/spanien/barcelona/forum/17683.aspx/spanien/barcelona/forum/17683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca!54
2009-07-15 21:57
jag har för mig att barca ska värva en central försvarare den här sommaren också
Real Madrid El-Pipita.
2009-07-15 21:56
Ämne: Haha, tro mig han är....
ofta ni väljer maxwell vs henize liksom ?

vi kan jämföra S.ramos vs maxwell då kan vi snacka.
Forza-Blaugranas
Barcelona # 7

Har de uppdaterat Wikipedia måste det ju vara officiellt.
Barcelona Messi(as)
Maxwell har spelat i Ajax 4-3-3 så tror inte han kommer ha det svårt att komma in i själva spelsystemet sen om han passar in med grabbarna är ju en helt annan femma.. Jag menar Xavi Iniesta Messi Yaya passningspel är ju från en annan planet om vi ska vara ärliga
Canaletes
2009-07-15 21:55
Nesto

Lugna ner dig, du snackar som att Maxwell skulle va skit...
Real Madrid El-Pipita.
2009-07-15 21:55
Ämne: El-pipita: Klart åld....
aa hade han varit 25 hade han redan spelat i barca nu :P
Barcelona Nesto
2009-07-15 21:54
OOOOOOH : ingen felipe?

Icamaxiwell är officielt våran
Barcelona Barcelona #7
Priset stämmer. €4.5 miljoner + €500.000 olika bonusar
Barcelona petersays
"Tänk om han behöver anpassa sig till den spanska
spelstilen,tempot och Barcas."

Vi får väl hyra in Sylvinho som konsult :P
Barcelona Den vise
Han är så vänsterfotad som man kan bli.
Barcelona Io sono Interista
2009-07-15 21:53
Jag vet inte om någon av er kollar på Inters matcher men Maxwell är grym. Visst killen kanske inte har världens bästa deffensiv, men offensivt sett är han grym och han kommer att spela ännu bättre i ett så offensivt lag som Barcelona, Dessutom är han teknisk och kvick.

I Inter blev han bänkad på grund av att Mourinho inte gillade han helt enkelt, han har ju också bänkat Cordoba("För kort") för att senare inse att han inte kan klara sig utan honom.

Om det stämmer att han kostade runt 4-5 mille, så måste det vara ett av sommarens bästa köp. Riktigt dålig gort av Inter faktist.
Barcelona Barcelona #7
Är det sant att Filipe Luis har ett kontrakt som tar slut nästa sommar?
Barcelona De Goda
Maxvell har bra krossbollar med vänsterfoten. Bra med en sån som kan vända spelet snabbt till Messis kant. Förr var det ju bara Dinho som la såna, dock med högerfot.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-15 21:52
Haha, tro mig han är bättre.
Man kan inte vara sämre än Heinze xD
Canaletes
2009-07-15 21:52
Bara Maxwell är bättre än Heinze så är vi alla glada! :D
Barcelona Barcelona #7
2009-07-15 21:51
De har till och med redan uppdaterat på Wikipedia om Maxwell.
Det står att han spelar i Barcelona.
Barcelona petersays
Santos eller Maxwell känns lite hugget som stucket. Santos verkar i bra form men är inte provad i Europa, Maxwell har spelat europeisk fotboll i 8 år. För dom pengarna är det förmodligen en "temporär" lösning ändå. Kanske kommer man gå för Luis eller någon annan redan om ett eller två år beroende på hur länge Abidal blir kvar.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
El-pipita: Klart åldern spelar roll men Maxwell har ju spelat för en top klub väldigt länge medans
Andre Santos spelar i Brasilanska ligan.
Men de är klart åldern spelar roll kolla bara på Villa.
Hade han varit 25 hade Barca lätt betalat 500miljoner.
Forza Barca
Barcelona Nesto
2009-07-15 21:50
OOOH dö!

hur sega får man vara?

Är ens K9 officielt klar?

Eto'o lämna snacket har ju hållt på i över 1 år?
Man ville bli av med han redan förra året!
Hur fan mcyket ska de krävas? SHOW SOME BALLS och säg vi vill inte ha dig kvar.
visst han förtjänar respekten efter allt han gjort men de måste säga som de vill,klara ut saker.
De är ju trots allt de som är "bossen" och Eto'o är den anstälda.

Felipe vill man snåla in på så mycket som möjligt så man kanske mister Spaniens bästa VB (förra säsongen). Visst han ska vara backup men han kan väl ta hand om Abidals plats om några månader/år.

Varför fasiken köpa ICAMAXIWELL?
28 år! är han inte äldre än Abidal då?
Tänk om han behöver anpassa sig till den spanska
spelstilen,tempot och Barcas.
Tänk om de tar lika lång tid som för Hleb eller Henry!
Håller han i en stor match? typ Semin i CL

Man behövde en klassig mittfältare.. varför fan va man inte med och budgiva lite om Diego?
Juventus fick han väl för under 25 an?
MAN MÅSTE VARA SNABBARE!
Kolla Real, fixa Kaka,Ronaldo,Benzema på veckan (vet att de tog mer än en vecka)
Om Barça skulle ens försöka värva Ronaldo skulle de väl tagit oss 3 hela månader utan sömn?

Visca Barça!
Barcelona Barcelona #7
Westinho

Är nästan 100% på att han är vänsterfotad
Barcelona westinho
Är inte Maxwell högerfotad? För isåfall borde han kunna spela högerback minst lika bra tycker man. Har en känsla att han är det, kan någon säga att jag har fel, please? Gillar inte högerfotade vänsterbackar..
Barcelona Barcelona #7
El-Pipita

Jag tycker inte det.
Vi skulle också vara tvungna att betala minst 50 miljoner till.
Maxwell är mer komplett. Kan spela på mer positioner
Barcelona Den vise
2009-07-15 21:49
petersays
Killen har aldrig spelat mittback i inter utan han har spelat vänsterback mest hela tiden och nån gång spelat på yttermittfältet.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-15 21:48
Petersays.

Han kan spela Yttermittfält och mittfältet som du sa + mittback och vänsterback.

Det är den sidan på planen som vi haft mest problem på.
Real Madrid El-Pipita.
2009-07-15 21:47
Ämne: Canaletes: Aa men de....
Hade inte Santos varit bättre Åldern syftar ja på nu, Santos 26 år , Maxwell är 28.
Barcelona petersays
2009-07-15 21:45
" Kan Maxwell användas på fler positioner än vänsterbacken?"

Tror han spelat vänster mittfält och ytter. Om jag inte minns helt fel har han vickat som mittback i nån match med?
Barcelona HugoBoss
2009-07-15 21:44
Kan Maxwell användas på fler positioner än vänsterbacken?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-15 21:44
Canaletes: Aa men de tog för lång tid att värva Filipe o Priset va 200miljoner men om inte jag minns galet så går Filipes kontrakt ut nästa sommar.
Då kan man få honom gratis då är han 23 typ.
Men vilket köp av Maxwell.
50miljoner för honom är pinsamt billigt.
Hällre honom än Andre Santos som kostar 100miljoner.
Forza Barcaa
Barcelona Messi(as)
2009-07-15 21:42
Bojan fan vad jag älskar dig hoppas du slår igenom inom något år och visar vilket jävla målsinne du har =) Ge killen livstidskontrakt redan nu :P

Fan jag kan inte annat än tycka synd om Felipe han ville verkligen spela förr oss och så blir det såhär..

MAxwell har jag sett sen Ajax tiden och han har alltid varit duktig offensiv men inte lika bra defensivt. Han har inte lika bra inlägg som Sylvinho men kan nog bidra med sitt passningsspel och komma i djupled. Tror det är en mycket bra värvning speciellt för de pengarna. Jag minns att det var snack om honom i slutskedet av säsongen men skönt att han blir klar! Tror han kan vara perfekt backup till Abidal.
Barcelona De Goda
2009-07-15 21:42
Bra köp! Kostnaden sänder rätt signaler till resten av Europa. Budskapet är att Barca kommer inte lägga sjuka priser på spelare. Mycket bra back-up till flera av våra backar.
Annons: