/spanien/barcelona/forum/17608.aspx/spanien/barcelona/forum/17608.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-07-18 21:20
Vampíro

Jag håller med dig och har ungefär liknande känslor som du. Har alltid gillat Eto'o och egentligen tyckt varken bu eller bä om Zlatan. Självklart vill man som svensk att han ska lyckas med framför allt landslaget, även om de inte är så bra just nu.

Den här affären med Eto'o som tjurar? (ingen kan vara säker på vad som är orsaken eller om han faktiskt bara är envis och tjurar, jag vill inte ens spekulera längre) och Zlatan eller inte, vilka summor det ryktas om, har ju gjort att folk här inne bara blir mer frustrerade och irriterade på varandra.

Nu börjar jag inse hur det kommer att se ut på forumet om Zlatan verkligen värvas. Fan Laporta, Txiki och Pep, kunde ni inte bara fortsätta som det var förut?

Aja, det får bli som det blir med dessa värvningar för jag orkar inte tjafsa med folk om det på ett forum. Ni alla får tycka precis som ni vill och ska respekteras för det. Låt oss alla sträva efter att hålla nivån högre?
Barcelona Trippeln
2009-07-18 21:20
Är det någon som vet om det bara kommer sändas
La Liga i tv4 sport eller lite i tv4+ också?

Tack på förhand.
Barcelona BlueRed
2009-07-18 21:19
J_Krojff

Tvärtom faktiskt. :)
------------------
Kul att Henrique får chansen nu också. Hoppas han visar klass under träningarna samt träningsmatcherna.
Barcelona Gio Style
2009-07-18 21:17
Messi gillar väl inte att strålkastarna är på honom? Han är en ödmjuk kille.
Och Zlatan kommer att vika ner sig för messi, han kommer inte helt ny in i ett lag och försöker spela allan före världens bästa spelare.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-18 21:17
Shi:Jag älskar Eto men Barca vill inte ha kvar honom.
Han har gjort allt i Barca.
Vunnit Cl,ligan o cupen men till och med han vill säkert ha en ny utmaning.
Vi kan inte bestäma över vilka vi ska värva eller sälja men vi är alla tacksamma över va eto har gjort.
Men nu kommer en ny spelare i Zlatan o jag är sj väldigt glad över de för om nån kan ersätta Eto så är de Zlarre.
Skillnaden kommer vara att Zlatan är bättre med bollen än va Eto är,han är en säkrare avslutare o han kommer att göra mindre mål men mer assist än Eto.
Men de som är bättre me Eto är att han springer i djupled o de passar Barca bäst än en stor spelare som Zlatan.
Min önskning hade varit: Ha kvar Eto eller skulle vi köpa in Villa.
Sen att köpa en stor spelare som inte gnäller om att vara på bänken.
För i vissa matcher(Chelsea) så va de väldigt svårt att spela ut 10spelare,så vi bara sköt inlägg o Eto kan ju inte mäta sig me Terry i luftrummet så en stor spelare hade varit perfekt.
Forza Barca
Barcelona Hetfield
2009-07-18 21:16
Cristocea

Nä blir nog "Zlatans BarZa har vunnit championZ league" :)
Barcelona Cristocea
2009-07-18 21:15
Andreas//

Man tar till sig. Eftersom dagens media tillhandahåller mycket utav vår dagliga information. Median är en manipulation utav vår dagliga livsbekostnad. Om nu Aftonbladet börjar kasta åt sig rubriker som typ: "ZLATANS BARCA HAR VUNNIT CHAMPIONS LEAGUE". Då nekar de indirekt alla andras parter som var med och bidrog till vinsten. Vem fan är Messi? Vem fan är Xavi? Vem fan är Iniesta? Henry? Puyol? NEJ FAN. DET VAR ZLATAN!
Barcelona J_Krojff
2009-07-18 21:14
Messi o Zlatan i samma lag.. ej bra för Messi, som gillar att strålkastarna e på honom.
Barcelona Trippeln
2009-07-18 21:13
Är det någon som vet om det bara kommer sändas
La Liga i tv4 sport eller lite i tv4+ också?

Tack på förhand.
Barcelona Gio Style
2009-07-18 21:07
Hetfield//
Maxwell var på väg till oss redan när transfer fönstret öppnade. Sen dog det ut men så slog det ner som en bomb igen. Med andra ord hade dem redan visat intresse och kontaktat inter angående honom
Andreas-
2009-07-18 21:04
Angående media-grejen som alla verkar störa sig på. Jag själv bryr mig inte ifall dem skulle skriva "Zlatans Barca", vad spelar det för roll egentligen? Visst, det låter sjukt ifall dem skulle skriva "Zlatans lagkompis vinner guldbollen" men det är bara att ignorera.

Tänker man ur en media-synvinkel så är det bra att Zlatan går till Barcelona. TV 4 kommer visa alla matcher (visade inte riktigt alla förra året) nu. Man kommer lägga mer tid o energi på programmen så dem blir bättre och så vidare.

Jag gillar att läsa o prata om Barcelona, titta på Barcelona osv. Med Zlatan i laget ökar intresset hos svensk media extremt, sen får man ta att vissa idioter på expressen tror att Messi spelare på vänsterkanten osv.
Barcelona Hetfield
2009-07-18 21:04
Är det inte aningen skumt att man värvar Maxwell? Man fick honom för ett mycket billigt pris, och han är ju förstås bra, men samtidigt så kom det från ingenstans

Känns nästan som man tänkte "Vi behöver en vänsterback, och ett sätt att dra hit Zlatan..MAXWELL!"
Barçelonista!
2009-07-18 21:01
lägg märke till att Guardiola värvar från den gamla Ajax skolan. Både Zlatan och Maxvell.. tror att Mr Pep har en bra baktanke det, jag litar helt och fullt på att Pep värvar 100 procentigt
Andreas-
2009-07-18 20:58
Ämne: Nivån härinne har sj....På vilket sätt låter det mesigt? Det är väl en självklarhet?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-18 20:55
Cristecoa

Amen, skriver Aftonbladet en "Här får Zlatans lagkamrat guldbollen" när Messi vinner den så tänker jag bojkotta den tidningen för all framtid. Använder den ju nu för att läsa om nyheter i världen och ibland sporten.. Annars blir de bara spanska tidningar framöver..
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-18 20:54
Nivån härinne har sjunkit rejält sen Eto'o-Ibrahimovic bytet. Inget är ens officiellt men ändå så har folk tjafsat i snart två dagar.

Jag är en av de som alltid har försvarat Eto'o men lämnar så är det inte jordens undergång. Är heller inte något Ibra-fan men om det nu blir klart så får man acceptera det och stötta honom då han är en Barça spelare. För i slutändan är ju ändå laget viktigare än individen, låter mesigt men så är det faktiskt. Plus det är ju inte så att Barcelona ska värva Guti eller Joey Barton, vi kommer faktiskt få en duktig spelare.
Barcelona Cristocea
2009-07-18 20:53
Jag har egentligen ingenting emot Zlatan. Men det är svensk media som får mig att hata allting kring honom. Jag förstår inte hur man som supporter kan acceptera hur median slingrar fast spelarens Namn med klubbens enigma: "ZLATANS JUVE", "ZLATANS AJAX", "ZLATANS INTER" - Jag har accepterat sådana rubriker, eftersom jag bryr mig helt enkelt inte om dem lagen. En klubb tillhör inte ens vars spelare - utan den tillhör folket, staden,regionen, men framförallt tillhör den fansen.

Ok, jag kan köpa resonemanget om att Zlatan var den största stjärnan i de förgående lagen. Men nu hoppas jag verkligen att svensk media tänker två gånger om innan de copy-pastar rubriken på första sidan: "ZLATANS BARZA HAR GJORT DET IGEN".
Barcelona Alavi
2009-07-18 20:45
Det finns lite ironi i det hela, dom som verkligen stökar till här inne får gå fria men dem som faktiskt kan kommunicera på ett vettigt sätt blir straffade.
Barcelona J.Gamper
2009-07-18 20:42
Ämne: Red

Lite hårt att....
Håller med. Undrar vad han sa.
Barcelona Hetfield
2009-07-18 20:40
Red

Lite hårt att spärra "Gud är störst", han är väl en av de som bidrar med nått vettigt här, vad sa han som var så starkt?

Ps.

Han bad om ursäkt till mig, så ni vet :)

!--TEMP_B--!Han bröt mot reglerna. Han far lugna ner sig ett tag om inte annat.!--TEMP_/B--!
Barcelona BarcaFan!
2009-07-18 20:40
Ämne: Vänta och inse att B....
Cristocea

Skämmigt o ens skriva så.

Om man hejar på ett lag ska man heja på dem hur det än går?

Man kanske gjorde så i första klass , '' Oj , såg du Raúls mål , bara för det jag hejar på Real Madrid ''

Orkar inte ens skriva om något så dumt.
Barcelona Gio Style
2009-07-18 20:39
Angående någons påstående om argumentet "peps order är vår lag".
Det folk antagligen menar är att han är uppenbarligen en väldigt kunnig man. Så det är fel av nobodys att komma in och såga hans agerande innan vi ens har sett resultatet
2009-07-18 20:36
Forza-Blaugranas:

Messi gjorde faktiskt 38 mål medans Eto'o gjorde 36 alla tävlingar inräknade. Sen så stod Samu för 10 assist. Men klarar Messi av att göra typ 25 mål nästa säsong samtidigt som Ibra och Henry levererar så ska vi vara nöjda, vi ska inte räkna med att den nya trion gör 100 mål.
Forza-Blaugranas
2009-07-18 20:28
Skön nivå som alltid här.

Ni som snackar om att Eto'o är en sån utpräglad målskytt. Eto'o gjorde ju typ 5-6 mål mer än Messi förra säsongen så förstår inte riktigt varför det är så otroligt viktigt att vi har kvar Eto'o. Eto'o gör fler mål än Messi och det är knappt, men hur många assist gör Eto'o per säsong? Typ 3. Zlatan gör ju nästan lika mycket assist som mål och för mig spelar det fan inte så stor roll vem det är som gör målen så länge dem görs.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-18 20:23
Och dar vart du sparrad.../red
Barcelona Poco Loco
2009-07-18 20:20
Jag undrar om det verkligen är så bra att byta bort Eto'o. Missförstå mig inte, Zlatan är också en fantastisk fotbollsspelare, men frågan är om han kan lyckas lika bra i Barca som Eto'o. Eto'o gjorde förra säsongen över 30 mål. Kan Zlatan bli samma målskytt måntro?
Frågar ni mig så ser jag ingen anledning att göra sig av med Eto'o. Pep gjorde klart inför förra säsongen att Eto'o inte fanns med i hans framtidsplaner. Eto'o levererade trots bristen på stöd inledningsvis.
Barcelona Joanilson
2009-07-18 20:18
Shi

jag måste säga att jag håller med om vart enda ord du säger om Etoó =)
2009-07-18 20:16
Ämne: Vampiro

Daniel Gu....
Guiza är ingen värdlsanfallare, nej. Men han har ju heller inte haft chansen att få spela i ett storlag och visa om han är världsklass eller ej.

Sen så hatar jag när folk kommer med "han har bra spelare runt sig" argumentet för då betyder det väl att spelare som Raúl, Schevchenko och Henry också bara gör/gjorde mål för att de hade bra passningsspelare? Det jag vill säga är att det krävs mer än bra medspelare för att lyckas göra mål.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-18 20:15
Jag har inte sett någon dissa eto men jag kan förstå att folk blir irriterad att han inte signar ett nytt kontrakt, jag menar här har vi en spelare som ger 100% varje match och öser in mål, hur kan man inte gilla honom.

Jag menar helst vill ja göra så lite förändringar som möjligt, vi värva maxw för vi tappa en vb, nu verkar eto lämna oss och vi måste värva in någon, det gör ont men blir vi av med en klass spelare måste vi ersätta honom

Ska vi deppa och bli helt under isen eller ska vi se framåt och diskutera vem som passar bäst?

Jag väljer det sistnämnda
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-18 20:15
Tompa,Hetfield//
Det är snarare folk som bajsar på eto'o än zlatan. That's all =) bye
Annons: