/spanien/barcelona/forum/17626.aspx/spanien/barcelona/forum/17626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
J.Janerique
2009-07-17 17:43
Visst, man är glad som svensk att Zlatan har bytt klubb.

(Off topic dock; Cristiano inte presterar i stora matcher? Lol.) Ingen behöver svara på det...
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 17:42
Ämne: Men varför ploppar n....
Jag satte 30 mille för jag själv tycker det låter rimligt, i underkant. Egentligen skulle jag vilja säga minst 40 mille.
Tycker du att det är för mycket? :)
Barcelona AlexandraJonson
2009-07-17 17:42
Någon som har stream till presentationen av Maxwell?
Barcelona BlueRed
2009-07-17 17:38
Vart får ni ifrån att Eto'o är värd €30m? Ingen vet vad han är värd, dessutom så kommer han att vara värd €0m nästa år. Det där därför det är tänkt att han ska användas i bytet mot Zlatan, så inte han går helt gratis nästa säsong. Man tar vara på honom nu när man har honom, innan det är för sent. Simple as that.
Barcelona Trippeln
2009-07-17 17:38
Shi

Jag litar mer på sport.es än någon Skit tidning vid namn Aftonbladet.

Sport.es säger 40 miljoner euro.Jag går efter det.
Barcelona Trippeln
2009-07-17 17:37
King Gonzalo Higuaín

Ta reda på lite fakta innan du snackar.

Kaka 700 miljoner ronaldo 1 miljard albiol 150 benzema 400.

Ca 2250 miljoner kronor blir det för 4 spelare. Inte 2 miljarder.
Real Madrid Shi
2009-07-17 17:36
Rambla - K9

Där är en länk, inte den trovärdigaste men, man får helt enkelt vänta och se, skall vi säga 45 miljoner tills affären är klar?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 17:36
Rivaldo_gudarnas gud & Shi

Det finns källor på att Madrid tagit två lån i två banker för att finansiera sina värvningar. Självklart är det i banker som Perez har sina privata affärer i. Jag orkar inte leta upp de länkarna nu och vill egentligen heller inte gå in den diskussionen. Vi vet vart det barkar iväg. ;)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-07-17 17:34
King Gonzalo Higuaín //

Nej för ni har ju den å så store Cristina ronaldo för 1.2 millar. Hon presterar ju alltid i stora matcher. NOT!!!!!!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 17:33
Men varför ploppar ni upp med 48m helt plötsligt? Det har skrivits om 40 och inte 48. Dessutom så är det långt ifrån klart.

Jag kan fan inte se att Laporta hivar upp 48 miljoner.

kluivert_nr9:

Förklara för mig hur Barcleona betlar 48m +30m för Zlatan. Har vi en garanti på att vi får 30m för Eto'o om vi inte låter honom gå i utbyte mot Zlatan? Vilken klubb är det som är villig att betala den summan? Har Eto'o gått med på att skriva på för denna hemliga klubb?
Barcelona Trippeln
2009-07-17 17:33
''första gången på väldigt länge som Barcelona forumet har mer inlägg, massor med nya medgångsfans som går till dem efter Zlatan affären''

Madristas och medgångsfans ska inte nämnas i samma sammanhang.
Real Madrid Shi
2009-07-17 17:32
Rambla - K9

48 miljoner € var det första jag läste så därför utgick jag från det men man vet aldrig, såna priser brukar gå upp och ner när det blir officiellt.

Tror Keirrisons affär står on hold om man väljer att värva Forlan eller Villa, för att låna ut honom till en av lagen. Tror inte han är till för att spela hos er direkt.

Min teori är, värvar man Villa eller Forlan kommer nog Keirrison inhandlas men blir det istället Zlatan så känns personligen affären avlägsen.
Barcelona Criff
2009-07-17 17:32
Rambla, jag menade inte hur Zlatan kommer göra mål, utan hur man än vänder och vrider på det så är Eto en bättre målskytt än Zlatan, och har varit det genom åren. Statistiken talar sitt sanna språk.

Sen vad som händer i Barca vet ingen.
Barcelona Joanilson
2009-07-17 17:31
Shi

jag kommer också hata att alla svenska medier kommer hårdbevaka Barcelona bara för att Zlatan kanske går dit. det kommer stå "Zlatan avgör matchen på egen hand" , "Zlatan tar Barca till nya höjder" "Barzelona" osv.
jag kommer också som du säger spy över detta om det händer.
2009-07-17 17:31
Shi//

Haha.... Ja nåt åt det hållet ter det sig.

Finns inga källor på att ni har lånat nånting. Men du tror väll inte ni gick från gud vet vad i skulder till att ha 2 miljarder + på någon månad?

Perez räknar ju med att spelarna ska dra in summorna ni lagt ut med hjälp av tröjförsäljningar och dylikt. Om alla klubbar tänkt på det sättet var fan hade vi hamnat då tillslut? Högst oetiskt beteende från er sida. Ni har höjt ribban och sabbat balansen för alla på marknaden i framtiden. Inklusive er själva. Så ja lucifer!
Barcelona BlueRed
2009-07-17 17:30
King Gonzalo Higuaín

Det finns ungefär 15-20 st inlägg som ger svar på din fråga längre ner och sidor tillbaka. :)
-----------
Ni vet säkert att FCBtransfer är igång igen. Den välkände skribenten på den sidan (Ramzi) finns kvar där och skriver mycket intressanta artiklar. Den här gången skriver han om Situation Eto'o. Se länk.

Går ni dessutom till startsidan så ser ni en annan artikel som handlar om Barca´s ekonomi, ganska intressant den också.
Real Madrid King Gonzalo Higuaín
2009-07-17 17:29
För det första är det 48 miljoner och hleb (lån?). För det andra så var det 4 spelare vi köpte, för 2 miljarder.
Måste vara ett skämt att ni inte vill ha etoo. Killen gjorde över 30 mål och ni vill inte ha honom hahahaha.. Zlatan kommer inte ens göra över 20 mål, och i dem stora matcherna så kommer han inte att synas som vanligt. Han är överskattad spelare.

Villa skulle passa bättre och göra flera mål än va zlatan kommer göra. Var rädd ett tag när villa va på väg till er. Men nu är jag glad för att ni kommer värva zlatan iställer =)
Barcelona kluivert_nr9
2009-07-17 17:28
Trippeln: "En spelare som VI inte vill ha..." Vad fan menar du med det?

48 milj € + ca 30 milj € (Eto) = 78 milj €

= ca 850 milj kr.... är det en ok summa för zlatan? Tycker du på fullaste allvar det?
Det får 2 miljarder för Kaka, Benzema & Ronaldo att framstå som ett riktigt jävla kap.

Även om jag älskar Zlatan så finns det inget som gör honom till en spelare som nånsin haft ett klubbhjärta, oavsett vart han spelat. Zlatan är Zlatan, som han själv alltid säger...
Barcelona Gonzalez_Barca
Shi

Haha jo det är kul faktist. Man vill ju läsa om sitt lags träningar i förstasidorna varje dag, det Zlatan och Mezzi äter till frukost. (hundra kr på det kommer komma en sån artikel i aftonbladet).
Barcelona Rambla - K9
Shi

Jag syftade mer på den summan du skrev, €48m. Olika summor från olika sorts media tydligen.

Nej, jag är inte vidare begeistrad över att värva en storstjärna. Jag hade hellre sluppit det faktiskt. Såg fram emot Filipe och blev besviken att det ej blev något fast jag förstår ledningen när de trollar fram Maxwell för €10m lägre transfersumma. Ser också fram emot värvningen av Keirrison fast nu börjar jag bli orolig att den inte längre blir av.
Real Madrid Shi
2009-07-17 17:26
Rivaldo_gudarnas gud

Ge mig gärna en källa på att vi lånat 2 miljarder? Orkar inte förklara den ekonomiska situationen en gång till så vi lägger ner redan här, Real Madrid är jävulen och Barcelona är ängeln Gabriel, nöjd?
2009-07-17 17:23
Shi//

Tillskilnad från er behöver vi ej låna pengar för att ha råd med Zlatan. Den totala summan når väll 650 millar på ett ungefär iockmed att Etoo är inkluderad (Hleb e bara på lån med köpoption). Ett ganska hyggligt pris med tanke på vad ni har ställt till med på marknaden i år. Ni har värvat 4 spelare för över 2 miljarder med pengar ni inte ens har. På vilket sätt kan du jämföra det med våran affär?
Real Madrid Shi
2009-07-17 17:23
Rambla - K9

Vi utgår ju från vad som skrivits då vi bara spekulerar/diskuterar just nu, men IFALL de uppgifterna stämmer så är det som det är. Men vill vi vara på den säkra sidan får man vänta till allt är officiellt, men jag tror knappast någon orkar vänta i dessa silly season tider.

Måste fråga alla culés en fråga, helt ärligt, är det inte jävligt kul när ens lag värvar en riktig storstjärna och all hysteri som följer med (ponera att Zlatan blir klar) själv tycker jag att det är fantastiskt kul.
Barcelona Trippeln
2009-07-17 17:22
King Gonzalo Higuaín

Vi betalar 40 miljoner + en spelare vi inte vill ha och ingen spelare vill köpa.

Nej absolut inget överpris.

Tycker du inte att det är ett överpris att betala 2MILJARDER KRONOR för 3 spelare?
Barcelona Trippeln
2009-07-17 17:21
''sen kan man rotera och sätta Zlatan på bänk''

Det här måste vara årets citat.
Real Madrid King Gonzalo Higuaín
2009-07-17 17:20
Heej.. Ska bara ställa en fråga, ni ska inte bli arg hoppas jag.
Men betalar ni inte överpris på zlatan eller?
Vill bara veta vad ni tycker om priset =)
Canaletes
Kan inte fatta de.

Man vägrar betala 50 milj för Villa men för Zlatan betalar man 48 + 2 spelare!!
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Nu när jag tänker på....
Jag tror heller inte att det sista är sagt i den här såpan. Samu bollar man inte med hur som helst. ;)
Barcelona Hetfield
2009-07-17 17:18
Nu när jag tänker på det..är det bara jag som tycker att det är långt ifrån över?

Undrar hur de ska övertala Eto'o att gå till Inter...
Barcelona Rambla - K9
2009-07-17 17:16
Ämne: Hoppas vi slipper tj....
48 miljoner € + Eto'o

Är det bekräftade uppgifter från Inter och Barcelona?
Annons: