/spanien/barcelona/forum/17628.aspx/spanien/barcelona/forum/17628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-07-17 16:56
Rambla - K9

Äntligen någon som fattar!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 16:53
Joanilson

Är inte 40m mindre än 50-55m i rena pengar? Det är de pengar klubben får gräva fram.

City vill inte längre köpa Eto'o. Dessutom så vägrade ju Samu att gå dit. Hur ska man då få in pengar för honom? Nästa sommar lämnar han utan att klubben får en Cent för honom. Då kan vi bara spekulera i vad som kommer att ske med hans humör, hur gruppen kommer att fungera tillsammans under säsongen.
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-17 16:53
Jag får nog vara beredd att säga att Zlatan är förmodligen ett mycket bättre köp för er än Villa. Kan bli skrämmande bra med en spelstil som sticker ut ganska mycket från era övriga spelare.
Dock så är det lustigt att priset är så högt, Etoo värderades ju ganska högt, med tanke på vad Laporta sagt om oss. Men visst, smakar det så kostar det.
Primera Division nästa år? Mama mia
Barcelona Trippeln
2009-07-17 16:50
Tompa

Jag förstår vad du menar men kan du säga någon klubb som betalar 25-30 miljoner för etoo.

Jag skulle blivit glad om vi fick 15-20 hellre det än att få 0kr nästa år.

Och vilken klubb vill köpa etoo just nu?
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 16:49
Någon som vet vart Eto är nånstans just nu och om han har öppnat sin mun än?
Har Pep öppet gått ut o sagt att han inte vill ha Eto i truppen i år (igen!)?
Är det nån mer än jag som börjar bli trött på Laportars (och även andra i ledningen) kackerlacksspel/uttalanden... det känns som han/dom har tappat allt vad klubbkänsla är.
Real Madrid MrHo
2009-07-17 16:46
The Last Samuraj//

Gick Ronaldos karriär åt skogen när vi köpte honom från er? Han vann skytteligan dom första åren han var i klubben, kallar du det för åt skogen då måste du ha en skruvlös. Vi kan säga samma sak med er då Veira,Stankovic,Quaresma, Mancini karriär har gått åt skogen.

Sluta fjäska med Barcafansen med att säga skit om Real.

Själv hoppas jag på att Zlatan kommer till Barca och det gör ont i mitt Realhjärta när jag säger det. Men han passar så mycket bättre i Spanskaligan än Italienska och PL.
Barcelona Joanilson
2009-07-17 16:45
jag kan inte förstå vad Barca håller på med.
först vill man köpa Villa men vill inte ge mer än 42 miljoner euro sen nästa dag så kan man helt plötsligt ge 40 miljoner plus Etoó och Hleb för Zlatan som jag inte tror skulle passa lika bra som Villa i vårt spel. den affären är ju som att betala nånting mellan 60-70 miljoner euro till Inter istället för Etoó och Hleb. så jag har 2 förslag på hur JAG tycekr att vi kunde gjort istället.

alternativ 1: vi höjer budet på Villa till 50-55 miljoner euro beroende på vad Valencia kräver eftersom det blir ju ändå inte lika mycket som Zlatan affären ser ut. och sedan säljer vi Etoó till Man City eller nån klubb som betalar en hygglig summa.

alternativ 2: vi ger samma erbjudande till Valencia som vi gett till Inter. men då finns det en stor hake, vi kommer få möta Etoó 2 ggr per säsong och vi vill ju inte att han gör mål mot oss och det tror jag inte ledningen vill heller.

anledningen till att jag hellre ser Villa än Zlatan i Barca är att jag tror att spelet är lite för snabbt för Zlatan i Spanien än det han är van vid i italien. sedan har ju Etoó sprungit otroligt mycket under säsongen och stressat och pressat motståndarnas backlinje under hela säsongen något jag inte tror att Zlatan kommer göra. Villa däremot är lite mer lik Etoó i sin spelastil och lär jobba över större ytor och springa mycket mer och pressa backlinjerna.
Barcelona Tompa
2009-07-17 16:44
"Trippeln"
Det är sant att även om Zlatanköpet förverkligas så har Laporta totalt sett spenderat belopp som inte är i närheten av Perez pengarullning. Faktum är dock att han riktade kritik mot Perez redan när Kaká köpet var klart. Bara 5-6 veckor senare betalar han sedan själv (troligen) minst lika för Zlatan som Perez pröjsade för Kaká. Etóo, värderad till 25-30 miljoner euro utgör ju en del av betalningen. Kritiken blir inte trovärdig då.

Däremot tror jag att sannolikheten för att det blir succé för Zlatan är stor. Och El Clasicó matcherna blir hetare än någonsin.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 16:44
Snälla Fredrik, vi kan visst diskutera om hur Pep förväntas att vilja spela med Zlatan. Men du gör det ju inte precis lätt när du faktiskt klart och tydligt påstår att Pep har fått för sig att han vill omvandla Zlatan till samma slags slitvarg som Eto'o. Vill du att jag ska citera dig?

Kommer du ihåg när Rijkaard lät Ronaldinho spelade i en fri roll som utgick från vänsterkanten? Vi vet alla hur mycket Ronaldinho deltog i det gemensamma presspelet när Barcelona inte hade bollen, eller snarare inte deltog. Pep lär hitta en roll för Zlatan också där hans kreativa egenskaper kommer att utnyttjas till fullo. Sen så tycker jag att Zlatan nog visst deltar att sätta press på motståndarna men kanske inte i lika stor utsträckning som Eto'o.
J.Janerique
2009-07-17 16:40
Man vet inte om Zlatan kommer göra mindre mål eller mer mål.

Det enda man vet är att Seria A är världens bästa (notera) defensiva liga, då allt går ut på taktik och försvar, och att försvar är bästa anfall. I en sådan liga är det fakta; Att Zlatan vann skytteligan där i. Så den enda slutsatsen man kan egentligen dra är att; I en mer offensiv liga så gör Zlatan faktiskt, just fler mål än vad han gjorde i Inter...
Real Madrid Fredrik R
2009-07-17 16:38
Rambla - K9

Självklart väljer du att kritisera formuleringen av frågeställningen istället för att svara på frågan, jag blir så förvånad.

Du menar alltså att det absolut aldrig är lönt att diskutera hur ett lag kan tänkas spela?

Med den inställningen kan ju svenskfans stänga igen verksamheten på en gång, 95 % av vad som diskuteras på forumen är spekulationer.
Barcelona Trippeln
2009-07-17 16:33
Criff

Hur du än vrider och vänder på det så vet du inte om Zlatan gör mindre mål.

Etoos bästa säsong gjorde han -30 mål.
Zlatans bästa säsong med usel backning och mycket mer defensiva lag att möta -25 mål.

Och Zlatan tar mer vara på sina lägen än eto'o.

Det är sanningen och inget annat.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 16:33
Fredrik R

Om jag får fråga, vilka indikationer har du på att Pep har fått för sig att han ska äta kakan och behålla den? Har Pep ens uttalat sig? Då har jag missat detta. Han har inte ens tagit fram taktiktavlan och visat truppen hur man ska spela med tanke på att truppen inte ens har samlats ännu. Vi kanske ska vänta med innan vi bestämmer oss för flip eller flop? Ingen vet hur Pep ens har tänkt sig vilken roll Zlatan (om han värvas) ska ha i laget.
The Last Samuraj
2009-07-17 16:32
Vem vinner boys?
The Last Samuraj
2009-07-17 16:31
Lite nyheter!
Barcelona Barcafan
2009-07-17 16:30
Ämne: Zlatan är ju nästan ....
Jo precis, men ska vi lite på alla medier som skrivit att spelare snart är klar så skulle vi haft Villa, Kerrison mm nu i truppen.
Barcelona Trippeln
2009-07-17 16:30
Som jag har uppfattat situationen så har Laporta kritiserat summorna perez har lagt ner.
Och än så länge har laporta lagt ner 40 miljoner euro.

End of discussion.
Barcelona Tompa
2009-07-17 16:29
Summorna det talas om är på tok för höga, vidhåller med en dåres envishet att Barca inte ska pröjsa 70-75 miljoner euro för en spelare. Stämmer uppgifterna, om att Zlatan är klar för Barca samt övergångssumman kan Laporta tyvärr inte kritisera Perez köp längre med minsta trovärdighet. Zlatan köpet kommer vara i nivå med vad Perez pröjsade för Zidane när Etóo ingår som delbetalning.

Däremot tvivlar jag inte på att Zlatan kommer att lyckas i Barca. Han har lyckats överallt hitills och nu kommer han ha medspelare som de flesta anfallsspelare bara kan drömma om. Att kompisen Maxwell "följer med" kommer också att underlätta anpassningen till en ny stad i ett nytt land.
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Criff

Det tror ja....
Några 40 mål lär han dock inte göra. Tyvärr, men här litar jag inte på dig.
Real Madrid Fredrik R
Hur tror ni eventuellt det kommer bli taktiskt med Zlatan istället för Eto'o? Kommer Pep anpassa taktiken efter Zlatan eller kommer han försöker få Zlatan till att göra samma jobb som Eto'o gör på planen? Jag tycker detta är en väldigt stor fråga, för har Pep fått för sig att han kan äta kakan och behålla den också igenom att köpa Zlatan och försöka förvandla honom till samma typ av slitvarg som Eto'o är så tror jag det kan bli en stor flopp av det hela. Anpassar man däremot taktiken till Zlatan så kan det bli otroligt farligt.
Barcelona Barcafan
2009-07-17 16:28
Ämne: Jo, att han spelade ....
Ja, Cannavaro lämnade Inter 04. Men om du ser på videon så är även Emre med, och han lämnade Inter 05. Så datumet på videon är fel.
Barcelona Tompa
2009-07-17 16:28
Summorna det talas om är på tok för höga, vidhåller med en dåres envishet att Barca inte ska pröjsa 70-75 miljoner euro för en spelare. Stämmer uppgifterna, om att Zlatan är klar för Barca samt övergångssumman kan Laporta tyvärr inte kritisera Perez köp längre med minsta trovärdighet. Zlatan köpet kommer vara i nivå med vad Perez pröjsade för Zidane när Etóo ingår som delbetalning.

Däremot tvivlar jag inte på att Zlatan kommer att lyckas i Barca. Han har lyckats överallt hitills och nu kommer han ha medspelare som de flesta anfallsspelare bara kan drömma om. Att kompisen Maxwell "följer med" kommer också att underlätta anpassningen till en ny stad i ett nytt land.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 16:27
Ämne: Trippeln, Zlatan gör....
Säkerligen, men samtidigt kanske han är den direkta orsaken till att andra gör fler mål? Det är något vi får diskutera en bit in på säsongen när vi ha svaret.
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-17 16:27
Criff

Det tror jag inte. Zlatan kommer att göra minst 40 mål i Barcas dräkt, lita på mig ;)
Canaletes
2009-07-17 16:26
Pique och Zlatan lär ha mycket kul tillsammans. Största skojarna

Om nu han kommer...
Barcelona Criff
2009-07-17 16:25
Trippeln, Zlatan gör mindre mål, hur du än vrider och vänder på det.
Barcelona Trippeln
2009-07-17 16:23
R-LeGenAr

Det handlar inte om mål.Det handlar om så mycket mer.

Det har hänt så mycket runtomkring eto'o senaste åren att ledningen har bestämt nu att de bör släppa spelaren och ingen har sagt att vi ej vill behålla eto'o.

Eto'o är fantastisk han kämparanda hans passion för spelet hans hunger,vi älskar eto'o och kommer alltid göra det.Det gör mera ont nu när Ronaldinho lämnade.

Och bara för att ''förklara'' för dig så gör zlatan inte så mycket mindre mål.Z gjorde 25 mål i en betydligt defensivare liga och på mycket mindre chanser än eto'o.

Och som jag sa innan så handlar det inte om målen utan om problem på senare år mellan klubben och spelaren.Om han stannar kommer det skapas mer problem och vi får släppa han gratis nästa år.

Och Zlatan är inte så långsam om du sett hans matcher.Och tror du att benzema kan ersätta Eto'o?
Jag skrattar högt!

Jag önskar vårt lejon all lycka i världen.Du kommer alltid vara i våra hjärtan.

Har du fått svar på dina frågor?
Barcelona Moe-_-
2009-07-17 16:23
Zlatan är ju nästan klar om man ska lite på Fotbollskanalen.

Länk*
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 16:22
Messi gjorde 38 mål förra säsongen, fler än Eto'o. Målskyttet är jag inte det minsta orolig för.
Real Madrid R-LeGenAr
2009-07-17 16:21
SOM JAG SKREV NYSS I REAL FORUM, ÄVEN DEN BÄSTA SPELAREN KAN FLOPPA
Annons: