/spanien/barcelona/forum/17654.aspx/spanien/barcelona/forum/17654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-07-17 09:29
Kim

Du har def en poäng i att polare betyder en hel del. Alla söker vi trygghet och det är ju en viktig faktor.
Att Laporta och Moratti diskuterade Zlatan och Eto´o tidigare gör ju också att en affär kan gå smidigare, och snabbare, nu.

Med tanke på att Eto´o verkar vara ett avslutat kapitel, och affärerna med Villa och Forlan inte går i lås, så finns det faktiskt bara ett alternativ kvar, och det är just Zlatan.

"det Pep vill, det får Pep" - tydligen.

Ett extra plus blir ju att Zlatan är sugen på att vinna CL, och det kommer gynna laget i stort.

Men innan jag tar ut något i förskott vill jag se värvningen officiellt på Barcas hemsida.
Barcelona Gio Style
2009-07-17 09:28
Jag tror att Zlatan kommer ner på jorden om han skulle komma till barca. Se hur klubben sköts och att det faktiskt finns större stjärnor än honom. Känns som en familj nästan.
Kommer man till barca är det idiotiskt att tänka me me me. Man ska bara vara glad över att man har kommit till världens bästa klubb och se till att göra allt för att få vara kvar
Barcelona Camparn på nou
2009-07-17 09:24
Fan

Där hade vi chansen att värva David Villa i mitt tycke världens bästa anfallare och en spelare som skulle passa perfekt in i det spel Barcelona spelar.

Det enda Laporta hade behövt att göra var att ha tålamod och vänta in Villla.

Men nu värvar de Zlatan en orörligare mindre målfarlig spelare.
Utan samma förmåga eller vilja till uppoffrande spel och att sätta press på motståndarnas uppspel.

En spelare liksom C.Ronaldo men en negativ "me me me" attityd.
Som bättre passar in i det dryga vita laget.

Visst Zlatan har möjligheten att bli en succé han kommer till ett lag i full harmoni med ett väl inövat spel.

Om han kan utveckla sin personlighet och bli en större lagspelare utan samma diviga attityd kan han mycket väl fungera.

Men med honom i laget ser jag också möjligheten till sämre harmoni i anfallet, hela laget. Beroende på Zlatans besvärliga attityd och hans eventuella oförmåga att passa in i Barcas spel.

Som inte skulle existerat med Villa eller för den delen Forlán

Det har ger Real Madrid sin största öppning till att återvinna ligatiteln.
Barcelona simons
2009-07-17 09:22
Zlatan gjorde 3 mans jobb i Inter. Han var helt fenomenal där. (tillskillnad från SV landslaget) I Barca får han massa grymma spelare bakom sig dessutom.

Jag är iaf en av dom som hoppas hoppas att det går igenom.
Villarreal Grande Messi!
2009-07-17 09:22
Om Maxwell slog ner som en "bomb" igår när man loggade in så var det här fan ett jävla kärnvapen. Faaan vad coolt säger jag bara med Zlatan i Barca! =)
Barcelona Kim
2009-07-17 09:18
Jag tänker väl inte lägga någon större vikt vid att skriva ett långt inlägg en sån här dag, men att folk ens anser att Hyder har bättre koll än Guardiola själv, det är nog bara rätt skrattretande. Josep har fixat ligan, cupen & champions league. Jag vet vem av dessa två jag litar mest på.

Angående värvningen av Maxwell & Zlatan, så är det väl just detta jag har skrivit om i bloggen tidigare. Så se länktipset om ni så önskar. :)

Ha nu alla en trevlig och fantastisk dag i solen. :)
Länktips: www.halderot.se/
Barcelona Electricityscape
2009-07-17 09:18
Ämne: Usch usch usch om de....
Vilken optimist!
Barcelona Mojito
2009-07-17 09:15
Japp, kommer Zlatan får vi en ny dimenion i spelet, men samtidigt tappar vi en annan.

Zlatan kommer troligtvis inte att löpa lika mycket defensivt utan boll, och det gör att vår press på motståndarna börjar några sekunder senare än med lejonet på plan.

Men men, det vikitga tycker jag är att hela situation Eto´o löser sig, och det så tidigr som möjligt. För en sådan sak kan skada klubben mer än lite tappad press i slutändan.
Barcelona Gio Style
2009-07-17 09:14
Ämne: ¡Ibrahimovic, fichad....
Det betyder, så som det står på svenskafans, "Ibrahimovic värvad!".
Barcelona Gio Style
2009-07-17 09:11
People, People. Varför envisas alltid svenska befolkningen med att antingen hata eller älska Zlatan? Även om vissa säger "jag har inget emot honom" så är det ju faktiskt så att de innerst inne nånstans faktiskt hatar honom lite, och har en vana att se ner på honom. Om detta rykte skulle stämma så låt det så vara. Pep Guardiola ska få precis det han vill, han är inte en idiot, det är vi på forumet som är idioter i jämförelse med honom.

Och det hr med att han inte skulle passa in... tycker att Messi och Henry löper lagom mycket i djupled. Med eto'o resulterade det i farliga lägen 3 gånger av 10. Med zlatan skulle det absolut höjas till minst det dubbla med tanke på att hans passningsspel faktiskt är i en annan nivå än Eto'os. Och det kan ingen Eto'o fanatiker förneka.
Zlatan är en smart spelare (på plan iaf) och har stora tekniska kvalitéer. Ni tror helt seriöst inte att han kan anpassa sitt spel? Köra mer one touch? Eller åtminstone låta bli att fördröja anfallen? Han har fått direktiv i inter att hålla i bollen så att resten av laget kan lyfta upp. Om han skulle komma till barca skulle han ha helt andra instruktioner och jobba utefter dem.

Men men, nu byter jag ämne. Ska till Barcelona mellan den 30 Jul - 4 Aug. Kommer barca att vara hemma nånting? Vet att dem spelar på white hart lane någon gång innan det, men är dem tillbaka till Spanien nån gång där? Vore kul att spana på träningen.
Någon som är kunnig när det gäller barcelona förresten? Typ bra stränder, vad innerstaden kallas om man vill resa dit, alltså som att säga t-centralen.
Sevilla Stiiitch
2009-07-17 09:02
Usch usch usch om denna affären blir sann. Jag tycker Eto är mycket bättre spelare än zlatan.
Zlatan passar inte iheller i ett barca där man måste springa och röra sig på planen.. nej usch..

:/ .... blir detta sant så är hela helgen förstörd plus hela säsongen..
Barcelona libertarian
2009-07-17 09:02
Jag tror att allting egentligen har varit klart från början. Zlatan klargjorde att han ville spela i Spanien, främst i Barcelona men kunde kanske även tänka sig Real Madrid. Han sa ju tidigt i somras att det var skönt att redan veta hur det skulle bli...

Etoo är en av de främsta strikers Barcelona någonsin haft i klubben och det blir en stor lucka att fylla ut efter honom. Jag tycker dock inte att han imponerat lika mycket under föregående säsong som tidigare. Spelare som Iniesta och Messi har blommat ut till fulländad perfektion och gjort att Etoo i viss mån hamnar i skuggan av dessa två.

Jag instämmer inte alls i Hyders tankegångar om att Zlatan inte skulle passa in i Barcelonas spelsystem med snabbt passningsspel. För det första är Zlatan fostrad i Ajax där snabbt passningsspel går före allting annat. För det andra är Zlatan otroligt anpassningsbar och blir bäst oavsett lag, liga eller motståndare. Det var inte längesen han dömdes ut som målskytt för att säsongen därpå vinna skytteligan i en av Europas absolut bästa ligor.

Zlatan kommer äntligen att få de passningar alla anfallare drömmer om att få. Bara tanken på att få se väggspel mellan Xavi, Iniesta, Messi och Zlatan gör att jag ryser i hela kroppen.

Dessutom anser jag att temperaturen skruvas upp en smula mellan Real och Barcelona. Om Zlatan gått till Madrid hade jag troligen - trots allt - önskat honom framgång i sin nya klubb. Nu kan jag, om nu affären blir av, fortsätta hata Madrid med hela mitt hjärta.

Barcelona Los GalacticASS
2009-07-17 08:33
Ride_The_Big_One(6)

Kommer du ihåg i början av Silly Season, då ryktades Maxwell och Zlatan till Barcelona.
Jag tror att Moratti & Laporta kan ha kommit överens om att ifall inte Barcelona lyckas med att värva Villa & Filipe så värvar dem Zlatan & Maxwell istället. Låter troligt :p

Förresten, Castefa, så stog det på goal.com att Moratti kommit överens med Eto'o via telefon om att han ska till Inter.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-17 08:20
Ämne: Jag kan tro att Barc....Ja exakt, snacka om rörig soppa det här.
Det har varit snack om Villa hit och dit så slår de till med att gå efter Ibra.
svänger?

Enligt sport.es så ligger prislappen på 40milj+Eto och Hleb på lån.

Lite mycket men värdet på Ibra är helt enkelt högt tyvär.

Närmaste dagarna kommer bli intressanta, spelarna lär väl få sista ordet angående detta.

Håll i er karusellen har precis blivit pimpad Xibit style.
Barcelona Castefa
2009-07-17 08:17
Jag kan tro att Barcelona och Inter är överens. Situationen med Eto'o är nu så illa att Barcelona helt enkelt måste sänka sin värdering vilket gör att de kommer närmare Inters. MEN jag tror fortfarande att Eto'o kommer vägra att bli del av en bytes handel. Särskillt då det kommer stå: Zlatan=Eto'o plus 40 miljoner.

Så när Sport skriver att Zlatan är klar, betyder det som bäst att klubbarna är överens. Nu ska spelarna övertygas...
2009-07-17 08:05
Tror Inter får ett galet gifitgt anfall med Eto'o och Milito på topp. Ska bli kul och följa deras matcher OM det blir Ibra - Eto'o byte.
2009-07-17 07:58
¡Ibrahimovic, fichado!

Rätta mig om jag har fel men betyder inte"¡Ibrahimovic, fichado! " att spelaren är påväg?

The signing of the summer in the Barça already is a reality. The presidents of the azulgrana club and the Inter, Joan Laporta and Massimo Moratti, closed the crossing of Ibrahimovic in past Milan the midnight.

Jösses det här är den mest snurriga karusellen jag någonsin varit med om. Påhitt eller sanning?

Se länk!
Länktips: www.sport.es
2009-07-17 07:57
Zlatan är ju Pep's absoluta favorit och Laporta & co. kanske erbjuder så mycket pengar i ett desperat försök att få Zlatan till Camp Nou innan försäsongen drar igång, vilket också verkar ha gett resultat.
2009-07-17 07:54
2009-07-17 07:50
ElDuroDeFCB

Håller med dig om att priset stämmer så som du just räknade.
MEN, det är fortfarande Inter som tjänar på denna affär. Dem får en anfallare som är minst lika vass som Zlatan, sen så är dem väl båda födda -81, och dessutom får dem €40m vilket är väldigt, väldigt mycket pengar.

Och en utlåning av Hleb i en säsong tror jag beror mest på att truppen bara blir överflödig ifall Hleb stannar eftersom att Barca inte verkar ha shoppat klart. Och tänk om Hleb gör succé i Inter, då kommer dem att vilja köpa honom.
Jag är säker på att Barca lägger en köpoption på minst €12m, vilket är bra.
Så €40m-£12m = £28m.. Blir det såhär så är €28m + Eto'o ett rimligt pris för Zlatan Ibrahimovic, även om man kunde fått Villa för de priset.
Zlatan värderas högre på marknade, så är det bara.
Barcelona Hyder
2009-07-17 07:45
ElDuroDeFCB

Visst, Zlatans styrka att hålla i boll är till en fördel. Men i min mening så är det bättre om vi har en super-sub med den egenskapen som kan komma in och ändra en matchbild. Sedan att du säger att vi kommer behöva Zlatans styrka i 90% av matcherna. Då säger jag att du behöver Eto'os, Villas eller Forlans djupledslöpningar i 97% av alla matcher. Jag menar vi såg ju hur bra det gick förra säsongen utan en stor och stark anfallare a lá Zlatan.

I ett 4-3-3 system anser jag att man ska ha en killer längst upp vars enda uppgift är att göra mål. Spelare som kan hålla i och ta emot bollen kräver inte alltid en stark fysik. Titta bara på Messi och Iniesta som gör det där utan några problem.

Sedan tycker jag inte att Xavi är den som ska fokusera på att ta djupledslöpningar. Han är den som ska slå passarna även om vi har fått se hans löpningar en och annan gång under säsongen med goda resukltat. Iniesta löper ofta djupt men det bör inte heller vara hans fokus. En spelare som Keita däremot är en stark löpare. Nej, 9:an i Barça ska vara en killer som har hjärna nog att löpa väl i djupled. Det är i varje fall vad jag tycker även om jag respekterar dina åsikter.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-07-17 07:30
Hyder

Jag förstår hur du tänker men jag kan säga så här, att Zlatan har en egenskap som ingen forward i världen har, och det är att hålla bollen i anfallet, att skarva den vidare mot motståndare som parkerar bussen framför målvakt. Zlatans styrka kommer att behövas nästa säs eftersom 90% av alla lag vi kommer att möta kommer att spela med 10 man bakom bollen. Ibra är bra på huvud, stark i kroppen, teknisk. Visst han löper inte i djupled men därför har vi rörliga mittfältare i Xavi och Iniesta som kanske tar över ansvaret att löpa in hela tiden. Vi får aldrig glömma att Zlatan själv höll undan Vidic och Ferdinand., de hade inte en chans, glömm inte heller att Zlatan själv blåste Puyol och Ramos iväg och gjorde mål mot Spanien i Em. Om det här är nu sant att han kommer till Barca, så tror jag på 2 olika scenarion. Antingen så total total floppar Ibra i Barca eller så öser han in mer mål än någon annan människa har gjort. Det kan bara bli bra eller anus, inget mitt i mellan.

Sen när det gäller priset så kan det vara förståligt. Kaka kostade 65miljoner att köpa in, Ibra är bättre eller har vart bättre senaste 2 säsonger. Etoos kontrakt går ut nästa säsong, vilket gör att hans prislapp sjunker avsevärt + med tanken på att Barcelona öppet vill sälja honom, gör så att priset sjunker ännu mer. Så vi säger att Ibra kostar 65 milj euro, lika mycket som Kaka, och Etoo värderas just NU till 25 miljoner euro pga alla omständighter. Det gör att 65-25 = 40 miljoner. Sen att Hleb lånas även han ut är dock för mig helt absurt. Men i mattens värld så stämmer summan som vi ska betala för Ibra.
Barcelona Hyder
2009-07-17 07:12
Jag är orolig och väldigt skeptisk till en värvning av Zlatan.

"Bengan" i Real Madrids forum gjorde en utmärkt analys i min mening vad det gäller Zlatans vara eller icke vara i Barça och jag skulle vilja citera det han sa:

"Barcelonas spel kräver djupledslöpningar. Det är här Eto'o varit stark, även om han bränt mycket mål löper han enormt i djupled. Detta kommer Zlatan aldrig göra. Han är riktigt usel på löpa i djupled.

Sen så bygger barcelona sitt spel på snabbt passningsspel och högt boll tempo och även detta är något som Zlatan är dålig på. Visst att han ibland kan glänsa med lysande väggspel etc men oftast stannar han upp spelet snarare än att sätta fart på det.

Slutligen så tror jag Zlatan skulle må dåligt av att vara långt ner på stjärnlistan. Han skulle vara långt ifrån den mest starka stjärnan och jag är inte helt övertygad om att han kommer klara det. Tror det passar honom bäst att stanna i Inter som har ett spel som är mycket mer passande Zlatan, sen så är han dessutom deras stora fixstjärna vilket lyfter honom.

Jag skulle vara rädd om Villa kom till Barca, jag skulle inte bry mig så mycket om Eto'o stannar.. tror han kommer skapa oreda nästa säsong och jag skulle bli överlycklig om Zlatan kom till barca för jag är övertygad om att han inte kommer kunna uträtta de storverk folk förväntar sig av honom."

Jag skulle hellre ta en spelare som Güiza eller till och med Sergio Garcia som båda är spanjorer och vet hur man löper i djupled. För att lets face it, det är inte Zlatans största egenskap men vårt spel kräver det. Det bästa alternativet är självklart David Villa och det andra Diego Forlan (nu ser jag till spelarnas fördelar och egenskaper och inte pris etc.). Zlatan hamnar inte ens på tredje eller fjärde plats för mig och även om han är en stor spelare med mycket talang så kan han utnyttja sina egenskaper hundra gånger bättre i Inter än vad jag tror han kan i Barcelona.
Andreas-
2009-07-17 06:30
Helt sjukt, men vill inte Eto'o skriva på så måste något hända. Jag förstår Eto'o o respekterar att hans beslut vad han än väljer.

Antingen ger vi Valencia 500 millar för Villa, lr så ger vi Inter vad dem vill ha. Vi måste ha en världsanfallare nästa säsong. Torres, Zlatan o Villa är väl dem enda som kan leverera det Eto'o gjort.

Det håller inte att satsa på K9, vi ska vinna CL o ligan nästa säsong. Allt annat är ett misslyckande.

Henry-Eto'o-Messi
Henry-Villa-Messi
Henry-Zlatan-Messi

Anfallet ska inte vara sämre. Eto'o är prio ett, vill han inte. Ge Inter lr Valencia exakt vad dem vill ha..
Barcelona Im back
2009-07-17 06:27
Saken är den att värdet på Etoo är knappast 25 miljoner euro i dagsläget. ledningen vill för allt i världen bli av med honom för att slippa ha kvar han nästa år.

Manchester City är den enda föreningen som ville betala OK pengar för honom, men dit vägrade Eto'o att gå.

Som sagt, ledningen vill desperat bli av med Etoo, detta är ett möjligt sätt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-17 06:24
Laporta skulle aldrig gå med på nåt så vansinnigt. Finns ingen anledning att tro på vad tidningarna skriver om priset. De skrev o skrev om Filipe att han var klar varenda dag men vi såg ju att Maxwell blev klar utan att de ens hade den minsta aningen om det.

Barca kunde få 25 miljoner Euro för Eto'o av City.

40 milj. plus Samu och Hleb för Zlatan låter inte bättre än 50 milj. för Villa. Barca går aldrig med på något sånt.
Barcelona Criff
2009-07-17 05:57
Nej Nej Nej!!!! Snälla låt mig somna om och läsa att det inte är sant!
Forza-Blaugranas
2009-07-17 05:55
Intressant pris för Zlatan.
Barcelona pokke
2009-07-17 05:52
Herregud. Jag ber till gud att det inte är sant.
Barcelona haeger
2009-07-17 05:45
Herregud.. Vad ska man säga?
Eto'o + 40milj Euro? HERREGUD!

Ingen Villa då heller.
Mycket dåligt förhandlat av ledningen.
Mycket hellre 50milj Euro för David Villa än detta.
Annons: