/spanien/barcelona/forum/17671.aspx/spanien/barcelona/forum/17671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Tiburon
2009-07-15 22:56
Gött med Maxwell:D Sylvinhos efterträdare e här!

En annan sak också:
Jag behöver hjälp ang biljett köp. Jag ska se Barca vs Atletico madrid den 19/20 september och är osäker på hur jag ska göra med biljetter.
Jag vill ha biljetter till Lateral 1 eller 2 som ni ser på länktipset. Tar dessa platser slut snabbt?
Vad är bäst att göra;
*Be en kontakt i Barcelona köpa när de släpps?
*Förhandsboka långt innan på någon bra hemsida t ex www.simplybarcelonatickets.com?
*Köpa på den Barcas officiella hemsida när de släpps?

Tack på förhand. Uppskattar svar =) gärna på PM.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-15 22:56
Enligt sidan http://www.sport.es/, fcbarcelona.dk så är första nyförvärven slutförd i form av Maxwell ifrån inter.

Allså en yngre Sylvinho typ av spelare.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-15 22:53
Äntligen lite klara besked från officiella. Det är nu klart att Henrique startar försäsongen med Barcelona på måndag, då medicinska tester ska göras.
Barcelona barca!54
2009-07-15 22:52
gai assulin spelar på mittfältet
Barcelona Electricityscape
2009-07-15 22:44
Ämne: Där blev forumet för....
Det bör vara fixat nu.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-15 22:42
Pokke

Minska storleken på texten. Tryck på Visa, sen zooma ut.
Barcelona Messi(as)
2009-07-15 22:41
Någon som vet vilket som är Gai Assulins naturliga position? Messis plats? Kan han spela på mittfältet?
Barcelona pokke
2009-07-15 22:37
Där blev forumet förstört igen för mig. Varför syns inte hela texten för mig?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-15 22:32
Ämne: "Hur ska han ha....
Jag menade vid att envist stå fast vid summan €20m. Tydligen så vill han sälja för klubben behöver trots all få in kapital.
Barcelona Ciao-V
2009-07-15 22:25
"Hur ska han ha det?"
Han ska behålla Filipe.
Barcelona Messidinho_10
2009-07-15 22:24
Är det någon jag hoppas kommer nu så är det Ribery eller Villa. Helst innan träningen drar igång.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-15 22:22
Canaletes:

Jag hittade det jag med nu. Haha, inte ens en timme efter att Barcelona lagt upp officiellt på sin websida att Maxwell är på ingång så skickade Deportivo ett fax till Barcelona med ett kontrabud på Barcas tidigare bud som är mycket lägre än den utköpsklausul som Lendoiro envist stått fast vid. Hur ska han ha det?
Barcelona Ciao-V
2009-07-15 22:20
Ämne: Taget från Deportivo....Det där låter som politik. Tror man vill helt enkelt ge sken av att man har begärt mindre än klausulen. Nu är det kört för Filipe.
El Capitano
2009-07-15 22:19
Tror ni att Maxwell passar i Barcas spelstil? Jag gillar Maxwell, han är snabb, kan och vill utmana man mot man och dessutom billigare än Filipe.
Men man ska inte glömma att Maxwell är 27 år
Canaletes
2009-07-15 22:18
Länk

Där de står: Reacción desde el Deportivo
Barcelona Messidinho_10
Är Maxwell på gång nu eller vad händer?
Barcelona Ordem e Progresso
Barcelona skriver ju att dem är "nära" en övergång med Maxwell, för att pressa Deportivo att sänka priset, och när dem sedan sänker priset så backar man ur Maxwellaffären i sista minuten.

Haha.
Barcelona chonchocorito
2009-07-15 22:17
Taget från Deportivos hemsida.

DEPORTIVO RECENT NEWS
-----------------------------------------

15/Jul/2009: 21h54: Deportivo: canaldeportivo.com informed that Deportivo sent a contra-offer for Filipe Luis, and that it was asking "much less" than the 20 million Euros stipulated in the buyout clause. In the meantime Barcelona has officially announced the signing of Maxwell (Inter).

Barcelona Ciao-V
2009-07-15 22:16
Ämne: Ämne: haha De....
Det undrar jag med...
Barcelona Rambla - K9
2009-07-15 22:15
Ämne: haha Deportivo asså,....
Jaså, var hittade du det?
Barcelona Xaviii
2009-07-15 22:15
Välkommen Maxwell Andrade.

Det enda jag vet om honom är att han spelat i Ajax och Inter, sett youtube videon men på youtube kan vem som helst vara en världsstjärna.

Någon som följd någon match med honom och kan beskriva hans spelstil.
Canaletes
2009-07-15 22:14
haha Deportivo asså, vilket skämt

Så fort dem fick reda på att Maxwell var nära Barca så skickade dem en fax till Barca med en betydligt bättre pris om Filipe..
Barcelona Rambla - K9
2009-07-15 22:14
Fabian N:

Jag håller med, blev lite förvånad att Filipe faktiskt tjafsade så mycket som han gjorde. Trodde inte han var sån. Lendoiro playing hard balls, han leker man inte med. Stämmer det han säger, att agenten presenterade ett bud för Lendoiro, medans Txiki tidigare faxat ett bud som var lite högre, så får fan både agent och Barcelona skylla sig själva. Hur klantigt är inte det?
Barcelona Electricityscape
2009-07-15 22:13
Ämne: "FC Barcelona a....
Skulle inte hänga upp mig så mycket på det. Är inte ofta dom lägger upp liknande artiklar om det inte är klart eller på snudd till klart. Affären kommer bli helt klar alldeles snart.
Barcelona Ciao-V
2009-07-15 22:12
Ämne: Sammanfattningsvis k....
Frågan är om Deportivo ändå i slutändan inte blir tvingade att sälja Filipe då pengarna säkert behövs. Dessutom när Filipe vill ta ett steg vidare. Han kanske hamnar i en annan storklubb. I Real Madrid eller juste det i Inter.
Barcelona petersays
2009-07-15 22:11
Rambla
Reagerade över det där men tycker inte att det hör till vanligheterna att man publicerar en nyhet om ett nyförvärv om det inte är 99% säkert. Visst, det kan gå åt fan på det fysiska. Men det är väl tveksamt.
Deportivo Fabian N
2009-07-15 22:10
Ämne: Ämne: Grattis....
Jadu, inte så bra, men så som han betett sig är det faktiskt inte mer än han förtjänar. Om man sätter så mycket av sin egen själ i någonting som är så långt från klart så får man skylla sig själv.

Däremot hade jag vid det här laget blivit nästan lika glad om jag fått läsa att Filipe var klar för er för 15 mille.
Barcelona petersays
"Abidal, Maxwell och som sista backup Puyol duger gott på vänsterkanten."

Eller Henrique..
Barcelona Rambla - K9
"FC Barcelona and Inter Milan have reached the beginning of an agreement for the transfer of the Brazilian Scherrer Cabelino Maxwell Andrade “Maxwell” for a fee of 4.5 million Euros with an additional 0,5 million in variable payments."

Det är ju inte helt klart ännu enligt officiella. Har han ens gjort en medical?
Barcelona Smogen
2009-07-15 22:07
Sammanfattningsvis kan vi ju säga att det är ett bra köp av Maxwell, billigt och bra ersättare för Sylvinho. Synd dock att det inte blev Filipe, men vägrar Deportivo sälja för under 20€ mille går det inte att göra så mycket.

Vi får helt enkelt hoppas att Felipe håller sitt ord, sitter kontraktstiden ut (2011 om jag minns rätt) och kommer sen gratis till Barca istället.
Abidal, Maxwell och som sista backup Puyol duger gott på vänsterkanten.
Annons: