/spanien/barcelona/forum/17689.aspx/spanien/barcelona/forum/17689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA
2009-07-12 14:57
jag tycker vi gör något helt knasigt istället, tar en 4-4-2 och vänder på den så vi spelar 2-4-4

alltså:

vv
puyol pique
Touré
Fabregas xavi iniesta

messi Etoo villa henry elr Ribery

(jag är ironisk)
Barcelona Trippeln
2009-07-12 14:52
test
Barcelona Hetfield
2009-07-12 14:46
Lite långsökt, men skulle man inte kunna behålla Eto'o OCH köpa Villa?

Om Henry kan göra så bra på den kanten så borde väl Villa göra hyfsat ifrån sig, om Eto'o och Villa får igång samarbetet så...WOW
Barcelona J.Gamper
2009-07-12 14:38
Ska Barca verkligen satsa på Ribery? Är inte priset lite för högt?
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-12 14:37
Lite nytt om Forlan. Ser ut som Forlan stannar.

Angående David Villa så ska han ha ett möte imorgon med Manuel Llorente och avgöra hans framtid och Villa stannar eller lämnar. Antagligen hoppas vi det blir Barca.

Onsdag är David Villa en Barca spelare vi får hoppas på det:)
Barcelona kallesiete
2009-07-12 14:30

Något nytt ang: Eto'o/Villa?
Barcelona Libaax
2009-07-12 14:22
För att en flashy kantanfallare som dribblar in från kanten är sexigare än en anfallare som springer på allt,gör mål från alla vinklar.

Om Etoo lämnar för han tjänar så mycket mindre än Zlatan,Henry,Messi etc skulle vara rätt skämmigt och diss för en kille som har 120 mål och många viktiga.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-12 14:17
Hans mål mot Santander. När han tar bollen på mittplan avancerar mot mål, lurar 3 försvarare med en och samma fint. Fantastiskt. Varför har han inte fått samma status som de andra anfallarna i Europa?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-12 14:13
Ciao-V:

Jag tror tvärtom, de kommer att klänga fast vid honom med näbbar och klor. Han är allt för viktig i deras offensiv. De satsar stort nu när de är med i CL för andra säsongen i rad. Skulle de tappa Forlán nu så är allt hårt jobb de lagt ner förgäves. Som sagt, klausul eller inget där skulle jag tippa.

Här är en video med Eto'o. Välgjord och med många av hans vackraste mål i Barcelona. Lägg speciellt märke till de mål han gör den säsongen vi hade röda shorts, då vi vann dubbeln. Eto'o var så fantastiskt bra den säsongen. Vilka mål han gjorde. Han är så snabb, så explosiv och dödlig i straffområdet så det är äckligt nästan. En bra passning från Ronaldinho eller Xavi i djupled, Samu tar knappt emot bollen utan oftast är mottaningen och avslutet i en och samma sekvens.
2009-07-12 14:07
Rambla. Eto'o var trots allt en Laporta-värvning. Trodde Laporta skulle kämpa mer för honom...
Barcelona Ciao-V
2009-07-12 14:05
Ämne: Ciao-V:

Skulle At...."Skulle Atlético gå med på att släppa Forlán, vilket jag är ytterst tveksam till, så kulle de nog kräva K9 i gengäld på lån och självklart kräva en köpoption på honom".

Förhoppningsvis får Barcelona loss Villa som är det första alternativet. I annat fall, tror jag inte att det skulle vara omöjligt att få Atletico de Madrid att acceptera en sån summa. Det är trots allt en spelare som har fyllt 30 år.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-12 14:00
Ciao-V:

Skulle Atlético gå med på att släppa Forlán, vilket jag är ytterst tveksam till, så kulle de nog kräva K9 i gengäld på lån och självklart kräva en köpoption på honom. De har själva tidigare visat intresse och följt hans utveckling.

Jag satt nyss och tittade på gamla videos med Samu. Jisses vilken nostalgitripp det blev. Vilka minnen, vilka mål han har stått för, vilken sjuhelvetes karaktär och profil han är trots allt oavsett om man gillar eller ogillar honom. Det kan inte någon förneka. Jag tror inte att lyckas hålla borta tårarna den dagen han faktiskt lämnar klubben.
Barcelona Ciao-V
2009-07-12 13:55
Ka inte heller tänka mig att det är frågan om att betala klausulen när det gäller Forlàn. Däremot skulle jag kunna tro att han skulle kunna gå på cirka 25 miljoner, runt den trakten i alla fall.

Forlàn skulle vara ett optimalt köp, om nu Villa inte skulle komma, enligt mitt tycke.
Han har två-tre år till att prestera i toppfotboll. Han har inte vunnit något med sin klubb och är hungrig. Det är en kille med mycket bra karaktär. Ingen stjärnglans har han men han är hårtarbetande forward.
Många vill inte se honom i Barcelona just på grund av att han inte har en stjärnstatus.
För mig kvittar det så länge spelaren gör det han ska göra, göra så många mål som möjligt.

I anfallet har man då i så fall, Bojan, Messi, Henry, K9 oc Forlàn. Kanske också Ribery?
Villarreal Grande Messi!
2009-07-12 13:49
Någon som har nån koll på Keirrison-värvningen? Har varit lite tyst om det det senaste..
Barcelona foooball master
2009-07-12 13:37
det skulle vara skönt om vi vann cl på bernabeú nästa år:D
2009-07-12 13:35
Hetfield. Ja, men Inter kommer aldrig någonsin sälja honom för mindre än Milan sålde Kaka' för. De överskattar Zlatan såpass mycket att de säkerligen kommer vilja ha liknande summa som Manchester fick för Ronaldo.

Signa Villa och Filipe så fort som möjligt. Och leta sedan efter en mittfältare i lugn och ro.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-12 13:32
Ämne: Rambla.

Jag har ....Zlatan kommer att stanna i Inter. Det finns igen klubb som är galen nog att betala det Inter kräver för att släppa honom.

Forláns spelartyp är ju annars också ett intressant val. Det är dock idioti att lösa hans klausul. Med skatter och avgifter utöver denna klausul skulle han kosta nära på €45m och det betalar man inte för en 30-åring oavsett hur bra han var denna säsong.

Som sagt, jag hade varit nöjd med en lite billigare och erfarnare spelare, just en sådan om Kanouté.
Barcelona Hetfield
2009-07-12 13:30
Heywood

Zlatan har både distansskottet och passningsspelet...sen har han ju också tekniken så han skulle nog passa i laget

Fattar inte vad man ska göra med Forlan, OM det är så att man måste betala 30 + miljoner för honom
2009-07-12 13:21
Rambla.

Jag har hört att Zlatan-ryktet börjar komma upp här och var. Men tror du inte Guardiola har insett att en centertank inte kommer passa Barcelonas spel? Är det inte därför att de är ute efter Villa och om det misslyckas Forlan?

Prio nummet 1 är väl en spelare som är bra när matcherna är stängda. Villas passningsspel på småytor och Forlans distansskott.

Vad som än händer - så vet Guardiola vad han gör.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-12 13:15
Ämne: Tänk om vi hade fått....
Jag är fortfarande rädd att det ryktet ska dyka upp igen. Det är fortfarande långt ifrån säkert att Villa hamnar i Barcelona. Blir det inget med Villa och Eto'o lämnar, hade jag helst sett att en spelare som Kanouté värvas. Kanske inte just han men en spelare med den profilen och åldern. Låt oss säga att han kostar i regionen 15-20m så hade det varit bäst att satsa på Bojan och K9 tillsammans med denna lite mer erfarna "tank".
2009-07-12 13:00
Tänk om vi hade fått Adebayor förra säsongen. Herregud, vilken hemsk tanke.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-12 12:50
Ämne: Nu när vår kära fcb ....
Du får hålla tillgodo med denna sida. De översätter de viktigaste artiklarna från Sport och EMD.
Barcelona C.Andrés
2009-07-12 12:30
Nu när vår kära fcb blogg har lagts ner undrar jag om någon känner till en liknande? Fan det var ju den enda bloggen man följde:(
Barcelona David - barca
2009-07-12 12:28
Har en fråga.

Är det någon sett Keirrison spela, mer än på youtube? Hur är han teknik, målsinne och så??
Barcelona VizzlA
2009-07-12 12:17
Har för mig K9 anländer i morgon för läkarundersökning..kan ha fel dock.

om etoo lämnar och villa inte kommer, så tycker inte jag att forlan är reservalternativet, mina alternativ är:

aguero

k9:P

om ingen striker förutom keirrison kommer in tycker jag vi ska gå för en ytter (ribery:P), då kan henry husera i mitten om inte keirrison eller bojan presterar bättre alltså:

ribery henry messi

ribery keirrison messi

ribery bojan messi

( och även henry istället för ribery, och bojan istället för henry)

det här är alltså en reservlösning, men dock är det kanske omöjligt att få hit ribery.
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-12 11:49
Etoo kommer man sakna jävligt mycket om han lämnar. Inget är säkert. Men David Villa kommer inte göra oss barca fans besvikna.
Barcelona Barça-Killen
2009-07-12 11:40
Äntligen igång! Är ett stort Barça fan som följt laget sedan 2001. Bodde i spanien tills 16 års åldern och älskat laget sedan 2001.

Hoppas i övrigt vi får in Villa nu eftersom eto verkar vara förlorad. Tråkigt att han lämnar, har alltid gillat honom och kommer ha en stor respekt för han i framtiden. Laporta ge oss villa! =)
Barcelona Ciao-V
2009-07-12 11:29
Ämne: Ciao-V

Jag vet, h....Jag vet.
Jag tror att K9 kommer ändå att hamna i Barcelona. Det är bara en tidsfråga. Han verkar veta vart ska. Han säger att alla i Brasilien vet om att hans dröm är att spela för Barcelona.
Med alla menar han antagligen med, alla som känner honom.

Har läst också, vill jag minnas, att han har vägrat att lyssna på bud från andra klubbar tidigare(läs Real Madrid). Redan i förra sommaren vart det ju flera klubbar som har varit intresserade av honom.

Om han nu kommer vore det bästa, tycker jag, att han lånas ut till en annan klubb i Spanien så att han får rutiner, om han inte kan stanna i Barcelona.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-12 11:15
Ciao-V

Jag vet, har nämnt det där med klausulen tidigare här på forumet. Nu är det visserligen Sport som är källan men de har ju tydligen varit nere i Brasilien och blivit inbjudna till K9s hem att göra intervjun. Det är hans egna citat och jag tror knappast att Sport skulle hitta på en så uppenbar lögn om det där med klausulen. K9 är väldigt tydlig med sina känslor för Barcelona vilka han haft sedan han var ung. Nåja, Robinho sa också en gång i tiden att han verkligen ville spela för Barcelona men hamnade ändå i Madrid. Spelare säger så mycket som ska låta bra och hjälpa dem att vinna de nya fansens förtroende.
jakez
2009-07-12 11:13
barcas kamp om nr 9 nu när eto`o går behöver barca en ny nr 9 om villa kommer hit kommer han troligtvis vilja ha nr 7 men barca är ju ochså ute efter forlan och aguero om dom inte värvar aguero elr forlan vem i barca får nr 9 kandidater:gudjonsen har ju nr 7 som villa säkert vill ha, bojan, inesta vem???
Annons: