/spanien/barcelona/forum/17604.aspx/spanien/barcelona/forum/17604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-07-17 23:26
D_ALVES_20

om du slutar hålla på barca på grund av zlatan är det bara skönt att slippa dig, och snälla, kom inte tillbaka.
hoppas du blir väl motagen på puertan eller vart du nu väljer att gå....
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-17 23:24
Den Vise

Men flera talar Spanska i laget, vilket Eto'o inte borde ha några problem med efter 10 år i Spanien.
Barcelona Smogen
Men allvarligt!? Varför tror så många här inne att man bara skeppar iväg Eto'o utan anledning. Är ni verkligen så blinda? Klart det finns goda skäl till att göra sig av med Eto'o, trots att vi alla älskar honom. Han har uppenbarligen inte skött sig enligt Pep och därför, samt att man vill ha in nya hungriga spelare gör att man valt att göra sig av med honom.
Eto'o med ett år kvar på sitt kontrakt blir då irriterad och ser sin chans att sitta kontraktstiden ut för att sen kunna gå vart han vill och håva in storkovan från högst betalande klubb.
Barcelona tvingas då göra allt för att bli av med honom. Ingen vill då köpa honom eller ge Eto'o det han vill ha betalt när plötsligt den här möjligheten öppnar sig.

tror ni den här dealen varit på gång om Eto'o haft 5 år kvar på sitt kontrakt? knappast, men nu har man inget val när han vägrar förlänga det avtal han har, för han har ju faktiskt fått ett förslag om att skriva på för ett år till med samma lön som han har nu. Dessutom en riktigt jävla bra lön.

sluta gnäll nu och var glada över att vi kanske kan få en lösning på den här tråkiga sagan.
för att ha kvar en arg och (kanske) mätt Eto'o under en säsong till är inget bra alternativ, En Eto'o som dessutom kommer vara mer fokuserad på Afrikanska Mästerskapen en Barcelona.

Nu verkar det ju istället som att Barcelona får en anfallspelare som Pep verkligen vill ha, varför gnälla på det.

visst, det här borde skötts bättre, men när man är i den situation man är i så är detta en bra lösning.
Barcelona Jay-z
Ni kan tycka vad ni vill om Zlatan men han är världens bästa anfallare utan stress. ser inte Messi som en anfallare.

David Villa , Torres i all ära men när Zlatan sätter fart är de kört. Ser inte ut som att kille anstränger sig.

Äntligen får man se i offensivt lag de va ett tag sen sist i ajax. tyckte han va KUNg då. han har haft lite otur med att hamna i deffensivt inriktade lag.
Barcelona Den vise
2009-07-17 23:23
D_ALVES_20

Du kan fortfarande vara en barcafan men du kan hoppas på att zlatan floppar. Men sen är frågan om barca kan fortsätta dominera om en av anfallstrion grusar. Du får hoppas att Zlatan får en måltorka utan dess like men att barca vinner sina matcher ändå ?
Barcelona Gio Style
2009-07-17 23:22
D_ALVES_20//
HAHAHA, förlåt jag är positiv till zlatans övergång, finns inte många bättre lösningar.
Men jag tycker att du var rolig :P
"Hoppas nån spelare nockar zlatan, det skulle vara väldigt nice"
Garvade högt :P
Barcelona MickeP
2009-07-17 23:16
Villa - Zlatan - Messi : Vore en ruggigt bra anfallstrio, jmf med Eto'o/Henry i elvan...

Eto'o är grymt duktig och normalt borde man behålla honom, MEN han verkar vara ett litet orosmoment internt och det är väl därför man vill bli av med honom (?). Henry har sina ljusa stunder men i jämförelse med Z och/eller Villa står han i skuggan av dom.
Barcelona D_ALVES_20
2009-07-17 23:14
Det finns säkert många som inte håller med mig här, men för mig att Zlatan går till Barca. ALDRIG I LIVET! Han är dels arrogant och tror att han den enda som kan göra mål, visst han e definitivt en av världens bästa spelare just nu. Men han e fucking DIVA, och han har svenska median bakom sig.

Median kommer skriva ZLATANS BARZA eller ZLATANS EL CLAISSICO, till och med svenskarna tycker inte om Zlatan. De e bara galna i honom för det han gör för Sverige. Svenska mendian slickar hans röv ORDENTLIGT. Helvete jag lämnar Barca efter 10 väldigt lojala år. Men jag kommer aldrig välja ett annat lag.

Jag brinner som en IDIOT i minst 10 år för Barca, men pga den skojaren jag blir tvungen att göra det. Om Barca förlorar mot Real det kommer inte betyda nåt mig. Alla i min trakt vet att jag älskar Barca till liv och död, men nu efter 10 år allt är ÖVER. Vissa kanske tycker att jag är en idiot, men jag tänker aldrig hålla på ett lag där fula Zlatan spelar i spetsen.

Vad gör Barca? Det finns ju Villa, Zlatan är inte bättre än David Villa. Vem e Zlatan, han e SKIT och David Villa är mycket bättre. Jag säger bara det var den besvikelsen som jag ville slippa ha. Tack för alla goda tider här grabbar! Hoppas nån spelare nockar Zlatan, det skulle vara väldigt nice!
Barcelona Den vise
Den största frågan är nu om etoo kan svälja stoltheten och röra sig mot inter. Jag ser det som mycket osannolikt att etoo ska acceptera ett förnedrande byte.

Kanske kan Zlatan ringa etoo och övertyga honom att han skulle få det bra i inter. Men det är mycket kvar innan allt blir officiellt. Språket är också ett problem för etoo. Ingen talar franska i laget förutom vieria som tydligen är också på väg bort.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
Till alla er som inte litar på Pep angående strikerpositionen så titta bara på den här videon och njut. Måste få veta när det hände, kan tänka mig att han firade en ligatitel i början av 90-talet.
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-07-17 23:08
De är alltid kul i att spekulera huruvida Pep tänker inför kommande säsongen, speciellt med tanke på Zlatan "ryktet" (väljer att kalla de rykte tills något är officiellt). Själv tänker jag att Pep har just Chelsea och Espanyol matchen på näthinnan. För när tici-taca spelet fungerar är vi oerhört svårslagna. Men när bussar, murar och allt man kan komma på ställer sig i motståndarnas straffområde har Barca problem. Därför tror jag att Guardiola gärna ser att Barcelona har ännu en dimension i sitt spel, fotboll handlar om att kunna förändra och överraska sina motståndare.

Med detta säger jag inte att de med all säkerhet kommer bli succé direkt, men kan bli väldigt väldigt intressant :)
Barcelona A Seleção
2009-07-17 23:04
Jaha.., lämnar in min åsikt kring det hela..

Zlatan till Barca, jag är väldigt tveksam till en succé och jag hade, liksom många andra, hellre behållit Etoo alternativt väntat in i det sista med Villa. Givetvis behövs det en backup anfallare till laget om nu Etoo skulle lämna innan transferfönstretsstängning, men jag ser hellre andra anfallare än Zlatan. Läser också på sport.es att även många spanjorer (läs: katalaner) tror att det finns en risk att han kan förstöra gruppatmosfären som gruppen verkar ha byggt upp till det maximala. (tur dock att det inte finns så många fler stora egon i barca, då hade jag varit övertygad om att atmosfären i klubben hade sjunkit med zlatan i laget). Givetvis blir jag glad om Zlatan gör succé(om han nu värvas..)

På förhand tror jag dock, helt ärligt, att Maxwell kommer göra större succé än Zlatan.
Real Madrid La Leggenda
2009-07-17 23:00
Ämne: La Leggenda

..för....
Haha, nä eftersom vi haft motgång ett tag ;)
Barcelona Ciao-V
Ämne: Detta är Laportas si....Lägger till bara att Laporta lyssnar gärna också på Cryuff. Skulle inte bli förvånad om han inte har varit inblandad i diskussionen om olika alternativ, informellt.
Deportivo Creus
Xavi O Iniesta

Nej, jag driver inte. Serie A har, för det första, inte de bästa försvaren i Europa. De är hästlängder efter England, och Spanien har minst lika bra försvar.
Visst har han Xavi och Iniesta, men han kan inte springa i djupled på samma sätt som Eto'o eller Villa, och kommer därför inte att få ut lika mycket av alla passningar som Eto'o fått de senaste säsongerna. Dessutom måste han anpassa sig till spelet i Barcelona och Spanien, vilket inte görs i en handvändning - titta bara på Hleb.
Barcelona marcus
2009-07-17 22:57
Gio Style

Som skåning och malmöbo är jag extremt glad. Däremot hade jag helst av allt sett Zlatan för 47 miljoner och Eto´o som slutgör sitt sista år på kontraktet.

I en drömvärld går det
Deportivo Creus
2009-07-17 22:56
La Leggenda

..för Real Madrid har ju ingenting av den varan, eller hur?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-17 22:55
Creus: Driver du.
Vrf skulle han inte göra över 30 mål?.
Han gör 25mål mot de bästa backarna om man jämför de tre stora ligorna.
Vrf skulle han inte göra över 30 om han spelar mot sämre backa i sporting backar eller malagas?
O han har Xavi o Iniesta.
Forza Barca
Real Madrid La Leggenda
2009-07-17 22:54
Ämne: Creus

Klart att ....
Klart att vi i Swe underskattar Zlatan. Han e ju grym o dessutom kommer ni ju få ännu fler medgångssupporters nu. Grattis!
Barcelona Gio Style
2009-07-17 22:53
Herregud tror ni att de sitter i spanska forum och sågar zlatan längst fotknölarna redan innan? Kanske 1 av 10, Max. Men vi i trångsinta sverige gillar inte spelare med invandrarbakgrund som har för bra självförtroende. För visst är han jävligt divig då.
Förstår mig inte på folk ibland... men barcelona sköts proffesionellt, pep guardiola är en mycket kunnig man. Tror knappast att det är dumt agerande, sluta döma och låt det hela ske så får vi se resultatet. Om det e flopp så får folk mer än gärna klaga och skrika avgå eller vad man nu vill. Man blir bara trött av att läsa allt sånt här negativt snack på forumet :P cheer up

Marcus//
Zlatan lär garanterat dra in bra med pengar. Det gör väl alla storlags storvärvningar. Skulle vi värva Villa så skulle vi få in en massa intäkter genom honom. Skulle det vart ribery likaså. Det blir nästan alltid så. Sen så e zlatan en känd världsartist och ett stort affischnamn. Så det är kanske lite plus på den kanten.
Barcelona marcus
Detta är Laportas sista år och hans sista chans att värva en "crack". Samtidigt är det en enorm risk att gå på Zlatan för så mycket pengar för om han skulle floppa kommer huvuden rullas!

Om David Villa köptes för säg 60 miljoner euro och han sedan floppar. Inte tror jag Laporta hade fått motstå lika mycket kritik?

Är Laporta en gambler? Nej. Han lyssnar på Pep, och Guardiola har enligt mig rätt till att kasta 440 miljoner euro i sjön. Med det sagt tror jag Zlatan kan lyckas.

Barça-fan: Inte bättre än minst lika bra.
Men anledningen till(tror jag) Vrf Barca inte bjöd samma bud va för att Valencia inte skulle ha råd me Eto.
Om de skulle haft råd me Eto så skulle Barca säkert försökt att Byta Eto-Villa eller kanske 20+Eto +Hleb.
Forza Barca
El Capitano
el Flaco

Maxwell kyssa klubbemblemet, är det vanligt?
Gillar Maxwell redan nu, Sylvinhos arvtagare.
Deportivo Creus
Xavi O Iniesta

Bullshit. För det första, Zlatan suger på frisparkar och jag kan inte för mitt liv förstå hur han kan vara första frisparksskytt i Inter. För det andra, Zlatan kommer inte att göra över 30 mål nästa säsong. Inte en chans.
Barcelona Oha789
2009-07-17 22:50
När har Maxwell presentation?
Deportivo Creus
Tompa

Zlatan kommer säkert inte göra bort sig, och jag litar till fullo på Pep. Det jag har invändningar mot är övergångssumman samt att jag för allt i världen inte vill se Zlatan i en Barça-tröja. Den killen ligger ungefär på samma nivå som Guti och Ronaldo för mig. Jag ogillar honom skarpt.
Barcelona BlueRed
Barça-fan

Jag kan säga att jag själv är halvt kluven i Zlatan - Eto'o topicen. Jag personligen ser det här som en bra affär. Eller i alla fall en bättre affär än att Eto'o går gratis nästa säsong och ledningen, förmodligen blir tvungen att köpa in en annan anfallare för €35-50m.
Jag förstår precis hur du tänker. Om jag tillåts att ge en gissning på hur du hade accepterat en deal av Zlatan så skulle det vara ungefär så här:
Eto'o + €10m = Zlatan. Right?

Ge gärna din version av ett bättre sätt att hantera detta.
Såg några filmer på Youtube.
Zlatan kan göra mål hur som helst.
Han klackar,Nickar,bombar utanför straffområdet,Frisparkar,straffar,Bra på Frilägen.
Kom ihåg att Zlatan gjorde 25 eller 26 mål förra året i Serie A o Serie A har mycket bättre backar än La Liga ingen kan säga imot de.
Så tänk er han i La Liga där han har spelare som Xavi,Iniesta,Messi,Henry,Alves runt omkring sig.
Han lär göra 34 mål nästa år.
Forza Barca
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 22:49
En fråga bara. Hur många hade tyckt samma deal för Villa hade varit bättre?
Barcelona marcus
2009-07-17 22:48
Samtidigt måste man fundera lite vad det är som får Zlatans pris att trissas upp så mycket om man bortser ifrån kontraktlängden. Kan det vara så att Zlatan inbringar mer pengar reklammässigt?

Sen undrar jag om dom här siffrorna är tillförlitliga?

Att Laporta så kraftigt ändrat sin värvningsstrategi är för mig en jättegåta.
Annons: