/spanien/barcelona/forum/17676.aspx/spanien/barcelona/forum/17676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-13 21:57
Jag fattar inte vrf inte Valencia säljer honom.
De får ett bra bud på 42miljoner euro o David Villa sj vill lämna Valencia.
Tycker inte de behandlar honom för om en spelare vill lämna så ska de få de.
Forza Barca
El Capitano
2009-07-13 21:56
Hoppas att Eto'o blir såld, det är Eto'o cirkusen som har skapat denna kaos.
Jag tror att ledningen har full koll på läget. :)
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-13 21:55
50 miljoner för Villa? Nej tack hellre förläng med Eto´o och under Afrikanska mästerskapen så får Bojan och Keirrison konkurrera ut varandra. Men frågan är om Eto´o vill stanna efter allt detta, han är nog besviken och allt.

Knepig situation nu, viktigt vägval nu!
2009-07-13 21:50
Om inte Villa kommer så kommer Barca självklart att satsa på att köpa en annan anfallare.
Tror ni att K9 O Bojan klarar Etos jobb.
Mycket tveksam.
De är båda väldigt stora talanger ingen tvekan men jag tror att Barca vill ha ett säkert kort Ex
Villa,Eto,Forlan
poiu
2009-07-13 21:48
Ämne: Fan vilken äcklig si....Chelsea?

Kul ändå att det bara är Barca och ett till lag i La Liga som inte värvat någon än.
Deportivo Fabian N
Rambla//

Så sant så sant, annars är jag övertygad att ni kan få Filipe och Bodipo till ett paketpris på 20 mille och ett lån på Pedrito. ;-)

Gabriel//

Ja, det här är ju en längre diskussion, men jag vill minnas att liknande summor nämndes förra året när Villa ryktades både till höger och vänster. Tror inte heller att man skylla allting på Reals värvningar, vi har ju vetat hela tiden att man skulle få slanta upp rejält om man vill ha världens bästa spelare från framgångsrika och penningrika klubbar, att Real faktiskt nu gjort slag i saken förändrar inte mycket. Se annars mitt förra inlägg.
Barcelona Heywood Jablome
Det kommer bli svårt att sälja Eto'o nu. För det första så kommer ingen klubb vilja lägga stora pengar på honom med tanke på att hans kontrakt går ut om ett år och för det andra så vill inte Barcelona sälja honom för småpotatis heller. Och sen lägg till att han gärna vilja tjäna pengar också.

Från en fantastisk säsong till en jobbig sommar :-)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-13 21:47
Lycka till med det budet för Aguero. Atlético kommer att skratta ut dig. :)

De säljer inte och vägrar förhandla. Klausulen eller inget. Den är på €60m.

Hetfield:

Är du full? Milan bjuda 30m? Du kan vara glad om deras bud når upp till 20m, vilket jag tvivlar på att det skulle göra i dagsläget.
Barcelona Hetfield
2009-07-13 21:46
Fan vilken äcklig situation, nu har Alex Ferguson sagt att han är klar med värvningarna, och Man C tröttnade också, så vem ska köpa Eto'o?

Milan? Ni kan glömma att de lägger mer än 30 miljoner för Eto'o.

Inter?Ser inte vad de ska ha Eto'o till nu när de har köpt D.Milito (även om Eto'o är bättre)
Barcelona VizzlA
2009-07-13 21:45
fattar inte varför det inte ryktas något om aguero?..jag menar barca har ju visat intresse förrut. + även om etoo stannar kan aguero komma, men om det bli det mest troliga att etoo lämnar..då hoppas jag vi får hyffsat betalt för honom istället för att han drar gratis.

vi säger att vi lägger ett bud på typ 30milj euro + gudjohnsen och keirrison lån (är väl ett "skam" bud i dessa sylly real tider), ev kan man gå lite längre med 35milj euro.

så alltså hade det kunnat se ut såhär:

aguero etoo messi ( + henry som roterar med aguero och etoo)

mer troligt: etoo drar och formationen ser ut:

aguero/henry henry/aguero messi

vi säger att vi skulle få in 25-30milj euro för etoo i sommar då finns det krut i bössan.

Barcelona westinho
2009-07-13 21:44
Om inte Villa kommer kan ju Bojan/Keirrison turas om ;). Med Xavi och Iniesta bakom sig kommer de göra minst 15 mål vardera, plus att utvecklingen kommer gå spikrakt uppåt.

Dock kanske vi inte kan hoppas på ytterligare en trippel om vi inte har absoluta världsklasspelare på varje position.

Jag vill ha Villa. Får vi inte honom tycker jag inte vi ska köpa in någon annan. Då tycker jag vi satsar på Keirrison då det ser ut som Eto'o lämnar.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-13 21:40
Fabian

Ja, det är just det. Villa har pendlat från att i ena stunden vara till salu för att i nästa vara intransferible. Det är nog detta som har retat upp Villa som nog har varit inställd på att lämna redan när man förhandlade med Madrid.

Nu står vi där med skägget i brevlådan. Vad göra nu då? Är det kanske dags för operation charmoffensiv Samuel Eto'o nu eller vad?

Nåja, vad är en bal på slottet. ;)
Barcelona Gabriel
2009-07-13 21:38
Fabian N

Självklart ska man inte släppa spelare för ett pris under deras värde. Grejen är bara den att Villa skulle aldrig värderats så högt som han idag gör om det inte vore för Reals köp denna sommaren. Man får inte glömma bort att 40 mille är mycket pengar.
Deportivo Fabian N
2009-07-13 21:36
Rambla//

Nej, även om jag håller Villa som en av världens absolut bästa forwards så skulle jag inte råda någon att lägga 50 mille på honom. Dock får man nog förvänta sig att betala mer än det egentliga värdet på spelare som inte är till salu (även om Llorente inte riktigt varit konsekvent med just den benämningen).
Barcelona Rambla - K9
2009-07-13 21:33
Fabian:

Absolut inte, är man övertygad om att Villa är värd 50m så ska man självklart inte ge efter. Grejen är nog den att det inte är så många förutom Valencia som håller med om den värderingen.
Barcelona Hetfield
2009-07-13 21:31
Barca ska inte betala ett öre mer än 40 miljoner för Villa, annars så kommer jag att bli väldigt besviken på styrelsen osv, han är ju trots allt 28 år

Förstår inte varför man inte satsar på Aguero, om man ändå ska lägga så mycket pengar så kan man väl gå efter en som är betydligt yngre och som har allt potential i världen att bli den bästa strikern
Barcelona VizzlA
om vi inte får villa, och eto lämnar så är den enda lösningen en ytter + en billig anfallare (keirrison)

så då blir det tex: ribery henry messi
Deportivo Fabian N
Gabriel// Men i både fallet Villa och fallet Filipe handlar det ju inte nödvändigtvis om att spelaren absolut vill bort, utan om spelare som absolut vill till Barca, precis som de flesta spelare idag. Ska man släppa dem för långt mindre än vad man anser att de är värda bara för att Barca är intresserade?
Barcelona Rambla - K9
David Villa kommer att tjura några veckor men sen kommer han att glömma bort detta. Frågan är vad Valencia ska säga till banken när de kräver sina pengar?
Barcelona Gabriel
2009-07-13 21:28
Väldigt synd att Valencia ska envisas så med Villa. Var väldigt lyrisk över att få se honom i Barça, dessutom är jag av den uppfattningen att jag inte kan förstå hur en klubb kan vilja ha kvar en spelare mot dennas egna vilja. Precis det som Bayern gör med Ribery. Vill en spelare gå, bör man släppa honom, om inte för spelarens egna önskemål så för klubbens egna intresse. Vem vill egentligen ha kvar en spelare i laget som inte önskar att representera klubben längre?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-13 21:27
Ämne: Ämne: Säger h....
Om vi inte får D.Villa vem ska vi köpa istället?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-13 21:23
Hur vet Marca att det är just den summan som krävs? De spekulerar och inget annat. Släpp Villa nu och gå vidare. Valencia får hoppas att de inte har kvar en spelare som tjurar under säsongen.
Barcelona HugoBoss
2009-07-13 21:22
Lassana.

Jag tror som dig, vill inte Laporta betala 12 miljoner euro för Felipe. Så är det inte troligt att han vill pröjsa en summa på 50 miljoner för Villa.
Aldrig att jag vill ha Villa för 50miljoner euro.
Jag vill ha Villa men jag börjar bli trött på Valencia:(.
Om Villa vill lämna så låt honom göra de.
Om vi betalar 50miljoner euro så kan vi inte säga att Real har betalat överpris.
Satsa hellre på Forlan på vi kan få för 29 än Villa för 50.
Forza Barca
El Capitano
HugoBoss

Det kan han glömma redan nu! Villa är 28 bast snart och för 50 mille Barca kan köpa betydligt yngre och bättre anfallare.

Tacka Real som förstörde marknaden med idiot värvningar, j*vla köplag.
Real Madrid Lassana
2009-07-13 21:20
HugoBoss

Jag tror inte Laporta betalar det priset med tanke på att han har kritiserat Real för höga summor och finanskrisen.

Och så har han själv sagt att han inte gillar att betala mycket pengar för en spelare.
Barcelona HugoBoss
2009-07-13 21:16
Llorente vill ha 50 miljoner-55 miljoner euro för Villa.

*Länktips
2009-07-13 21:14
HugoBoss

Tänkte precis editera med det, men principen menar jag. ;)
Barcelona HugoBoss
2009-07-13 21:12
Ämne: Se från 1.32, Ronald....
Dock är motståndet inte det bästa.
2009-07-13 21:08
Se från 1.32, Ronaldinho verkar ha fått glädjen tillbaka åtminstone..
Annons: