/spanien/barcelona/forum/17613.aspx/spanien/barcelona/forum/17613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-07-18 00:48
Rambla

Tror du inte att det kommer att rubba balansen i mittfältet om Maxwell dundrar på för mycket på den kanten?

Jag menar, om Maxwell ska upp rätt så mycket, då måste mittfältare i sin tur ta det lugnt föratt täcka, och jag tror att det kan skada barcas offensiv om Xavi & Iniesta ska behöva tänka på sånt
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:46
Alavi:

Davide Santon, egen produkt.

Ni kommer säkert att idiotförklara mig nu, men helt ärligt så har jag faktiskt alltid varit en stor fan av Serie A trots att jag alltid varit culé. Konstigt men så är det bara. Serie A fascinerar mig helt enkelt vädligt mycket trots att jag inte har något direkt favoritlag där, snarare småsympatier för flera lag.
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-07-18 00:44
Rambla/

Min personliga uppfattning om Maxwell stämmer helt överrens med de du just skrev, och jag känner att Maxwell's egenskaper kommer att passa Barcelona som handen i handsken ifall Dani mot förmodon skulle gå sönder, så finns de fortfarande kreativitet från ytterbackarna. Vilket är en väldigt viktig detalj i Barcelonas offensiv. Ja egentligen alla lags offensiv.
Barcelona Oha789
2009-07-18 00:44
En rolig grej.

Jag vet ingenting om Santon förutom att jag Köpte han väldigt ung i Fotballs manager. Han blev faktis riktgit grym dessutom målfarlig på sin kant. Tycket han var roligare att ha på plan än Daniel Alves. HAHA
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:43
Vampíro

Jag känner ungefär som dig när det gäller en ev värvning av den långe.

Hetfield:

Får Mazwell bara vara skadefri, kommer in i spelet snabbt, kan de bli åka av på den kanten också. Detta ställer höga krav på vår DM och Iniesta/Xavi på mitten, som får bara beredda på att täcka upp. Även mittbacken på Maxwells sida så klart.
Barcelona Albiin
Okej, då har man ju fått sig en liten uppfattning om vad det är för spelartyp. Känns ju på förhand som en helt okej värvning sett till priset och att han spelat ett liknande system i Ajax. Får hoppas att han kan gå in och utmana Abidal lite så att han får tillbaka lite glöd.
För även om Abidal inte är lika offensiv så är han fruktansvärt bra defensivt stundtals.
Sen att han och Zlatan är bra kompisar gör ju faktiskt inte saken sämre.
Barcelona barca!!231
tror ni barca värvar två mittfältare?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-18 00:42
Albiin

Har faktist inte heller någon koll på Italiensk fotboll. Vet bara det jag nyss sa. Vore nog bättre om man frågade i Inters forum hur hans spelstil är.
Barcelona Alavi
2009-07-18 00:41
Forza-Blaugranas

Jag har för mig att Mourinho valde att satsa på en talang vid namn Santon.
Barcelona Hetfield
Rambla

Precis, måste vara skönt för Henry att ha en lekkamrat på den kanten, han blir oftast ensam föratt Abidal gör 0 när han väl kommer upp

Faktiskt rätt så imponerande att Henry kunde vara så bra med Abidal på kanten
Forza-Blaugranas
Förstår egentligen inte varför Maxwell inte fått spela mer i Inter som vanligtvis ändå startar med nio backar och en forward utöver målvakten. Maicon är ju deras näst mest offensiva spelare efter Zlatan och han är högerback.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-18 00:40
Jag kan erkänna att jag varit en av de på forumet som gnällt mest och varit emot en värvning av Ibrahimovic, främst pga av att Eto'o skulle lämna. Men nu kan jag acceptera det, är inget fan av Zlatan men jag litar på Guardiola och är säker på att han vet vad han gör.

Den enda värvningen som skulle få mig tänka på att "avgå" som culé är Guti. Men tror det gäller de flesta.
Barcelona barca!!231
barca*
Barcelona barca!!231
hur ligger bara till ekonomiskt???
Barcelona BlueRed
Äsch lägg ner. Han kommer inte sluta vara Barca supporter. Han är väl lite mer ilsken över Zlatan ryktet än dem flesta, det går över.

Alavi

Du har rätt. God natt.
Barcelona Rambla
2009-07-18 00:38
Maxwells svaghet sägs vara defensiven, en mot en så kan han sälja sig lite billigt, ungefär som Sylvinho. Han vill gå framåt och vi vet alla vad Mou tycker om spelare som vill framåt lite för mycket. Därför gav han Santon chansen och denna spelare tror man på stort i Italien. Han tror man kommer att vara given i landslaget de närmaste 10 åren. Inte så konstigt att Inter då satsar på honom, egen produdkt och allt. Det innebär ju inte att Mawxwell är en dålig spelare bara för det.
Barcelona Albiin
2009-07-18 00:38
Gonzalez_Barca

Sedär ja, har som sagt väldigt väldigt dålig koll på italiensk fotboll.
Men hur är han defensivt (Maxwell alltså).
Är han som de flesta brassebackar eller är han lite mer "taktisk"?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-18 00:35
Albiin

Han vart skadad, sedan fick Santon chansen runt åttondelen i CL och imponderade enormt, fick ju tom en plats i landslaget..
Barcelona Oha789
2009-07-18 00:34
D_ALVES_20

HAHAHA du är årets skämmt.

Jag har också varit Barca fans sedan jag börjat titta på fotboll kan inte säga hur många år det är.

Men du är vara en rolig person som kommer in och säger "jag lovar på min begravning jag ljuger inte. jag e största lögnaren någonsin som funnis om jag ljuger" ...

HAHAHA du överdriver väldigt mycket.

Ha så kul, du kan lika gärna sluta att titta på fotboll längre. sparka aldrig på en boll längre och värgra höra nåt ifrån denna sport. Jag skulle göra det om jag valt att sluta kolla på Barca. För om inte Barca då finns inte fotbollen för mig.
Barcelona Alavi
2009-07-18 00:34
D_ALVES_20

Wooow, easy man! det här är väl ingen kyrka/moske.
Så skärp dig, du menar alltså att Zlatan är sämst?
Gå lägg dig, du verkar behöva 12 timmars sömn.
Inte bara du.. utan ni andra också.
Det har varit riktigt stökigt idag.
Forza-Blaugranas
2009-07-18 00:33
D_Alves_20

Sluta skriv här då. Du fortsätter ju skriva dessa löjliga inlägg endast för att folk ska reagera. Om jag ska vara ärlig tror jag ingen bryr sig ett skit. Om du nu inte håller på Barcelona längre stå då vid ditt ord och gå åt sidan istället för att älta hur länge du varit ett fan. Vem bryr sig om det?

Pinsamt om detta får dig att sluta vara en supporter dock men det är väl lika bra. Du verkar inte speciellt trogen ändå.
Barcelona Rambla
D_ALVES_20

Jag men jag påstår inte att jag ej tror dig eller något. Du var culé intill döden påstår du. Det stämmer ju inte riktigt eller hur? För du hoppar av pga en motgång om nu Zlatan värvas. Om man är culé, hasta la muerte, då överger man inte klubben vid minsta motgång. Så funkar det för mig åtminstone. Jag konstaterade bara att du ser annorlunda på det.
Barcelona Albiin
Capitano

Jo men det är ju ungefär så.
Det är ju inte många spelare som är kassa på youtube. Sen så kanske ja tog i lite med Petter.
En frispark som tog i ryggen på en dansk och ett snubbelmål mot grekerna är väl det han mäktat med.
Men Maxwell? Har han varit skadad eller blev han rent av petad av Santon eller vad han heter?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-18 00:32
D_ALVES_20

Du måste nog vara den första supportern som slutat följa ett lag som precis vunnit ligan, CL och cupen..
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-18 00:31
D_ALVES_20

Haha, du är ett skämt!
Älskar man en klubb lämnar man den inte även om dem flyttas ner till segundan, och så påstår du att du lämnar p.g.a en ev. värvning av Ibrahimovic? Vad är det för skitsnack? Har Ibra mördat någon som stod dig nära eller vad?

Förresten, vet inte om någon tagit och svarat på denna fråga eftersom att jag just kom hem, men vet någon vilket nummer Maxwell kommer ha? Och varför visade dem inte numret idag på presentationen?
El Capitano
2009-07-18 00:30
D_ALVES_20

Ok, vi fattar, jag svär att vi fattar!

Ha det bra
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-18 00:29
En sak som jag kom på nyss är att vi bara har två träningsmatcher där hela truppen är samlad. Känns på förhand lite för lite, matcherna är mot LA Galaxy och mot Seattle(Ljungbergs lag) och de spelas den 1 och 5 augusti. Sen spelas den första supercup matchen borta mot Bilbao den 15:e. Gäller att få ihop truppen innan dess och vi behöver enligt mig ett par spelare till, känns lite sådär.

Den Vise:

Eto'o och Hleb tänkte jag på, kom dock på sen att vi får en spelare för de också :D.
El Capitano
2009-07-18 00:28
Albiin

"För på youtube är han ju mästare på tunnlar och har hängt ett par snygga, men iofs så kan ju Petter Hansson vara världens bästa mitt back på youtube med.."

haha..Petter Hansson xD
Barcelona D_ALVES_20
2009-07-18 00:28
Rambla

Det e upp till dig om du vill tro mig eller inte, men jag e jävligt besviken. Jag svär på allt som finns, jag e största lögnare någonsin som funnits om jag ljuger nu. Jag har varit GROVT till och med värre Barcafans, JAG svär på min grav att i minst 10 år jag tittade på Barca varje vecka. Jag väntade från helg till helg och till nästa bara för at se Barca.

Jag svär på allt som finns, att det finns ingen bättre klubb än Barca. Det e den bästa klubb som finns, även om de skulle be mig att städa i Nou Camp gratis. Jag hade gjort från mitt hjärta. Men tyvärr jag kan inte fortsätta vara Barcafans mer. Lyckatill alla trogna CULÉS!
Barcelona Albiin
2009-07-18 00:26
Har nyss suttit och avnjutit det senaste mötet på Bernabeu och allvarligt talat, Abidal var inte stabil alls mot slutet på säsongen.
Han kommer ju in tokfel i många dueller och ser allmänt seg ut.
Nu vill jag ju inte säga att Maxwell ska vara första alternativ (har aldrig sett honom spela) men är killen en ny Sylvinho eller är han bra defensivt också?
För på youtube är han ju mästare på tunnlar och har hängt ett par snygga, men iofs så kan ju Petter Hansson vara världens bästa mitt back på youtube med..
Hur som helst så känns det bra med lite "krigande" om den där vänsterbakcspositionen.
Annons: