/spanien/barcelona/forum/17699.aspx/spanien/barcelona/forum/17699.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid I belong to Jesus!
2009-07-11 20:56
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Sist vi hade en tränare mer än 3 år så blev det ju 2 CL, 2 laliga guld, 2 Spanska supercupen, 1 uefa supercupen, 1 interkontinetala cupen.
Så barca ska ju vara mycket glada över att vi sparkar tränare. Jag menar så tt ni också får vinna lite titlar ;)
Barcelona tarrak
2009-07-11 20:55
Jesus!

Jag kan säga direkt att Eto'o är min absoluta fotbollsspelare, men min lojalitet ligger alltid närmare klubben än enskilda spelare. Eto'o har själv sagt att han bara ser Barcelona som ett jobb och därför tänker jag inte spilla några tårar för honom. Varje dag kastas tusentals människor ut i ovisshet och arbetslöshet, det är de som är de verkliga offren, inte någon fotbollsspelare som får gå från en miljonlön till en annan. Man kan inte hänga kvar i en klubb mot tränare och klubblednings vilja bara för det man en gång gjort. Större legender har lämnat klubben och det är den naturliga gången. Jag hoppas fortafarande att man kan lösa situationen, men jag tror att det är för sent.

Dina rykten kan du glömma med en gång, Laporta var i Barcelona och firade guldet!
2009-07-11 20:50
"i Barcelona så är det tränaren som har sista ordet om truppens utformning."

Ja den var ju nästan bra. För jag kan ju tänka mig att dom flesta tränare skulle tacka nej till Kaka,Ronaldo,Albiol och Benzema.
Som president behöver du inte ens fråga tränare om vi ska värva dessa spelare.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-11 20:48
Ämne: Vampíro

Du glömde....
Glömmde nästan att han satt på bänken ett tag senaste säsongen, han tillbringade dock mer tid bakom sin jacka. Men att träna de i 1,5 säsong är en stor bedrift, har för mig att de rankar det lika högt som att vinna trippeln.
2009-07-11 20:43
Det handlar väl inte om att gå gratis. Vill han stanna så ska han väl få göra det. Men här verkar det som att Laporta och ledningen försöker sälja honom endå.
Stämmer det att Laporta direkt efter CL-finalen åkte till Manchester för att förhandla med City om Etoo? Rykten säger att det var så.
Så mycket som Etoo har gjort för klubben och ni behandlar honom som skit.
Barcelona tarrak
2009-07-11 20:41
Vampíro

Du glömde Schuster, han är den ende av de 8(!) senaste tränarna som lyckats sitta längre än ett år. Men så är han ju medlem i FC Barcelona också.
2009-07-11 20:34
tarrak:

Ja de var ett tag sen de hade samma tränare i mer än en säsong. Lär bli tufft för Pellegrini, vet inte om de satt deadline än men han måste nog vunna ligan innan juluppehållet annars kommer det bli kaos.
Barcelona tarrak
2009-07-11 20:30
Vampíro

Jag vet inte om det var så väl dolt, men jag tyckte att det var viktigt att förklara upplägget, då det konceptet är helt okänt i Madrid. Fast jag kan förstå dem också, det är ju bättre om Perez bestämmer spelarköpen med tanke på att han är den enda som får sitta längre än en säsong :)
Barcelona Pep.G
2009-07-11 20:29
tarrak: "i Barcelona så är det tränaren som har sista ordet om truppens utformning."

HAHAHAHA fy fan vad klockren !
2009-07-11 20:25
tarrak:

Haha var bara tvungen att citera igen: "i Barcelona så är det tränaren som har sista ordet om truppens utformning". Finns det något dolt budskap med det ;D?
Barcelona tarrak
2009-07-11 20:21
Jesus!

Självklart vill Laporta inte att Eto'o ska gå gratis nästa sommar, du kanske är förblindad av eran shoppingspree, men de €20 miljoner man kan få för Eto'o är pengar som ingen klubb i världen hade tackat nej till.

Nu är det förmodligen inte det ekonomiska som är problemet i den här historien. Hade Guardiola velat behålla Samu så hade han fått ett kontraktsförslag för länge sedan, i Barcelona så är det tränaren som har sista ordet om truppens utformning. Dessutom finns det nog en rädsla för att en Eto'o som inte längre har något att bevisa och inte har en framtid i klubben, kan ställa till med ordentliga problem i omklädningsrummet under sin sista säsong.
Barcelona BlueRed
2009-07-11 20:20
I belong to Jesus!

Sniken samt andra ord i den kategorin verkar ni madridistas ha enkelt för denna sommar. I wonder why?
2009-07-11 20:14
Går inte Etoos kontrakt ut nästa år? Och tror ni inte att det är därför som Laporta vill sälja honom? För annars lär han väl gå gratis nästa år. Är Laporta så jävla sniken?
Barcelona HugoBoss
2009-07-11 20:10
Mycket fint mål av Toure, ett mål jag fortfarande inte har tröttnat på.

*Länktips
Barcelona kallesiete
2009-07-11 20:09
tarrak har så rätt så.
Att efter den säsongen som barca har gjort börja skrika efter nyförvärv och klaga när det har uteblivit är för dåligt.
Situationen med Eto'o känns dock lite knepig. Känns inte som att ledningen har skött det optimalt där. Men så länge laget presterar den FANTASTISKA och roliga fotbollen som så gott som hela världen älskar att titta på ska man inte klaga.

Jag hoppas bara att alla spelarna blir behandlade med respekt.
2009-07-11 20:07
Ämne: Ah, ljuva sommartid!....
Haha, "...och att Txiki inte tillfredställt hugande FM-knarkares köplusta." klockrent!

Håller med angående inlägget, pinsammt hur vissa har blivit så bortskämda. De verkar ha glömmt hur det var för bara ett några år sen och vad Laporta har gjort för klubben och dess ekonomi.

Jag var en av de som gnällde lite över att man sålde Deco och Ronaldinho för billiga pengar men med facit i hand så känns det som att vi faktiskt tjänade på de affärerna med tanke på hur spelarna presterat.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-11 20:05
tarrak

Tack!
Barcelona DM1982
2009-07-11 19:41
Ämne: Hej. Läste just att ....
Kolla länktips. Tycker att den fungerar nästan lika bra som fcbt, den uppdateras ofta.
Barcelona tarrak
2009-07-11 19:35
Ah, ljuva sommartid! Knappt har pokalerna från säsongernas tre triumfer hamnat i prisskåpet innan den årliga Txiki/Laporta-bashingen tar vid. Hela forumet fylls av transferexperter som minsann vet hur dessa klåpare (ni vet männen som förvandlat Barcelona från en bankrutt loserförening till trippelvinnande vinstmaskiner) borde göra för att styra klubben och dess affärer på ett bättre sätt. Hela tiden klagas det på att alla spelare säljs för billigt, men fråga en supporter till Milan/Tottenham/Chelsea om de tyckte att de gjorde en bra affär när de tog över våra partyprinsar förra sommaren. Visst nattklubbsnäringen i Milano och London har säkert gjort rejäla uppsving, men på planen har de inte gjort annat än att visa varför de såldes och varför intresset var så svagt. För visst är det märkligt att knappt någon klubb är intresserade av de spelare vi påstås rea ut, kan det vara så att priserna som nämns är marknadsmässiga eller till och med i överkant?

Visst har inte allt skötts perfekt, speciellt inte i fallet Eto'o, men jag är övertygad att om Guardiola velat ha kvar honom så hade han skrivit på ett kontrakt för länge sen. Nu verkar det finnas anledningar som gör att Barcelona vill sälja och det är förmodligen samma anledningar som gör att ingen klubb förutom City är beredda att betala ens €21 miljoner. Jag kan dessutom lova att de människor som klagar på att Txiki inte lyckas klämma varje euro ur försäljningarna är exakt samma som blir förbannade när han försöker hålla nere priset på Filipe. "Hur fan kan ni sälja Deco för 11 miljoner han ska gå för minst 15 miljoner," lät det förra sommaren. "För i helvete Txiki sluta och snåla med dina 8 miljoner! Ge Deportivo sina 12, det är bara småpengar ändå," låter det i konsekvensens högborg Les Rambles.

Så hur ska vi då sammanfatta detta? Varken Txiki eller Laporta är ofelbara och självklart ska de kritiseras som alla andra, men det måste väl ändå finnas rimliga proportioner. De har gjort mirakel med den här klubben, men det är tydligen inte skit värt i skuggan av att någon spelare anses dåligt behandlad, någon annan blivit såld för en miljon för lite och att Txiki inte tillfredställt hugande FM-knarkares köplusta. Det är tur att minnet är kort så att vi alla gemensamt kan hylla Laporta när vi vinner nästa stora titel...
Barcelona messi_nr30
2009-07-11 19:30
Hej. Läste just att fcbtransfers.blogspot.com har lagts ner, tråkigt! Någon som vet någon anna bra Barca blogg eller sida som uppdateras med barcainformation lite oftare än här?
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-11 19:19
nemo. Det är väldigt stor skillnad på osynliga och oövervinnerliga.
Barcelona petersays
2009-07-11 19:03
Invisible = Osynliga
Invincible = Oövervinnerliga
Barcelona nemo
2009-07-11 19:01
Heywood Jablome: Vad var det för fel på engelskan? Ser inget fel på grammatiken, om han nu inte menar invincible. För övrigt stavas det förrän och inte förren, kasta inte sten i glashus.

VizzlA: Håller med om att titeln var klockren :)
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-11 18:52
VizzlA. Skratta inte åt honom/henne, man börjar ju inte lära sig engelska förren man börjar i årskurs 3 ;-)
Barcelona VizzlA
2009-07-11 18:50
måste bara skriva något komiskt..nån madridista hade gjort en real madrid film med titeln:

They Will Be Invisible

man måste ju bara hålla (sig för skratt) med
Barcelona petersays
2009-07-11 18:50
Ja och Etoo ville man ju ha bort förra sommaren och så är det samma soppa nu igen, det kostar oss säkert en hel del miljoner. För att inte tala om att det måste reta upp både tränare och spelare också
Barcelona Sentuary
2009-07-11 18:43
Ämne: Fast det är klart. A....
Varför är den nere, om du nu vet?
Barcelona VizzlA
2009-07-11 18:41
petersays

mena det..tror vi hade fått mycket mer betalt för iaf ronaldinho..även deco
Barcelona petersays
2009-07-11 18:33
Fast det är klart. Använder man Laporta och Txikis idiotiska taktik att först gå ut i media och säga att man tänker göra sig av med spelarna så kan man ju inte räkna med att man hamnar i bra förhandlingsläge heller.
Barcelona petersays
2009-07-11 18:31
" 18 miljoner pund är cirka 25 miljoner euro. Inte illa."

Inte då. Strax under 21 med dagens växlingskurs. Och det är illa om man jämför med vilka belopp man nämner tillsammans med andra spelare. Varför skulle Etoo vara billigare än Villa? Han har presterat på högsta nivå i ligan och i CL i flera år och är lika gammal som Villa.
Annons: