/spanien/barcelona/forum/17629.aspx/spanien/barcelona/forum/17629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2009-07-17 20:48
Ämne: Bara några ord innan....
Jepp han kommer att bli viktig. Real har värvat tunga namn i sommar och om de mot förmodan lyckas spela ihop laget så kommer de att vara rejält svårslagna. Ni behöver inte oroa er, Zlatan kommer att göra er gott, ni kommer bli bättre än förra året.
Barcelona Rambla
2009-07-17 20:47
Ämne: Rambla//
Slingrar h....
Ja, och Eto'o vill ju trots det inte skriva på. Vad är det du inte förstår? Han nuvarande lön är hög som den är redan. Skriv på och förläng två säsonger till. Varför gör inte Samu det?
Barcelona SaM__-
Rambla:

Ja givetvis ska han gå med på det. Men att Eto'o inte vill lämna värderar fortfarande inte hans transfersumma till 0. Transfersumman är nog klubbar som City o Barca överrens om. Att Eto'o sedan genom höga lönekrav skrämmer köparna gör inte att hans värde sjunker direkt.
Barcelona Messidinho_10
poiu

Messi kommer är och kommer vara den bästa betalada i klubben/världen
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 20:46
Rambla//
Slingrar hans agent sa ju att allt är likadant samma lön. Txiki sa ju också idag att det inte alls handla om pengar
Barcelona SaM__-
2009-07-17 20:45
Rambla:

Oavsett hur värdelös Llorente i Valencia är att förhandla så innebär det inte att Eto'o är värd 0. Jag håller med om att han har varit totalt oduglig i sitt agerande och jag förstår att Barcelona väljer att gå efter andra alternativ. Det hyllar jag klubben för. Men att lägga ut dessa summor på Zlatan är ett skämt i mina ögon då vi nånstans ändå måste värdera Eto'o nånstans. Oavsett om han värderas till 10 eller 25, vilket som, så är priset orimligt i mina ögon. Och nej, det är omöjligt att Eto'o är värd 0.
Barcelona Rambla
2009-07-17 20:44
SaM:

Det är svårt att sälja någon som vägrar att ens förhandla med intresserad part. Då hjälper det inte att man rear ut honom för €10m ens. Han ska gå med på att flytta dit också.

Alltså är det fortfarande 0 € eftersom det inte går att sälja honom.

Canaletes

Självklart menar jag även denna sommar. Nu är det inte kört ännu visserligen, men jag har svårt att se klubben klara av att sälja honom rakt av till någon klubb och få pengar på bordet samtidigt.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-17 20:44
Bara några ord innan jag fortsätter med annat.

Faktum är att Zlatan har vunnit flera titlar med sina respektive klubbar (ni känner till det säkert).
Med Ajax vann han ligan o cupen och Ajax har svårt o vinna ligan när han försvann.

Med Juve vann han också ligan (som togs bort sen av fuskskandalen).

Inter hade väldigt svårt o vinna ligan fram tills Zlatan kom. Med honom gick det kanon.

Så han gör tydligen en skillnad där han spelar.

Jag ser fram emot att Zlatan hjälper oss med ligatiteln i Spanien.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-07-17 20:43
Ämne: Angående den påstådd....
Gustaf//

Bra skrivet
Barcelona SaM__-
Hetfield:

Nej nu yrar du. Eto'o kan inte teoritsikt sätt vara värd 0 så länge han sitter på ett kontrakt. Han värderas till 0 den dagen han ej är kontraktbunden.

Att Eto'o inte vill gå till City har inte något med hans värde att göra. Du måste skilja på transfersumma och lönesumma.
Barcelona Messidinho_10
Jag menar om Eto vägrar flytta på sig, hur blir det med Zlatan kommer han ändå?
Barcelona Rambla
2009-07-17 20:42
Rey Eto´o

Hallå, nu slingrar du dig. Vad vet du vad Eto'o har för krav? Har han berättat det? Du har fortfarande inget konkret att komma med utan det är dina känslor för Eto'o som styr nu.
Barcelona Barcelona10Messi
2009-07-17 20:41
Sluta döma Zlatan innan ni äns har sett honom spela i Barca. btw jag hoppas inerst inne att Barca lyckas värva Silva nästa säsong (10/11)

Silva--Ibrahimovic--Messi !Oj oj oj
Barcelona Hetfield
2009-07-17 20:41
SaM

Där har DU fel, för Eto'o vill inte ens gå åt det hållet, och när City är de enda klubben som har visat intresse, om när de nobbas så vill ingen köpa honom, så i dagsläget så är han värd 0 i cash

Det är därför det är bra med bytet, Eto'o får nu chansen att vara Inters största stjärna, och där får han säkert det erkännande han vill ha
Barcelona Gustaf
2009-07-17 20:40
Angående den påstådda prislappen på Ibra. Till att börja med vet hela världen att Barcelona vill bli av med Eto'o och Hleb, vilket sänker värdet på dem. Detta innebär i sin tur att Barcelona är i starkt behov av en anfallare, det vet också hela världen. Zlatan är en av världens bästa spelare, klart topp fem skulle jag vilja säga om vi bara ser till offensiva spelare (huruvida han passar i Barcelona eller inte påverkar inte marknadsvärldet). Barcelona söker upp Inter för att köpa Zlatan, inte tvärtom för Inter vill såklart inte sälja. Summering: Barcelona vill köpa en av världens bästa spelare och bli av med Hleb och Eto'o, Inter vill inte sälja Zlatan. Samma sommar har Kaká och Ronaldo värvats för ca 65 resp. 100 milj euro. Blir priset mer logiskt nu? Jag tycker det. Sen betyder inte det att det behöver vara en bra affär för Barcelona men priset är inte helt uppåt väggarna som en del verkar tycka.
Barcelona Rambla
SaM

Som jag ser det så går det inte att lita ett skit på vad Llorente i Valencia säger. Först ska Villa säljas, nästa dag är han inte till salu. Han har sagt att det inte ens blir några förhandlingar innan ett bud på minst €50m kommer. Detta innebär inte att Llorente går med på de pengarna. Som det verkar vill han ju ha minst €55m för Villa. Det går inte att lita på vad den skiten säger och han uppträder verkligen inte proffisionellt.
Barcelona Rey Eto´o
Rambla //
Hallå! Om barca hade brytt sig mer visat mer kärlek hade inte eto'o haft chansen att lämmna på bosman.

Atlético DeBe
Atlético DeBe
2009-07-17 20:39
Ämne: Som (Rambla?) nämnde....
Jag tror inte Zlatan passar i samma roll som Eto'o. Zlatan är stark i kroppen, har bättre teknik och pass. Jag tror han kommer spela bollmottagare i en ensam center roll. Han kommer göra ert lag komplett helt enkelt. Henry och Messi springer på kanterna och Zlatan som tung center, kan det bli bättre? Nej!
Andreas-
2009-07-17 20:39
Ämne: Fantastisk nivå här ....
Kunde inte sagt det bättre själv. Spelar ingen roll hur mycket en spelare betyder för klubben. Det är klubben man hejar på, inte en enskild spelare.
Barcelona SaM__-
2009-07-17 20:38
Rambla:

Där har du fel. Klubbar som City exempelvis har visat intresse för Eto'o på summor över 15 miljoner Euro iaf. Att påstå att han är värd 0 är inte riktigt sant. Givetvis har kontraktstiden fått priset att sjunka. Men skulle nog lova att City lätt skulle punga ut 10 för Samu. Men att han sedan har orimliga lönekrav är en annan femma.
Barcelona Barcelona10Messi
2009-07-17 20:38
Asså jag fattar inte era reaktioner, herregud ni dömer Zlatan och säger att Eto'o är mycket bättre. Vi får se under säsongen hur bra han presterar.

Ska bli mer spännande att se vad Eto'o kan göra utan Messi,Xavi, Iniesta och Henry bakom sig,,för mig är Zlatan mycket bättre än Eto.det har han visat och jag hoppas han fortsätter i Barca som han gjorde i Inter.

btw: Finns det chans till att Ibra/Maxwell lirar Wembley cup eller tar Pep bara b spelare?

Mvh
Canaletes
2009-07-17 20:37
Rambla

Räknar du den här säsongen då?
Kommer aldrig ihåg att vi försökte sälja Eto'o 07
poiu
Är det sant att Zlatan inte för ha mer lön än Messi om han nu går till Barca pga av en klasual i Messi:s kontrakt?
Barcelona Rambla
Messidinho_10

Då lär vi fortsätta med en Eto'o utan nytt kontrakt som lämnar som bosman nästa sommar.
Barcelona tarrak
2009-07-17 20:35
Fantastisk nivå här inne just nu! För mig kommer alltid klubblojaliteten väga tyngre än kärleken till vissa spelare. Pep Guardiola vet nog mycket väl vad han gör när han vill ha bort Eto'o. Därmed inte sagt att det finns någon anledning att kasta skit - han är en hjälte och kommer alltid att vara det. Spelarna kommer och går, FC Barcelona består. Hur töntigt och klämkäckt det kan verka, så är det sant. Ni som är helt hysteriska nu, är säkert samma som grät blod när Dinho stack förra sommaren. Det ordnar sig.
Barcelona SaM__-
Hetfield:

Smart skulle jag inte påstå. Oavsett om ingen klubb har anmält sitt intresse till Eto'o så kan vi väl vara lite objektiva och förstå ungefär vad han värderas till. Vi kan ta ett minimum pris. Låt oss säga 10 milj Euro. Även då kommer vi upp till de Valencia ville ha för Villa. Och ja, Eto'o för 10 miljoner Euro skulle få klubbarna att stå på kö. Det vågar jag hävda.
Barcelona Rambla
Barcelona har under två somrar försökt sälja Eto'o utan att vara i närheten av att lyckas. Så i dagläget är han värd 0 Euro när det gäller i reda pengar. Däremot är han värd en hel del tydligen om man lyckas få ner priset på Zlatans €70m prislapp.
Barcelona Messidinho_10
Grabbar tänk om Eto vägrar lämna Barca vad fan händer då???
Andreas-
2009-07-17 20:33
Ämne: Som (Rambla?) nämnde....
När du ändå var inne på Guardiola. Ni som tycker att det är en total katastrof att Eto'o lämnar och att allt är Laporta/Guardiolas fel.

Pep vill ha en ny nr nio, ge han det. Vi vann trippeln precis, finns det ens någon som helst tvivel på Guardola? Jag hoppas inte det!
Annons: