/spanien/barcelona/forum/17662.aspx/spanien/barcelona/forum/17662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 21:27
Ämne: Fotosesion med Usain....
Jag tror fan Samu är snabbare. :D
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 21:26
LIte kommentarer till ditt inlägg Smogen.

Felipe Melo för €25m? Nej tack, eller hur? Så bra är han inte.

Filipe Luis är lite olyckligt men samtidigt så vet vi heller inte med hur mycket Depors president sänkte sitt krav med. Maxwell för under 5m är nästan gratis i den här branschen. Även om jag hellre sett en långsiktigare satsning med Filipe. Abidal kanske bara stannar denna säsong så vem vet?

Visst, försäsongen börjar på måndag men ibland får man inte till alla köp innan den drar igång. Denna sommar har varit lite olyckligare för vår del med alla kontrakt som ska förnyas och det är inga lätta förvärv vi jagat i Villa, Mascherano och Ribery.

Guddy kan jag väl inte säga något emot, han har också blivit tillsagd att leta klubb.

Eto'o-soppan orkar jag inte ens tänka på längre. Mycket tyder på att han blivit tillsagd direkt efter säsong i lugn och ro att han kan lämna. Han tycks inte "get the message". Så länge han är lugn och det inte är fullt krig mellan parterna får vi nog vara glada, haha.
Barcelona petersays
2009-07-16 21:26
3. Melo är jag inte superimponerad, men moutinhos klausul ligger på 22.5M euro. Varför köper man honom inte? Hernanes blir väl problem med icke-UU gränsen.

5. På dom platserna hoppas man ju att Pedro/Jeffren/Gai kan täcka upp om man inte gör ett nyförvärv.

Barcelona ★Dizzy★
2009-07-16 21:24
Lite nytt om David Villa. Verkar som Villa vill till Barca men Valencia vägrar sälja. Släpp David Villa för fan!
Barcelona Hetfield
2009-07-16 21:21
Smogen

1. Det är inte så farligt, då får de unga en chans att visa vad de går för

2. Det är inte barcas fel, utan det är Deportivo som blev alldeles för giriga, och barca tröttnade helt enkelt, och maxwell är ingen dussinlirare

3. Varför MÅSTE man ha en till defensiv mittfältare..vi har ju redan Busquet och Marquez som kan ta hand om det

4. Tror inte att barcas prioritet nr.1 just nu är att sälja Guddy, så ha lite tålamod

5. Problemet där är att det finns så få bra kantspelare där ute, det är just därför ribery är så otroligt dyr, det är inte att han är värd 60 miljoner, utan det är föratt utbudet är så lite

Personligen så älskar jag Mutu, förstår inte varför vi inte försöker med Mutu som har axlat Fiorentina i ett tag nu

6. Vem vet vad har har hänt bakom stängda dörrar...hoppas bara att Eto'o kan dra med huvudet högt så att vi kan minnas och hylla honom
Canaletes
2009-07-16 21:21
Fotosesion med Usain Bolt och Samuel Eto'o!
Barcelona Smogen
2009-07-16 21:07
Börjar bli mer och mer tveksam till Barcelonas silly season. Visst, tycker inte man ska göra galna värvningar som Real då vi redan har ett vinnande lag, men nu får man skärpa sig. Varför?

1. Om 4 dagar börjar försäsongen, FYRA dagar, och man har, snart, gjort klart med ett nyförvärv. Detta trots att man sa att man skulle värva 4 spelare under sommaren och bredda truppen.

2. Visst, Maxwell är ingen dålig spelare, men när Deportivo direkt sänker priset på Felipe innebär det att Txiki totalt misslyckats i sina förhandlingar.

3. Barcelona behöver en mittfältare, bl.a. för att täcka under afrikanska mästerskapen, Felipe Melo? Mouthino? Hernanes? alla verkar ha varit eller är till salu, vad gör Barca? Jo, först ett omöjligt uppdrag med Mascherano och nu snackas det Poulsen, det duger inte.

4. Guddy, under sina år i Barca har han gjort en bra match från start och två bra inhopp. Varför är han inte redan såld?

5. Man behöver också en höger eller vänster anfallare, någon som kan täcka när Messi och Henry behöver vila. Iniesta finns, men han är viktigare på mittfältet och därför behövs en ersättare. På den fronten är det helt tyst, förutom ett annat omöjligt uppdrar i Ribery.

6. Affären Eto'o. Visst, jag har ingen aning om vem som ljuger i den härvan, men varför har det gått så långt? Varför satte sig inte alla berörda parter, Eto'o, hans agent, Pep och Txiki (och/eller Laporta) ned för att lösa alla problem om framtiden direkt efter säsongen? Nej, istället väntar man någon månad och sen skickar man ett fax och ett sms om en förlängning. Vem gör något sådant? Extremt oproffsigt!

ibland tror jag Txiki är rädd för att prata med folk, visst enligt rykten pratat han med Villa och hans agent, men annars är det mest fax. Vem gör det.

och sist, jag vet att det är ett jävligt svårt jobb Txiki och Laporta har, man behöver dessutom hitta personligheter som passar in i gruppen och konkurrensen är hård. Men, jobbar man för Barcelona ska man klara av att göra ett bättre jobb.

jag hoppas så att jag blir motbevisad i min kritik redan imorgon.
om inte hoppas jag att Bojan lägger på sig lite muskler och äntligen blommar ut till den världsanfallare vi alla vill att han ska vara,

att Pique och Busquets fortsätter att utvecklas,

att Gai och Thiago visar varför vi hoppas på dem så mycket

och att alla andra fortsätter sin goda form nästa säsong...
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 20:42
petersays:

Japp, det stämmer. Det tänkte jag inte ens på. Något säger mig att vi inte kommer att få höra något om K9 innan det här med Villa/Forlán är helt över. Jag är mest rädd för att de drar sig ut den affären. Lånas tex Hleb ut så är det ett rent ut sagt korkat drag av klubben. Vad är tanken liksom? Knappast så att man vill ha tillbaka honom efter låneperioden med tanke på att det är presidentval nästa vår. Nä, ska han bort så sälj istället.
Barcelona petersays
2009-07-16 20:27
Ja men då är det väl också så att någon av spelarna måste stryka på fot (säljas, lånas ut) om nu Keirrison ska in i laget också.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 20:24
Ämne: Det blir tråkigt om ....Därför att han klarar inte av tici-taca ännu trots att han är en teknisk och kreativ spelare. Det handlar om att förstå i vilken position man ska stå, vaför det inte bara handlar om att springa för springandets skull, bollen rullar fortare än du springer, och en massa andra orsaker. Det samma hände Henry första säsong men till hans försvar så var han aldrig riktigt fit under hela första säsongen. Visst, Hleb inledde med en skada nästan direkt. Sen så har man läst om hans ovilja/okunskap att lära sig spanska. Det är viktigare än man tror när det gäller att passa in i gruppen och trivas socialt utanför fotbollen. Det är många faktorer som spelar in och som ska klaffa tillsammans.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-16 19:56
Det blir tråkigt om Hleb lämnar. Han skulle ha blivit ett "nyförvärv" iår.

Det är mäkligt annars hur han har presterat så dåligt när Barcelona har varit en vinstmaskin hela säsongen.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 19:43
Henrique, Cáceres och Hleb saknar Eu-pass. Yaya räknas bort för som tarrak tidigare var inne på så finns det något europeiskt handelsavtal med flera afrikanska länder.

Keita har franskt pass sedan sina många år i Frankrike, Milito har italienskt pass och det senaste nyförvärvet Maxwell har ett holländskt pass.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-16 19:37
tarrak

Jag vet inte, men jag får alltid känslan att man kan lita på Eto´o mer.
Barcelona tarrak
2009-07-16 19:36
Ämne: Det är en skam om de....
Han kanske betett sig som en hund? Alla verkar ju helt livrädda för honom. Jag är så vansinnigt nyfiken på vad som ligger bakom hela den här sörjan. Tyvärr, kommer man nog aldrig få någon objektiv sanning, men man kan förvänta sig en hel del vinklade partsinlagor.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-16 19:28
Det är en skam om det är sant att Eto´o får en veckas extra semester bara för att Laporta och Pep inte vill ha honom i laget. Varför behandlar dem honom som en hund för?
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-16 19:16
Hoppas Hleb stannar i Barca och visar vilken bra spelare han är.
Barcelona HugoBoss
Ämne: Ämne: Borde i....
Tack för svaret.
Barcelona ★Dizzy★
Barcelona #7

Det är många klubbar som inte gillar Real. United liverpool Bayern. Prata inte om Real man mår illa.

poiu
2009-07-16 19:15
Barcelona tarrak
2009-07-16 19:14
Ämne: Borde inte Toure ha ....
Nja, man får ju inte EU-pass bara för att man tillbringat många år i Europa. Oftast krävs det att du bott ett visst antal år i ett och samma land för att kunna ansöka just där och han har ju flyttat runt en hel del. Minns att Eto'o var tvungen att bo i 10 år i Spanien för att bli berättigad till sitt dubbla medborgarskap.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-16 19:14
Poiu

Om de nu skulle kunna göra det vf gör de inte det?
Kanske för att de inte kan ?
Barcelona Barcelona #7
2009-07-16 19:13
Poiu

Dra härifrån. Vi vill inte ha en diskution som sedan leder till att hälften som är här inne från Bann.
Barcelona HugoBoss
2009-07-16 19:09
poui.

Om dem nu kan det, varför gör dem inte det?
poiu
2009-07-16 19:09
Ämne: vilka klubbar gillar....
Snälla nån, Valencia skulle också kunna anmäla er till FIFA efter hur ni har betet er, åker hem till Villa, ringer och pressar Villa till att få honom att begära en flytt allt utan Valencias tillåtelse.

Barcelona ★Dizzy★
2009-07-16 19:08
Lite nytt om David Villa.

Vet inte om det är sant men det är mäktigt. Han vill verkligen till Barca.

Villa are willing to lose money to sign for Barca!
Barcelona HugoBoss
2009-07-16 19:06
Borde inte Toure ha EU-pass? Kom till Europa runt 2003 om jag inte minns fel.
Barcelona tribente_magico
2009-07-16 19:01
vilka klubbar gillar real madrid igentligen?

dom har ingen som helst respekt för andra klubbar över huvetaget, vilket är mycke konstigt med tanke på att dom inte haft några framgångar på väldigt länge.
Barcelona tarrak
2009-07-16 18:58
Jag vet inte hur pålitlig den här sidan är, men där står det att Yaya, Hleb och Cáceres saknar EU-pass.
Barcelona tarrak
2009-07-16 18:50
Man tycker det, men jag tror att engelsmännen är betydligt hårdare vad det gäller att utfärda dubbla medborgarskap.
Barcelona petersays
2009-07-16 18:44
Borde inte Hleb ha EU-pass efter alla år i england?
Annons: