/spanien/barcelona/forum/17632.aspx/spanien/barcelona/forum/17632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Esportivo Barca
2009-09-07 16:10
Sin advokat firma.? Visserligen finns den kvar men var det inte så att han gjorde sig av med den lite snyggt och diskret.? Hörde något om det när vi var i Barca alldeles nyligen i samnband med Sporting Matchen. Möjligt jag fatta fel Spanskan sitter inte riktigt klockrent ännu TYVÄRR....Hur som haver jag tippar det blir fortsatt samma styre. Vi får hoppas det nu när det står klart att Vilanova och Guardiola inte kommer att skriva nytt kontrakt under den här pågående säsongen. Dom väntar in svar från valurnorna....Intressant att alla som röstar i kommande val måste ta sig till Camp Nou.
Barcelona el Flaco
2009-09-07 15:57
Esportivo Barca/

Jag utesluter inte möjligheten att Rosell kan bli vald till president nästa sommar. Att döma av det jag har läst så ska han fortfarande vara ett ganska stort namn i Katalonien och t.ex. under finalen mot Athletic Bilbao i Copa del Rey så var Rosell närvarande vid Mestalla och signerade autografer och tog bilder tillsammans med Barça-supportrarna. Så han är fortfarande ganska populär.

Vad gällande Laporta så läste jag att han skulle tillägna sin tid med att sköta sin advokatfirman efter att hans mandatperiod tar slut.
2009-09-07 15:41
Det är svårt att tro Rosell tar över hangår inte alls hem hos dom yngre fansen och dom är i dag i majoritet av dom som röstar i klubbvalen dom senaste åren. Det får ses som mycket troligt att vi får fortsatt samma styre med nytt namn endast.Och ingen ska bli minsta förvånad om Joan Laporta får en plats i nya styrelsen
2009-09-07 15:38
EDIT Inte göra PR vi är många som vill höja standarden på sidan och på inläggen då är det mycket bra hänvisa till väl uppdaterade sidor som kan fotboll sedan många år tillbaka. Tyvärr finns det tidningar och forum som inte ens borde få finnas på grund ab lögner och osakligt informerande.
Barcelona el Flaco
2009-09-07 15:35
Cruyff är och kommer alltid att vara Gudfadern i Barcelona.

Men efter att jag läste krönikan om honom så började jag tänka på en sak, för att knyta an till valet nästa år. Om någon av Laportas män blir utsedd till president (det har ryktats de senaste dagarna i katalansk medier att Sala I Martíns chanser har minskat och att det idag står mellan Ferrer och vicepresidenten Godall) så kommer Cruyff förmodligen fortsätta med att komma med tips och idéer till styrelsen.

Men om Rosell istället vinner så lär Cruyff knappast vara inblandad i klubben längre. En av anledningarna till Rosell lämnade i 2005 var för att han ansåg att Laporta lyssnade för mycket på Cruyff och att holländaren hade ett för stort inflytande när det gällde att fatta beslut.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-09-07 15:34
Tänkte bara fråga ifall någon har suttit högt upp på långsidan i Camp Nou?
Undrar om det är värt att sitta där.

Tack på förhand
Barcelona BlueRed
2009-09-07 15:16
Mycket fin krönika om Cruyff. Och precis som "det_färgglada_barca" så rekommenderar även jag Fourfourtwos artikel om Cruyff. Jag rekommenderar även en prenumeration på den tidningen.

Edit: Reklam får visserligen inte göras men den tidningen håller lite högre klass än de andra som brukar länkas.
2009-09-07 15:12
7 matcher på 22 dagar blir en test för att se var vi står den här säsongen. Enligt SPORT.es är både Iniesta och Marquez troliga på bänken mot Getafe och förväntas få friskintyg på fredag.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-07 15:10
Fin krönika om Cruijff även om den kunde vara längre då det finns så mycket om den där mannen. Men bra jobbat! ;)
Barcelona lameG^
2009-09-07 15:08
Visste ni att Jeffren spelade U-20 VM för spanien. Han startade senaste matchen med nr 7 på vänsterkanten för spanien som vann mot polen med 2-0. Bojan skulle också vara med men skadade sig. Riktigt synd tycker jag för skulle vara bra för honom.

Fan vad jag längtar till Getafe matchen och efter den är det cl mot inter borta.

Om ni kollar länktips så ser ni att vi kommer ha ett riktigt tuff period nu.
Juuventinoo 29 ★★
2009-09-07 15:06
Riktigt skön krönika om Cruyff! Var en trevlig läsning efter en lång dag.
Barcelona Den vise
2009-09-07 15:04
Mycket välskriven krönika måste jag nog säga. Gött å se!
2009-09-07 14:56
STOPP Det är inte alls fakta att dom flesta skräphaken längst Ramblan sänder matcherna med FC Barcelona. Dom har garanterat inte tillstånd mer än någon enstaka och kontrollen fortgår från rättighetsinehavarna under varje match. Det kostar dyrt att sända utan tillstånd jag vill minnas 1900 euros per ställe som sänder utan tillstånd. Det finns justa place runt hela staden som sänder alla BARCA matcher och dom har gärna stora skyltar med TV+mat+dryck priser. Från oss som varit på Camp Nou 15 gånger prick
Barcelona det_färgglada_barca
2009-09-07 14:29
Man kan aldrig hylla cruyff tillräckligt! Rekommenderar stark four-four-twos artikel om denne ikon från i somras.
Barcelona det_färgglada_barca
2009-09-07 14:29
Man kan aldrig hylla cruyff tillräckligt! Rekommenderar stark four-four-twos artikel om denne ikon från i somras.
Barcelona Rambla - K9
2009-09-07 14:19
SaM

Jag skulle tippa att de flesta barer sänder fotboll. Speciellt de runt omkring Camp Nou. Annars föreslår jag att du söker upp en penya. Det lär ju finnas några i självaste Barcelona.
Barcelona Bernie
2009-09-07 14:15
SaM__-

Får man fråga vad det är du tänker plugga till? Kan du svara via PM?
Barcelona el Flaco
2009-09-07 14:14
SaM/

Beklagar, jag har bara varit i Barcelona två gånger och har ingen vidare koll på namn, men på La Rambla finns det hur många restauranger och barer som helst som sänder matcher. Kom bara ihåg att inte beställa mat på Ramblan, eftersom den oftast suger.
Barcelona SaM__-
2009-09-07 14:06
el faco:

Nu när vi ändå är inne på "barer" så tänkte jag höra om du vet något bra ställe nere i Barca där matcherna sänds? Jag ska flytta ner dit i oktober och plugga så tänkte om det finns nå schysst ställe man kan se bortamatcher etc på?
Barcelona HenryIbraMessi
2009-09-07 13:57
Fan va starkt utav Henry och kritisera Domenech framför hela gruppen i omklädningsrummet. Förstår inte varför Domenech inte har fått lämna ännu han är seriöst den sämsta tränaren i världen just nu!

STARKT HENRY!
Barcelona rOba 10
2009-09-07 13:50
Patrick Kluivert

Det finns biljetter alltid till alla evenemang. Skillnaden är nu att dom är uppköpta av olika bolag och privatpersoner som höjjer priserna och du får panga upp en bra slant ifall du vill ha. För att förhindra detta måste man som sagt vara ute i god tid och handla.
Barcelona el Flaco
2009-09-07 13:37
Boadas, en känd bar på la Rambla där bl.a. Kubala brukade besöka under sin tid som spelare, har börjat servera en ny drink vid namn Chygrynskiy. Chygrynskiy-cocktailen består av is, citronjuice, blåbärsjuice, vodka, ginger ale och två gurkskivor. Det roliga med det hela är att Chygryk själv varken dricker eller har tidigare i sitt liv druckit alkohol.

*Länktips.
Barcelona Patrick Kluivert
2009-09-07 13:15
Hej tror ni det finns biljetter kvar till el classico? Har läst på nägra dagstidningar att den blev slutsåld på 2 timmar?
Deportivo Creus
2009-09-07 13:12
El_Capitano

Tack för den. Får testa i några dagar och se om det är något att hänga i granen.
Barcelona Bojan_27
2009-09-07 09:23
Hallå Jag undrar om någon härinne som har fått sin Barca tröjan från Expekt?
Faan det har gått mer än 2 månader nu :(

Barcelona J.Gamper
2009-09-07 03:05
Ämne: Ämne: Jag bli....
Tack för den. Den duger, men verkar inte vara riktigt samma kvalité som fcbtransfers.blogspot.
El_Capitano
2009-09-07 02:49
Ämne: Jag blir galen, inge....
Kolla länk.
Nästan samma nyheter som på Fcbtransfers.blogspot.
Barcelona J.Gamper
2009-09-07 02:45
Gud är störst!
Kommer att sakna fcbtransfers :/. Får samma problem som dig. Det var en väldigt bra sida. Aja får hitta någon annan lösning.

Hmm inte så hög nivå på forumet idag.
Patrik Kluivert y Rivaldo
2009-09-07 01:35
Njut alla cules av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna.

Ha de bra alla cules
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-07 01:29
Jag blir galen, ingen Fcbtransfers.blogspot längre! Var ska jag hitta en trovärdig informationskälla nu? Japp the day has come, kanske dags o lära sig spanska nu då.
Annons: