/spanien/barcelona/forum/17638.aspx/spanien/barcelona/forum/17638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
10/3/2009 18:16
Canaletes/

Den Chorreo-ramsan måste nog vara Boludas största bidrag till fotbollen under sin korta sejour som president för Real Madrid. :)
Canaletes
10/3/2009 18:12
Ikväll blir det paliza igen!!!
Längtar!! :D

eo eo eo esto es un chorreo!!!
Barcelona Ronaldinhoism
10/3/2009 18:09
Am.Ba

Skulle inte förvåna mig om Pique gör mål han verkar vara ganska målkåt nuförtiden hehe.

Vore grymt kul om Z får göra mål och bli historisk dessutom på sin födelsedag! Tror på 3-0 jag med men Piatti är farlig han måste vi se upp med!
Barcelona Am.Ba
10/3/2009 18:03
Ronaldinhoism:

Ja, det blir 3-0 eller mer. MEN bara om vi får in ett mål ganska snabbt. Hoppas på Zlatan självklart men det gör mig inget om Pique gör 3 mål ikväll!Haha..
Barcelona Am.Ba
10/3/2009 18:01
Lägg ner elm och allsvenskan fan, det här e barca relaterade saker som ska diskuteras här inget annat.
Barcelona Ronaldinhoism
10/3/2009 18:01
Abbe -

Fast de gick ju ganska bra innan sommaren då Rasmus och David(?) försvann och då kan man väl inte räkna David som värsta tongivande spelaren?

Sen att någon skriver sk*t att de skulle vara bra för att de slog blåvitt? Hallå?? Blåvitt har en spelare som är duktig och det är Hysén som nu är skadad så det är nog inte någon stor bedrift.

Vad det har med Barca att göra är en gåta. Det hade varit en annan sak om tex Busi eller Keita prata/blogga om att de är bäst i världen och sedan försvinner Xavi, Iniesta och Messi och helt plötsligt är laget nada men fortfarande är bloggaren och snackpåsen kvar i laget.

Men som sagt skitsnack hit och skitsnack dit, Barca jämförs med Kalmar när vi båda egentligen syftade på Rydström, vad ska man säga?

Nog om det, målkalas ikväll?
Barcelona Abbe -
10/3/2009 17:53
Ämne: Criff

Men nu över....
Tror nog de flesta jämför laget nu med det lag de hade då de tog SM-guld, vad det nu har med Barça att göra.
Alle #8
10/3/2009 17:49
Criff

Men nu överdriver du väl ändå lite? Man kan inte jämföra Xavi och Elm men jag förstår iofs vad du menar att de båda två är viktiga för laget. Både Xavi och Iniesta är viktiga för laget och Iniesta har ju varit borta ett bra tag nu ju det har ändå gått hyfsat bra eller hur?

Elm är bra men det var bara han som betydde något så att jämföra det med ifall både Xavi och Iniesta tycker jag är lite för mycket. Visst har Barca lite bättre alternativ att slänga in än Kalmar men ändå så tycker jag att om Elm inte kan spela för KFF är det som om Iniesta inte kan spela o vi har ju sett att det ändå gått bra.
Barcelona Ronaldinhoism
10/3/2009 17:47
Criff

Ser du matchen som går just nu? Om du tycker de är bra så vet jag inte vad som är dåligt i dina ögon. Sedan kan du inte säga att Rydström bidrar med så speciellt mycket i KFF?

Det var det som var huvudsaken, på honom brukar det låta att han ÄR allt i laget och att han skulle var given i Barca typ.
Barcelona Criff
10/3/2009 17:41
Jag tror inte Barcelona hade spelatså bra utan Xavi + Iniesta heller för den delen.
Så självklart försvinner hela Kalmars spel när dem förlorat sina speldirigenter.

Sen att KFF är skit utan Elmarna är skitsnack, dem tog ju blåvitt i förra omgången.
Barcelona Ronaldinhoism
10/3/2009 17:29
messibrahanry

Skulle precis skriva det, KFF är sk*t utan Elmarna och Ingelsten. Totalt krossade av Örgryte!! Dessutom har de ingen spelidé alls. Nej Rydström du får koncentrera dig på att blogga istället.
Alle #8
10/3/2009 17:29
MessiIbraHanry

Haha klockrent! Fick till ett gott skratt där.
messibrahanry
10/3/2009 17:26
ps.det går bra för kalmar o rydis idag:-)!!!! kanske skulle behövt elmarna ds.
messibrahanry
10/3/2009 17:22
hatar rydström litegrann nuförtiden!!
han säger att barcaspelarna prickskjuter på zlatan och i målkanske ligger lite i det men man måste ju stå där också!!!! MEN jag skulle vilja fråga honom om assistena.....är det så att dom prickskjuter honom i ryggen o vidare till messi o co???????? kanske har lite ångest för att han spelar i kalmar, med en lön som zlatan torkar sig i röven med?? verkar som det eftersom han säger att det kanske inte är elm med mera i kalmar proffsklubbarna borde köpa utom dom andra i laget som han uttryckte sig i ekwall vs lundh!!!! patetisk!!!! tyckte inte det såg ut som zlatan blev prickskjuten i inter.....dom ska va glada på san siro att dom inte behövde byta ut målburarna efter varje match!!!!
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
10/3/2009 17:17
Gabbe - FC Barcelona #10 /

Okej tack för svar.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
10/3/2009 17:15
Grattis IBRAHIMOVIC!!!!!!!! :-):-):-)
Barcelonistas
10/3/2009 15:50
Meastro

Real är inget lag varför dom vinner sina matcher har me inviduela prestationer från ronaldo att göra.de var samma sak föra året inviduela prestationer från robben som räddade kvar dom men när dom mötte bättre lag så kunde man se enorma brister.2 förluster mot barca,juve,liverpool utseplade!. ska bli roligt att se hur dom hanterar ett bra motstånd hehe :)
Barcelona Meastro
10/3/2009 15:40
Ämne: Noterbart ikväll är ....Precis. Mål skulle dessutom vara en härlig present för Zlatan då han fyller 28 år. Håller tummarna för att han gör mål ikväll.
Barcelona el Flaco
10/3/2009 15:38
Noterbart ikväll är att Puyol gör sin 450:e match för Barcelona (om han spelar naturligtvis) och att om Zlatan nätar så blir han den förste spelaren i Barcelonas historia som gör mål i samtliga sex inledande ligamatcher.
Barcelona Meastro
10/3/2009 15:34
En vinst ikväll kommer att sätta pressen på marängerna som möter Sevilla imorgon.

Kul att se hur marängerna hanterar Sevilla när Ronaldo saknas som hittills har frälst lagen med sina farliga frisparkar.
Canaletes
10/3/2009 15:33
Ibrakadabraa
hahaha!!

Jag tror iaf minst 1. Bra oods på det 1.80 :)
Canaletes
10/3/2009 15:31
Gonzalez_Barca

Man kan bara kolla tillbaks till 2005. Säkert för att det bara tar mer o mer plats dagens nyheter..
Ibrakadabraa
10/3/2009 15:30
Hur många mål tror ni Zlatan gör på födelsedagen?

tror det blir målös

*Notera MÅL-ÖS
Barcelona Ronaldinhoism
10/3/2009 15:18
Ämne: Jag är inte hundra 1....
Ja i VM och EM brukar det nog vara så 2 gula på 2 matcher innebär avstängning men i liga spel? Skojar du eller? Då skulle nog halva ligan vara avstängd till varje omgång.
Barcelona tarrak
10/3/2009 15:13
Gonzales_ Barca

Jag vet faktiskt inte, men om man scrollar längst ner på Artiklar finns det en sökfunktion där man kan söka efter både artikelnamn och datum. Tyvärr är det lite buggigt, men har man tålamod brukar man hitta det man söker. I länktips har du en sökning på 250 artiklar skrivna mellan 02-03.
Barcelona Gonzalez_Barca
10/3/2009 15:05
Tarrak

På tal om gammal statisktik, vad hände med arkivet som stränkte sig till 00/01 där man kunda se artiklar från förr osv. Var riktigt intressant och härlig ställe att hitta skön Barca historia, men hittar inte det nu..
Kan vara så att det ligger rakt framför mina ögon men har inte hittat det på flikarna till vänster. Where is it? :P
Barcelona tarrak
10/3/2009 14:57
Det verkar ha varit personalfest på Marca igår. Mexwell ska tydligen spela mittback, Piqué bildar vänsterkant med Messi och Iniesta spelar till höger.
Barcelona Gabbe - FC Barcelona #10
10/3/2009 14:52
Nogo

Det är som du säger.
Spanska och Italienska är nära varandra och låter nästan samma sak.
Om du kan spanska så förstår du nästan allt på Italienska.
Det är bara några bokstavsändringar.
Barcelona tarrak
10/3/2009 14:42
Ämne: Jag är inte hundra 1....Har aldrig hört talas om någon sådan regel och tror att du har missuppfattat något. Har kollat statistik tillbaka till 02/03 och har det skett någon förändring är det tidigare än så.
Barcelona el Flaco
10/3/2009 14:38
HugoBoss/

Tack för länken. Alltid intressant att läsa en intervju med Xavi, han är väldig bra på att artikulera sig och förklara hur Barças spelmodell fungerar.

Sen angående hur pass nära han var att skriva på för Milan så ska vi alla tacka Xavis mamma för att han valde att stanna i Barcelona. Mamma vet bäst.
Annons: