/spanien/barcelona/forum/17682.aspx/spanien/barcelona/forum/17682.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-08-03 18:41
Gonzalez_Barca

Ibra hinner tillbaks till supercopa matcherna mot bilbao.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-03 18:39
Oleguer Lover

Hoppas att Pep kör med en startelva som han håller hela matchen och inte kör 45minuters elvor. Han måste låta spelarna spela 90 minuter, kanske göra några få byten. Sen mot Chivas så kan han testa en annan startelva.

Bättre för han kan ju se hur deras kondition är förutom att ha sett den på träningsplanen.

Men annars blir det säkert en blandning mellan A-lag och dom juniorer i sann Pep-anda.
Vore bra om Henry - Bojan - Messi startade för att dom kommer få spela mot Bilbao pga Ibras skadade hand..
Barcelona GuruRamen
2009-08-03 18:38
Gonzalez_Barca:

Tack så mycket! Du vet inte om det finns att streama in den så man slipper ladda ner. Nerladdning funkar lika bra också, bara jag får se den men går det att streama den slipper jag nerladdningstiden :)
Barcelona Trippeln
2009-08-03 18:37
I belong to Jesus!

Ɗ solklara straffar''

Muta domaren,finns det några konkreta bevis på det?
Ja juste ni är vana att franco gör det åt er.

Situation 1.Alves river ni Malouda,kolla på reprisen noga så ser du att alves stänplar han PRECIS utanför.

Situation 2.Drogba springer och abidal river tröjan,en 50\50.Men alla vet när drogba känner kontakt så lägger han sig.

Situation 3.Anelka lobbar upp bollen på piques arm,som jag har läst uefas regler så blir det inte straff om rörelsen är onaturlig.Piques hand var på samma position hela tiden och ingen onaturlig rörelse skedde,med andra ord pique sökte inte bollen det gjorde bollen som sökte piques hand.

4.Ballack dunkar bollen på eto'os arm\axel\rygg.Kollar man noga så ser man att eto'o försöker skydda sitt ansikte och vändersig om och lägger armen runt omkringsig,med andra ord etoäo menade inte att ta hands\rygg\axel den situationen för han vände sig.

Än så länge 0.5 procent straff av 4.Var komm 4 solklara,lugnt om du har rökt på då förstår jag.

Edit stavfel.
Barcelonistas
2009-08-03 18:36
"I belong To Jesus"

Barca har ett helt annat spel än 07/08.Jisses du vet inte mycket om fotboll pöjk den saken är klar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-03 18:36
GuruRamen

Halvlek 2

Hur bra kvalitén är vet jag inte men antar att det är bra..
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-03 18:35
GuruRamen

Halvlek 1 på länktips
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-03 18:35
Släpp diskussionen om real och barca nu. Vilka tror ni startar i matchen mot Seatle Sounders ?
Barcelona Bmannen
2009-08-03 18:34
Ämne: Barcelonistas

Hah....Du glömde nämna Ballacks solklara hands, Abidals felaktiga utvisning samt Anelkas filmning :OOOO
Barcelona GuruRamen
2009-08-03 18:33
Är det någon här inne som har länk till hela matchen mot LA Galaxy, missade matchen och highlights är inte tillräckligt.

Tacksam för svar!
Barcelona FC-Barcelona
Tänker åka ner till barcelona Premiären, någon som kan rekomendera bra hottel nära Camp Nou men inte allt för långt ifrån stranden =)?
Real Madrid I belong to Jesus!
Alavi - R.I.P

Pep tror jag absolut inte på som tränare. Vore kul och se honom i ett lag som Getafe. Tror att han glider just nu på Rijkaards förtjänst.
Barcelonistas
2009-08-03 18:32
I belong to Jesus!

" solklara straffar" du kan inte ens a sett den matchen.
Barcelonistas
2009-08-03 18:30
I belong to Jesus!

Hade barca fått spela cl på 50 talet istället för real så hade barca ochså vunnit dom.finns ingen anledning att vara så himmla stolt över plast titlar.
2009-08-03 18:30
Trippeln

Hahaha, det gäller ju att vinna också när man deltar. Vem hotade Franco ute i Europa då?
2009-08-03 18:29
Barcelonistas

Haha det måste väl ändå vara ett skämt.Var det därför du började hålla på dom eller? För att klassas som världens bästa lag genom tiderna, räcker det inte med en enda säsong. Alla lag kan ha tur och vinna allt under en säsong. Gjorde inte United det förra året?
Och med tur så menar jag slippa skador och att domaren inte dömer 4 solklara straffar för motståndarna i en CL-semi.
Barcelona Trippeln
2009-08-03 18:28
I belong to Jesus!

''Det tog er typ 60 år att vinna er första Europa-cup.''

Hellre ta 300 år och vinna rent och inte med hjälp av andra personer,som hotar domare utpressar folk ,den personen heter franco!Och bara 1 lag fick delta i cl från spanien när ni vann era 5 plast cl då fotbollen sög totalt!
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-03 18:27
I belong to Jesus

Vi var ur form totalt i TVÅ år, dvs att den dåliga trenden började starten av säsongen 2006 och avslutades 2008. Vi hade två spelare som fick en dålig inverkan på laget, Ronaldinho och Deco.
Vi sålde dem och lät Pep ta över klubben, han ställde snabba krav, fixade det och se vart vi står idag.
Barcelona Den vise
2009-08-03 18:25
Inget av dessa titlar slår det som komma skall. Det vill säga ifall lyckas med bedriften att försvara cl-guldet. Men det är inte den största sensationen i det hela utan att faktiskt lyfta cl-bucklan på bernabeu. Det skulle slå allt som man åstadkommit.

Det skulle vara en förnedring gentemot real madrid som de sent skulle glömma. Hade inte förvånat mig ifall Perez skulle avgå efter ett sådant scenario. Men vi får väl se...
2009-08-03 18:24
Alavi - R.I.P

Så fort vi förlorar måste vi sälja spelare? Vad gjorde ni förra året då? Sparkade tränaren och hur många spelare försvann? Då hade ni inte vunnit ligan på 2 år.
Du kan ju inte mena att Real har varit ett världslag dom senaste åren? Tänk bara på Faubert,Saviola,Drenthe.
Barcelona Bmannen
2009-08-03 18:23
Ämne: I belong to Jesus!
....
I alla fall det bästa spanska laget i fotbollens historia, det andra tål att diskuteras :)
Barcelonistas
2009-08-03 18:21
I belong to Jesus!

Barcas lag 08/09 är det bästa fotbollslaget i fotbollens historia tillsammans me Milan under 90 talet.
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-08-03 18:19
Bara tvungen att kommentera redaktionens fantastiskt välskrivna och underhållande spärr/ban kommentarer. De gör fan ens dag :)

Sen får vi hoppas på att Zlatan bjuder på lite mer "showtime" när han väl ska debutera, skulle vara en enorm fröjd för ögat.
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-03 18:18
I belong to Jesus

Dåliga i 7 år? Som jag ser det så har ni alltid varit ett världslag, men så fort ni förlorar så måste ni sälja spelare.
Om ni nu är det bästa laget i fotbollens historia, varför har ni aldrig lyckats ta en trippel?

Bona nit.
2009-08-03 18:17
Alavi - R.I.P

Nej. Jag menar att framgångarna började då. Alltså alla lag har perioder. Det är det jag försöker säga.
Och att Real Madris period börjar 2009-.
Vi har vart dåliga i 7 år men ändå lyckats vinna ligan 3 gånger.
Barcelonistas
2009-08-03 18:15
I belong to Jesus!

ja real har ochså haft såna tider,det har alla lag haft.Vi ser ju hur bra det har gått för er ute i cl utan Zidane.
Real Madrid Oleguer Lover
2009-08-03 18:15
Ämne: Alavi - R.I.P

Jo ....
real är i samma klass som Numancia
Barcelona Meessii10
2009-08-03 18:14
I belong to Jesus!//

Som sagt är det stor skillnad på då och nu. Då var vi ett halvdant lag enligt dig. Men enligt alla har ni varit det hittills, ni lyckas knappt komma förbi åttondels!
Barcelona Alavi - R.I.P
2009-08-03 18:12
I belong to Jesus!

Ronaldinho kom, han briljerade o valde sen att förstöra sin karriär, då kom en viss Messi,Iniesta,Henry o en massa andra spelare in i bilden.
Som jag ser det så antyder du att Ronaldinho är Barcelona.

Klint

Jag förstår dig min vän, det är väldigt tröttsamt att diskutera en sån onödig grej. Men vissa madridistas ger sig inte.
Barcelona Klint
2009-08-03 18:12
Eller så fortsätter vi denna oerhört givande diskussion som ingen verkar vara trött på.
Annons: