljard, jag tycker inte Alves är värd 300 miljoner och jag tycker absolut inte Rooney var värd 300 miljoner när han var 18 år och gjort 17 mål för Everton. Men det är så prisläget ser ut i dagsläget och priserna på superstjärnor drevs upp långt innan Real Madrid och Perez började köpa dessa igen, de drevs upp när Craig Bellamy blev nästan fyra gånger så dyr som Maradona var 1984. De drevs upp när Berbatov vart värd mer än tre stycken Roberto Baggio på toppen av sin karriär.
DanneGhe
2009-07-08 14:43
Inte för att gå ifrån fotbollen eller så men Ronaldo är ju inte bara en sportslig värvning.
De pengar som han kommer dra in via souvenirer/tröjor/sponsoravtal osv kan förmodligen göra att Real i slutändan går +. Dessutom så stärker det varumärket Real Madrid vilket kommer att göra att ännu fler spelare vill gå dit.
Och sen till det sportsliga; Ronaldo har de tre senaste säsongerna nästan på egen hand tagit hand om målskyttet i en klubb som vunnit 3 raka ligaguld spelat två CL-finaler och vunnit ett antal mindre titlar.
Att han sedan är 24 år gammal, förmodligen inte behöver en anpassningsperiod till själva landet och redan vunnit guldbollen och är kapten för sitt landslag samt topp 3 fotbollsspelare i världen kommer väl på köpet.
Dessutom så tillför han Real Madrid flera nya dimensioner i spelet då han är väldigt komplett i det offensiva spelet. Nog om honom.
Barca hade inte vunnit något med Zambrotta.
Alves var alltså värd pengarna enligt mig.

Såg nu att ni redan tagit upp det. Hoppas mitt inlägg tillförde något iaf.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-07-08 14:36
Fredrik R//

Jag förstår vad du menar när du säger att Real Madrid betalde för mer än bara det sportsliga med Kaka' och Ronaldo. Men även i fall Ribery inte är ett lika stort varumäkre som dessa två är han, hur man än vänder och vrider på det, Bayerns överlägset största stjärna och säljer man honom vilka signaler skickar man då ut? Därför kommer dom att kräva liknade pengar som Milan och Man Utd mottog för sina stjärnor. Dom kommer att användas som en slags referens. Sen tror jag att Bayern München (ursäkta språket) skiter ett stort stycke i om Real Madrid betalade för mer än endast det rent fotbollsmässiga för Kaka' och Ronaldo. Annars blir det en omöjlig fråga att besvara om hur många procent av t.ex Kaka's prislapp som är för fotbollskunnadet och hur många procent som är för det övriga. Tror som sagt inte det intresserar Bayern speciellt mycket när det gäller en fösäljning av Ribery.
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-08 14:35
Ämne: hetfield

60milj e....
Jag kan vara beredd att hålla med om att 36 miljoner euro för Forlan är i överkant, men smakar det så kostar det.

Vad gör att Villa skulle vara värd 20 miljoner euro mer än Forlan enligt dig? Att han är spansk? Att han är 2 år yngre? Du får gärna förklara. Känns som att 28 eller 30 år spela mindre roll om man ser till skickligheten av spelarna enligt mig.

Om man nu ändå är inne på vad som är mest lönsamt tycker jag man borde skippat värvningen av Henry då dessa ~ 20 miljonerna kunde varit 0 om han valt att gå gratis säsongen innan vilket han avböjde.
Barcelona Dizzy
2009-07-08 14:26
Dani Alves är lätt värd de pengarna. Han betyder jälvigt mycket för Barca. Han springer upp ner som en jävla galning och blir aldrig trött.

Barcelona El Tiburon
2009-07-08 14:25
Neuthon

Aha, gött Tack!
Barcelona Criff
2009-07-08 14:19
Fredrik R, Dani Alves, "bara bra". Jo men tjena, killen styrde hela Sevillas offensiv från sin högerbacks plats.

Nu i Barcelona styr han väl inte lika mycket, men är en utav faktorerna att vi vann trippeln förra året.

Så att snubben är värd 30 mille tvivlar jag inte på, fast jag alltid kommer tycka 30 mille är för mycket för en back.

Men att säga att Dani Alves bara är bra, är en skam.
Barcelona Hetfield
2009-07-08 14:17
Fredrik R

Förstår vad du försöker säga, men hur du än vrider och vänder så kan du inte ändra på faktumet att ca 1 miljard för Ronaldo är för mycket. 1 miljard är för mycket för Messi, eller någon annan lirare där ute, de siffrorna ska inte ens existera när det gäller övergångar
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 14:13
Hetfield

Jag menar inte att Alves inte är bra på något sätt, han är en av de bästa om inte den bästa i världen på sin position. Han hade dock inte bevisat det inför världen innan han spelade för er. Men för 7 år sedan fick man R9 för samma pengar. En av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, på toppen av sin karriär.

Nu för tiden kostar ju alla offensiva spelare som anses vara talanger eller som har gjort en bra säsong i ett mittenlag i England eller Spanien över 20 miljoner Euro. Klart som fan priserna på Balon D'or vinnare och internationella superstjärnor då är astronomiska.
Barcelona Zne
2009-07-08 14:03
Jag är så sjukt kluven i frågan om Villa/ Eto´o. Samtidigt som jag vill att Eto´o ska stanna så känns de som man inte vet vart man har honom. Kommer han vara lika bra? Vara mätt efter trippeln kanske? Villa är en bra spelare, inget snack om den saken, men 40-45 miljoner euro som de snackas om känns lite mkt, spec när de snackas om att man bara ska få 25 för Eto´o som jag tycker har bevisat mer än Villa. För mig känns de som det kvittar om Eto´o skriver på nytt eller lämnar, det enklaste vore ju dock om han stannade och gör en lika bra säsong som förra året så vi slipper lägga ut dyra pengar på Villa.

Har tänkt lite på dealen med Felipe, att det ska vara så svårt att få igenom ett avtal, om spelaren vill hit så borde klubben släppa honom. Tycker även att Laporta ska sluta vara så snål som jag tycker att han är. Lägg upp 3-4 miljoner euro till så har du fixat ditt vänsterbacksproblem.
Barcelona Hetfield
2009-07-08 14:02
Fredrik R

Vi snackar väl om samma Alves? Den Alves som ägde hela kanten i Sevilla? För mig är 30 mille helt ok för Alves
Barcelona lameG^
2009-07-08 14:01
Någon som tycker att spelschemat var bra. Jag tycker det var dåligt att alla matcher var i slutet match efter match. Hoppas på en bättre lottning.
Real Madrid Neuthon
2009-07-08 13:59
El Tiburon //
Jag tror spelschemat lottas på Fredag.
Källa: Realmadrid.se
Barcelona lameG^
2009-07-08 13:58
kan någon förklara för mig vad det står

Skulle vara riktigt snällt.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-08 13:51
El Kaiser de Michoacán

Klart det har påverkat priserna, men inte i så stor utsträckning som folk vill få det till. Man betalar ju inte bara för spelaren nu för tiden utan även varumärket, Ribéry har inte ett varumärke som är hälften så stort som Kakás och Ronaldos är runt om i världen, även ifall han är stor i Tyskland och Frankrike. Bayern Munchens värdering är rättvis ifall vi bara hade betalat för Kaká och Ronaldos fotbollskunnande. Men det har vi inte.

Dessutom så tycker jag inte att det är så grova överpriser på Kaká och Ronaldo jämfört med andra spelare, det är trots allt två spelare som har bevisat allt och är gigantiska superstjärnor. Exempelvis kostade Rooney som 18 åring Man Utd lika mycket som Ronaldo (den riktige) kostade oss för 7 år sedan, efter VM2002 där han var kung. En ytterback som "bara" varit bra i Sevilla, Dani Alves, kostar 35 miljoner Euro. Berbatov kostar efter 2 bra säsonger i Tottenham 37 miljoner Euro, vid 27 års ålder. Ifall dessa spelare är värda pengar i regionen 30-40 miljoner Euro, så är det inte konstigt att spelare som Kaká och Ronaldo kostar det de kostar.

Det är priserna på alla talanger och alla "bara" bra spelare som drivits upp till nivåer runt 20-35 miljoner som för några år sedan bara hade kostat 10-15 miljoner, som gör att superstjärnorna nu blir så pass mycket dyrare.
Barcelona El Tiburon
2009-07-08 13:40
Har frågat detta en gång förut och vill tacka dom som gav mig svar men för att få fler tips ställer jag samma frågor igen:

jag & min familj (tillsammans blir vi 5 pers) tänkte åka ner till Barcelona i mitten av september och jag ska passa på att kolla en match på Camp Nou och jag behöver lite hjälp.

*Tips om något bra och prisvärt lägenhetshotell. Behöver inte vara mitt i staden men ändå relativt centralt.
*När kmr spelschemat ut ungefär?
*Ungefär hur mycket kostar en biljett på "Lateral" 1a Graderia? Mot typ ett lag i klass med Espanyol eller Bilbao typ. (Står 50 euros på "Guide till Camp Nou"-artikeln men det är ju trots allt från 2004)

Uppskattar svar och helst i PM. Tack på förhand=)
Barcelona westinho
2009-07-08 13:22
Grande Messi!

Håller inte med. 40 miljoner euro + några spelare på lån tycker jag är så högt vi kan gå, och Valencia borde acceptera det. Om Barca betalar mer går det emot allt man står för. Barcelona är inte Real Madrid. Vi ska inte behöva göra värvningar för sjuka summor.

40 miljoner euro är det högsta jag vill att Barca betalar för en spelare, allt över det är för mycket.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-07-08 13:20
Ang Bayerns utgångspris på Ribery ser jag inget speciellt överranskande med det, inte med Real Madrids agerande i åtanke. Visst, Ribery har inte spelat i någon av de stora ligorna och inte dominerat något mästerskap men Bayern München är en jävligt stor klubb och Ribery är deras överlägset största stjärna. Bayern värdera Ribery i samma klass som Milan värderade Kaka' eller som Man Utd värderade Ronaldo. Jag tänker inte klanka ner på Real Madrid men att säga att deras köp INTE har påverkat övriga priser på markanden är att sticka huvudet i sanden.

Sen där med att Ribery endast skulle lämna Bayern för Real Madrid pga av Zidane tror jag är bullshit. Klart att Zidanes ord betyder mycket för Ribery (precis som för andra fransmän) men han är vuxen nog att ta sina egna beslut. Annars är det samma sak som att påpeka faktumet att Riberys bästa kompis (och den han delar rum med) från landslaget heter Eric Abiadal (kallad "Abi" av Ribery) och att därför skulle han välja Barcelona. Sådana saker påverkar säkert men dom är knappast avgörande.
Villarreal Grande Messi!
2009-07-08 13:19
Tycker det är dags för Laporta att plocka fram plånboken och ge Valencia de pengar de vill ha för David Villa. Det kommer ju definitivt vara värt det! Kom igen, Laporta! Spendera lite nu.
CASILLAS = ★★★★★
2009-07-08 13:17
Perez har skapat en liga av värvningar där bara han kan tävla i!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-08 13:05
Ämne: Ser hällre Fabregas ....
Iniesta kommer inte göra 20-25 mål från sin kantposition. Tyvär, men han har inte den killerinstinkten som Henry har, Henry vet när och hur han ska löpa in i boxen för att få passningarna. Iniesta kan spela på kanten då och då och han gör det alltid fantastiskt bra men det är målskyttet som saknas plus att vi verkligen behöver honom på mitten.

Fabregas kommer för det första att stanna i Arsenal minst en säsong till och jag ser mycket hellre Xavi och Iniesta på mitten då de kompleterar varandra väldigt bra. Cesc är lite för lik Xavi och de spelar ungefär på samma sätt. Ser hellre att Barça satsar på en renodlad kantspelare som kan rotera med de tre ordinarie anfallarna.
Barcelona westinho
2009-07-08 13:00
Minst 750 miljoner för Ribery? Du överdriver hoppas jag..
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-08 12:56
Ser hällre Fabregas i Laget som kosta 470 miljoner än Ribery som kostar minst 750miljoner.
Tycker att Iniesta har gjort de riktigt bra när han får spela vänsteranfallare men problemet är att vi inte har nån bra ersättare som har bra passningspel, Keita är mer än Toure typ:).
Så vi tappar på Mittfältet men om Fabregas kommer så tror jag inte att vi gör de för att Fabregas har riktigt bra passningspel:)
Forza Barca3
Barcelona Hetfield
2009-07-08 12:49
Vizzla

Man snackade om 40 miljoner för Ribery innan idioten Perez började slänga runt pengar som om det vore ris
Barcelona VizzlA
2009-07-08 12:46
hetfield

60milj euro kan man ju tycka är "rimligt", om man tänker på att bayern kräver 80..

vissa surra om forlan..herregud, att ens prata om att betala hans utköpsklausul på 36mil euro är konstigt, han är 30 år ffs.

de riktiga värdena på forlan och villa borde ligga på 20milj euro respektive 40 milj euro.
DanneGhe
2009-07-08 12:37
Ja det lät ju som en djupgående analys.....
Men tror faktiskt också att Ronaldo gör fler mål än Messi, dock inte av den anledningen.
Jag tycker helt enkelt att Ronaldo är en mer självisk spelare som gör fler mål tack vare det men Messi bidrar indirekt till fler mål genom ett bättre spelsinne och en mer osjälvisk inställning.
Villarreal Grande Messi!
2009-07-08 12:23
"– Vi tror Ronaldo gör fler mål än Messi kommande säsong. Ronaldo är en utpräglad målskytt. Messi är för det mesta en trollgubbe, som kör slalom mellan sina motståndare, och petar fram bollen till Eto'o och kompani som får avsluta jobbet, säger Andreas Slätt, Sverigechef på Unibet."

Haha, är det därför Messi gjorde 36 mål förra säsongen?
Barcelona Hetfield
2009-07-08 12:17
Kan en vänlig själ förklara för mig varför Ribery kostar så mycket? Det snackas om 60 miljoner

Vad har Ribery gjort föratt värderas till den graden...snubben spelade nyss i Marseille och nu är han i Bayern Munchen, och han har knappast presterat i CL.

Nu kommer människor att säga: Ja, men han dominerar i det franska landslaget!

Jo, det är ju svårt att dominera i ett lag där Dominech (stavning) är tränare, och där man kör med avdankade spelare OCH Malouda..
Annons: