/spanien/barcelona/forum/17646.aspx/spanien/barcelona/forum/17646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alexmanson
2009-07-17 14:02
skönt med ibra tkr jag, han är världens bästa anfallare inte målsinnet kanske men styrkan spelblickan skotten frisparkarna, han må inte göra lika mål som villa eller etoo, men han kan spela fram till dubbelt så många , han är fotbollens peter forsberg.. jag är mycket nöjd om han kommer jag tror pep vet vad han gör.
Real Madrid Real_Martin
2009-07-17 14:01
Hehe, gillar ju inte zlatan lika mycket nu (ni förstår varför) Men Etoo öser ju in mål,varför inte ha kvar honom?
Fy f*n vilket El clasico det kommer bli :)

La liga är bäst i Världen nu.(I alla fall topplagen)
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-17 14:01
Zlatan Ibrahimovic till FC Barcelona driver ni med mig ni som kritiserar honom.Killen vann skytteligan i Serie A.Han är stor stark kan ta ner bollar göra mål på egen han.HAN ÄR KUNG!
Keirrison har vi ochså som vi kan slänga in!

Visca Barca
Barcelona el Flaco
2009-07-17 14:00
Rambla/

Jag förstår din poäng, men det gör ont innerst inne att bli av med Eto'o på det här sättet. Det står att han snackade med Laporta och gick med på dealen, men det gör ändå ont att se honom gå. Det kanske var mest av ilska jag skrev inlägget. Jag ville inte se Eto'o gå, men ifall han gick ville jag se Villa komma som ersättare, inte Zlatan. Dessutom skriver både Sport och EMD att Barça och Juve ska gå med på ett byte av Cáceres mot Poulsen.

Nyheterna blir bara värre och värre. Snacka om att börja dagen på ett dåligt sätt...
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 13:59
Mojito

Snart så uppdagas det för alla vad för slags spökbolag det där Delport är. I nuläget tror och hoppas alla att det är något slags svar på Chelseas och Citys ägare som ska pumpa in miljarder i Valencia. I Spanien börjar allt fler bli skeptiska.
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-17 13:58
Rambla

Tror du det här Zlatan ryktet stämmer? Eller är det ett trix för att Valencia ska sälja Villa sen till Barca?

Vem ser du helst Zlatan eller Villa?
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-17 13:57
Hetfield

Ja, och det visar, likt Villa som ville skippa en säsongs lön för att betala mellanskillnaden till Valencia, att dem verkligen brinner för att få spela för klubben, och i det långa loppet så är det hjärta och inget annat som räknas.
Barcelona Hetfield
2009-07-17 13:56
Till alla som tycker att Zlatan kommer att förstöra lagets sammanhållning:

Trots att han är så "arrogant" osv. så är han ju villig att sänka lönen, så att Messi tjänar mest i klubben föratt inte förstöra sammanhållningen
Barcelona Mojito
2009-07-17 13:55
hehe, Moratti har kanske blivit ombedd av Laporta att nämna att samtalet gällde Eto´o & Zlatan, när det kanske bara var en rökridå för att sätta prss på Valencia.

Personligen tror jag dock att Valencia har för mycket kaos som klubb för att kunna sälja sin största stjärna. Oavsett vem som blir president får han bära skulden som den sålde stjärnan.
Barcelona BlueRed
2009-07-17 13:54
Hetfield

Jag tänkte på det ledningen gick ut med att bredda truppen. :) När dem sa att det skulle komma in en mittback till så räknade jag med Henrique + en till, vilket inte är det jag personligen vill ha.

Det med mittfältet kan vi skippa, jag har själv tappat kontrollen... Vi kan fortsätta den diskussionen när jag lugnat ner mig lite. :)
Barcelona Rambla - K9
el Flaco:

Jag tror att Laporta & co ser det så här. De betalar faktiskt bara €40m ur egen ficka, samma pengar de var villiga att betala för Villa.

Edit: Ok, ordet BARA, rimmar självklart lite illa, men ni fattar vad jag menar. ;)

Eto'o har varit i klubben så länge att kostnaden för honom är avskiven för länge sedan, med tanke på vad han faktiskt presterat för klubben.

Visst, i en perfekt värld där Eto'o verkligen vill bli såld, och inte har galna lönekrav, så hade man ju så klart fått in bra med pengar för honom. Samtidigt så riskerar man ju faktiskt att han lämnar för ingenting nästa sommar. Vad gör man med de förutsättningarna?
el Flaco

Jag tror starkt på att Zlatan är påväg till Barca. Men inte för den summan som nämns i media.
Kanske blir det €10-15m billigare.
2009-07-17 13:53
Rambla

Hahaha fyfan vad jag älskar dina inlägg! ;D
Det var precis det jag försökte förklara för ett par madridistas som kom in och tjaffsade och sa att vi slösar minst lika mycket pengar på Zlatan affären som dem slösade på Kaka affären. Försökte förklara för dem hur det stod till men ingen verkade förstå, haha :)
Mazumba
2009-07-17 13:52
Ämne: Pep.G

Hur tänker ....
trivium
Självklart är båda Pepe och Lass bättre, det är bara titta på deras säsong :)
Lass dominerade stort mot Barca, Att Pepe var avstängd var ju bara en horibel domstol, hade han spelat mot Barca hade säkert inte blivit 2-6.
Men fotboll handlar inte om spela underhållande och vinna tittlar, det handlar om snygga killar och sälja tröjor:)
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-17 13:52
el Flaco

Håller med dig det här med Zlatan ska inte stämma.
Barcelona el Flaco
2009-07-17 13:50
Den här Zlatan-dealen har potentialen att bli årtiondets sämsta köp någonsin. Notera nu att jag inte kritiserar Zlatan, idagsläget är han en av världens 10 bästa spelare. Däremot kan jag inte förstå Laporta hur man kan betala hela 40-45 miljoner euro + Eto'o + Hleb på lån. Sämsta förhandlingen någonsin. Zlatan är inte värt allt det enligt mig.

Men, som Klint skrev i sin nyhetsartikel, om Pep nu verkligen vill ha Zlatan och ser honom som en idealspelare i startelvan lär det nog funka på en spelmässig-plan. Men jag vägrar fortfarande tro att denna "nyheten" stämmer.
Barcelona Godden
2009-07-17 13:49

Hur tänker ....
Hur fan kan du tycka att någon defensiv mittfältare är bättre än Yaya Touré? Du har inte kollat mycket fotboll du... Och det hjärta som Puyol visar upp varje match finns det ingen motsvarighet till, han har visserligen haft en halvtuff säsong i år då inte allt klaffat men han fixade ändå hem trippeln. Förra säsongen var han världens bästa mittback!
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-17 13:47
Villa vill till Barca men Valencia vägrar sälja synd:( Vill inte se Zlatan i Barca. Tror det här är ett trix så Valencia kommer sälja? För inget står på hemsidan.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 13:47
Folk tycks glömma att Eto'o kan promenera ut från Camp Nou nästa sommar och ge klubben ett långfinger. Hur mycket är han då värd för Barcelona?

I dagsläget är han inte GARANTERAD en endaste Euro för klubben. Han vägrar ju att bli såld. Allehanda experter kan sitta och fantsisera hur mycket de vill och värdera Eto'o. Fakta är att det inbringar inga pengar på Barcelonas konto. Det är bara vilda spekulationer.

Som jag ser det, även om jag inte precis är för en affär, så plockar Barcelona upp €40m ur egen ficka i rena pengar, förutsatt att det nu blir så. Ni kan sluta upp med + 20/30/40 miljoner Euro för Eto'o. Det är inte pengar som Barcelona pröjsar. Det är pengar Barcelona hade KUNNAT få ja, i en perfekt affär, men hur nära är klubben att få de summorna för honom? Snarare är det stor risk att de inte får någonting.

Hleb inbringar minst €10m förutsatt att han blir såld. Fast det kan man inte räkna in i den här affären, utan det enda som ska räknas in är lånet av honom och att klubben slipper betala lön under en säsong.
Barcelona foooball master
2009-07-17 13:46
madridistas är bara avundsjuka..de vill bara ha uppmärksamhet som en 3 årig tjej,ignorera så sticker de
2009-07-17 13:46
Hetfield & BlueRed

Har ni glömt att Maxwell också kan spela som defensiv mittfältare? :)
littolitto
2009-07-17 13:44
men ni måste tänka på att vi fick maxwell till rena rama reapriset. 4.5 mille euro. så vi kan glömma en stund hur mycket Zlatan kostar.
Barcelona Xaviii
2009-07-17 13:43
Om någon förvirrat maräng kommer in här borde vi bara svara med: 2-6.
Barcelona Hetfield
Bluered

Haha, hur många backar ska du ha :) Vi har ju redan: Maxwell, Abidal, Alves, Puyol, Marquez, Pique, (Caceres?), Henrique, Toure (i värsta fall)

Förstår inte hur du tänker med mittfältarna..om Zlatan kommer så försvinner förstås Hleb åt andra hållet, och Guddy kommer nog att försvinna, då måste vi värva 2 mittfältare
Barcelona Pep.G
trivium

Lass bättre än Yaya ? Wenger har haft Lass i sin trupp i Arsenal eller hur ? Men där platsade inte er kärare Lass, men samtidigt kämpade Wenger som en hund för att få över Yaya till Gunners, varför ? För att Lass som knappt satt på bänken ska plötsligt börja spela och Yaya ska sitta på Emirates ? Nej tänkte väl det.

Kaka var bättre än Iniesta 2007, ja det måste jag medge då Iniesta knappt hade fått könshår än, men om man jämför deras 08/09 säsong då, d.v.s den senaste säsongen, vem har varit bättre ? Iniesta.

Pepe bätttre än Puyol ? Är du nyvaken gubben eller ? Han har gjort en bra match mot Gimnastic kanske och så plötsligt är han bättre än Puyol som är enligt många tillsamans med Terry världens bästa mittbackar. Puyol kan spela överallt i hela backlinjen och göra det så gött också. Fråga er 1 miljardsvärvning vad som hände senast han mötte Carles !
Barcelona ★Dizzy★
Skit i alla Real fans som kommer in hit.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-07-17 13:42
Pep .g sant:D
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-17 13:41

Hur tänker ....Nu är det dags för jemförelse igen, talangen lass som var bra i ett dåligt madrid är allså bättre än yaya youre?

Jaha okej vilken nyhet att just ni tycker att han är bättre som spelare, yaya kan försvara,göra mål och spela mittback och dominera ett mittfält.

Samma lass som gav bort bollen och inte hann springa efter xavi för målet?

Skämt åt sidan ni tycker era spelare är bäst så det är ingen ide att ens ta upp det här

Ni är så enögda så att det är skrattretande.

Barcelona Xaviii
2009-07-17 13:41

Hur tänker ....
2-6

Yaya har bevisat under 2säsonger hans höga klass och är trippel mästare, denne Lass efter en halväsäong i Real är han bättre? hahah Vi såg alla vad som hände med Lass mot Barca han önskade han hade stannat i England.
Barcelona Napao
2009-07-17 13:39

Hur tänker ....
Vem bryr sig hur orkar du?
Länktips: www.sport.es
Annons: