/spanien/barcelona/forum/17675.aspx/spanien/barcelona/forum/17675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Real Madrid!:)
2009-07-14 13:37
Bra krönika mot Eto'o. Förstår inte varför ni ska sälja honom när han är topp 3 anfallare och öser in mål, alla Barca-fan snackade skit om han förra säsongen och ville ha bort han osv så stannar han kvar och visar sig bättre än nånsin men ändå ska ni ha bort han? Fattar inte..
Barcelona westinho
2009-07-14 13:36
Favorit i repris i länktipset!
Barcelona westinho
2009-07-14 13:31
HugoBoss

Jag räknar bara ligamålen..
Barcelona Doce
2009-07-14 13:30
Hej,e de ngn som vet när dom ska börja bygga ut camp nou?
Barcelona HugoBoss
2009-07-14 13:29
Westinho.

Eto´o gjorde 36 mål.
Barcelona westinho
2009-07-14 13:26
BlueRed

Tack. Min kompis tycker RvP's 11 mål och 10 assist på 28 matcher är jämförbart med etoos 30 mål och 6 assist på 36 matcher. Var tvungen att försvara etoo ;)
Barcelona Alexmanson
2009-07-14 13:26
Ämne: Ingen Villa, ingen E....
håller med dig.
Barcelona A.Gaudi
2009-07-14 13:24
Någonting jag undrar över är. Vad hände med Soriano?

Skulle inte han ha tagit över som president nu?
Barcelona Ciao-V
2009-07-14 13:19
Någon som vet hur dags Eto'o håller sin Konferens?
Vad jag förstår är syftet inte att han ska klargöra om sin egen situation utan konferensen ska hållas av en annan anledning. Promotion eller liknande. Men journalister vill ju givetvis ställa frågorna.
Så han kanske inte säger så mycket om vare sig om han tänker stanna eller om han ska dra. Spännande kommer det att bli i alla fall, att få höra hur han ser på saker och ting.
Barcelona BlueRed
2009-07-14 13:15
westinho

6 assist.
Barcelona westinho
2009-07-14 13:11
Vet någon hur många assist Eto'o gjorde denna säsongen? I ligan...
Barcelona VizzlA
2009-07-14 12:28
messis mål/assist snitt var 75procent respektive 35procent av alla matcher förra året..respekt!!

hmm hoppas ledningen gjort klart med några spelare men håller det för dem själva..annars vet jag inte vad.
Barcelona Mojito
2009-07-14 12:21
Ingen Villa, ingen Eto´o...

...då tycker jag att Barca ska satsa på att värva en vänsterytter som Ribery (kanske omöjligt?).
Då kan Keirrison, Bojan och Henry rotera som mittanfallare.
Annars är det kanske möjligt att få över Llorente från Bilbao eller Kanouté från Sevilla.

Jag har sett för lite av Keirrison för att blint lite på att han kommer leverera direkt, och risken finns att det blir en Maxi Lopez version 2.
Bojan vehöver något år till för att hålla en längre period.

Hur som helst behöver vi ett etablerat namn som kan leverera innanför straffområdet, och som kan tillföra laget ytterligare en dimension. T ex som Eto´o tillfört slit och hjärta, kan namnen ovan bidra med längd och tyngd.

Men visst skulle det smaka bättre med Villa, även om hans attityd inte är den bästa alla dagar.

Bäst av allt vore om ledningen och Eto´o + agent kunde skaka av sig stoltheten och komma överens.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-14 12:00
Vem tycker ni vi ska satsa på om vi inte får Villa?
För Eto värkar inte vara kvar i Barca:(.
Tycker själv att Aguero men tror inte att Atl Madrid släpper honom:(.
Forza Barca
Barcelona Marc
2009-07-14 11:26
Vår mittbackstalang Botía är i det närmaste klar för Sporting Gijon på lån! Roligt att han kommer att få spela primera-fotboll nästa säsong.

(Länktips)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 11:23
Johan Cruyff:

Du måste ha missförstått mig i natt och jag kanske var otydlig. För Villa behöver man inte betala någon VAT (skatt). Endast om hans utköpsklausul löses betalas skatt men det kan vi nog utesluta då den ligger på €150m (tror jag). Alltså, VAT måste klubben betala när en spelares utköpsklausul löses inte på summor om har förhandlats fram mellan klubbarna.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-14 11:18
Hej, fungerar fcbonline.tv. Jag har ett konto men kan inte se på klippen, och förstår inte vart man ska betala.

Tacksamm för svar.
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 11:11
Rambla K9: Du får gärna länka till någon site där det står, att Villas 50 miljs bud är inkl skattar annars tror jag precis som Forlans att man måste betala skatt alt att skatten är inkluderat i båda övergångs summorna.

btw tack för länken igår.
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-07-14 10:58
El Guiri & Rambla - K9

Okej, tack för svaren :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 10:42
Los GalacticASS

Det ligger till ungefär så här. Förra månaden blev president Soriano ersatt av den nuvarande presidenten Llorente. Nu hävdar Soriano att en grupp av investerare (som kallar sig Dalport) och som han är talesman för, har köpt upp tillräckligt med aktier för att få majoritet i klubben och kräver samtidigt sin presidentpost tillbaka. Llorente säger, visa mig papperna. Soriano säger, jag äger det här stället och behöver inte visa dig någonting. Tills årsmötet har ägt rum så är det ungefär samma kaos i klubben som det har varit tidigare. Banken vill ha sina pengar, spelarna får vänta på sina löner osv. Mitt i allt detta har Barcelona fått för sig att de ska värva Villa. Något som i dagsläget ser ut att bli mission impossible.
Valencia El Guiri
2009-07-14 09:35
Los GalacticASS (Barcanist):

Llorente är presidente och kommer vara det nu och fram till åtminstone 30 juli. Då avgörs om Sorianos "comeback" med investerarna Dalport bakom sig blir en realitet eller inte, och därefter ska det bli ett årsmöte för VCF SAD, så du får stå ut med Llorente ett tag till.

Soriano+Dalport har köpt upp ex-president Solers aktier (och några till) för att komma upp i över 50% majoritet. Men det krävs som sagt ett extrainkallat årsmöte för att genomföra stora förändringar.
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-07-14 05:04
Kan någon berätta för mig vem som är presidenten i Valencia??
Är det Llorente eller Soriano? För jag kommer ihåg att jag läste nånstans för ett par dagar sen att den gamla presidenten Soriano blivit president igen.. Eller mixar jag ihop det med något annat?
Om jag inte mixar ihop det med något annat, kan någon förklara för mig varför Llorente, och inte Soriano, ska styra och sätta sin egen prislapp på David Villa?? Han är ju inte president längre?
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-14 04:33
mycket mycket goda nyhter! angående filipe
Barcelona Alavi
2009-07-14 03:38
Ett par vänner till mig säger att Fernando Amorebieta blev uppfostrad i Barcelona?
Någon som kan bekräfta detta?
För er som inte vet så spelar han just nu i Athletic Bilbao.
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 02:48
Rambla K9: Jag förstod hur du tänker, menade inte att Ferguson och Txiki har samma makt då skotten suttit på sin post 23 år däremot skrev jag så för att du ska kunna få en överblick över liknande arbetsuppgifter.

Ahh, dom där 16% är väl VAT eller vad det nu heter?

Gud är störst: Hehe inga problem, kör den spanska stavningen ;)
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 02:40
Don Pelayo: Me din spanska flagga på forumet antar jag att du 'Gallego' vilket färgar din åsikt minst lika mycket.

Nej får det inte Villa att låta som någon bakgårdslirare, men när folk dissar Forlan för att han är 2 år äldre så måste jag ju försvara Forlan. Jag tycker Forlan är mer komplett och har ett bredare register. Jobbar över större ytor, vilket skulle passa Barcelonas presspel.

Tycker många fastnat för mycket på hans tid i United som om det vore negativ-stämpel på honom, mig veterligen har inte Villa vunnit ett smack (utom EM då). Ser inte det speciella i honom förutom en sjuk prislapp och bra djupledslöpande forward.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 02:38
Johan Cruyff

Det jag menade var att Txiki inte tar avgörande beslut själv när det gäller en högre lön. Dessutom så är jag ganska så säker på att han inte helt på egen hand kan skicka iväg en sådan stor profil som Eto'o faktiskt är i Barcelona. Det ska mer till och djupare samtal inom ledningen för det. Txiki har långt ifrån samma makt som Ferguson i United.

När du löser en spelares utköpsklausul så måste du även betala 16% i skatt på köpsumman. Det är lag på det. När det gäller Villas summa? Nej, det blir ingen skatt för det är en summa man förhandlat fram.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-14 02:33
Johan Cruyff
Du stavar Cruijff* fel. ;)
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 02:31
Rambla K9:

Sure man, du behöver inte köpa det alls men det är Txiki som teknisk direktör(Manager), dvs som Alex Ferguson i Man Utd om det är någon förhandling går det genom honom sedan kan han få ramar uppifrån att hålla sig inom men det betyder inte att det inte är han som tar besluten.

Sprickan ligger mellan Txiki & Eto'o.

Ang. Forlan:
Llorente har enligt artikeln du länkade till tackat nej till Barcelonas bud om man inte få ett 'skandal bud' (i positiv bemärkelse). Då har man Forlan kvar som alternativ, vilket Enrique Cerezo är mycket medveten om, men ser absolut en lösning eftersom övergången säkert kommer inkludera någon/några spelare.

Hur kommer det sig att hans klausur säger 36 milj, vad har du fått 6 i skatt? Så då menar du att Villas övergång egentligen skulle bli 50+10 milj euro med skatter?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 02:29
Som jag ser det är Villa den ultimata lösningen i nuläget. Han kan bara inte misslyckas med Iniesta och Xavi bakom sig. För att inte tala om med Messi och Dani Alves. Vi har alla sett hur Villa och Silva hittar varandra med fantastiska väggspel och med tici-taca moves i Valencia. Vad skulle då inte Villa, Messi och Iniesta göra i Barcelona? Ouff...jag vågar knappt tänka tanken.
Annons: