/spanien/barcelona/forum/17617.aspx/spanien/barcelona/forum/17617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2009-07-17 21:45
Jag har sett ett par inlägg, där folk verkligen smutskastar Samu, men som sagt inte bara här på svenskafans.
Barcelona Smogen
2009-07-17 21:43
basaric

har knappt läst ett enda inlägg från någon som smutskastar eto'o. Känns som att alla bara diskuterar bästa lösningen på soppan och att det enda folk är överens om är just hur otroligt mycket Eto'o gjort för klubben!
Barcelona Hetfield
2009-07-17 21:41
Villa-Zlatan-Messi

Det borde väl funka, men det är inte särskilt troligt att man tar in Villa, blir lite för mycket "Real Madrid" över det hela
Barcelona Smogen
2009-07-17 21:41
ihefsu

vem har sagt att inte Zlatan kan jobba defensivt i Barca? det är väl bara att säga till honom "i barca får du arbeta defensivt, jaga skiten ur backarna nu".
Zlatan är ju ingen idiot, han lär ju också kunna följa vad en tränare säger till honom, precis som Eto'o gjort...
Barcelona Barça-Killen
2009-07-17 21:40
Ciao-V
Varför inte? Om nu laprorta anser att vi har råd och löneutrymme i och med att två spelare lämnar säger jag inte nej till Villa med.
Barcelona basaric
2009-07-17 21:36
Jag förstår inte hur folk tänker, inte bara här på svenskafans utan överallt på internet.
Förstår inte att man kan smutskasta Eto som Barcelonasupporter. Har ni glömt hur mycket kärlek han har visat för klubben under hans tid?
Har ni glömt alla målen han har bidragit med?
Har ni tänkt på att han är en av dom största orsaken vi har tagit hem 2 Champions Leauge tittlar?
Nu handlar det inte om vem som är bättre eller vem som är sämre, nu handlar det om att man ska ge eto all creed han behöver, och all creed han är värd.
Samu jag kommer verkligen sakna dig, och jag tackar dig för många fina stunder, jag tackar dig för att du tog micken och skrek "Madrid cabron saluda el champeon" Jag tackar dig och jag vet att det kom djupt fårn hjärtat. Jag tackar dig för att du hela tiden har berömt Barcelona och allting klubben står för. Tack Samu, jag önskar dig all lycka om nu det blir så att du lämmnar.

-Je me'appelle Samuel.
Barcelona Ciao-V
2009-07-17 21:35
Ämne: Underbara nyheter. E....Jag hoppas verkligen inte på att Laporta försöker sig på både Villa och Zlatan. Jag vill helst se Bojan och K9(om han nu kommer) utvecklas i truppen. Barcelona behöver ersätta bara Eto'o i anfallet. Då är jag väldig nöjd.
Barcelona SaM__-
2009-07-17 21:28
Rey Eto'o:

Jag tror du forumlerar dig lite fel. Vi alla här inne är nog ense om att ledningen har skött sig klumpigt och jag är en av dem som tycker det är ett hån mot Eto'o att byta bort honom.

Men som Rambla o alla försöker förklara för dig så har faktiskt Eto'o haft möjöigheten att skriva på ett nytt kontrakt vilket han nekade. Det här är en dispyt vars avgörande beslut har passerat för längesen.
Barcelona Smogen
2009-07-17 21:28
Det där med att Hleb kommer lånas ut tror jag inte riktit på, var kommer det ifrån? Har ju hela tiden sagts att han ska få en chans nästa säsong. Möjligen kan det ha ändrats efter att han gått ut i media och kritiserat Pep, samt sagt att om han inte får mer speltid tänker han lämna i vinter.

ni kan ju följa länken och läsa lite om Hleb i slutet.
Barcelona Barça-Killen
2009-07-17 21:27
Underbara nyheter. Enligt en polare nere i spanien utesluter inte Laporta David Villa! Får vi in honom också eftersom Zlatan med all säkerhet kommer hit så är vi ännu bättre än R.Madrid! =)
Barcelona ihefsu
2009-07-17 21:26
Med Zlatan istället för Eto'o så förlorar vi i det defensiva arbetet och får en annan form på spjutspetsen i anfallet.

Intressant.
Barcelona Rambla
2009-07-17 21:23
Rey Eto´o

På vilklet sätt verkar jag blind och samtidigt som du har fog för det du påstår? Förklara gärna det för mig tack. Pep vill inte ha Eto'o som huvudalternativ som nr9. Ska vi sparka ut Pep istället anser du? Ge oss lite konkreta bevis på att Barcelona behandlar Eto'o illa, gör det tack.
Barcelona Hetfield
2009-07-17 21:22
Om Rey Eto'o är 16 år så är jag Messi...man tröttnar snabbt på barnungar som vägrar erkänna saker, och sen så har de samma argument oavsett vad man säger "Klubben behandlar Samu på ett dåligt sätt"

Det finns två sidor till varje berättelse, Samu har också gjort korkade grejer, det är dags för honom att dra vidare
Barcelona BlueRed
2009-07-17 21:20
Rey Eto'o

Men snälla du, ta gärna fram bevis på att Eto'o har blivit dåligt behandlad av klubben.

Tro mig, han är min favorit i Barca också, men allt handlar inte, och ska inte handla om honom. Det handlar om att ha balans i truppen. Man kan inte bara erbjuda ett kontrakt med 5 olika bonusar samtidigt som man höjt årslönen med ett par miljoner €, speciellt inte när han redan tjänar mer än många av spelarna i laget.
Barcelona Messidinho_10
2009-07-17 21:20
Jag kommer ihåg förra året matchen innan El Classico hur Eto sket i oss när Barca skulle möta Real. Han pissade på oss fullständigt! Sedan den dagen har Eto varit som luft för mig.
Barcelona Rambla
2009-07-17 21:19
SaM

Situationen vi befinner oss i ska självklart Laporta med bihang ha kritik för, absolut. Där kan man inte skylla på Eto'o, han är bara en spelare bland många som har ett kontrakt i klubben. De har skött det hela vädligt klantigt men nu är det som det är och då gäller det att göra det bästa av situationen.

Forlán blir dyrare än Zlatan om man ska betala hans klausul. Det tillkommer höga skatter då det är han som får köpa ut sitt kontrakt. Får Forlán pengar av Barcelona räkans det som en inkomst för honom och då vill staten ha en massa pengar i skatt. De pengarna får självklart Barcelona stå för. Ja, om inte Atlético är villiga att förhandla om en transfersumma vilket inte verkar speciellt troligt i dagsläget.
Barcelona basaric
2009-07-17 21:18
Direkt då Pep tog över så meddelande han att han ville ha en stor och stark 9a, så han har nog någonting planerat.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:18
Messidinho_10 //
ska gå nu skriver mer sen. Fråga rambla hur de behandlat honom
Barcelona SaM__-
2009-07-17 21:16
Rambla:

Ja självklart står klubben inför ett dilemma med hela Eto'o situationen. För det första är det kanske lite sent att slå sig ner och försöka lösa det hela. Nu är ju jag en av dem som helst inte vill köpa in en forward utan hade helst sätt Eto'o spelar kvar 1 säsong och låta Kierreson bli en joker (om han nu blir officell). Varför ska man ens förhasta sig på en forward redan i år egentligen? Men som du säger nu vill ju Barca ha in en forward och det fungerar givetvis inte att ha både Eto'o och Villa för de pengarna. Men jag skulle hellre vilja se Forlán i Barcelona än Zlatan ärligt talat. Där har vi spelare som är bra mycket billigare som dessutom har en arbetskapacitet som liknar Eto'o.

Men jag litar på Pep. Oavsett hur det nu blir så har nog pep en baktanke. Har man spelat in en historisk trippel första året som manager så förtjänar man tilltro.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:16
Rambla //
haha kul jätte kul =)
Men du verkar vara helt blind kan du inte förstå att anledningen till att eto'o inte skriver på ett kontrakt är pågrund av att barca behandlar han som skit
Barcelona Messidinho_10
2009-07-17 21:14
Rey Eto´o

Klart som fan att Barca har behandlat Eto väl. Säg mig varför dem inte skulle ha gjort det?
Barcelona Rambla
2009-07-17 21:13
Rey Eto´o

Du är ju precis omöjlig att resonera med. Han vill ju inte skriva på ett nytt kontrakt. Han kräver minst 4-5 år och väldigt mycket högre lön. Vad är det för strunt du kommer med och jämför med Oleguer? Han spelade nästan gratis för oss och bad knappast om mer pengar.

Du kan få i uppdrag att försöka sälja Eto'o för €35m (jag antar att det var vad du menade och inte 350 som du skrev) så ska vi se hur bra du lyckas.
Barcelona SaM__-
2009-07-17 21:12
Rambla:

Ja självklart står klubben inför ett dilemma med hela Eto'o situationen. För det första är det kanske lite sent att slå sig ner och försöka lösa det hela. Nu är ju jag en av dem som helst inte vill köpa in en forward utan hade helst sätt Eto'o spelar kvar 1 säsong och låta Kierreson bli en joker (om han nu blir officell). Varför ska man ens förhasta sig på en forward redan i år egentligen? Men som du säger nu vill ju Barca ha in en forward och det fungerar givetvis inte att ha både Eto'o och Villa för de pengarna. Men jag skulle hellre vilja se Forlán i Barcelona än Zlatan ärligt talat. Där har vi spelare som är bra mycket billigare som dessutom har en arbetskapacitet som liknar Eto'o.

Men jag litar på Pep. Oavsett hur det nu blir så har nog pep en baktanke. Har man spelat in en historisk trippel första året som manager så förtjänar man tilltro.
Barcelona tarrak
2009-07-17 21:12
Rey Eto'o

Utan att vara nedlåtande så tror jag att det är som skiljer oss åt är åldern. Jag är närmare 30 och har sett så många spelare passera att jag slutat binda upp mig känslomässigt på enskilda personer. Hur mycket jag än älskat en spelare som Eto'o så vet jag att han varit här för att göra ett jobb som han fått jävligt bra betalt för. Han gjorde det så bra och inlevelsefullt att han alltid kommer ha en speciell del av mitt hjärta men mer än så är det inte. Det FC Barcelona som springer in i premiären mot Sporting kommer att ligga mig lika nära hjärtat oavsett vilka som finns i de blåröda tröjorna. Pep Guardiola förde oss till en historisk trippel, jag har ingen anledning att ifrågasätta hans beslut om en spelare som han umgåtts med daligen i ett år.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:10
Messidinho_10 //
För 1000000 gången tror du barca behandlat honom väl?
Barcelona Messidinho_10
2009-07-17 21:08
Rey Eto´o

Grejen är att Eto inte vill skriva på är att han vill ha bättre betalt. Klubben har erbjudit honom det som dem tycker han är värd, vill han inte skriva på så fine. Samma sak gäller alla spelarna!
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:08
Visa kärlek till eto'o erbjud han ett bra kontrakt två år innan det går ut köp villa 50 miljoner sälj eto'o nästa sommar för 350€ . Har vi gjort en bra affär

Ja eller nej
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:07
Visa kärlek till eto'o erbjud han ett bra kontrakt två år innan det går ut köp villa 50 miljoner sälj eto'o nästa sommar för 350€ . Har vi gjort en bra affär

Ja eller nej
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-17 21:05
Rambla//
Ett sådant kontrakt hade dugit åt oleguer kanske. Jag minns i vintras hur mycket eto'o såg fram emot kontraktet och att skriva nytt, och att han skulle enbart fokusera på fotboll för att sedans skriva på för barca. Men nu allting känns skit bara
Barcelona Rambla
2009-07-17 21:04
SaM

Jag förstår hur du resonerar men faktum kvarstår. Hur mycket pengar gräver Barcleona fram cash ur egen ficka? Låt oss säga att vi behåller Eto'o, utan att han förlänger, köper Villa för €50m. Hur ser då situationen ut nästa sommar? Jo, vi har lagt ut 50m för Villa, betalat ca 10m i lön för Eto'o (brutto) och så lämnar han gratis.

Har vi gjort en bra affär, ja eller nej?
Annons: