/spanien/barcelona/forum/17614.aspx/spanien/barcelona/forum/17614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Creus
2009-07-17 22:38
Orho-

Den dagen Zlatan är kung i Barcelona är dagen då himlar faller ner över våra huvuden. Never gonna happen. Den positionen är redan belagd gånger många.
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 22:37
BlueRed.
Om detta är det bästa alternativet man kommit fram till så ifrågasätter jag starkt klubbens förhandlingsförmåga. Som jag ser det tjänar man inte på att Eto'o går över utan man går med förlust på denna affär. Detta är en blåsning från Inters sida som jag ser det.

Jag har aldrig hört om ett fenomen som detta (se situation Eto'o) där man hamnat i en sådan oförmåga att medla och prata med en spelare. Eto'o är ett ego - javisst - men det har funnits större i fotbollsvärlden.

Trots att Eto'o har en säsong kvar så måste man omvärdera honom i pengar. Hur mycket är Eto'o värd i dina ögon?
El Capitano
Barça-fan

Ha kvar Eto'o när han vägrar skriva på nytt kontrakt och kan lämna Barca gratis nästa år?? Jag tror inte att Barca är så dumma att tacka nej till miljonerna/dealen man får från Eto'o.

Eto'o kommer att saknas av oss alla i många många år men större målskyttar har kommit och gått. Det är också en del av fotbollen att ändra och röra om lite i truppen.
DDR #16
Om ni får Zlatan till barca så tycker jag riktig synd om er..framför allt om spanska ligan..men jag kan bli jävligt glad då vi blir av med en jävla irriterande zigenare och all svensk media flyttar till spanien istället..så jag håller mina tummar att Zlatan kommer till er..mest för vår skull

arrividerci
Deportivo Creus
2009-07-17 22:36
El Capitano

Men samtidigt behöver vi en forward som löper i djupled. Mycket av Barcelonas spel bygger på det.
Barcelona Orho-
2009-07-17 22:36
asså seriöst fattar inte hur ni kan vara så negativa???zlatan helt klart världens bästa anfallare i mitt tycke och jag e helt säker på att han kommer komma uppemot 30 mål/säsong. Klarar han att göra 25 mål elr vad det var i inter som bara har skitspelare, hur fan tror ni han skulle klara sig med spelare som xavi-iniesta-toure bakom sig och messi och henry på sidorna????hallå tänk lite!!! Han kommer bli kung här förhelvete, ni som skriver negativa grejjer, gå igenom lite positiva grejjer.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-07-17 22:35
Ja, floppen Hleb ska bort på lån, men så måste man värva en till på mittfälltet o hört rykten om att Poulsen skulle vara något. Vilket garanterat kommer att blir en flopp, om inte större än Hleb..
Deportivo Creus
2009-07-17 22:35
Jag kan inte tänka mig att ingen klubb förutom Man City skulle vara villiga att köpa Eto'o för sisådär 20 miljoner. Varför inte 25-30 + Eto'o för Villa? Det hade varit en mycket, mycket bättre deal.
El Capitano
2009-07-17 22:33
Barça-fan

Pep vill inte ha Eto'o i truppen enligt många spanska tidningar och innan fönstret öppnades ville han ha en stark, kraftfull och teknisk anfallare...Zlatan.

Vi måste lita på Pep, vill han ha Zlatan, ge honom Zlatan :)

Villa en av världens bästa anfallare, en måltjuv som måliar från olika distans och håll men vi behöver en stark och kraftfull anfallare i boxen som kan avgöra låsta matcher på egen hand som Barca - Chelsea.
Många lag kommer på camp nou och parkerar spelarbussen framför målet då utan en nickstark och kraftfull spelare är vi chanslösa.
Barcelona BlueRed
2009-07-17 22:32
Dessa €47m som Barca använder för att få Zlatan är pengar direkt ur deras ficka. Att man erbjuder Inter en spelare också vars kontrakt går ut snart är för att man vill tjäna något på spelaren innan han lämnar.

Säg att vi värvar Villa för dem €50-55m samtidigt som Eto'o stannar tills hans kontrakt går ut. Det leder till att han kommer att gå gratis nästa säsong samtidigt som vi har lagt €50m på en anfallare.
Jag personligen är emot att Eto'o ska lämna klubben, men som situationen är nu så verkar det här alternativet vara det bästa.
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 22:32
basaric.
Sluta räkna i Real Madrid-pengar. Om Villa inte är värd mer än 42M Euro i Barcelona-ögon så är inte Zlatan värd 47M Euro.
Deportivo Creus
2009-07-17 22:31
Ämne: Barça-fan

Och vad....
basaric

Varken Kaká eller Zlatan är värda 60 miljoner.
Barcelona Essienesque
Ämne: Barca-Fan.

Haha, ....
Bara för att en klubb betalar en viss summa för en spelare, betyder det inte att han är värd det....
Barcelona Barça-fan
BlueRed.
Ja, inte går man med på att betala 47M Euro utöver spelare till Inter. Bara för att man vill bli av med en spelare så slänger man inte med en av världens bästa anfallare hursomhelst i en sådan här deal. Då är det bättre att ha kvar honom isåfall. Så dålig kan han inte vara om han pyntar 30 mål plus på en säsong. Alltså seriöst, jag förstår att alla här älskar Barca, men detta är inte ett seriöst bud. Hur man än vrider och vänder på det så är det ingen bra affär.

Jag tvekar strongt på att det inte fanns en enda klubb som kunde erbjuda en slant för Eto'o och som han samtidigt skulle kunna tänka sig gå till. Både Milan och Man City var intresserade, bland annat.
Barcelona basaric
2009-07-17 22:28
Barca-Fan.

Haha, hoppas du skojjar? Är inte Zlatan värd 47 miljoner? Om Kaka är värd 68 miljoner euro idag så är nog Zlatan värd dom där 47.
Barcelona pinup
2009-07-17 22:28
Barca-fan:
Då krävs det ngn. som betalar 20-25 milj. för eto'o samt att han skriver på. Verkar inte som det skulle skett?
Barcelona Essienesque
2009-07-17 22:27
Hade inte ens velat att Barca skulle byta Eto'o mot Zlatan rakt av..Lägg till 47 miljoner euro och jag hade skrattat.. men men...
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 22:25
El-Capitano.
Det är lååångt ifrån att slå två flugor i en smäll. Zlatan tycker jag inte ens är värd 47M Euro utan att någon går åt andra hållet. Då är Villa en bättre anfallare. Eto'o är värd pengar han med, mellan 20-25M Euro i dagsläget är väl inte en orealistisk gissning? Man kan ju inte bara slänga med en av världens bästa anfallare, trots att han är 28 och trots att han har en säsong kvar på kontraktet. Och så Hleb därtill. Herregud.
Barcelona Ciao-V
2009-07-17 22:24
Ämne: Gud är störst! - Pep....
Hehehe... Framför allt kommer vi att kunna se varje match på TV. Hela säsongen och lägg därtill även försäsongsmatcher framöver.
Deportivo Creus
Det enda hopp som återstår nu är att Zlatan eller Eto'o skulle begära en skyhög lön och på så sätt få stopp på det här vansinnet. Bah!
Barcelona Alavi
Barça-Killen

Tro inte på allt du läser, väldigt många här inne tror på ALLT.
Barcelona BlueRed
2009-07-17 22:23
Barça-fan

Och vad händer med Eto'o om nu Barca lägger upp dessa €50m för Villa som du pratar om?

- Eto'o vägrar förnya sitt kontrakt.
- Eto'o vill heller inte bli såld till dem klubbar som vill ha honom.

Istället för att låta honom gå gratis nästa SS så väljer man och använda honom i en affär som kan vara lockande för honom också.
Barcelona basaric
2009-07-17 22:22
Tror inte Eto kommer stå emot, han har fått chansen o förlänga kontraktet men vägrade.
El Capitano
2009-07-17 22:22
Barça-fan

Har du hört talas om "slå två flugor i en smäll"?
Barca vill bli av med Eto'o och värvar en anfallare.

Idag får vi inte så mycket för Eto'o med tanke på situationen kring honom och klubben.
Floppen Hleb skulle ändå lånas ut.
Barcelona Barça-Killen
2009-07-17 22:20
Instämmer med dig Barça fan.. Förstår inte i min vildaste fantasi hur man tänker i spanien.. Var inte Villa redo att offra lite av lönen för att komma till oss?
Barcelona Jr. Honken
Barca-fan

Jag förstår inte heller... :/
Deportivo Creus
Barça-fan

Exakt! Det här är tamejfan upprörande på riktigt.
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 22:19
Jag ber till Gud att Eto'o sätter sig starkt emot nu.
El Capitano
2009-07-17 22:19
Gud är störst! - Pep el rei!

Samma här men jag ville bara titta förbi för att se vad de skriver/hittar på.
Barca kommer att bli populärare i Sverige om Zlatan hamnar här, det skrivs redan nu på första sidorna i varje tidning om rykterna!! hehehe
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 22:18
Som sagt: 47M Euro plus Eto'o plus Hleb på lån. Men man vägrar lägga upp 50M Euro för Villa. Kan någon förklara det för mig? Det går nämligen inte ihop. Det var väääldigt längesen jag hörde om en sådan dålig Barca-deal.
Annons: