/spanien/barcelona/forum/17691.aspx/spanien/barcelona/forum/17691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-07-14 23:33
Ingen högoddsare på att han är med i Valenciaredaktionen va?
Barcelona Messidinho_10
2009-07-14 23:29
Vem är denna rickard petersson?? Hade varit trevligt att veta.
Barcelona Barça-fan
2009-07-14 23:24
Jag måste ju påpeka att hela situationen med Eto'o är ju absurd. Först skriver man att man givit Eto'o ett nytt kontraktsförslag och sedan har man inte skrivit ett dugg efter det. Sedan går det rykten om att Laporta ringt Eto'o och försökt nå honom, utan lycka. Vad är det frågan om egentligen? Jag vet att de flesta tror att han kommer lämna, men ingenting är ju officiellt ännu trots allt.

Jag respekterar Eto'o för sin tid i Barcelona och för allt han har gjort för klubben. Även om jag tycker Villa - om han nu ersätter - är en bättre anfallare så vet man vad man får i Eto'o då han presterat i Barca säsong efter säsong. Det skulle kännas konstigt att se Eto'o i en annan klubb.
Barcelona C.Andrés
2009-07-14 23:22
"Cristiano Ronaldo Will Feed The World With 'Madridismo' - Florentino Perez"

Ja vi vet ju hur pass effektiv Madridismon är här på SF iallafall efter legendariska krönikor som innehöll en hög klass av humor!

Gulligt iallafall att dom planerar att bygga skolor åt barn. Skulle inte räkna med för många skolor pga madridismons feta fjaskon.
Barcelona barca!54
2009-07-14 23:06
hoppas på aguero!!
Barcelona Smogen
2009-07-14 23:04
när det börjar ryktas om Poulsen till Barcelona börjar till och med jag bli nervös.
hur ska den här värvningssommaren sluta egentligen? tur att vi redan har ett vinnande lag...
Barcelona Trippeln
2009-07-14 23:00
El Flaco

Tack för du redde ut oredan för mig.

Jag tänkte fråga alla här inne om deras favorit eto'o ögönblick.

Mitt är i paris när matchen är låst för barcelona och vi bara rullar på från ingenstans dyker han upp och stänker in den.Fantastisk ögönblick!
Barcelona westinho
2009-07-14 22:53
Laporta har uttalat sig om David Villa och Felipe Luis.
Barcelona westinho
2009-07-14 22:48
De visar Chelsea - Barcelona just nu på Viasat Fotboll. Det har bara gått ca 15 minuter av matchen, så det bästa vore väl att kolla på något annat i kanske 70 minuter så att man kan kolla på slutet av matchen istället.

Grande Iniesta!
Barcelona el Flaco
2009-07-14 22:42
Trippeln/

Nej. Eto'o skadade sig nere i Bremen. Ronaldinhos frispark var på Camp Nou några månader senare.
Barcelona Trippeln
2009-07-14 22:37
El Flaco

Var det samma match som Ronaldinho gjorde mål under muren när eto'o skada sig?
Barcelona el Flaco
2009-07-14 22:37
Trippeln/

Den enda och bästa klippet jag känner till är denna som Canaletes länkade tidigare. Där säger Eto'o det som jag nyss berättade om i mitt förra inlägg.
Barcelona el Flaco
2009-07-14 22:34
Rambla/

Ja det stämmer, det var 5 månader. My bad. Jag skyller på att det är sent och då är det vanligt att man förväxlar 3 med 5. :P
Barcelona Trippeln
2009-07-14 22:33
El Flaco

Tack så mycket :)

Skulle du veta någon länk där man kan veta vad han sa om saker i omklädningsrummet och mera detaljerade saker han berättade.

Man är intresserad eftersom det flödar av nyheter om barca.(ironi) :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 22:32
el Flaco:

Jag har för mig att Samu var borta i över 5 månader efter den skadan. Han hade en tuff rehab också.
Barcelona Smogen
2009-07-14 22:29
wtf, vad gör Christina Ronaldo egentligen?
Barcelona el Flaco
2009-07-14 22:29
Trippeln/

Du minns säkert att Eto’o skadade knäet i en Champions League match mot Werder Bremen i i september 2006 och var borta i ca 3 månader. Senare i februari i en ligamatch mot Racing skulle Eto’o tydligen nekat att hoppa in och spela de sista minuterna. Efter matchen sa Rijkaard på en presskonferens att han inte villa spela, men att han inte gav någon förklaring. Även Ronaldinho gick ut och sa att man alltid ska sätta laget framför allt annat, något som Eto’o uppfattade som en attack mot honom.

Två dagar senare, i Vilafranca, går Eto’o ut och anklagar Rosell för att ha kritisera honom bakom hans rygg och att det pågick ett krig i Barcelona mellan Laporta och Rosell och att han (Eto’o), tvingas ta emot alla slagen. Till slut säger han även att Rijkaard är ”en dålig människa” som avslöjar saker som sägs i omklädningsrummet till medierna och hävdade att han alltid tränade med övriga laget, även när han var skadad (en diss mot Ronaldinho som under den tiden brukade mest låsa in sig i gymmet och inte träna med resten av sina lagkamrater).
Barcelona Trippeln
2009-07-14 22:13
Kan någon förklara den här ''villafranca'' situationen och den där videon där eto'o blir väldigt förbannad.Eller är det samma sak?
Skulle vara så skyst om någon berätta vad etoo sa.

Hjälp uppskattas :)
Barcelona el Flaco
2009-07-14 22:08
Heywood Jablome/

Menar du denna frisyren? (Länktips).
Jag vet inte vad han tänkte med, men den frisyren var ett episkt misslyckande.
Barcelona el Flaco
2009-07-14 22:02
Rambla/

Hehe, hatten av för tarrak. Det uttalandet var bättre än min.

Sjukt, jag minns exakt den dagen då Vilafranca-incidenten uppstod. Jag satt hemma helt lugn och njöt av segern från kvällen innan, helt plötsligt går man in i EMD:s hemsida och får reda på att Eto'o hade exploderat. Jag förstod ingenting, bara satt där med munnen öppen. FC Barcelona har inte varit sig likt sen dess.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:57
Lite goda nyheter.

Enligt Catalunya Radio så kommer Gai Assulin få sitt spanska pass inom några dagar. Detta innebär att han kan alternera spel i både A-laget och Atlètic under säsongen. Precis som Pedro och Victor Sanchez gjort denna säsong. Det betyder med största sannolikhet att Gai kommer att få tillbringa försäsongen med a-truppen.

Luìs Enrique låter hela 12 spelare från Juvenil starta försäsongen med Barcelona Atlètic. Alla namnen hittar ni i länken.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-14 21:56
Laporta försvarade till och med Eto'o efter hans kritik mot Rijkaard efter matchen mot Santander.

Kommer ni ihåg den förskräckliga frisyren Eto'o hade för ett tag sedan?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:51
el Flaco:

Som tarrak så episkt hade uttalat sig. Samtliga fick en tunna med skit kastat mot sig. :)
2009-07-14 21:45
Rambla - K9

Haha! Ja, just det. "Om jag skulle heta Eto'odinho hade jag varit bäst i världen."

Sen gillar jag också: "Spring som en svart, tjäna som en vit"
Barcelona HugoBoss
Någon som vet vilken tid Eto´o håller sin presskonferans?
Barcelona el Flaco
Första halvan av Vilafranca-incidenten handlade om Rosell, andra halvan om Rijkaard och Ronaldinho. Samtliga tre fick sig en känga en Lejonet.
2009-07-14 21:44
Gustaf. Ja, just det! Oj, förlåt. Givetvis, var det Edmilson.

Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:43
Etoodinho. :D
Canaletes
2009-07-14 21:43
Den vise

Dålig översättning med google, men man fattar nog ;)
Barcelona Gustaf
2009-07-14 21:42
Det där med svarta får kom från Edmílson. Eto'o har sagt mycket men det där kan han inte beskyllas för. Däremot har han sagt att om han vore brasse skulle han fått en helt annan uppmärksamhet, vilket kan tolkas som en pik mot Ronnie.
Annons: