/spanien/barcelona/forum/17637.aspx/spanien/barcelona/forum/17637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:05
Rambla//
Ett sådant kontrakt hade dugit åt oleguer kanske. Jag minns i vintras hur mycket eto'o såg fram emot kontraktet och att skriva nytt, och att han skulle enbart fokusera på fotboll för att sedans skriva på för barca. Men nu allting känns skit bara
Barcelona Rambla
2009-07-17 21:04
SaM

Jag förstår hur du resonerar men faktum kvarstår. Hur mycket pengar gräver Barcleona fram cash ur egen ficka? Låt oss säga att vi behåller Eto'o, utan att han förlänger, köper Villa för €50m. Hur ser då situationen ut nästa sommar? Jo, vi har lagt ut 50m för Villa, betalat ca 10m i lön för Eto'o (brutto) och så lämnar han gratis.

Har vi gjort en bra affär, ja eller nej?
Barcelona SaM__-
2009-07-17 21:03
Rambla:

Självklart att Xavi, Valdés och Iniestas kontrakt skulle komma upp i Eto'o nivå. Men att man endast ger en kontraktförlängning till Eto'o tror jag inte var det rätta ändå. Jag tror inte att det alltid behöver handla om aktiv löneökning utan varför inte slänga in en klassul/bonus? Det skulle göra kontraktet mer attraktivt för Eto'o samt en signal till att klubben verkligen vill ha kvar honom. För vi det här laget känner vi alla Eto'o.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:02
Barcelona10Messi
//
Det är inte så lätt som du tror eto'o gör smarta löpningar som zlatan aldrig kommer lyckas med, Ni tror han kommer göra så många mål men vi får se. Eto'o kommer göra minst 25 mål om han är skadefri
Barcelona pokke
2009-07-17 21:00
Barcelona10Messi

Vad är det han ska bevisa? Han har redan gjort allt.
Barcelona Rambla
SaM

När man förnyade kontrakten för Xavi, Valdés och tidigare Iniesta, så handlar det om spelare vars kontrakt och lön är bra mycket lägre än vad Eto'o har i dagsläget. Är det inte viktigare att justera lönebalansen först innan man höjer för hojandets skull bara för att någon ska stanna kvar? Eto'o har haft en hög lön i flera säsonger innan nämnd spelares kontrakt förnyades.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
Ämne: Vampíro - El Triplet....
Kan säkert vara så men konstigt att helt plötsligt ändra sig. Tycker fortfarande att de borde gett Hleb en till chans fast än han var usel, det är svårt att byta liga och direkt prestera. Titta bara på Guddy och Henry de behövde också ett år för att anpassa sig.
Canaletes
2009-07-17 20:59
BILDER Från Maxwells presentation!!

Hallå!! haha Zlatan-snacket har tagit över rejält
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 20:59
tarrak//
Har alltid tyckt du kommer med bra argument men nu är du helt ute.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 20:58
Rambla//
Hade barca varit smarta hade de skrivit på ett kontrakt ett bra ett. Sedan sålt han.
Barcelona Barcelona10Messi
Nu är det upp till bevis för eto. nu har han inte xavi och messi bakom sig..det är nu det gäller!
Barcelona tarrak
Ämne: tarrak:

Men o and....
Om vi ska tro Samu själv så älskar han endast Mallorca. Barcelona är bara ett jobb. Inget fel med det, men många här inne agerar helt galet känslosamt för någon som inte verkar bry sig speciellt mycket tillbaka.

Vad det gäller lön så anser jag att Eto'o har rätt att betala vilken han lön han vill, precis som att Barcelona inte ska betala honom mer än han är värd. De verkar inte komma överens och då är det naturligt att man skiljs åt.
Barcelona SaM__-
2009-07-17 20:57
Rambla:

Givetvis förstår jag att det är symboliskt att han värderas till noll i och med kontraktet och hans agerande gentemot intresserade klubbar. Men man kan även rent "symboliskt" sätta ett pris på vad han ungefär kan värderas till. Att då ge 42 milj Euro för Zlatan + Eto'o som jag är ganska säker på värderas en bra bit över 20 är ju mycket mer än vad Villa kostar. O inte ens 20. Även om han rent symboliskt skulle vara värd 10 så skulle Zlatan bli dyrare.

Därför förstår jag inte resonemanget. Vore väl då Llorentes agerande i förhandlingarna eller att man slipper lägga ut 50 från "egen" ficka. Men faktum kvarstår fortfarande att han blir dyrare än vad Villa hade blivit.
Barcelona Barcelona10Messi
danneh:

Hahahaha, OMG!
Barcelona Rey Eto´o
tarrak//
Om eto'o sköter sig så dålig, varför tar man in zlatan om det är anledingen till att eto'o lämmnar?

Messidinho_10 //
Hade klubben behandlat han på ett bra sätt hade han väl skrivit på? varför skrev han på senast tror du`?
Andreas-
2009-07-17 20:56
Ämne: Rivaldo_gudarnas gud....
Lämnar gratis?

Men du vet att det är det sämsta tänkbara för klubben FC Barcelona?
Real Madrid danneh
2009-07-17 20:56
Är ni glada nu, ni förstör Serie A, köper sönder ligan. Vilka svin ni är. Och för det pengarna? överpris! Vi skapar sjärnor ni köper!
Barcelona Rambla
2009-07-17 20:54
SaM

Det är en symbolisk grej när jag säger att han är värd 0 € för oss. Hade allt varit guld och gröna skogar, Eto'o hade haft fler säsonger kvar på sitt kontrakt, så självklart hade vi kunnat plocka in bra med pengar. Fast fakta kvarstår, han är ju verkligen inte lätt att bli av med (ursäkta ordvalet) tack vare in personlighet och de krav han ställer på intresserade klubbar.
Barcelona Rey Eto´o
tarrak //
Man spottar på eto'o finns ingen uppskattning ALLS! Så mycket som han gjort, förvånar mig om man ens ringer han och önskar han lycka till.
Andreas-
Ämne: FÖR klubben har beha....
Snälla, Eto'o har inte behandlat klubben bra i alla lägen heller. Det har felat på två ställen. Klubben har inte skött fallet Eto'o perfekt, Eto'o har inte skött det perfekt heller.

Sättet du lägger fram dina argument på får mig att tänka på någon som hejar på Eto'o, inte på Barcelona..
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Vi får inte glömma Chelsea matchen där vi inte kunde spela ut de så Alves matade inlägg från kanterna o Eto kunde inte göra nånting.
Men me Zlatan så kan han nicka eller så kan han ta ner den o trycka undan moståndaren o sen kan han passa en annan spelare som gör mål.
Så de kommer vara ett stort + om han kommer för vi skulle kunnat göra 14 mål till per seasong om vi hade haft en som va bra på huvudet.
Forza Barca
Barcelona Messidinho_10
2009-07-17 20:53
Rambla

Ja du har rätt förfan Eto fick ju ett kontrakts erbjudande för 2 veckor sig och han har inte äns tänkt på den. Hade han velat spelat för oss så hade han skrivit på DIREKT!!
Barcelona tarrak
Ämne: FÖR klubben har beha....
Du som vet - har Eto'o alltid uppträtt perfekt? Hur kommer det sig att Guardiola vill sälja honom trots att han öser in mål? Förlåt min fräckhet, men kan det vara så att du ionte har hela bilden?
Barcelona Rey Eto´o
Rivaldo_gudarnas gud //
Jag blir arg för hur man värderar eto'o. Hoppas från djupet av mitt hjärta att eto'o stannar och lämmnar på bosman nästa år.

Egentligen hoppas jag han skriver nytt kontrakt men det verkar inte hända:P
Barcelona SaM__-
2009-07-17 20:52
tarrak:

Men o andra sidan fick de flesta spelare en löneförhöjning. Ska man locka kvar klubbens bästa målskytt krävs det nog något mer än en kontraktsförlängning. Behöver inte vara stora summor, men någonting som visar att man uppskattar och har uppskattat det han har gjort.

Men o andra sidan förstår jag inte heller vad som går igenom Samus huvud. Han har redan en väldigt bra lön och så vitt jag vet älskar han ju Barcelona? Eller mistror jag mig?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-07-17 20:51
Vampíro - El Triplete 2008/2009!//

Dom hoppas väll på att han (Hleb) ska göra bra ifrån sig i inter så vi kan få mer betalt för honom efter säsongen.
2009-07-17 20:51
Barcelona tarrak
2009-07-17 20:50
Dessutom ska vi komma ihåg att Samus egen agent bevisade att han fått ett nytt kontraktsförlag med bibehållen lön. Är det Laportas, Txikis eller Guardiolas fel att han inte skrev på det? Kan vi spara på alla ord om att spelaren blivit illa behandlad till någon som verkligen förtjänar det?
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 20:50
FÖR klubben har behandlat han som skit, hund skit. Hade du viljat stanna i en klubb som behandla dig på det sättet de gör? Om det inte vart några problem varför tror du inte han skriver på ? varför tror de ger han den lönen han inte förtjänar de vill ju inte ha han.
2009-07-17 20:49
Rey Eto´o//

Vi förstår alla att du är bedrövad att din favoritspelare lämnar din favorit klubb. Jag va precis lika bedrövad när Rivaldo lämna. Och om du tycker etoo blev dåligt behandlad. Läs då hur Rivaldo blev behandlad.

Men faktum är att spelare kommer och spelare går. Och precis som med fallet Ronaldinho så är det bäst för både Etoo och barcelona om det blir en skillsmässa. Zlatan är tsm med Villa den bästa ersättaren vi kan få. Och om vi nu skulle vilja ha Villa hade det ändå landat på en liknade summa som den vi ger inter nu. Så återigen bra agerat av Laporta och ledningen. Bästa presidenten vi haft sen jag börja heja på barca. Handlinskraft är hans mellannamn ;P
Annons: