/spanien/barcelona/forum/1766.aspx/spanien/barcelona/forum/1766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-10-23 15:20
Jag hoppas att det här uttalandet från Barca är bara spel för gallerierna

****"Hoppas på missförstånd"

När linjedomaren sa att han vägrade ska han ha fått ett samtal från en person inom den spanska domarkommittén ha ringt upp och hotat med att "linjedomarens karriär snart kan vara över".

Spansk polis gör nu en utredning av fallet efter krav från FC Barcelona.

"Vår styrelse ser det som väldigt viktigt att det gör en utredning av fallet och vi hoppas att det har skett ett missförstånd, hoppas för prestigen och trovärdigheten för ligans skull", skriver Barcelona i ett uttalande.******
Barcelona GauJon-10
2015-10-23 15:06
Att man kan ignorera kvalité när det är mitt framför näsan på en! Bartra behöver en full säsong. Ingen mittback som lyckats av att bara göra inhopp.. Låt han göra som pique å sedan återvända för att tysta de som kritiserat honom, stannar han har jag svårt att se honom nå sin fulla potential
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-10-23 14:21
Josep "PEP" Snälla skämta inte!!! Har fan inte tänkt på hur Lucho totalt kan ignorera hans talang!
Barcelona S.Eto'o
2015-10-23 14:08
Paik är väl sydkoreanen som fick vara med i Barcelona B försäsongs träning tillsammans med Le. Har för mig att han är 18 fast har ban till januari han med.
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-23 13:57
paik låt mig gissa han stor och stark och kan springa hur mycket som helst Lucho skulle passa Stoke City perfekt.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-23 13:55
[QUOTE=Liunil Masse]@barcastuff: Barcelona can in principle spend 6M during the upcoming January transfer window. [ara] HAHAHA [/QUOTE] Haha går ju även helt emot det Susanne Monje satt och sa igår på PK.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-23 13:48
@barcastuff: Barcelona can in principle spend 6M during the upcoming January transfer window. [ara] HAHAHA
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-23 13:45
@Liunil Masse:

paik är spelare som lucho kommer att föredra framför Lee Seung Woo haha.

ännu en gång loskar han samper. (syftar på cl mot bate). jag äcklas av LE
Barcelona neymar JR
2015-10-23 12:37
Inte fel på bartra utan fel på defensiven. Han har ju tydligen behövt täcka upp och släppa sin position för ofta Än värre blir det med tanke på hur mycket boll vi hade
Barcelona Liunil Masse
2015-10-23 12:07
@barcabstuff: Gumbau and Paik are training with the first team today #fcbblive Någon som kan berätta om den här Paik? Har aldrig sett honom spela.
Barcelona the cameroonians
2015-10-23 11:56
[QUOTE=neymar JR]@barcastuff: Barcelona players who ran most against BATE (in metres): Alba 11'173 - Alves 10'776 - Bartra 10'306 - Neymar 10'122 #fcblive [via md] När en mittback springer så mycket då är det något fel [/QUOTE] Han ville väl hålla sig varm i kylan!?
Barcelona LeoMessi
2015-10-23 11:53
Neymar JR Det är väl inget fel med att en mittback springer mycket? Iofs så är bartra lite utav en favorit hos mig trots hans katastrofala försäsong. Han får långt ifrån den cred han förtjänar. Många säger att han inte är redo och att han är valpig men han begår färre misstag än våra nuvarande backar. I got sidetracked haha
Barcelona neymar JR
2015-10-23 07:18
@barcastuff: Barcelona players who ran most against BATE (in metres): Alba 11'173 - Alves 10'776 - Bartra 10'306 - Neymar 10'122 #fcblive [via md] När en mittback springer så mycket då är det något fel
Barcelona Xaviesta
2015-10-23 03:53
Denne Thiago Silva alltså. Sorry, men jag tror knappast att Barca var särskilt sugna på att ta hand om hans behövande familj, släktingar i Brasilien samt närmsta vänner även om jag förstår att dom måste få äta. Måste fortfarande vara en av dom allra dummaste kommentarerna någonsin när förhandlingarna gick i stöpet. cameroonians Yes, det nya avtalet förstås. Nu är ju såpan fortsatt komisk då ett konkret beslut är uppskjutet men kanske har du en insyn i vilket eventuellt beslut det lutar åt. Knowing Bartomeu har jag ju själv mina aningar men vill ändå tro att du sitter på mer fakta om just det här ämnet och då läser jag hellre dina synpunkter och tittar hellre i din spåkula. Minns du i somras när valet var över och vi (ett gäng av oss) sa att det kommer att bli mycket värre innan det blir bättre? Well, here comes worse.
Barcelona GauJon-10
2015-10-23 02:50
@barcastuff: Thiago Silva (PSG): "When at Milan, I talked with Barça, but details prevented a deal. I asked some things they didn't agree with." [as]
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-10-23 02:21
@Barcelonistas:

ahh, nu hittade jag. Intressant hur detta utvecklas , hoppas det utreds ordentligt och inte glöms bort eller ignoreras.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-23 02:10
Alltid en legend, Puyol - det har ju kommit ut i Svenska medier.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-10-23 02:07
Hur stor är denna nyhet om linjedomaren som vart utpressad osv i Spanien?

Såg att Barcelona har formellt gjort ett uttalande och några spanska tidningar kommenterat/skrivit om det. Frågan då jag undrar är varför jag inte stött på någon större chock än det, speciellt i svenska medier.

Om det finns någon grund samt att det är trovärdigt borde det ju komma som en STOR chock att en av världens största klubb är inblandad i utpressning.
Jag hoppas verkligen det inte är sant, hade varit otroligt tråkigt att något sådant fortfarande existerar 2015.

Inte brytt mig speciellt mycket om det men när mer och mer poppar upp och citat som det här blir man ju otroligt nyfiken vad som händer där borta.

" After the complaint about linesman pressurized to favor Madrid, no referee wants to be in charge of the upcoming clasico in November [sport] "
2015-10-22 23:37
@ Xaviesta:

Antar att du menar det nya avtalet, eller menar du även det gamla?
Dilemmat är at det är så mycket som är höljt i mörker kring dessa avtal att man snart inte vet vad som är sanning eller saga. Hade planer på att skriva något om det nya avtalet efter att det röstats igenom. Får se om jag orkar ta mig igenom all spanska och katalanska...

Tror för övrigt att din reaktion delas av Javier Faus. När han kom hem och såg nyheterna om det uppskjutna avtalet är jag rätt övertygad om att han korkade upp en flaska Cava och tände en cigarr samtidigt som han tänkte högt för sig själv: Där fick du så du teg för att du valde att sparka ut mig, Barto!
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 23:23
http://www.marca.com/en/2015/10/22/en/football/barcelona/1445539770.html

Marca när dom är som bäst. Haha den före detta ( som var med Franco)är tydligen en Barca supporter nu också. Ohhh ok Han är Barca supporter men vill att Real ska vinna Clasico? Maks mot fucking sense... Haha någon som är förvånad att Madrid hållet nu börjar ta in oss i det hela bara för att vända fokus.

Denne Jimenez Munos var med i Francos falange, men oj han är ju en Barca supporter? Hur går det ihop...

Jimenez (member referee committee): "Pressed linesman? This is unheard-of, kafkaesque. Will now first read complaint, can't say more."

skrattar åt Marca.
Barcelona Xaviesta
2015-10-22 22:57
cameroonians Jag vet att jag begär mycket nu men en fullständig artikel om hela den här Qatar dealen hade uppskattats något enormt då det har varit så många turer och tvärvändningar i frågan och löften och målsättningar som brutits i hela den här soppan. Om du finner tid att sätta ihop något sådant hade det varit guld. Min direkta reaktion på det uppskjutna beslutet i en så viktig fråga är ett snett leende samtidigt som jag bara kan skaka på huvudet. Disbelief helt enkelt. Jävla amatörer rent av.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-22 22:38
@ba Deal between Bayern and Barcelona on transfer of Gerd Muller in 1973. For 0.8M and 3 friendlies [terra] @barcastuff: Caraben (Barcelona director in 1973): "We signed the contract at noon, only pending medical test and ok of federations and authorities." @barcastuff: note: after barcelona failed to sign bayern's gerd muller, they turned to the next name on the list, ajax's johan cruyff, who joined in 1973. And the rest is history. Animo Cruyff!
2015-10-22 22:36
@enkos:

Visst har han fina frisparker.
Men tack. Guardiolla får gärna plocka honom.
2015-10-22 22:35
Tack för svaren *enkos* och *The cameroonians*

Om han blev friskt inför de viktiga Argentina matcherna skulle jag vilja att han sket i dem. Ge långfingret till de otacksamma argentinarna. Med han i spelet lyckades de komma till final båda i VM och COPAN men ödet ville annat.

Det stör mig att De Maria och Agguero alltid är skadade när det vankas final med. Jag hoppas att ARG PLOCKAR MED SIG Poäng utan Messi så klart. Men jag vill inte att han gör den jobbiga resan så snabbt när han har kommit tillbaka från skadan. Jävligt tråkigt att en karaktär som Messi åker på två så jobbiga skador så här. Man man vill se honom varje match.

Roligt att Vermaellen och Iniesta är tillgängliga nu. Jag hoppas att Vermaellen tackar nej till landslaget nästa gång de kallar in honom. De tvingade honom spela två matcher efter precis när han började komma igång.

Barca borde prata med hans landslag nästa gång.
Barcelona enkos
2015-10-22 22:27
Även Guardiola vill ha Pjanic
Barcelona enkos
2015-10-22 22:21
2015-10-22 22:02
@enkos:

Ja, din översättning gör ju att du tolkar det som sagts på ett felaktigt sätt, så.

Men ja, positivt att det går framåt, men han har ju inte ens börjat träna på gräs - så det kommer dröja minst tre veckor till innan han får grönt ljus.
Barcelona enkos
2015-10-22 21:57
Men hur som helst ser det bra ut med Messi, kungen vill spela och kommer att göra det snart :) ps. och jag tror fortfarande att Barcas läkare kommer att se till att han inte åker till Sydamerikas kvalmatcher, hade de matcherna inte varit nu i november är jag övertygat om att Messi hade varit tillbaka på plan mot Villareal den 8 nov..
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-22 21:57
UEFA bizarrely charge Man City after their fans boo Champions League anthem https://t.co/hts0yM6y3s det är så när man aldrig spelat i värdens finaste turnering innan araben kom in med Cash. de trycker säker det är viktigare och vinna Carling cup hehe
Barcelona enkos
2015-10-22 21:56
@the cameroonians:

Du pratade om min källa och översättning och inte om min tolkning.. !
Annons: