/spanien/barcelona/forum/17684.aspx/spanien/barcelona/forum/17684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 20:57
Alevi:

På vilket sätt är det en dålig egenskap? Om man kan lita på honom och han sätter dit chanserna så skulle det väl även gynna Barcelona?

el Flaco:

Jag ska villigt erkänna att inte heller jag går igång på Güiza fast under rådande omständigheter skulle jag kunna acceptera honom under en säsong. Jag ser inte hur situationen med Samu ska kunna lösas så alla parter blir nöjda. Uppenbarligen så vill inte Pep ha kvar honom och även om han ändrade sig som förra sommaren är jag inte säker på att Samu hade varit lika "committed" som under denna säsong.
Barcelona Alavi
2009-07-14 20:56
el Flaco

Marcus Berg skulle sitta fint *ironisk*
Barcelona el Flaco
2009-07-14 20:52
Rambla/

Jag säger inte att Güiza är någon dålig spelare, han hade säkert gjort bra ifrån sig i Barcelona. Jag säger bara att han är inte min typ av spelare. Dessutom känns han inte som någon långsiktig lösning till vårt #9-dilemma.
Barcelona C.Andrés
2009-07-14 20:51
Kommer ihåg när Sport blaskan skrev någonstans under slutfasen av ligan att Aguero var så gott som klar....Suck:p
Barcelona Alavi
2009-07-14 20:50
Rambla - K9

Jag anser att han gjorde så många mål i Mallorca för han var den enda man egentligen klunde lita på däruppe, dvs göra mål och sätta fart på anfallsspelet.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 20:47
el Flaco:

Güiza skulle vi kunna överleva med under en säsong åtminstone. Han gjorde trots allt 27 mål under sin sista säsong i Spanien med Mallorca.

Canaletes:

Forlán är grym men för de pengarna, hans klausul, så tror jag knappast att Laporta och Txiki värvar honom. Jag tror nämligen inte att Atléti viker sig.
Barcelona Sersari
2009-07-14 20:45
Rambla - K9

Alltså om det skulle visa sig att Keirrison inte är klar, så skulle jag bli riktigt orolig och undra vad som egentligen sker nere i Barcelonas styrelserum.

Man vill ju inte klaga för mycket på ledningen som just givit oss den historiska trippeln, man känner sig bara som en bortskämd person då.
Men vad fan sätt lite fart nu så att det inte blir kaos sista veckorna i Augusti under transferfönstret.

Villa och Kanouté är för svåra att köpa känns det som, i alla fall Villa. Ledningen slänger verkligen inte pengar om det verkligen inte behövs denna sommar. Nääh satsa på K9 & Bojan och köp in Pippo eller någon istället:P
Barcelona Hetfield
2009-07-14 20:44
Canaletes

Ingen klagar på Forlan som fotbollsspelare, men det som skrämmer många är priset för honom.

Kanoute vore jävligt bra, och man skulle nog kunna köpa honom för under 20 miljoner
Barcelona Messi_Number_One
2009-07-14 20:43
Styrelsen och Txiki börja jobba blir trött på det här.
Barcelona el Flaco
2009-07-14 20:41
Kanouté hade varit en dröm som back-up i anfallet, men det mest tyder på att det kommer förbli en dröm. Inget antyder på att Barcelona ska vara ute efter honom och om nu Sevilla säljer Luis Fabiano till Milan tror jag inte att de kommer vara beredda på att göra sig av med Kanouté också. Güiza är ingen spelare som intresserar mig.
Canaletes
2009-07-14 20:41
Varför tycker dem flesta här att Forlan är dålig? Vinner man guldskon med Villareal och Atlético är man fan bra.

Tänk er Forlan då men ännu bättre spelare!!
Barcelona Den vise
2009-07-14 20:40
Jag tror att villa slutligen kommer att skriva på för barca. Pep är inte så naiv och gör av sig med etoo om han inte är försäkrad om villas ankomst. Pep vill säkert inte vara en "one hit wonder", han har massa titlar att försvara.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-14 20:40
Det vattnas i munnen när jag hör Kanouté i samma bemärkelse som Barca!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 20:32
Ämne: Rambla

Är du inte....Guiza och Kanouté är riktigt bra spelare, speciellt maliern. Perfekta targets som kanske inte gör lika mål som Eto'o men trots det tillräckligt många. Med sådana spelare som starters så kan K9 och Bojan få utvecklas utan allt för stor press på sig. Henry kan också han spela som en ren striker i vissa matcher så att Bojan och K9 får speltid på kanterna också.
Barcelona Hetfield
2009-07-14 20:30
Rambla

Är du inte rädd för hur situationen börjar bli?
Ska ett lag som barca behöva ha en anfallare som Guiza/Kanoute/Forlan i laget? Usch...jag får rysningar iaf
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 20:28
Ämne: Som jag nämnde tidig....
Kanouté hade varit en skänk från ovan så som situationen ser ut. Det går inte att komma ifrån att han är en grym spelare. Tror det ska mycket till för att Sevilla ska släppa honom.
Barcelona petersays
2009-07-14 20:27
Rambla
Det vore sannerligen mardrömsscenariot, om inte K9 kommer heller. Men innan resan till England tycker jag att vi borde ha fått lite klara besked.
Barcelona petersays
2009-07-14 20:26
Som jag nämnde tidigare så kan man väl värva t.ex. Trezeguet eller nån annan billig spelare strax över 30 om man vill ha en erfaren center att varva med? Eller tror ni det finns nån chans i h-vete att Sevilla skulle släppa Kanouté?

För frågan är om Pep vill spela med Henry i mitten, det verkar ju som att vänsterkanten är hans position i dagens Barca.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 20:26
Sersari:

Den chansningen och ett köp av Dani Guiza skulle jag kunna leva med. Honom behöver man kanske max betala €15m för. Kör med honom som startalternativ i början och sen så kan han bli petad av K9. :)

Äh, så som ledningen verkar prioritera så skulle det inte förvåna mig om man även lagt ner K9. Vi får hoppas att de äntligen har lärt sig att jobba i det tysta och har full kontroll på läget. Rätt som det är smäller det kanske bara till och flera värvningar presenteras även om det känns iskallt i nuläget.
Barcelona Sersari
2009-07-14 20:20
Glöm Adebayor, det finns 2 alternativ just nu om Eto'o lämnar, vilket verkar så bli.
Antingen köps Villa in vilket inte verkar bli av, eller så tas Keirrison in på en gång och matchas direkt in i laget tillsammans med Bojan på den centrala anfallspositionen.

En chansning ja, men det är tyvärr det som verkar vara mest realistiskt just nu.

Skum silly season.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-14 20:06
Ämne: Är inte Adebayor så ....
Hoppas han blir klar för City så snart som möjligt.
Barcelona HugoBoss
2009-07-14 20:05
Är inte Adebayor så gått som klar för Manchester City? I alla fall, så skulle jag aldrig vilja se honom i Barcelona.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-14 20:03
Ni har väl säkert läst att Wenger är redo att släppa Adebayor. Om Etoo lämnar och Villa inte anländer så hoppas jag verkligen att varken Forlan eller Adebayor blir Samuels ersättare.

Botia kanske får starta mot oss i liga premiären. (Tror vi möter sporting första matchen)

Visca Barca !
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-14 19:48
el flaco

Tror nog de flesta här håller med Customer 2. Man blir uttråkad av att bara höra rykten och rykten om o om igen, JAG VILL HA OFFICIELLA NYHETER!

Det verkar vara lika stor aktivitet här på Les rambles som på Barcelonas kontor.
Barcelona el Flaco
2009-07-14 19:43
Gud är störst/

I ditt första inlägg håller jag med Customer 2. Och ditt andra inlägg är klockren.
2009-07-14 19:42
Kommer vara förändringar i schemat för ligan, nu kommer Barca att möta det laget som har mött Racing omgången innan!
Barcelona el Flaco
2009-07-14 19:41
petersays/

Det som irriterar mig mest är att klubben inte ens har varit snabba nog att renovera spelarnas kontrakter. Marquéz och Puyol ska också erbjudas nya kontrakter som ska sträcka sig till 2012, men nada! Och värst är nog att man inte har kommit fram till en lösning till Eto'os vara eller icke vara i Barcelona. Och som du säger, klubben åker till London om mindre än en vecka...

*Skakar på huvudet*
2009-07-14 19:36
el flaco

Detta beskriver det hela ganska bra va?
2009-07-14 19:36
HAHA, se länktips!
Barcelona petersays
2009-07-14 19:34
el Flaco
Ja nu är det väl ändå dags? Många andra klubbar är igång med sina försäsonger och nästa vecka åker vår klubb till england. Det måste ju vara ESSENTIELLT att ha med sina nyförvärv under försäsongen så att de får känna på stämningen, träningarna och resten av truppen. Vi har ju inte ens haft nån spelare på fystest än. It's an outrage!
Annons: