/spanien/barcelona/forum/17624.aspx/spanien/barcelona/forum/17624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:56
Ämne: Nu kanske jag låter ....Du har så rätt. Lucarelli är en aaaaning till vänster. :)

Det händer att Samuel Eto'o också talar om sig själv i tredje person.
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:55
barca!!231

Jag tror inte att Barca behöver Montolivio även om han är en lovande spelare.

Ja men alltså, nu älskade jag Serie A mer än den spanska ligan, haha. Åtminstone förut, precis som med el Flaco har jag tappat lite av intresset på senare år.

Nu flyr jag! :D
Barcelona Albiin
2009-07-18 00:55
Nu kanske jag låter okunnig men är det han som har lite extrema politiska åsikter det?
Men om ja gillar nåt i Serie A så är det väl att Totti snackar om sig själv i tredje person. Riktigt skön grej.
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:52
Albiin

Först och främst, jag har alltid älskat Italien som land. Mat, kultur, musik och fotboll. Jag älskar passionen med italiensk fotboll. Jag håller med dig om att den har tappat de senaste åren, men på 90-talet var den riktigr bra och stor framför allt. Vilka lirare där fanns. Baggio, Batistuta, Ravanelli, Zidane, Totti mfl. Underbart!
Barcelona Hetfield
Oha

Villa-Zlatan-Messi skulle kunna funka alldeles utmärkt

Men då måste man hosta upp en hel del, och tror inte att man är villiga att lägga så mycket pengar, även om man säljer Guddy osv.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Rambla

Då kan du väl en hel del om ligan? Hur tror du Zlatan kommer vara i Spanska jämfört med Italienska då?

Varför skulle vi idiotförklara dig?
Barcelona Suñol
2009-07-18 00:51
Albiin: Att Lucarelli har kommit tillbaka till Livorno! Det är tamefan stort.
Barcelona el Flaco
2009-07-18 00:50
Rambla/

Jag ser inte hur det skulle vara en anledning att dumförklara någon. Jag följde också Seria A regelbundet under framförallt 90-talet. Tappat intresset under de senaste åren, men jag tycker om syditalienska lag som Napoli och Genoa.
Barcelona Oha789
Vem tror att Barcelona betallar de pengar som Valencia vill för David Villa?

Hur möjligt är det? Betyder det då att Henry får Bänka eller att Barcelona byter Formation? Alla snackade om att Barcelona har en dålig bänk, att inte erkätta spelare som Hleb o Gudjonsen som eventuelt ska gå iår, kan vi ju inte ha en bättre bänk?

Många frågor tyckte Forumet sög.
Barcelona barca!!231
Ämne: Rambla

Tror du in....
laporta sa idag att det kommer värvas med efter zlatan , undra vilka barca värvar?
Barcelona Rambla
Hetfield

Nja, tror inte det blir några större problem. Först och främst vet inte hur ofta Maxwell kommer att starta matcherna. Troligtvis inte i början. Har vi både Alves och Maxwell på plan så får Pep balansera upp det. Han har trots allt spelat själv i Barca när Sergi och Ferrer dundrade fram på varsin kant. :)
Barcelona Albiin
2009-07-18 00:49
Rambla

Då måste jag bara fråga vad det är som fascinerar dig? Jag idiotförklarar verkligen inte nu utan jag är bara nyfiken.
För kan du säga nåt som får mig att se på Serie A Så lyssnar jag gärna.
Min åsikt i nuläget är att det är en väldigt seg liga om man kan säga så.
Nästan lite för mycket taktik.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-18 00:49
Jag har faktiskt hyfsad koll på Maxwell och hans spelstil. En typisk Brasiliansk ytterback, bättre offensivt än defensivt som Sylvinho. Han har en bra vänster, bra teknik och kommer ofta på överlapp. Svagheten är hans defensiva egenskaper och att han är rätt liten och inte någon tungviktare direkt.

Kan även spela på mittfältet men tror inte han hade klarat av att spela som ensam pivote, han är mer som Gio Van Bronckhorst var en gång i tiden, mer tvåvägspelare isf.
Barcelona Trippeln
2009-07-18 00:48
Jag kan mycket om inter så det är bara att ställa frågor till mig :)
Barcelona barca!!231
tror ni att monotvilo skulle bli en bra värvning till barca???
Barcelona Hetfield
Rambla

Tror du inte att det kommer att rubba balansen i mittfältet om Maxwell dundrar på för mycket på den kanten?

Jag menar, om Maxwell ska upp rätt så mycket, då måste mittfältare i sin tur ta det lugnt föratt täcka, och jag tror att det kan skada barcas offensiv om Xavi & Iniesta ska behöva tänka på sånt
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:46
Alavi:

Davide Santon, egen produkt.

Ni kommer säkert att idiotförklara mig nu, men helt ärligt så har jag faktiskt alltid varit en stor fan av Serie A trots att jag alltid varit culé. Konstigt men så är det bara. Serie A fascinerar mig helt enkelt vädligt mycket trots att jag inte har något direkt favoritlag där, snarare småsympatier för flera lag.
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-07-18 00:44
Rambla/

Min personliga uppfattning om Maxwell stämmer helt överrens med de du just skrev, och jag känner att Maxwell's egenskaper kommer att passa Barcelona som handen i handsken ifall Dani mot förmodon skulle gå sönder, så finns de fortfarande kreativitet från ytterbackarna. Vilket är en väldigt viktig detalj i Barcelonas offensiv. Ja egentligen alla lags offensiv.
Barcelona Oha789
2009-07-18 00:44
En rolig grej.

Jag vet ingenting om Santon förutom att jag Köpte han väldigt ung i Fotballs manager. Han blev faktis riktgit grym dessutom målfarlig på sin kant. Tycket han var roligare att ha på plan än Daniel Alves. HAHA
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:43
Vampíro

Jag känner ungefär som dig när det gäller en ev värvning av den långe.

Hetfield:

Får Mazwell bara vara skadefri, kommer in i spelet snabbt, kan de bli åka av på den kanten också. Detta ställer höga krav på vår DM och Iniesta/Xavi på mitten, som får bara beredda på att täcka upp. Även mittbacken på Maxwells sida så klart.
Barcelona Albiin
Okej, då har man ju fått sig en liten uppfattning om vad det är för spelartyp. Känns ju på förhand som en helt okej värvning sett till priset och att han spelat ett liknande system i Ajax. Får hoppas att han kan gå in och utmana Abidal lite så att han får tillbaka lite glöd.
För även om Abidal inte är lika offensiv så är han fruktansvärt bra defensivt stundtals.
Sen att han och Zlatan är bra kompisar gör ju faktiskt inte saken sämre.
Barcelona barca!!231
tror ni barca värvar två mittfältare?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-18 00:42
Albiin

Har faktist inte heller någon koll på Italiensk fotboll. Vet bara det jag nyss sa. Vore nog bättre om man frågade i Inters forum hur hans spelstil är.
Barcelona Alavi
2009-07-18 00:41
Forza-Blaugranas

Jag har för mig att Mourinho valde att satsa på en talang vid namn Santon.
Barcelona Hetfield
Rambla

Precis, måste vara skönt för Henry att ha en lekkamrat på den kanten, han blir oftast ensam föratt Abidal gör 0 när han väl kommer upp

Faktiskt rätt så imponerande att Henry kunde vara så bra med Abidal på kanten
Forza-Blaugranas
Förstår egentligen inte varför Maxwell inte fått spela mer i Inter som vanligtvis ändå startar med nio backar och en forward utöver målvakten. Maicon är ju deras näst mest offensiva spelare efter Zlatan och han är högerback.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-18 00:40
Jag kan erkänna att jag varit en av de på forumet som gnällt mest och varit emot en värvning av Ibrahimovic, främst pga av att Eto'o skulle lämna. Men nu kan jag acceptera det, är inget fan av Zlatan men jag litar på Guardiola och är säker på att han vet vad han gör.

Den enda värvningen som skulle få mig tänka på att "avgå" som culé är Guti. Men tror det gäller de flesta.
Barcelona barca!!231
barca*
Barcelona barca!!231
hur ligger bara till ekonomiskt???
Barcelona BlueRed
Äsch lägg ner. Han kommer inte sluta vara Barca supporter. Han är väl lite mer ilsken över Zlatan ryktet än dem flesta, det går över.

Alavi

Du har rätt. God natt.
Annons: