/spanien/barcelona/forum/17661.aspx/spanien/barcelona/forum/17661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pokke
2009-07-15 21:21
Maxwell är klar för oss. 4.5m, väldigt billigt. Välkommen Maxwell.
Barcelona A. Iniesta
2009-07-15 21:15
Maxwell verkar vara klar...

Länktips*
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-15 21:11
Fan bra köp av Barca att köpa Maxwell(stavning??).
4miljoner euro.
Kom igen Barca värva Villa så är vi klara me värviningarna.
Forza Barca
Barcelona Ciao-V
2009-07-15 21:06
Ämne: Ämne: Ghazza ....
Hehe... Du glömde att lägga till vackraste också.
Barcelona Ciao-V
2009-07-15 21:01
Är han officiellt klar nu då?
Länk.
Real Madrid Lassana
2009-07-15 21:01
J.Gamper

Jag håller med dig.
Barcelona J.Gamper
2009-07-15 21:00
Ämne: Ghazza

Benzema vi....
Såklart. Real är ju världens finaste och bästa klubb genom tiderna.
Real Madrid Lassana
2009-07-15 20:55
Ghazza

Benzema ville själv till Real Madrid.

Och Benzema sade att Barcelona, Inter, Man united var intresserade av honom.

Men Benzema föredrog Real Madrid.
Barcelona Ciao-V
2009-07-15 20:51
Var det inte 42 miljoner Real Madrid betalade för Benzema? Jag har kanske läst fel siffrorna!
Barcelona Hetfield
2009-07-15 20:47
Ghazza

Tänkte också på det, rätt så skickligt av de att köpa Benzema så billigt

Txiki börjar göra mig lite irriterad, varför ska man betala 40 + för Villa och så mycket för Forlan när Real köpte honom för så billigt
Barcelona Ghazza
2009-07-15 20:37
En fråga, var Barcelona ens intresserade av Benzema? Tydligen gick han till madrid för 32M €. Istället jagar ledningen Forlan för 36?

Visst, jag köper att Forlan antagligen alltid har varit ett andraval, bakom Villa. Men ändå, det känns fel någonstans. Nåja, det är väl inte så mycket att älta om egentligen.
Barcelona barca!54
2009-07-15 20:33
hur mycket betalar barca för maxwell om det blir av??
Barcelona Ciao-V
2009-07-15 20:25
Ämne: Just det som är så o....
För att man vill ha en ersättare till Sylvinho. Alltså en back upp till Abidal.

Synd om Filipe om det här skulle stämma. Killen vill verkligen spela för Barcelona för att förhoppningsvis utvecklas och få chans i landslaget så småningom.

Hoppas fortfarande dock på Filipe men annars blir det rätt åt Deportivo-gubben som inte vill ge killen möjligheten.
Real Madrid Lassana
2009-07-15 20:14
Själv tycker jag Maxwell är en stabil vänsterback.
Barcelona Hetfield
2009-07-15 20:11
Just det som är så otroligt..varför vill man ha en medioker vänsterback för?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-15 20:10
Ämne: Jag banagr inte maxw....Varför skulle det vara 1% chans för. Han är väl tredjevalet bakom Chivu och Santon i Inter så varför inte?
Barcelona Im back
2009-07-15 20:07
petersays:
Tycker inte det är direkt otroligt alls. Det känns som om det skurit sig mellan Barcelona och Deportivos ledningar gällande Filipe.
Barcelona petersays
2009-07-15 20:03
Jag banagr inte maxwell men tror att det är ungefär 1% chans att detta skulle bli av.
Barcelona Im back
2009-07-15 19:55
Maxwell nästan klar enligt goal som citerar sky italia. Vi får väl se.
Barcelona el Flaco
2009-07-15 19:49
Hehe, jag läste samma artikel om Hlebs lilla "utbrott" men fann det så obetydligt och irrelevant att jag inte brydde mig om att länka om det här på forumet. Jag hade i alla fall inte gråtit några floder ifall han bestämmer sig för att lämna.
Barcelona pokke
2009-07-15 19:46
Kunde inte bry mig mindre om Hleb. Hoppas verkligen han lämnar. Trode verkligen han skulle passa in i laget men ne...
Barcelona Hetfield
2009-07-15 19:39
Neeeej, inte Hleb..:(

Vem kan glömma hans magiska insatser, hur skulle vi ha vunnit nått utan hans genialiska spel?

So what, stick bara till Bayern eller nått, då får du iaf speltid...
Real Madrid Shi
2009-07-15 19:34
Hleb ryter till, är det någon som kommer sakna honom ens? Jag är tveksam till det.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-15 19:18
bateni:

Det är just det jag ställer mig tveksam till, att Cerezo kan bjuda på VAT-summan. Löses klausulen så har han nog inget val då det med största säkerhet är staten som ska ha dessa pengar, ja eller förbundet. Dock om Cerezo vill vara bussig, kan han ju gå med på en summa om är precis i paritet med klausulen fast någon hundring lägre. Då slipper ju Barcelona VAT. ;)

Nåja, jag tror ändå inte att de släpper Forlán. De satsar ju stort både på ligan och CL i år. De hittar inte en värdig ersättare till Forlán bara så där.
Sevilla bateni
2009-07-15 19:06
Rambla

Jasså? Haha, nu blev det mer rörigt i huvudet, speciellt ifall Cerezo skulle stå för VAT-priset - silly season som sagt, inget ter sig klokt.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-15 19:04
Annars om historian

Jag tycker inte att fotbollsklubbar överhuvudtaget behöver vika sig så fort en spelare signalerar svagt eller starkt att han vill byta klubb.

När parterna skriver ett kontrakt så lovar man varandra någonting.
Klubben lovar spelaren en ekonomisk trygghet under kontraktstiden och i gengäld så vill man veta att spelaren ska vara kvar. Varför ska man skriva ett kontrakt annars?
Båda vill ha trygghet under en viss tid.

Samma sak var det med C. Ronaldo förra sommaren eller Alves för två somrar sen osv.
Klubben vill inte sälja, tränaren vill inte, men spelaren vill men är bunden.
Nejdå, säger jag.
Då får spelarna själva tänka två gånger innan de skriver på sin namnteckning.

Sen en sak till –
Vissa stora värvningar tar väldigt långt tid, ibland flera säsonger av förhandlingar.
Snacket med C.R började redan med Calderon och snacket med Sevilla om Alves också började säsongen innan. Deco tog det två silly säsonger och hämta osv.

Villa är en jäkla stor fisk i fotbollsvärlden.
Det krävs mycket tid, om man inte tänker o betala på direkt allt som Valencia kräver.

Barca skulle behöva förberedda marken redan för länge sen. Förberedda marken under månader för att kunna lyckas med en sådan sak.

Eller betala dyrt.

Så tykcer jag.

Ha en bra kväll.

Barcelona Rambla - K9
2009-07-15 18:59
bateni:

Jag blir heller inte klok på det. Någon här frågade vaför VAT ska betalas. Vi kom fram till att klausuler är det spelarna själva som betalar, inte klubben som vill värva spelaren. Spelarna löser helt enkelt ut sina kontrakt från klubben, därav av skatten antar jag. Sen att pengarna inte kommer från spelarnas egna fickor är av mindre betydelse.

Jag får leta vidare när det gäller vad lagarna/reglerna säger om VAT.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-15 18:56
Först några ord till Niklas från Valencias Red(jag antar att han kommer att läsa här)

Jag förstår mycket väl din irritation över den här historian med Villa.
Du vill naturligtvis inte se ikonen försvinna och du vill inte se att en annan klubb försöker locka ikonen bort.
Jag skulle nog känna samma sak om en klubb skulle snurra runt våra spelare för att locka de bort.

Det händer också i Barcelona, men mest för de unga junior spelare. En del lockades bort från klubben och som en barcafan så blir man irriterad.
Ännu värre måste det kännas för diig när det handlar om ikonen numero uno.

Men du skriver en artikel för din redaktion och inte ett visst inlägg på ert forum.
Och det krävs mer kvalité.

Du kunde försöka hålla din ilska under kontroll under de 30 min, då du skrev artikeln.
Och du kunde försöka kritisera det hela på ett mer smakligt sätt.

Nu känns det bara som ett påhopp.

Sevilla bateni
2009-07-15 18:54
Rambla

Jag har ingen aning om vad Cerezo egentligen är ute efter - nu när han skulle 'bjuda' på skatten, allt verkar vara riktigt rörigt. Det sker något bakom kulisserna som ingen kan förstå. (Ungefär som Valencia& Villa).

Jag har absolut ingen aning om vad det finns för regler när det gäller klasul+ VAT. Dock så lär värdet för Forlans VAT vara mycket högre än Keitas, kanske låter 43% högt, men logiskt. För i ett spanskt forum som jag har läst i (och även i spansk fotbollskväll) så säger man att efter Forlans klasul, så lär ändå betalningen för en sådan värvning stiga upp till högst runt 50 milj. pga. just VAT. Vilket är sjukt mycket.

Och i det forum som du har läst, där man pratade om 43%, så kanske det ändå ligger något i det..?
Barcelona Den vise
2009-07-15 18:53
K9 står för kenneth andersson, hjälten från 94
Annons: