/spanien/barcelona/forum/17619.aspx/spanien/barcelona/forum/17619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-18 10:53
Ämne: Ride_The_Big_One(6)
....Lätt att glömma men Zlatans första storklubb i euruopa var under koemans barcelonea inspirerande 4-3-3, kanske tar lite tid men någon större problem bör han inte ha med barcelonas sätt att spela.

Jag kan med ett lugn säga att Zlatan och Villa skulle göra stor succe, de har för bra spelsinne för att inte lyckas med ett spelande lag som oss.

Får vi en av dessa spelare gråter inte jag utav det då båda är klass!

Låt karusellen rulla vidare

;)
Barcelona Jr. Honken
2009-07-18 10:45
Rambla

Precis.

Btw, såg inte ditt inlägg förrän jag själv hade skickat mitt eget. :P
Barcelona Barcadinho.
2009-07-18 10:45
Kul att läsa om era ”erkännande” om Serie A på 90-talet.
Men det är knappt en överraskning.
Det är klart att många av oss följer andra ligor med.
Man gillar ju sporten med, även om mest tid går för favoritlaget.

Jag kan erkänna att jag var nästan profoss om tyska ligan på 80-talet. Jag såg minst en match i vecka under många år. Jag har aldrig haft ett favoritlag där, med det var kul att se matcher som slutade 5-2 osv. Jäkla offensivt och bra fotboll.

Det går bra med nästan vad som helst, så länge tiden och lusten räcker.
T.o.m. Gothiacup går bra.

Jag såg t ex finalmatchen igår P11 mellan Aik och Brommapojkarna.
Brommarna ägde hela matchen och spelade bra, men trots detta så låg de under med 0-1 på en kontring. Jag tyckte att det var orättvist och blev glad när de kvitterade. Sista minuten satt de 2-1 och vann och jag vrålade lågt – Yes Yes. Det var en kul match.

Glöm inte heller att man faktiskt spelar fotboll i Sverige. Inte lika bra kvalite som la primera, men det är kul att se fotboll på plats. Man har inte precis råd och åka jämnt till Barcelona.
Jag såg t ex sista Aik-Ifk på Råsunda. Jäkla, vilken kanon stämning bland de 20000 under hela matchen. Vi hade en riktig kul kväll då måste jag säga.

Fotbollen lever kvar i högsta grad och vi hoppas att det kommersiella kommer inte förstöra det för oss.

Ha en bra dag.

(förlåt att jag stör er med diskussionerna)

Barcelona Tompa
2009-07-18 10:44
Visst är det så att Barcelona och Inter spelar på helt olika sätt men farhågorna att Zlatan inte kommer passa in i Barcas 4-3-3 tror jag är överdrivna. Det enda problemet i så fall (utöver att vi betalar på tok för mycket för han) är Zlatans ego. Men jag tror faktiskt inte Zlatan är så dum att han tror att han kan glida in på Camp Nou och utgå från dag 1 att han är lagets epicentrum som allt ska kretsa kring.
Barcelona Jr. Honken
2009-07-18 10:43
Tompa

Tack! Jag trodde nämnligen att jag hade full koll på det, men i min tidning (som kom fick idag) stod det att Hleb INTE var en del av affären. Det kan ju vara så att Inter är intresserade av Hleb, men att de väljer att köpa honom i en enskild affär. Eller?
Barcelona Rambla
2009-07-18 10:40
Jag tror att lånet på Hleb hålls helt utanför den här affären. Den sker oavsett om det blir ett byte Zlatan-Eto'o eller ej.
Barcelona Jr. Honken
2009-07-18 10:39
Ride_The_Big_One(6)

Tror inte att det kommer ta alltför lång tid för Zlatan att anpassa sitt spel. Precis som du säger så spelade han ju likt Barcas spel i Ajax.

När ryktena startades var jag emot en värvning av Ibra, men med lite eftertanke kan han ju lyckas riktigt bra i Barca! Tror att han har de kvaliter som krävs för att göra succé.

Visca el Barca! :)
Barcelona Tompa
2009-07-18 10:37
Honken:
Enligt de uppgifter som finns så ska Barca (så som jag uppfattat det) betala 40-45 miljoner euro till Inter (summan varierar mellan olika källor) + Samuel Etóo som delbetalning. Utöver det ska Inter låna Alexander Hleb under en säsong med en köpoption efter det.

Barca och Inter ska vara överrens, det enda som fattas är att Zlatan kommer överrens med Barca om sitt kontrakt och att Etóo accepterar en flytt till Inter.
Sillyseason
2009-07-18 10:36
Ämne: Där är 3 saker som j....
~400 miljoner SEK. Det betalar Ibra tillbaka i tröjförsäljning på mindre än 1 månad..

Skadedrabbad? Spelat i princip varje match senaste året, inga problem. Haft operation för ljumskar bla.

Anledning till att Zlatan spelat långsamt är för att inter spelar långsamt. Inter har samma spel som landslaget ungefär, långa bollar på Zlatan & sen står alla & tittar på.
Barcelona barca!!231
2009-07-18 10:33
klubbarna är överens, det hänger på spelarna, hleb ingår i affären.
Barcelona Jr. Honken
2009-07-18 10:29
Zlatan-affären är väl fortfarande inte helt klar? Blir inte riktigt klok på den alltså...
Ska/har Hleb ingå/ingått i affären?

Någon som kan förklara för en något trög culé? :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-18 10:28
En fråga Zlatans spelstil i Ajax var ju annorlunda från den spelstilen han hade sen i serie a inte ssant?

i ajax var han otroligt löpvillig i djupled då koeman krävde att han spela så i hans 4-3-3 taktik likt barcas sätt att spela.

Om Koeman infört lite av det han lärde sig under sin sejour i barca, varför ska det då vara så svårt för zlatan att anpassa sig till de spel i barca när han ändå fått en liten smakprov på det?

Villa vore det optimala då han är mer lik eto, menj ag tror ändå zlatan skulle bli en stor succe då han spelat med liknande spelstil i sina yngre dar.

Man glömmer inte helt att cykla även om man inte cyklat på 5 år inte sant?

Det enda som stör mig med zlatan affären är att han kan komma att kosta skjortan.

Återigen alla madrid fans, inget är klart någon fast summa har inte blivit faställd mellan inter och barcelona, men forsätt ni att snacka skit om fantasi summor när ingenting slutförts
Barcelona Rambla
2009-07-18 10:25
Skönt att konstatera om detta nu stämmer att Cáceres bara kommer att gå till Juventus på ett årslångt lån. Poulsen är inte ens inblandad i den affären.
Barcelona Rambla
2009-07-18 10:22
Ämne: Ämne: "f....
Där kan du läsa om Barças ekonomi. Den ser ut att vara väldigt stabil.
Barcelona Rambla
2009-07-18 10:20
Jag stör mig på att inga nyheter om K9 släpps. Ska laget samlas på måndag så måste han ju dyka upp nu även om han kanske försvinner på lån? Visserligen så kom aldrig Henrique till någon samling när han värvades utan dök istället upp på Bayers försäsong. Så det finns hopp fortfarande.

King Valerón:
Lönen Eto'o har är nog ingen här riktigt säker på. Jag skulle tipppa på mellan €7-8m + segerpremier.
Barcelona barca!!231
2009-07-18 10:14
Ämne: "finns det chan....
aha, hur ligger barca till ekonomiskt??
Barcelona petersays
2009-07-18 09:14
"finns det chans att barca lägger ut en stor summa på en mittfältare?? "

Beroende på vad stor summa är..22.5M för Moutinhos klausul skulle inte vara en dum affär i dagsläget. Ju mer jag tänker på det, desto vettigare verkar det.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-18 09:08
Vem tror ni blir nästa nyförvärv?
Deportivo King Valerón [Forza Inter]
2009-07-18 08:42
Zlatan är just nu inte alls särskilt skadebenägen.
Barcelona roggea
2009-07-18 08:38
Där är 3 saker som jag inte kan släppa riktigt...

1; Zlatan är för dyr. (om summorna som media säger stämmer)
2; Han är lite för skadebenägen. (är hans knä och ljumskar ok nu?)
3; Hans spel är lite för långsamt. Zlatan släpper väldigt sällan bollen på få tillslag...

Förlåt att jag är lite negativ...
Deportivo King Valerón [Forza Inter]
2009-07-18 08:09
Hur mycket tjänar Eto'o i Barca just nu?
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-18 04:23
Man blir ju bara förvirrad av dessa guldstjärnorna som alla verkar ha.

dock Flashigt men tråkigt när alla härmar.
Barcelona Gio Style
2009-07-18 03:52
Yey!
Barcelona Gio Style
2009-07-18 03:52
test för stjärna :P
Canaletes
2009-07-18 03:37
pokke

Är det verkligen hans Riktiga Twitter. Finns många falska...

isf, roligt inlägg dära:
I'm Staying At Inter 99.9%
8:49 AM May 26th from web
Barcelona Pep.G
2009-07-18 03:27
kallesiete

Det är för alla som har etablerat sig i värlseliten inom Svenskafans.com !

Haha nej då skämt åsido, men om du fyller i alla dina listor, du vet med dina "minnen", "händelser" etc etc så får du en stjärna =P
Barcelona kallesiete
2009-07-18 03:27

Mr Andrés-Iniesta.
Var inte så negativ. Det är med två olika lag han har vunnit samma liga. Det är anmärkningsvärt. Visst fuskade juve nån säsong men dom var ändå bäst och fick väl även behålla någon titel, om jag inte minns fel.

Zlatan är en vinnare helt enkelt.

Älskar Samuel Eto'o som fan, men detta inlägget handlar inte om honom.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-07-18 03:25
Pep.G

Det beror ju inte bara på han? Inte sant? Har väl också med att han har spelat i lag som är överlägsen sin liga. Vunnit ligan med ett par Poängs skillnad. Så det säger mig inte så mkt att ha vunnit Ligan i Italien, när lagen inte ens kan ta sig vidare från Åttondelen i Champions Leugue.
Barcelona kallesiete
2009-07-18 03:22

Vad betyder dom lyxiga stjärnorna som vissa har brevid' sina namn? Bland annat du Pep.G.

Vunnit något? Moderatörer?
Barcelona Pep.G
2009-07-18 03:17
Varenda lag som Zlatan har gått till har vunnit sin respektie liga, glöm inte det :)
Annons: