/spanien/barcelona/forum/17672.aspx/spanien/barcelona/forum/17672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-07-14 21:43
Den vise

Dålig översättning med google, men man fattar nog ;)
Barcelona Gustaf
2009-07-14 21:42
Det där med svarta får kom från Edmílson. Eto'o har sagt mycket men det där kan han inte beskyllas för. Däremot har han sagt att om han vore brasse skulle han fått en helt annan uppmärksamhet, vilket kan tolkas som en pik mot Ronnie.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:42
Ämne: Canaletes

Vad är ....
Basicly, Rijkaard är en dålig person och det finns spelare som inte tänker på lagets bästa (läs Ronaldinho). Det där var Villafranca. En klassiker numera. :D

Samu var förbannad för att han beskylldes för att inte vilja bli inbytt i slutminuterna i en match mot Racing har jag för mig. Som jag ser det en orättvis beskyllning. Han hade precis kommit tillbaka från en sin svåra skada. Det behövdes en nogrann uppvärmming på ca 20 min och han var inte klar med den när Rijkaard ville byta in honom när det var några minuter kvar av matchen.
Barcelona Den vise
2009-07-14 21:41
Jaha okej tack :)
Barcelona el Flaco
2009-07-14 21:41
Rambla/

Tack för länken, men jag föredrar att vänta lite tills Guardiola håller sin första presskonferens för att klargöra om han räknar med Eto'o eller inte.

Canaletes/

De uttalanden av Eto'o är, i brist på ett bättre ord, episka...
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-14 21:39
Eto'o pratade om att det fanns ett svart får i Barcelona. En direkt pik mot Ronaldinho som hellre poserade för företag för att tjäna pengar än att träna. Och så pratade han om att det fanns Laporta-värvningar och Rosell-värvningar i laget. Om jag inte har helt fel. :-)
Barcelona Den vise
2009-07-14 21:32
Canaletes

Vad är det etoo säger ? Jag är nyfiken faktiskt
Canaletes
2009-07-14 21:30
Det här kommer hända snart med Eto'o och Barca. hehe

*skämtar* :P
Barcelona barca!54
2009-07-14 21:29
vilket pris ligger aguero på???
Barcelona westinho
2009-07-14 21:27
Ähh vi har ju G7 (gudjohnsen) som kan ta rollen som central anfallare. Det är ju där han var tänkt att spela från början. Skulle inte ha något emot att spela med Guddy från start, han kan säkert göra en sisådär 25-30 mål per säsong. Minst.

:D
2009-07-14 21:27
Om Valencia inte säljer Villa eller kräver ett överpris. Köp Kun isåfall. Visserligen dyr, men vilken investering det hade varit.

Guardiola ville ha 4 spelare. Ge mannen dem spelarna han vill ha!
Barcelona barca!54
2009-07-14 21:26
ska inte barca satsa ¨på en bra mittfältare den här sommaren??
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:26
el Flaco

Ledsen, jag missade ditt inlägg. Nej, jag har inte personligen hört Pep säga att han inte vill ha kvar Samu. Det är media som är så övertygade om det, både Sport och EMD. Här är en notis som påstår att Pep sagt åt Samu redan i början av juni. Som sagt, hur trovärdigt detta är går ju inte att fastställa.
2009-07-14 21:21
Jag har svårt att se Keirrison och Bojan dela på den centrala anfallspositionen. Jag har ingen grund att stå på när det gäller Keirrison förutom lovord och ett par youtube-klipp. Bojan Krkic är absolut inte redo. Han kommer säkerligen utvecklas det här året, men det är fortfarande mycket som saknas.

Dem två i Barcelonas CdR-laget hade passat bra.

En centralanfallare behövs!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:17
Ämne: Rambla - K9

Jaha,....
Det är just det som är problemet för vår klubb just nu. Alla spelare värderas för högt av sina klubbar, än mer när vi är intresserade för de har insett att vi snart börjar bli lite desperata eftersom Villa inte går att värva och Samus framtid är så oklar. Detta förklarar väl då att Barça kommer att vänta ut så att priserna går ner igen. Alltså kan vi få vänta till de sista dagarna som återstår av transferfönstret.
Barcelona Sersari
2009-07-14 21:13
Rambla - K9

Jaha, så vad i helvete ska man göra då. Ledningen får vara lite klarsynta nu, det finns ingen klubb längre som accepterar 10-20 miljoner euro för sina spelare, det ska vara minst 20-30 hela tiden.

Marknaden har förändrats mycket dessa månader, alla vill ha en större summa för sina spelare. Antingen måste ledningen inse det och höja buden för att få dem spelare Pep vill ha, eller så satsar man på det som redan finns och ser om det lyckas ännu en säsong.

Vilket det uppenbarligen inte kommer göra, det behövs en bredare trupp för att kunna slåss om hela 6 titlar + Afrikanska mästerskapen där vi tappar spelare. Detta plus skador i åtanken så inser man snabbt att det kommer behövas nyförvärv.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-14 21:09
Jag tycker också att Barca borde satsa på Llorente.
Så har man Bojan o K9 som inhoppare.
Fast min största önskan är att Villa kommer.
Han har allt känns de som.
Om han hade varit 24 hade jag lätt betalat 500miljoner men 28 nja.
Forza Barca
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:06
Sersari

Llorente har varje gång han fått frågan sagt att hans största önskan är att fortsätta i Athletic. Jag tror de skulle vägra att sälja honom. Hans klausul är på minst €30m och då är vi där igen med höga summor.
Barcelona Sersari
2009-07-14 21:05
Den som jag tror skulle vara mest realistisk av alla anfallare att komma till Barcelona är Fernando Llorente, helt seriöst man kan få honom för en mycket billigare peng än övriga kandidater samt att han skulle uppfylla det begär Pep har, en stor anfallare på toppen.
Barcelona petersays
2009-07-14 21:04
Min gissning är att det enda som händer på trensferfronten den här veckan är att något rykte säger att Keirrison blir klar nästa vecka (hört den förr?), att Villa inte kommer och att Laporta snackar en massa i en radiointervju.
Barcelona petersays
2009-07-14 21:03
"Dessutom känns han inte som någon långsiktig lösning till vårt #9-dilemma."

Lösningarna stavas väl Keirrison och Bojan, som förhoppningsvis ska kunna spela där om 1-2 säsonger. Så vi behöver inte en långsiktig lösning, utan en kortsiktig lösning. Dvs en spelare som är van med att prestera på högsta nivå, men som kanske inte har mer än 1-2 säsonger kvar på topp och därför kan köpas billigt. Och varvas med Keirrison och Bojan så att de utvecklas.
Jag tror att vi imorgon kommer få höra en hel del "hemliga" saker som händer innanför Barcelona-muren. Eto'o kommer ryta väldigt högt imorgon.

Blir det någonsin en tråkig stund med den människan?:-)

Om vi tar bort Villa, om vi tar bort Forlan - vad finns det för spelare som kan ta den centrala anfallspositionen? Med K9 och Bojan blir det inga titlar.
Barcelona Sersari
Den som jag tror skulle vara mest realistisk av alla anfallare att komma till Barcelona är Fernando Llorente, helt seriöst man kan få honom för en mycket billigare peng än övriga kandidater samt att han skulle uppfylla det begär Pep har, en stor anfallare på toppen.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 21:01
Alavi

Det gör inte heller Eto'o om vi ska vara ärliga. Güiza behöver inte passa in i det, han ska bara hugga som en kobra framför mål och jaga skiten ur försvararna när vi inte har bollen.
Barcelona el Flaco
2009-07-14 21:01
Rambla/

Hjälp mig med en sak. Alla medier skriver att Pep inte vill ha Eto'o kvar i laget. Jag har nu varit borta på semester de senaste veckorna, finns det något direkt citat där han säger det, eller är detta något som EMD och SPORT tagit reda på från "en nära källa till Guardiola"?
Barcelona Alavi
2009-07-14 20:58
Rambla - K9

Du har helt rätt i de du säger, men jag anser att han inte platsar in i vårt tiki taka formation.
Visst gör han mål men i barca så litar vi inte endast på en spelare, utan 11 på gräset.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 20:57
Alevi:

På vilket sätt är det en dålig egenskap? Om man kan lita på honom och han sätter dit chanserna så skulle det väl även gynna Barcelona?

el Flaco:

Jag ska villigt erkänna att inte heller jag går igång på Güiza fast under rådande omständigheter skulle jag kunna acceptera honom under en säsong. Jag ser inte hur situationen med Samu ska kunna lösas så alla parter blir nöjda. Uppenbarligen så vill inte Pep ha kvar honom och även om han ändrade sig som förra sommaren är jag inte säker på att Samu hade varit lika "committed" som under denna säsong.
Barcelona Alavi
2009-07-14 20:56
el Flaco

Marcus Berg skulle sitta fint *ironisk*
Barcelona el Flaco
2009-07-14 20:52
Rambla/

Jag säger inte att Güiza är någon dålig spelare, han hade säkert gjort bra ifrån sig i Barcelona. Jag säger bara att han är inte min typ av spelare. Dessutom känns han inte som någon långsiktig lösning till vårt #9-dilemma.
Barcelona C.Andrés
2009-07-14 20:51
Kommer ihåg när Sport blaskan skrev någonstans under slutfasen av ligan att Aguero var så gott som klar....Suck:p
Annons: