/spanien/barcelona/forum/17696.aspx/spanien/barcelona/forum/17696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-07-11 01:29
Anledningen av att Barca smnålar med pengar o de är att vi vann trippeln

Ingen förväntade sig de och Barca var tbugna ge bonusar allt de där o de... men ändå förstår jag inte mig på saken. Vi borde ha vunnit mer pengar :S

Läste de på SPORT
sebbaa
2009-07-11 01:27
Har sorliga nyheter, FCBtransfers kommer, i princip att stängas ner imorgon. "Pep" som driver bloggen har fått ett drömerbjudande om jobb som troligen kommer sluka den mesta av hans tid.. Han sade att han skulle lägga upp en nyhet imorgon angående detta.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-11 00:59
Man måste komma ihåg att de är Pep som bästämer om han vill ha kvar Eto eller inte o tillskillnad från förra året så har inte Pep sagt ett ord om att han vill att Eto ska lämna elr att stanna.
Så jag tror att Eto blir KVAR i Barca.
Forza Barca
Barcelona Barclasico
2009-07-11 00:58
Bästa video
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 00:56
Ämne: Laporta ville bli av....
De har inte råd med hans lönekrav. Jag har svårt att se honom sänka dom till deras nuvarande standard. De är inne in period där de bygger hela klubbens lönestrategi.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-11 00:47
Laporta ville bli av med dena förra eran, den han trodde hade gjort sitt och inte har motivationen att kriga 100% för laget. Deco,Ronaldinho tid i klubben var med all rätt slut då de var mätta, Eto därimot hade helt enkelt en dålig säsong, Laporta gjorde fel och Pep övertyga honom om att stanna då han hade sista ordet, samt spelarna ville ha kvar han. Och stanna gjorde han och som vanligt visa han att han tillsammans med Villa och Forlan att han tillsammans med dessa herrar är kung av la liga.

Alla må känna till detta men en sak ska ni ha klart för er, det är inte helt ensidigt, eto och hans agent har inte tackat ja till nya kontraktet de fått, möjligtvis vill de ha mer och därmed segat ner dealen.

Börjar bli trött på att läsa att det är klubbeb som gjort fel då båda parter inte kunnat komma överens.

Jag tror själv att lejonet vill testa något nytt, han har alltid gett 100% och älskar han för det, jag tror han hamnar i Milan.

Han länkas alltid med de och nu är det i behov av en målkung mer än någonsin
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 00:47
Shi:

Jag själv avgudar Eto'o just för de egenskaperna du nyss nämnde. Fast samtidigt så inser jag att han är lite för mycket av en drama queen i vissa lägen.

Pep ville starta en ny era och då bestämde han sig för att göra sig av med stjärnorna Ronaldinho, Deco och Eto'o och satsa vidare på vissa nyckelspelare. Dessa är det ju inte vidare svårt att gissa sig till vilka de är. Det kan man tycka vad man vill om men samtidigt får man respektera det. Pep kanske har sett någonting infrån klubben som vi inte har en aning om? Fast när det inte gick att "hitta" en klubb som passade Eto'o och hans krav stå började inte Pep att gnälla utan sa att han visst kunde arbeta med Eto'o och det kommer inte att bli några problem.

Resultatet har vi sett och visst kan man tycka att Pep då borde fortsätta på samma linje. Men vad vet vi? Han kanske gjorde en kompromiss med ledningen och Eto'o att nästa säsong så vill jag köra på egna linje och utforma laget så som jag verkligen vill. Vi har som sagt inte en susning om vad som försigår inom klubben.

Lägg därtill att Eto'o har bara ett år kvar på sitt kontrakt. Ska man låta honom gå nästa säsong helt utan ersättning? Tja, kanske han förtjänar det men har klubben råd att säga nej till dessa miljoner?
El Capitano
2009-07-11 00:38
Hoppas att Eto'o cirkusen tar slut snart. Antigen stannar eller går.
Jag gillar Eto'o men han måste fan bestämma sig snart.
Det är det som bromsar våra värvningar också tyvärr
Real Madrid Shi
Rambla - K9

Eto'o var som du sa inte önskvärd förra säsongen men vad mer hade han kunnat göra för att ändra på Peps åsikt än förra säsongen? Eto'o är den spelare i Barca som jag gillar väldigt mycket, spelare som visar känslor och inte ger tråkiga Henke svar på alla frågor. Eto'o bör få större uppskattning och frågan är om Villa kan klara av och matcha Eto'os målfacit i Barca.

Ur Real Madrid synpunkt tror jag det är fördel om Villa kommer och Eto'o lämnar. Som Reijkaard sa en gång, varför ändra på ett vinnande lag, speciellt på er starkaste lagdel, helt obegripligt för mig.

Nästan som när det gick rykte om att Real Madrid ville sälja Casillas och köpa Buffon.

lameG^

Varför tar du förgivet att jag tycker Real Madrid agerar rätt bara för att jag kommenterade Eto'os situation? Vi kan ta Real Madrid diskussionen en annan dag, men om du vill ha min åsikt så anser jag att Peréz får forma laget som han vill nu och därför passar Pellegrini bättre in, tycker dock att Robben förtjänar att stanna.
Barcelona lameG^
Någon som tror att vi behöver förstärka försvaret?
Det ryktas ju om Bruno Alves. Tycker ni vi ska värva honom?

Sylvinho har redan lämnat och en ny måste in. Filipe helst.

Alves,Puyol,Marquez,Pique,Abidal,Filipe,Henrique

7 backar jag ser kommer få mycket speltid. Sedan har vi Milito. Sälj honom. Han missar säkert säsongen igen. synd men vad ska vi med honom!

Caceres verkar lånas ut men ser hellre att han stannar och kämpar om en plats.

Dem backarna från Barca B som kommer spela ibland och finnas med i trupperna om de behövs är Botia och Muniesa.

Jag säger nej tack till en ny mittback.
El Capitano
2009-07-11 00:33
poiu

Tro inte på allt du läser. Google översättning grej är sämst också :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 00:33
Förresten, Villa var inte ens det primära transfermålet när säsongen var slut. Madrid förhandlade ju om honom med Valencia så det stämmer inte att man försöker göra sig av med Eto'o bara för att man ska värva Villa. Problemen med Eto'o startade redan förra sommaren men lades åt sidan under denna säsong för att upptas så fort finalen var avslutad i Rom. Han har ett år kvar på kontraktet och någon måste ta ett beslut antingen det är klubben eller spelaren själv. Det handlar inte om Villa mot Eto'o. Ja, det kanske har utvecklats till det nu.
Real Madrid Zlatan!!
2009-07-11 00:31
Hoppas Eto'o stannar och Villa kommer, då blir det dubbelt upp.

Kanske blir lite dyrt dock, vad kommer Villa ha i lön? 6-7miljoner e?
poiu
2009-07-11 00:28
El Capitano

Läste det i någon spansk sida som jag översatte med google, vettefan hur jag ska hitta den igen.
Barcelona Alavi
2009-07-11 00:27
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 00:27
Shi:

Vi vänder på det. Förra sommaren så sa Pep klart och tydligt, och det innan fönstret öppnade, Dinho, Deco och Eto'o ingår inte i mina planer. Normalt sett så tvingar inte en spelare sig kvar om han inte är önskvärd. Spelarna är proffs och det ingår i deras vardag att de emellnåt får söka sig till andra klubbar. Tough shit men de vet om förutsättningarna.

Nu tar jag inte parti för varken den ena eller den andra utan anser att hela skiten är klantig skött från båda parter.
El Capitano
2009-07-11 00:25
poiu

Var läste du det? Barca kommer att få en del pengar när Eto'o och Guddy säljs.
Visste du att med de pengarna Perez betalade för Ronaldo kunde han köpt 80% av Newcastle. Alltså en hel fotbollsklubb!! :)
Barcelona lameG^
2009-07-11 00:25
Shi

Higuain är bästa spelare förra säsogen kommer inte starta. Juande ramos har gjort ett jätte jobb när han tagit över men fick sparken. Robben vill ni sälja som också var bland dem bästa spelarna i ert lag. Sneijder er bästa förr förra säsongen vill ni inte ha kvar.

Ska jag säga mer?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 00:24
Ämne: Ämne: poiu
....
Då har du läst fel eller så är det säkerligen madrid-propaganda.

Deportivos president Lendoiro hävdar fortfarande de inte ens ha fått något bud på Filipe. Du är övertygad om att han ljuger? Det samma hävdar Llorente i Valencia. Vi förhandlar inte ens med Barcelona och än mindre har vi fått något bud. Alla påstår motsatsen till vad tidningarna påstår.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-11 00:24
16M för Caceres må vara överpris men han är en man för framtiden, vi får avvakta och se om ett par år om det var värt pengarna eller ej.

Det är dock lika mycket överpris som 15M för YouTube Drenthe.
Real Madrid Shi
2009-07-11 00:23
Hur kan man göra Eto'o till boven utan att tänka efter både en och två gånger? Ledningen ser en fin möjlighet och göra sig av med Eto'o och värva Villa utan vidare och därför känner han sig dåligt behandlad, vafan mer kräver man av en anfallare än målen han gjorde förra säsongen?

Lite uppskattning får man visa utan att börja jaga ny anfallare.
poiu
2009-07-11 00:22
Ämne: poiu

"Att L....Senast jag läste var Barcelona också tvugna att låna om dom ville värva Villa.
El Capitano
2009-07-11 00:20
poiu

"Att Laporta orkar snåla för 2 milj euro för Filipe Luis."

Va heter du? Bill Gates eller Donald Trump? Det är ändå 2 miljoner euro vi pratar om, klart som fan att Laporta tänker lånsiktigt.
Alla är inte desperata som Perez, han lever jet-set med pengar från bankerna som har lånat!!
Barcelona Alavi
2009-07-11 00:20
poiu

Snåla?
Laporta är väl känd för att inte kasta bort 1 miljard på EN spelare när han lika gärna kan lägga de på 5-7 spelare.
Det är vad jag kallar en smart president :)
Barcelona Electricityscape
2009-07-11 00:19
Ämne: Ämne: Hetfiel....
Nej, Albiol är ett undantag. Men du är medveten om att ni har tre andra leksaker som prislappen stigit upp till shyhöga priser.

Och ta inte upp att det kommer löna sig i slutändan för den diskussionen har vi tagit upp lika många gånger som antalet euros CR94 kostade.
poiu
2009-07-11 00:16
Ämne: Hetfield

Och vad ....15 milj euro för en spansk landslagsman är inte överpris, däremot 17 för Cacares är det.

Att Laporta orkar snåla för 2 milj euro för Filipe Luis. Killen avbröt tom med sin semester ju.

El Capitano
2009-07-11 00:15
Alavi

Jag gillar Forlan men hans ålder är ett minus och det är inte lätt att komma till en ny klubb och ösa mål. Det kommer att ta tid även för Forlan som Henry.
Barcelona Alavi
2009-07-11 00:11
El Capitano

För mig så spelar det ingen roll hur gammal Forlan är, han är i sitt livs form (tycker jag) så åldern borde inte spela någon roll.
El Capitano
2009-07-11 00:10
Alavi

Jag är rädd att Txiki köper Forlan istället. Forlan är en grym spelare men killen är 30 bast!
Villa är den bästa ersättaren för Eto'o om han lämnar nu.
Som du skriver, Eto'o tillsammans med Yaya och Keita ska till afrikanska.
Barcelona lameG^
2009-07-11 00:09
Jag tror att allt kommer hända så snabbt. Typ villa skriver på ena dagen och dagen efter kanske filipe skriver på. För vi är så pass nära för vi har förhandlat en lång stund.
Annons: