/spanien/barcelona/forum/17642.aspx/spanien/barcelona/forum/17642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
messi#10
2009-09-06 23:07
mitt dröm laliga lag

casillas

alves ramos Chygrynskiy/pique fillipe

messi iniesta/kaka xavi ronaldo

zlatan villa

sen undrar jag vem som kommer att bli första vänsterback. abidal elr maxwell jag tycker personligen att maxwell är bättre både offensivt och defensivt men abidal har bättre inlägg och bättre huvudspel så vem???

och vem får spela av pique,puyol och Chygrynskiy jag tror personligen på Chygrynskiy och pique skälvklart har ju barca avbytare som marques och milito ochså så det bli en tuff kamp
Barcelona Etoo_the toominator
2009-09-06 22:56
Kan inte fatta folk som håller Messi som världens bäste genom tiderna redan nu. Man kan ju aldrig vara bättre en vad man har presterat? Att vinna cl med det bästa laget världen kanske någonsin skådat på klubbnivå, är knappast något som gör den bäste genom tidrerna. Inte heller att vinna priset som världens bäste vid 22 års ålder för det finns det många som gjort.

Ska Messi jämföras med Ronaldo,Zidane,Pelé och Maradona så ska han fan prestera därefter också. Vilket innebär minst 1 vm titel (helst 2) vilket är föga troligt med tanke på hur det ser ut inför det här vm med argentina, och att nästa vm spelas i brasilien.För det andra måste han vara världens bäste spelare i minst 3 år. Och helst också på egen hand leda sitt klubblag till framgångar.

Så att folk redan nu snackar förstår jag inte. Visst han har helt klart potencialen att bli bäst genom tiderna. Men kom ihåg Ronaldo (den riktige). hade ett målsnitt på nära 90%, snabb som Henry,tecnik som ronaldinho, målsinne som Romario och styrka som Rooney. Hans potencial kommer ju Messi i ärlighetens namn knappt i närheten av. Och va hände jo ett brutalt skadehelvete som förstört vad som skulle vara storhetstiden på hanns karriär. Så man ska aldrig snacka innan. Vem vet Messi kanske peakar redan om en 2/3 år som Owen.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-09-06 22:56

Deportivo Creus
2009-09-06 22:47
Min egen personliga topp 7. Ronaldo kommer antagligen att sluta före Iniesta sedan när landslagstränarna har fått säga sitt.

1. Lionel Messi
2. Xavi Hernández
3. Andrés Iniesta
4. Cristiano Ronaldo
5. Steven Gerrard
6. David Villa
7. Kaká
Barcelona el Flaco
2009-09-06 22:31
Ronaldinhoism/

Co-signar din Top 5, min lista ser exakt likadant ut.
Barcelona Barca Barca
2009-09-06 22:26
Fan va man längtar tills man får se barca i rutan igen. Snart får ja flipp på dom som kritiserar Messi pga. senaste landslagsmatchen.

Messi har inget att bevisa längre, att sopan maradona ställer upp med sina konstiga startelvor samt b-spelare. I ärlighetens namn hur bra är Maxi egentligen, killen gjorde inte mycket rätt.

Spanien är godis, att kolla på dom är en ära. Brasilien kan ta o släga sig i väggen med dungas huvud före. Spanien spelar den bästa landslagsfotbollen just nu och fortsätter dom så lär dom köra skiten ur alla i VM slutspelet.

Portugiserna ser ut o missa VM och Queiros (Stavning)visar vilken otrolig dålig tränare han är, att starta en viktig match med två målskyttar på en bänk vinner man inget.

Bara jag som blev imponerad av Nani igår? Vore inte det ett alternativ istället för Robinho?
Barcelona Ronaldinhoism
2009-09-06 22:24
Jag måste säga att jag tror inte att Iniesta hamnar topp 3 i år. Det är inte vanligt att världens bästa spelare året innan faller ner under topp 3, se Dinho när han kom 3a eller vad det var året efter han blev framröstat till bästa spelaren då han hade en till hans mått mätt väldigt dålig säsong, dock vann han ju skytteligan i klubben men var inte alls bra.

Det kommer förmodligen se ut såhär

1. Messi
2. Xavi
3. C.R
4. Iniesta
5. Gerrard

C.R och Xavi kan lika gärna hamna på vilken plats som helst, båda kommer förmodligen att komma topp 3. Gerrard och Iniesta är det svårt att säga, någon av dem kommer vara 4a och den andra 5a.

Det är vad jag tror, nu är det bara att vänta i några månader och se.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 22:17
"Robinho y Higuain"

När man räknar just nu, då kollar man på den förgångna säsongen, för den här har knappt börjat och då min vän var Iniesta gudomlig och han kommer nog lätt hamna topp 3 i Fifas rankning nu i december.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-09-06 22:12
Pep.G-Z9

Inieste är väl ändå inte blad de hetaste nu? han har ju vart skada över två månader..
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 22:06
Topp 10 fotbollsspelare just nu :

1. Messi
2. Xavi
3. Iniesta
4. Steven.G
5. Kaka
6. C.R
7. Etoo
8. Zlatan
9. Pique
10. Casillas
Barcelona lameG^
2009-09-06 21:58
Det som är bra med vår trupp är att vi har många all round spelare. Hoppas bara vi slipper skador denna säsong.

Tror att årets genombrott blir Pedro eller Thiago om Thiago får speltid.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 21:55
Dessutom så kan han flytta in Messi centralt bredvid Xavi eller Iniesta och låta Pedro spela ute på kanten. Pep har säkert redan räknat ut det :)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-09-06 21:54
"Robinho y Higuain"

Japp, Maxwell kan också spela som privote :)
Barcelona Barcadinho.
2009-09-06 21:53
Förlåt, att jag avbryter era diskussioner.
Keep on bara och ha en bra kväll.
Barcelona Barcadinho.
2009-09-06 21:51
Att komma och kritisera Messi för situationen i Argentina är totalt befängt.
Är det någon som ska få kritik så är Maradona och inte någon annan.
Bara Maradona och inte någon annan.

Det går att kritisera Maradona för t ex val av spelare på plan. Cambiasso, Milito, Higuain får knappt chansen. Han insisterar också att spela 4-3-3 och det är kanske inte så smart och trion däruppe kanske är inte det bästa valet (särskilt Tevez).

Men det allra största misslyckandet är med att bygga ett förenat lag.
Laget spelar som 11 individer, utan länk mellan försvar-mittfält-anfall. Är det något som är en typisk Argentina så är det lagmoralen. Alla ger järnet för varandra. Argentina har alltid varit en lagmaskin, tom under maradonas tid som spelare. Riquelme fick kritik ibland för att han tog för mycket volym från laget, för att han var för egocentrisk. Idag är det en splittrad trupp av individer.

Man måste vara en person med rätta egenskaper för att kunna sätta 11 bitar på rätt plats, för att bygga en lagmoral, ge rätta instruktioner. Idag ser de flesta totalt förvirrade, utan glädje, nervösa och alla väntar på att Messi ska göra en maradona-drive.

Maradona har haft problem länge med att kunna ordna sitt eget liv och stabilisera sin egen personlighet. Han är inte en stabil person i vanligt fall. Förutsättningarna för att kunna stabilisera en trupp är därmed ganska minimala. Det är nästan tragiskt om ikonen Maradona kommer att nå så låga nivåer, mycket värre än ronaldinhos negativa vändning av karriären.

Jag tror att det ordnar sig till slut och de kommer med i VM, men att välja honom var nog ett fel beslut av deras fotbollsförbund oavsett. Men jag hoppas att det blir ett mirakel som gör att jag kommer att svälja mina ord och skämmas. Jag vill att det ska gå bra för ett av mitt största favorit landslag inom fotbollen.
Real Madrid "Robinho y Higuain"
2009-09-06 21:51
lameG^

Marquez ja men kan Pique det?
Barcelona lameG^
2009-09-06 21:45
Glöm inte Marquez,Pique som kan spela defensiv mittfältare. Tror att Pep räknar med dem när yaya,keita går bort.
Deportivo Creus
2009-09-06 21:34
Jag personligen hade gärna sett en offensiv mittfältare i januari. Annars sitter vi där med Xavi, Iniesta och Busquets + kidsen när Yaya och Keita åker iväg. Pang! Skada på Iniesta, vad fan gör vi?
Barcelona lameG^
2009-09-06 21:09
Scorpion

Tror att Pep hellre satsar på spelare som Thiago och JDS än Hernanes. Han har själv sagt att han vill ha antingen cracks elle canteros.
Barcelona ★Scorpion★
2009-09-06 21:08
Tror Roma aldrig släpper De Rossi plus att han kostar jävligt mycket. Men vad sägs som att köpa in Hernanes (Sao Paulo)? nu i vinter. Vad tycker ni Cules?

Visca Barca
Barcelona Smogen
2009-09-06 21:03
Någon tysk fotbollstidning har listat värdet på de spanska lagens trupper, föga överaskande leder Real före Barcelona. Real har ju en bredare trupp så det är inte så konstigt, dessutom har man listat spelare som Jeffren och Dos Santos till summan noll.
Det som är intressant är att dom sätter Messi på samma värde som C.Ronaldo, 70€ miljoner. Vad är det för jäkla skämt summa? Ronaldo är ju uppenbarligen värd 96€ miljoner och Messi är värd betydligt mer än det.
Tyskarna borde skämmas...tycker ungefär hälften av alla spelare jag såg på listan hade ett värde som var totalt fel...men kanske är kul att titta på?
Barcelona el Flaco
2009-09-06 21:00
Ronaldinho förvandlade Barcelona från ett lag utan harmoni, glädje och spelidé till ett vinande lag med sin jogo bonito. Messi, å andra sidan, har tagit laget till en helt ny nivå i och med den historiska trippeln.

Jag är tacksam för allt som Dinho har gjort för Barça, men Messis era hos oss har alla förutsättningar att bli ännu längre och mer framgångsrikare.
Barcelona lameG^
Ser att många skriver att henry ska bort. Varför ska han bort? Han presterar fortfarande. Tycker vi inte ska värva någon i Januari om vi inte får några långtidsskador. Annars tror jag vi kan klara oss med denna trupp vi har nu.

Truppen har börjat spela ihop sig bättre nu. Om man jämför från försäsongen tog de lite tid och man såg att dem var lite sega i benen. Sen Spanska Supercupen och Europeiska Supercupen så har spelet varit mycket bättre.

Riktigt skönt att iniesta snart är tillbaks. Chygrynski kommer debutera och Marquez är också på väg tillbaks.
Barcelona kallesiete

Håller med Crow här.
Messi är världens bäste och var enligt mig redan det 07/08, utan tvekan.

Men en "legend" är han inte ännu, rent för ung för det. Definitionen av legend bör väl egentligen innebära att spelaren i fråga är long gone också, eller?
Barcelona Hetfield
2009-09-06 20:54
Heywood

Du måste tänka på att vi har ett bättre lag nu, och vi har en vinnarmentalitet som inte fanns när Ronaldinho kom, så i mina ögon är Ronnie fortfarande nr 1
Crow (Tyskland Red)
2009-09-06 20:52
Ämne: Kallesiete

Messi ....
Messi är legend?
-Nej.

Han är utan tvekan bäst just nu men legend är han inte. Ronaldo(den riktiga) hade vunnit VM+fått utmärkelsen världens bästa spelare vid Messis ålder. Ifall han fortsätter såhär blir han legend, men att kalla honom legend nu är att missbruka ordet.
Barcelonistas
2009-09-06 20:46
Top 3 bästa spelare måste vara så här annars är det en stor skandal!

1 Messi Gjorde 38 mål och 20+ assist
2 Xavi gjorde 40 assist
3 Iniesta imponerarde enormt spelmässigt
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-06 20:39
Det är svårt att jämföra. Barcelona är ju bättre nu med Messi än vad Barcelona var med Ronaldinho.
Barcelona J.Gamper
2009-09-06 20:38
Ämne: måste bara fråga. må....
Håller med. Ronaldinho när han var som bäst(hans karriär är väl typ över eller snart iaf) så var han bättre än vad Messi är just NU. Men Messi är bara 22 år gammal.. vem vet hur bra han blir när han är som bäst. Om han är så bra redan nu kan han lika gärna bli den bäste genom tiderna i framtiden.
Barcelona Heywood Jablome
2009-09-06 20:31
Dawelito - Blaugrana

Jag håller med! Jag förstår inte hur han klarar av i den farten klarar av att gå vänster och sedan höger. Och sedan 24 sekunder in i klippet: Pep, tagga ner :-)
Annons: