/spanien/barcelona/forum/17630.aspx/spanien/barcelona/forum/17630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2009-07-17 20:39
Ämne: Som (Rambla?) nämnde....
Jag tror inte Zlatan passar i samma roll som Eto'o. Zlatan är stark i kroppen, har bättre teknik och pass. Jag tror han kommer spela bollmottagare i en ensam center roll. Han kommer göra ert lag komplett helt enkelt. Henry och Messi springer på kanterna och Zlatan som tung center, kan det bli bättre? Nej!
Andreas-
2009-07-17 20:39
Ämne: Fantastisk nivå här ....
Kunde inte sagt det bättre själv. Spelar ingen roll hur mycket en spelare betyder för klubben. Det är klubben man hejar på, inte en enskild spelare.
Barcelona SaM__-
2009-07-17 20:38
Rambla:

Där har du fel. Klubbar som City exempelvis har visat intresse för Eto'o på summor över 15 miljoner Euro iaf. Att påstå att han är värd 0 är inte riktigt sant. Givetvis har kontraktstiden fått priset att sjunka. Men skulle nog lova att City lätt skulle punga ut 10 för Samu. Men att han sedan har orimliga lönekrav är en annan femma.
Barcelona Barcelona10Messi
2009-07-17 20:38
Asså jag fattar inte era reaktioner, herregud ni dömer Zlatan och säger att Eto'o är mycket bättre. Vi får se under säsongen hur bra han presterar.

Ska bli mer spännande att se vad Eto'o kan göra utan Messi,Xavi, Iniesta och Henry bakom sig,,för mig är Zlatan mycket bättre än Eto.det har han visat och jag hoppas han fortsätter i Barca som han gjorde i Inter.

btw: Finns det chans till att Ibra/Maxwell lirar Wembley cup eller tar Pep bara b spelare?

Mvh
Canaletes
2009-07-17 20:37
Rambla

Räknar du den här säsongen då?
Kommer aldrig ihåg att vi försökte sälja Eto'o 07
poiu
Är det sant att Zlatan inte för ha mer lön än Messi om han nu går till Barca pga av en klasual i Messi:s kontrakt?
Barcelona Rambla
Messidinho_10

Då lär vi fortsätta med en Eto'o utan nytt kontrakt som lämnar som bosman nästa sommar.
Barcelona tarrak
2009-07-17 20:35
Fantastisk nivå här inne just nu! För mig kommer alltid klubblojaliteten väga tyngre än kärleken till vissa spelare. Pep Guardiola vet nog mycket väl vad han gör när han vill ha bort Eto'o. Därmed inte sagt att det finns någon anledning att kasta skit - han är en hjälte och kommer alltid att vara det. Spelarna kommer och går, FC Barcelona består. Hur töntigt och klämkäckt det kan verka, så är det sant. Ni som är helt hysteriska nu, är säkert samma som grät blod när Dinho stack förra sommaren. Det ordnar sig.
Barcelona SaM__-
Hetfield:

Smart skulle jag inte påstå. Oavsett om ingen klubb har anmält sitt intresse till Eto'o så kan vi väl vara lite objektiva och förstå ungefär vad han värderas till. Vi kan ta ett minimum pris. Låt oss säga 10 milj Euro. Även då kommer vi upp till de Valencia ville ha för Villa. Och ja, Eto'o för 10 miljoner Euro skulle få klubbarna att stå på kö. Det vågar jag hävda.
Barcelona Rambla
Barcelona har under två somrar försökt sälja Eto'o utan att vara i närheten av att lyckas. Så i dagläget är han värd 0 Euro när det gäller i reda pengar. Däremot är han värd en hel del tydligen om man lyckas få ner priset på Zlatans €70m prislapp.
Barcelona Messidinho_10
Grabbar tänk om Eto vägrar lämna Barca vad fan händer då???
Andreas-
2009-07-17 20:33
Ämne: Som (Rambla?) nämnde....
När du ändå var inne på Guardiola. Ni som tycker att det är en total katastrof att Eto'o lämnar och att allt är Laporta/Guardiolas fel.

Pep vill ha en ny nr nio, ge han det. Vi vann trippeln precis, finns det ens någon som helst tvivel på Guardola? Jag hoppas inte det!
Barcelona A/FCB
2009-07-17 20:31
Ämne: En liten sak om Eto&....
Jag minns det,var också på Camp Nou.FORZA BARZA
Barcelona Hetfield
2009-07-17 20:30
SaM

Om du tänker efter så är det rätt så smart av klubben, föratt man blir som sagt av med två "problem" samtidigt som man ersätter Eto'o

Ingen i dagsläget kan matcha Eto'os lönekrav , och ingen kommer att betala 30 + miljoner för Eto'o som har 1 år kvar av kontraktet, så i mina ögon så är det rimligt med priset
Barcelona Barcaholic
2009-07-17 20:30
Abbe - el triplete!

När fan har jag sagt att Zlatan kommer bli en flopp? Zlatan kommer säkert vara bra men jag tror aldrig han eller någon annan skulle vara värd dom pengarna.

Hetfield:

Hur sur Eto'o än är så ger han ALLTID 100 procent. Och Ronaldinho stack när han var som sämst Eto'o om han drar så gör han det när han är ungefär som sämst.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 20:29
Andreas- //
Hellre det än att man blir uttbytt och svär åt sin tränare
Barcelona Messidinho_10
Jaha då blev det va Pep ville ha Zlatan va ju trots allt nr1 värvning.
Tänk er Messi och Zlatan om några dagar jag blir galen!!!
Barcelona Rambla
Rey Eto´o

Ja men snälla, det där med Laporta inte fick tag på Eto'o var ju för en vecka sedan minst (han sa det) och vad vet du om när det var han hade ringt honom?

Vad är det för fakta du påstår menar du? Ja, att du tycker det är för jävligt och att klubben beter sig grisigt. Är det någon slags fakta menar du? Det är ju bara dina åsikter och inenting annat.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-17 20:28
Ämne: Vampíro - El Triplet....
Tackar, kommer bli kul att få se två brassar på ytterbacksplatserna igen. Minns när Sylvinho och Belletti lirade samtidigt, jävlar vilken fart.
Barcelona SaM__-
2009-07-17 20:28
Hetfield:

Jag tror inte någon här inne tvivlar på vad Zlatan är kapabel att göra i Barcelona. Givetvis kommer han att lyda order från Pep och han kommer säkert hitta sin roll. Men jag är skeptisk till priset man betalar för honom och om han verkligen är så pass mycket bättre än Eto'o? Speciellt i Barcelona? Jag är tveksam.
Barcelona Hetfield
2009-07-17 20:26
Som (Rambla?) nämnde tidigare, så sprang inte Ronaldinho i onödan, men man lyckades ändå skapa en roll för honom som passade honom.

Pep vet vad han gör, om han vill ha Zlatan så har han säkert planerat för vad Zlatan ska göra i laget, och om Pep vill att han ska löpa, då löper Zlatan
Barcelona Geethang
2009-07-17 20:24
Det är så otroligt fel att lägga ut så mycket pengar plus Eto och Hleb för att få Zlatan. Zlatan är inte värd så mycket. Visst han är duktig, han har själv tagit Inter till ligavinster men jag hade föredragit Villa i anfallet. Valencia ville bara ha 50 mille för honom. Då hade vi kunnat spela med Eto, Messi och Villa i anfallet. Hellre det än Henry, Zlatan och Messi.

Anfallare i Barca sliter och jobbar även utan boll. Zlatan är inte sån. Han har på senare år blivit lite divig. Jag vet inte om det är för att han kännt att han är superstjärnan i Inter eller om han bara är lat. Men i Barca måste Pep se till att han kämpar lika mycket som Eto gjorde med och utan boll.
Återigen... det är fel att göra sig av med målsprutan Eto och så mycket pengar. Hleb har inte haft nån lyckad säsong så det är ingen större förslut.
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-07-17 20:23
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Om det nu var bild du sökte så finns det i länktips.
Andreas-
2009-07-17 20:23
En liten sak om Eto'o. Någon som minns vad som hände mot Chelsea i semfinalen på Camp Nou detta år?

Eto'o blir utbytt, det är 10 min kvar o karln går sakta men säkert mot avbytarbänken. Man ser att han är frustrerad. Han tar mer tid på sig än när Chelsea göra sina byten. Vi jagar ett livsviktigt mål o han går o tänker på sig själv?

Jag satt på Camp Nou den kvällen, o Eto'o fick fansen emot sig direkt. Det var burop.

Vad jag vill säga med det är att Eto'o inte alltid uppträtt som en hjälte. Han har även skapat kaos omkring sig,
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-17 20:21
Criff:

Såg du presentationen live? Isf var? Håller med om att det börjar bli löjligt, kan förstå det när Messi gjorde hattrick i el Clásico men att göra det på presentationer är bara falskt. Det har tappat all betydelse.
Barcelona SaM__-
2009-07-17 20:21
pinup:

Nej absolut inte. Men det båda har gemensamt är att de spelar för Spaniens respektive Italiens bästa lag. Att då kolla vad Eto'o har åstadkommit och hur bra han har passat in i Barcelonas spelideal bör väl få folk att förstå att det priset för Zlatan är absurt i mina ögon. Men givetvis, som bl.a. Rambla har varit inne på, så vet vi inte vad Eto'o värderas till då hans megalön och kontarkstid har försvårat hela situationenen.

Men just nu känner jag och hoppas att Eto'o ger orimliga krav till Inter som drar sig ur. Han avslutar med att spela 1 år till i Barcelona och lämna som bosman till Mallorca. Klubben tjänar väl inget på det men vilket underbart slut det skulle bli för lejonet än att bli utbytt.
Barcelona M79
2009-07-17 20:20
En ev Zlatanövergång känns väldigt positiv för Barca, nackdelen med affären är att detta forum kommer få väldigt många nya Zlatanälskare från Inters sandlåda.

SE UPP!!!
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 20:20
Rambla//
Jag häver ut fakta, jag skriver inte saker som är skrivna i reporter utan i egna ord. Tycker du inte att det är underligt att laporta får tag på etoäo när han hela tiden sagt att eto'o inte går att få tag på?
Barcelona Criff
2009-07-17 20:17
Asså vad är det här spelet för kulisserna med att pussa klubbmärket vid presentation?
Är det något nytt eller?
Hela Real Madrid skaran som blev köpta detta året gjorde det, och nu Maxwell också.

Antagligen presidenterna som gett anvisningar att göra det, men ändå fan, falskare kan det inte bli!!
Barcelona Rambla
2009-07-17 20:16
Nu börjar det spåra ur här.

Det är knappt någon här vad jag sett som vill ha bort Eto'o, så varför hoppar ni på folk som säger sig förstå att han till slut lämnar? Får en klubb inte välja en annan väg när det gäller vilka spelare de vill värva och vilka de vill byta ut? Detta är något som varje fotbollsproffs har full förståelse och är helt införstådda med när de skriver på för en klubb. De som tydligen har svårt att fatta det är vissa fans, som istället häver ur sig anklagelser mot klubbledning och tränare utan att egentligen inte ha en susning om varför sakter och ting sker.

Rey Eto´o

Jag förstår att du gillar Samu väldigt mycket, jag gillar också honom, men du häver ur dig anklagelser mot Laporta, Guardiola mfl på lösa grunder och utan att egentligen ha en susning om vad som sker inom klubben. Då menar jag inte vad Aftonbladet, Goal.com eller Sport skriver, utan sådant som sker i omklädningsrum och kontor.
Annons: