/spanien/barcelona/forum/17700.aspx/spanien/barcelona/forum/17700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joanilson
2009-07-18 19:55
så ni menar att ZLatan spelar i ett skitlag? juventus har ju för fan flest ligatitlar i italien och inter har ju också en hel del. och de är ju lag som går vidare från gruppspelet i CL varje år.
och när Zlatan spelade i juventus var de ju riktigt bra och hade stor chans att vinna CL men hade lite otur.

Xavi och Iniesta är i mina ögon de bästa mittfältarna i världen men bara för att de spelar i ens lag betyder inte det att man har vunnit CL.

det jag menar är att Etoó har presterat mycket mer än Zlatan i stora sammanhang. Etoó har presterat i la liga, i CL, i landslaget, och han har gjort mål i VM.
Zlatan har presterat i serie a, i holland och i superettan, han har också gjort ett par mål i EM men han var inte lysande varken 2004 eller 2008. han har inte till och från inte presterat i landslaget, i CL och han har inte gjort mål i ett VM.

det tycker jag säger det mesta om att Etoó är en bättre spelare än Zlatan
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-18 19:53
Hetfield:

Eto'o kom 2005 trea i FIFA world player. Lite konstigt att han fick så många röster för ett inviduellt pris när vem som helst klarar av hans jobb. Sen är det även underligt hur han kunde leverera på det sättet i ett lag som Mallorca för som jag minns det så hade de inte Ronaldinho eller Messi.
Barcelona Hetfield
2009-07-18 19:51
Criff

Ingen av spelarna du nämnde har fått en bra chans att visa, och du förstår väl att jag överdrev med "farmor" grejen, Eto'o är en bra striker, men han är ingen man som bär laget på axlarna som Ronaldinho gjorde eller som Messi kan gör i vissa matcher

Tycker bara att det är orättvist att skita på Zlatan redan nu, ge honom en chans, om det skiter sig så kan man klaga, lita lite på Pep, han vet vad han vill ha
Barcelona FC-Barcelona
2009-07-18 19:51
Ursäkta språket men!!
Vad i helvete har hänt med Kerrison K9!!!
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-18 19:50
Kolla grabbar Zlatan är den mest kompleta anfallaren i Världen.
Och hur kan ni jämföra Eto me Zlatan.
Kolla Eto har haft Xavi,Ronaldinho,Messi,Iniesta,Deco runt omkring sig,men vilka har Zlatan haft???.
Sen så bränner Eto vädigt mycket.
Ibland gör han 1 mål när han kan ha gjort 5 eller 6.Jag menar inget dåligt om Eto men jag tycker att anfallare som Zlatan,Torres Drogba är bättre.
Forza-Blaugranas: Visst Torres är bra men Zlatan han kan allt.
Ena matchen så bombar han in den sen en vecka efter så nickar han eller klackar in den de gör inte Torres.Torres är en säker striker som de flesta men Zlatan har överaskningar.
Kolla bara på målen han gör Tex klack målet mot nåt lag(vet inte vilka).
Tror du Torres skulle kunna klacka där?.
Forza Barca
Forza-Blaugranas
2009-07-18 19:46
Cristocea

Kan inte du sluta skriva. Du skriver ju bara bullshit ändå. Det där stämmer ju inte för fem öre och om du tror att det gör det är du seriöst jävligt korkad.
Barcelona Criff
2009-07-18 19:46
Hetfield, konstigt då att spelare som Bojan, Guddy, Maxi Lopez, Saviola, Ezquerro osv inte har kunnat klara den bedriften som din farmor tydligen hade klarat av.

Episkt misslyckande från din sida.
Barcelona Cristocea
2009-07-18 19:44
Gud så många Zlatanister har hamnat i forumet.

Assulin är alla dagar i veckan en bättre spelare än Zlatan.
Barcelona Joanilson
2009-07-18 19:42
Hetfield

jag har inte menat att Etoó gör allt själv. men det gör inte Zlatan och Forlan heller. men du kan inte påstå att Etoó inte kan göra mål på egen hand också. senaste gången var i CL finalen det gjorde han mest på egen hand.

så som du skriver så verkar det ju som att Etoó bara är bra för sina lagkamrater men han har ju gjort många mål i Mallis och där är ju inte lagkamraterna lika bra som i andra klubbar
Barcelona Jr. Honken
2009-07-18 19:42
Joanilson

Jag anser att Zlatan inte har haft någon chans att vinna CL, då han enligt mig inte har varit i något lag som har en chans att vinna CL, tex Inter.
För att vinna CL måste man ha ett bra LAG, inte "bara" (menar inte att Zlatan är den ända bra spelaren i Inter) en bra spelare. Om Zlatan kommer till Barca kan han mycket möjligt också vinna CL, just för att han har världens bästa passningsspelare Xavi och Iniesta bakom sig. De kan ju slå den där magnifika, avgörande passningen.

Sen vem som är bäst av dem kan ju disskuteras.
Barcelona El campeon, Z9
2009-07-18 19:40
Joanilson, vänta tills zlatan spelat i barca några år så får vi se vilka titlar han har, du kan ju inte gämföra en som spelar i världens bästa klubb och en som spelar i inter juve och ajax som inte har haft en suck i cl.
Barcelona Hetfield
2009-07-18 19:35
Joanilson

Forlan som har spelat i VILLAREAL och ATLETICO MADRID, som inte ens har i närheten av de spelarna som Barca har , har vunnit skytteligan 2 ggr före Eto'o , så snacka inte om Eto'o som om han har gjort allt själv, lägg min farmor med Messi, Ronaldinho osv, så kan hon också göra 20 + mål

Zlatan har varit i Inter, och har varit omringad av mediokra spelare (att Maicon är den farligaste efter Zlatan säger väl allt), och trots det så har han varit helt överlägsen i Serie A

Zlatan kommer att göra bra ifrån sig, oroa er inte :)
Real Madrid Davv15
2009-07-18 19:33
Det som talar mot Zlatan i Barca är att han är väldigt bekväm av sig på plan. Från vad jag såg av Barca förra året så går spelet ut på hård press och Eto'o bidrog till det genom att stressa försvararna. Zlatan kommer inte göra det troligtvis om inte Guardiola skolar om honom. Men rent skicklighetsmässigt är han ju den bästa man kan hitta på anfallsposten. Det är bara att kolla på hans mål förra säsongen, majoriteten av målen gör han helt på egen hand.
Barcelona Joanilson
2009-07-18 19:32
Xavi O Iniesta=bäst

vart har du fått ifrån att Zlatan är bättre än Etoó ifrån? det är ju bara dumt och jämföra egentligen.
Etoó har vunnit 2 CL league titlar han har gjort mål i 2 olika Cl finaler har vunnit la liga 3 ggr vunnit skytteligan i spanien 1 gång och var 2 mål ifrån att vinna en iår igen efter att ha ledat den under i princip hela året.

vad har Zlatan vunnit? holländska ligan nån gång, italienska ligan 5 gånger men 2 st blev borttagna och italienska skytteligan en gång. han har som längst gått till kvartsfinal i CL och har knappt gjort ett mål utanför holland och italien.
enligt mig kan man aldrig bli världens bästa spelare om man inte klarar av att prestera i CL

och förresten så har du ingen aning och inte jag heller om han passar in i spanska fotbollen.
Forza-Blaugranas
2009-07-18 19:28
Xavi o Iniesta = bäst

Det där inlägget får ju dig att verka ganska okunnig själv. Skillnaden mellan Zlatan och Eto'o är inte så stor som du vill få det att vara.
I mina ögon är Torres världens bästa anfallare.
Barcelona BlueRed
2009-07-18 19:28
FC-Barcelona

Verkligen. Jeffren tror jag verkligen på. Just därför hoppas jag att vi inte värvar in en ytter och istället satsar på det vi redan har.
Utvandrad Guling
2009-07-18 19:19
Ämne: Zlatan kommer bli en....
Konstigt att dem är kvar i La Masia då? Har vi nån där som är 1,90 å väger 90 kilo kompletterat med en hhärlig teknik? Borde ju vara med i landslaget istället för Guiza i så fall?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-18 19:18
Cristocea: LÄR DIG FOTBOLL.
Asså fattar ingen här inne att Zlatan är den bästa anfallaren i världen.
Han är bättre än Eto o Villa tillsammans.
Så sluta hålla på o säga att Eto är bättre än Zlatan.
De är som att jämföra Xavi me Guti.
Forza-Blaugranas
2009-07-18 19:17
Cristocea

Du har skrivit det förrut och du förblir jävligt okunnig eller så är du bara ett internettroll.
Barcelona Xaviii
2009-07-18 19:14
Zlatan tillför en ny dimension, stryka,skott och huvudspel.

Han får gärna göra såna här mål i Barca.

Synd att det inte blev Villa med honom hade vi haft en säker målsskytt som skulle vara garanti på minst 25mål. Men med Zlatan får du mer show.
Barcelona Exclusive
2009-07-18 19:08
Ämne: Zlatan kommer bli en....
Jaså? Vilka spelare tänker du på då Cristocea?
Barcelona Joanilson
2009-07-18 19:07
El campeon, Z9

vad är "positiv utstick" om jag får fråga. och har Zlatan gjort några såna?
det som Zlatan gör är ju att han kan komma med sköna kommentarer till journalisterna men det kan man lika gärna vara utan då jag hellre ser nån som jag tror passar in bättre i vårt spelsystem än en spelare som snackar mycket utanför planen.
Barcelona FC-Barcelona
2009-07-18 19:00
BlueRed

Där har vi en spelare som har mycket att vissa, jag tycker personligen att varenda chans han har fått med A-laget så har han vatt riktigt riktigt duktig jag hoppas mycket från honom
Barcelona Cristocea
2009-07-18 18:54
Zlatan kommer bli en underbar bänkvarmare. Finns bättre spelare i La Masia än Zlatan, tyvärr.
Barcelona El campeon, Z9
2009-07-18 18:53
Joanilson, Vi har haft etoo till en viss mån ja, men mycket av hans "utstick" har varit negativa. Jag tror att zlatan är ett megatillskott i marknadsavdelningen också även om den inte är dålig just nu.

Kan bara se framför mig när zlatan tystar barnabeu med sitt 7-2 mål till hösten/våren.

Btw, Jag satstade igår 500 med mina kompisar att cristiano kommer gråta i el classico. chiching säger jag bara haha :D
Barcelona BlueRed
2009-07-18 18:52
För att försöka lugna ner Zlatan hysterin (som inte leder någonstans utan slutar med att alla skriver om samma sak om och om igen) så ligger det till så här.

Om nu inte Barca värvar in en ytter så är det tänkt att Jeffren ska få spela med A-laget nästa säsong. Hans kontrakt går ut nästa säsong. Personligen så tror jag ganska mycket på honom, jag hoppas att han får chansen kommande säsong och får sitt kontrakt förlängd.
Samtidigt så har Gai fått sitt spanska pass och kommer förmodligen att få spela ett par matcher han med.

Jag själv hoppas inte vi värvar in en yttermittfältare utan satsar på Jeffren samt Gai, dessutom så tror jag Henry har lite kraft kvar. Värvas Zlatan också så tror jag inte ledningen kommer att gå efter en ytter heller utan kommer säkerligen att förstärka det centrala mittfältet. Frågan är vem det blir?
Barcelona westinho
2009-07-18 18:50
Jag har sökt runt lite på youtube men jag kan inte hitta en bra videosammanfattning på Touré i Barcelona. Lite konstigt då han har gjort flera riktigt bra saker. Finns det någon som kan länka en bra Yaya Touré-video så är jag tacksam.

Best DCM in the world!
Barcelona Messidinho_10
2009-07-18 18:45
Om nu Zlatan kommer till oss tänk om han och Messi passar ihop. Jag tror inte zlatan kommer va stjärnan i laget som han är i inter nu.
Messi Iniesta Xavi Hanry alla dem går före honom hoppas han anpassar sig till det annars går det illa för honom.
Barcelona Barca-nist
2009-07-18 18:34
jag vill helst att Etó stannar men om han så gärna vill gå så ska han göra det också.

Zlatan är välkommen även om jag inte diggar honom personligen. det är viktigt att Barca-ledningen inte spenderar lika kraftigt som Real. för den kritiken som real fick.

Jag hejar på Barcelona och självklart har jag mina favoriter i laget men absolut ingen spelare är större än laget.
Barcelona Joanilson
2009-07-18 18:33
El campeon, Z9

varför behöver vi en spelare som sticker ut utanför planen?
vi har ju till viss del Etoó redan men han vill man ju ha bort för just den delen.
förra året hade vi Ronaldinho som stack ut för att han festade och sånt och då försvann han också.
man behöver inte spelare som sticker ut det kan bli så att sammanhållningen förstörs.
Annons: