/spanien/barcelona/forum/17650.aspx/spanien/barcelona/forum/17650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Castefa
2009-07-17 12:45
Angående priset så är det naturligtvis högt, men allt beror på situationen med Eto'o. Konflikten (dvs det öppna kriget) plus ett år kvar på kontraktet... alla snackar om Eto'o värde runt 25-30miljoner euro. I dagsläget skulle Barcelona vara glada om det fick 15 miljoner för honom, snart är han helt gratis....

Så glöm 80 miljoner... det här kostar Barcelona runt 50-55 (Hleb är bara lån). De enda att ifrågasätta är varför man inte accepterar 50 för Villa, men uppenbarligen så anser man Zlatan vara bättre.
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-17 12:41
Canaletes

Nja, sist jag läste om Caceres-till-Juve dealen så var det så att Juve skulle låna Caceres med en köpoption.
Och vad i he*vete ska vi med Poulsen till? Hhaha..
Barcelona Castefa
2009-07-17 12:40
Tycker det blir en bra värvning om det blir av. Även om Villa är bättre målskytt och skulle utan tvekan anpassa sig kvickare kunde jag inte komma från att ett anfall med Henry, Villa, Messi väger lite lätt... eller faktiskt väldigt lätt. Nästa gång mot Chelsea har vi istället en Zlatan som sätter en armbåge i ansiktet på Terry med förklaring "han är ju så kort." Då behöver vi inte förlita oss på ett skott i krysset i 93.
Barcelona Stoor85
2009-07-17 12:36
poiu.
Levt i dvala under säsongen pga av Barcas dominans?
Ni värvade ju inte enbart Vdv. Hört talas om Huntelaar, Diarra osv? Eller räknar du med vintervärvningarna under årets silly så den blir ännu större den?
2009-07-17 12:35
Neuthon

Klart det är ofattbart ifall man lägger 1 miljard på EN spelare som man bara TROR kommer att tjäna in dem pengarna igen + mer.
Det är en gissning, inget är säkert vilket betyder att man kan gå minus
Barcelona The Reporter
2009-07-17 12:34
Jag blir helt galen på ledningen, nu ska Caceres och Poulsen ska byta klubbar :S
Canaletes
2009-07-17 12:33
Vi kanske byter Cáceres mot Poulsen...

Och på MD står de att de är 45 milj euros + Eto'o och Hleb (lån)
Rayo
TACK TACK TACK

Nu slipper man se på den tråkiga Seria A

Dock så hade Villa varit ett bättre köp.
Och nu borde Henry flyttas in i mitte så han kan springa i djupled från passsningar utav Messi och Zlatan.
The Reporter

Nej, dom FÅR inte honom.. Dom får köpa honom för köpoptionen som jag gissar kommer att ligga på €12-13m. :P
2009-07-17 12:31
poiu

Vi säger väl att det är så som du säger, att Reals årsbudget är !1 miljard!
Och förra året köpte dem vdv för €15m = 165 miljoner kronor.
1000 miljoner - 165 miljoner kronor = 835 mkr.
plus er miljard som du säger att ni fick ihop detta år med.. Då hade ni väl en budget på.. 1,8 miljarder. Och hittills har ni handlat för 2,2 miljarder.
Hur kommer det sig utan banklån? Eller iaf någon sorts lån.
Real Madrid Neuthon
2009-07-17 12:30
Los GalacticASS //

"Att man tar lån från banker osv. för att köpa ett par spelare är ofattbart."

Och just varför är detta ofattbart? Man kommer att betala tillbaka lånen lite varje år. Det kallas investeringar! Om du inte har insett det är så är det dags att göra de nu: Alla klubbar tar lån! Inte minst PL-klubbarna som har ca 50 miljarder skluder tillsammans.

Endast Beckham tjänade 3 miljarder till Real Madrid under förra Galacticos eran (enligt Perez), är det då konstigt att man betalar en tredjedel av det när man vet att CR9 kan dra in minst lika mycket + att han ger ökade sportsliga framgångar.
Barcelona C.Andrés
Varför skulle villa komma om nu Zlatan kommer? Inte för att jag vill ha Zlatan i Barca för det priset....
Barcelona The Reporter
Los GalacticASS,

Jag har hört att om han lyckas i Inter så kommer dom att få honom?
Canaletes
2009-07-17 12:28
Det känns som mardröm!!! ahhh!!

verkar som inte Villa kommer nu :(
poiu
2009-07-17 12:26
Ämne: Neuthon

Men ni be....
Haha det där är sån myt, Real har en årlig budget på 1 miljard utan lån och förra säsongen köpte man bara in VDV för 15 milj euro.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-17 12:23
Jag vet inte vad det är, men jag vill inte ha Zlatan i Barcelona.
Barcelona westinho
2009-07-17 12:23
Barca-fan

Notera att jag inte tycker det är en bonus, men jag tror att barcas ledning tycker det.
2009-07-17 12:22
The Reporter

Hleb lånas ut i en säsong.

roggea

Samuel Eto'o, född 10 mars 1981 i Nkon, Kamerun, är en anfallsspelare i fotboll som tidigare var kamerunsk, men som den 17 oktober 2007 även blev spansk medborgare. (wikipedia)
Barcelona sir ling
2009-07-17 12:22
Tror Zlatan kan bli succé i Barca.
Priset i överkant såklart men jag tror att Zlatan kan stanna på toppen av karriären längre än Etoó om motivationen finns kvar. En spelare som Eto'o lever mycket på accelerationen. Om 1-2 säsonger finns det stor chans att Eto'o inte längre har kvar rycket vilket gör honom betydligt sämre.
Zlatan däremot lever på styrka och teknik, något som man inte tappar bara för att man blir 30+.
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 12:21
roggea.
Nej, han fyllde 28 i Mars.
Barcelona roggea
2009-07-17 12:19
Barca-fan;

Eto är 27 och fyller 28 i oktober.
Barcelona The Reporter
2009-07-17 12:19
För fan , Ge Hleb ett år till :S . När han är i form så är han grym :O
2009-07-17 12:18
Barça-fan

Eto'o är 28.
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 12:17
Ämne: Barc-fan;

Eto är ....Förlåt. 28 år är han.
2009-07-17 12:16
Neuthon

Men ni betalade 1 miljard i cash till Man Utd genom att ta banklån etc..
Därför snackade andra presidenter (läs Laporta) om att ni förstör marknade osv..
Barca gav 440 miljoner och två spelare som inte var så värda på marknaden.
Skulle förstå om Real Madrid gav United ett par spelare som tillsammans blev kanske 700 mille plus 300 mille cash, det skulle inte bli lika kritiserat som budet på 1 miljard cash är.
Att man tar lån från banker osv. för att köpa ett par spelare är ofattbart.
Barcelona roggea
2009-07-17 12:14
Barc-fan;

Eto är inte 30år... Han är lika gammal som Zlatan.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Grabbar jag fattar inte Vrf ni inte vill ha Zlatan:S?.
Visst all Respekt för Eto men han o Barca kommer inte överens.
Skulle ni hellre se honom gå i väg Gratis till Inter eller City?
De hade varit en mardröm enligt mig.
Sen Hleb han va inte alls bra iår så Vrf ha kvar honom?.
Personligen så tycker jag att de är ett bra köp.
För man får en klass spelare o man betalar 40miljoner som vi annars hade betalat för Forlan + Eto som jag gärna hade haft kvar men värker inte som om han o barca kommer överens+Hleb pallar inte skriva om honom:p.
Forza Barca
Barcelona The Reporter
Galacticos-Pipiita,

Är det Inters officiella hemsida?
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 12:13
Jag tror inte detta stämmer.
Barcelona El Capitán
2009-07-17 12:13
Jaha...

Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här. Personligen tycker jag inte han är värd €40 milj + Eto'o, samt Hleb på lån (Om detta nu stämmer!)
Som någon innan skrev, hade hellre kämpat lite till för Villas signatur istället. Enligt flera källor var han tydligen villig att dra ner lönen ett par miljoner/säsongen för att ta bort mellanskillnaden som Barca inte ville betala. Skulle han kunna "offra" detta, betyder det att killen verkligen dör för att komma till laget. Lite "Felipe Luis" tag över det hela.

Men visst, kan vara intressant att se hur man kan forma laget med en stor stark target player, efter att ha haft en "9" i fem säsonger. Vill Pep ha denna typ av spelare, så får man väl ge denne en chans att pröva något nytt.
Annons: