/spanien/barcelona/forum/1763.aspx/spanien/barcelona/forum/1763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-10-22 22:21
Barcelona the cameroonians
2015-10-22 22:02
@enkos:

Ja, din översättning gör ju att du tolkar det som sagts på ett felaktigt sätt, så.

Men ja, positivt att det går framåt, men han har ju inte ens börjat träna på gräs - så det kommer dröja minst tre veckor till innan han får grönt ljus.
Barcelona enkos
2015-10-22 21:57
Men hur som helst ser det bra ut med Messi, kungen vill spela och kommer att göra det snart :) ps. och jag tror fortfarande att Barcas läkare kommer att se till att han inte åker till Sydamerikas kvalmatcher, hade de matcherna inte varit nu i november är jag övertygat om att Messi hade varit tillbaka på plan mot Villareal den 8 nov..
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-22 21:57
UEFA bizarrely charge Man City after their fans boo Champions League anthem https://t.co/hts0yM6y3s det är så när man aldrig spelat i värdens finaste turnering innan araben kom in med Cash. de trycker säker det är viktigare och vinna Carling cup hehe
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-10-22 21:56
@the cameroonians:

Du pratade om min källa och översättning och inte om min tolkning.. !
2015-10-22 21:55
enkos

I din egen tolkning nedanför din översättning utgår du ifrån att Messi skulle KUNNA spela i morgon men är stoppad.

I intervjun säger Messi att han skulle VILJA spela men vet att han inte är redo.

Sorry om jag gick hårt åt dig, det var absolut inte avsikten, blev bara frustrerad över din frågeställning.
2015-10-22 21:52
@Blaugrana91:

Men du glömmer en sak. Det finns ju inget alternativ.

Dessutom måste man jämföra med detta förra, förvisso usla, avtalet som gav dem matchtröja, tränings-kit och Camp Nou-reklam för €33 miljoner/år.

Jag tror ju inte att Qatar, även om de kan, är jätteintresserade av att strö hur mycket pengar omkring sig som helst utan att få något tillbaka.

Jag tar hellre en något lägre summa som ger större frihet än en större som inkluderar klausuler som varken du eller jag får reda på förrän det är för sent. Frågan är om Bartomeu resonerar likadant, förmodligen inte - om man ska gå på historien.
Barcelona enkos
2015-10-22 21:51
the cameroonians

vad är fel med min översättning jämfört med denna:

LM: When the way I’m feeling and the doctors tell me that I can. I am improving every day without setting myself any targets. I have always said that I don’t set myself any dates because it isn’t up to me. As much as I would like to play tomorrow, the doctors wouldn’t let me. When they tell me that I have recovered completely will be the time that I will make my return onto the pitch.
2015-10-22 21:45
enkos

Ett tips, kolla grundkällan som i detta fallet är Guillem Balague som genomfört en intervju med Messi. Nog blivit ett fel i översättningen från din källa som jag antar är en annan?!

GB: How do you feel today?

LM: Upbeat, wanting to get on with my recovery. Being injured is the worst feeling in the world for a sportsman, but right from the start I accepted that I had an injury and that the only thing to do was to recover from it the best way possible. The most important thing for me is to be at 100% fitness.

GB: How are you with your surroundings and your friends when you are injured? Are you easy to be around?

LM: As I said, the truth is I knew I was injured right from the start, and although at first you are obviously worried, after the diagnosis and all the repercussions emanating from the injury you understand that you have to be patient. I don’t think it was difficult for me to accept and take on board.

GB: When do you think you will be touching a football again?

LM: When the way I’m feeling and the doctors tell me that I can. I am improving every day without setting myself any targets. I have always said that I don’t set myself any dates because it isn’t up to me. As much as I would like to play tomorrow, the doctors wouldn’t let me. When they tell me that I have recovered completely will be the time that I will make my return onto the pitch.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-22 21:44
[QUOTE=the cameroonians]Samma källa säger att man tidigare i veckan hade ett icke-officiellt avtal om €75 miljoner/år. [/QUOTE] Man bör kunna höja det till €80M. Ska vi fortsätta sälja ut tröjan ska det inte vara billigt.
Barcelona enkos
2015-10-22 21:40
Messi har uttalat sig om skadan
"För varje dag som går så känner jag förbättring, men kan konkret inte säga hur långt tid som det kommer att ta. Om jag hade frågat mig så hade jag spelat imorgon, men läkarna tillåter inte det, så det är svårt att veta när jag är tillbaka.. "

Hur ska man tolka detta? Att Messi känner sig redo och skulle kunna spela redan men läkarna vill att han ska vänta ett tag till för att inte riskera att han slår upp skadan igen.. och samtidigt är det kanske Argentinas kommande två tuffa matcher i kvalet mot Brasilien och Columbia som läkarna är rädda för och vill därför offra Barcas kommande liga matcher som på pappret inte är tuffa bara för att slippa skicka honom till Syd Amerika, för om han skulle bli klar och redo för spel i ligan måste han ställa upp för landslaget också?!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-10-22 21:35
Om den här ledningen inte kan förhandla om lika bra sponsor kontrakt som Man u eller bättre borde de avgå självmant.

Någon som har fått nyheter om Messi har börjat rehaba än?
2015-10-22 21:21
@Blaugrana91:

Samma källa säger att man tidigare i veckan hade ett icke-officiellt avtal om €75 miljoner/år.
2015-10-22 21:18
Weloba citerar en journalist på Rac1 som menar att inget avtal slöts pga av att Qatar från början förhandlade fram grunderna med Javier Faus, och han är som bekant inte med i ledningen längre utan har ersatts av Susana Monje och reklamchefen Manuel Arroyo. Därför ansåg Qatar förmodligen det nödvändigt att gå igenom kontrakten igen vilket dragit ut på tiden.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-22 21:17
[QUOTE=the cameroonians]Enligt MD och LaVanguardia så är det dels beroende på summan men också på att man hastat fram ett förslag för att just hinna med att presentera detsamma på söndag. Det har även suttit med medlemmar från Qatars regering som inte är vana vid att saker går så fort fram, vilket också hindrat processen. [/QUOTE] Okej, vet man vad Qatar Airways bud ligger på just nu? vet att jag läste runt €65M, samtidigt har ju klubben ambition att slå Uniteds avtal... Allt under €70M bör resultera i ett stort Tack men nej tack.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-22 21:13
@the cameroonians:

Så dålig planering med andra ord...
2015-10-22 21:07
@Blaugrana91:

Enligt MD och LaVanguardia så är det dels beroende på summan men också på att man hastat fram ett förslag för att just hinna med att presentera detsamma på söndag. Det har även suttit med medlemmar från Qatars regering som inte är vana vid att saker går så fort fram, vilket också hindrat processen.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-22 21:03
the cameroonians Hmm undra varför det dröjer att komma överrens med Qatar Airways? Kan det vara att dem lagt fram ett för lågt bud?
Barcelona Blaugrana91
2015-10-22 21:00
Barcelonistas Fast samtidigt kan inte en storklubb som Barca gå ut och säga vad som helst i ett pressmeddelande. Man måste hålla sig professionell. Bra att man allafall kommenterade det, trodde man skulle sitta tyst och invänta mer uppgifter.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 20:49
Barcelona say in an official statement that the claims of a pressurized linesman ahead of clasico should be thourougly investigated

Barcelona add in official statement that they hope, for the good and the credibility of the Liga, that it's all a misunderstanding

Ett problem Barcelona har är att man tar emot men man ger inte igen. Man är som en mobbad kille i skolan som inte kan göra ett piss och struntar i och göra något åt saken. Det är därför jag älskar karaktärer som Pique och Alves som ibland bryter mönstret och ger igen.

Barca ska inte gå och säga att man hoppas att allt är ett missförstånd. Man ska ta saken på ett seriöst sätt och få dom som är inblandade att bli straffade.
2015-10-22 20:39
I den kommuniké klubben gett ut på hemsidan så bekräftar ledningen att man tagit beslutet att skjuta fram omröstningen av det nya sponsoravtalet.
När förslaget är färdigt kommer ett datum för en extraordinärt möte att tas fram.

Angående nyheten kring domaren som blivit utsatt för mutbrott så kräver klubben en noggrann utredning med hoppas samtidigt att det hela är ett missförstånd eftersom det annars skulle underminera prestigen och trovärdigheten för den professionella fotbollen i Spanien.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 19:50
Cardenal (president Spanish Sports Council): "The linesman should come forward. This is 2015, no one should be afraid of retaliation." Även om detta nu på allvar skulle bli något seriöst så tror jag inte att något kmr hända Real Madrid ( om dom ens är inblandade,vilket jag tror dom är) då detta trots allt bara handlar om 1 match? Någon som vet vad konsekvenserna skulle bli om nu Real ligger bakom? Jag har personligen svårt att Real straffas på samma sätt som dom Italienska klubbarna. Elr har jag fel? Hur som helst så fullständigt njuter jag av dessa nyheter. Detta kan ju även störa Real Madrid en hel del, då laget inser att domarna vill hjälpa dom. Nej bara att hoppas att vi får se ett spanskt Calciopoli så Real Madrid rycker ner i segunda/ elr att man får massa minus poäng.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 19:30
Rambla - vrf hade man då velat att domaren ska döma för Real i Clasicot? Perez sitter ju i Spanska komitten, och samtalet har kommit därifrån. Slump?
2015-10-22 18:57
Barça will continue negotiations with Qatar Airways and will hold an exclusive Assembly to vote on the deal when the deal is complete. (ARA)
2015-10-22 18:51
ojdå, stor missräkning för Bartomeu. De hann inte fastställa Qatar-dealen på ledningsmötet idag och kommer inte kunna få igenom den på generalförsamlingen på söndag. De kommer att behöva kalla till ett extramöte senare i höst. Vet inte anledningen men med tanke på det förra avtalet kanske det nya innehöll ännu fler konstiga klausuler..?!? EDIT: Verkat som att man inte ens kom överens om en deal med Qatar. WOW.
Barcelona Ali G
2015-10-22 18:42
Även Madrid fansen vet att MSN är topp tre i världen..
Barcelona Vampíro
2015-10-22 18:00
Samma sak hände med Messi förra säsongen. Han reagerade på ett liknande sätt när han blev inkallad till dopingkontroll för typ femte gången. Löjligt att reagera på exakt allt Ronaldo gör hela tiden och försöka vinkla det till att han är en skurk. Men det är tydligen en nationalsport här inne.
Barcelona enkos
2015-10-22 17:58
Hur kan man alltså välja domare mer än en månad innan matchen ska spelas, det är för mig en gåta
Barcelona Rambla~
2015-10-22 17:54
Har ni tänkt på att RM alls inte behöver vara inblandade i det påstådda fusket. Det kan vara andra mörka makter som ligger bakom (mest troligt). Vilket i sin tur innebär att påverkade linjemän och domare har figurerat i andra matcher än i just El Clasico.

Detta ligger väldigt nära till hands för visst minns många här hur ofta vi blivit bortdömda de senaste säsongerna och det i flera matcher än just i Clasicot. Speciellt Messis bortdömda mål på Camp Nou mot Atletico när de vann ligan. Inte Atleticos fel dessutom.
Barcelona enkos
2015-10-22 17:19
Inte nog att han återigen var blek i de stora matcherna så fick han också kallas till dopingkontroll direkt efter matchen och han var riktig irriterad "Varför alltid jag?"
Annons: