/spanien/barcelona/forum/17600.aspx/spanien/barcelona/forum/17600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona marcus
2009-07-17 22:57
Gio Style

Som skåning och malmöbo är jag extremt glad. Däremot hade jag helst av allt sett Zlatan för 47 miljoner och Eto´o som slutgör sitt sista år på kontraktet.

I en drömvärld går det
Deportivo Creus
2009-07-17 22:56
La Leggenda

..för Real Madrid har ju ingenting av den varan, eller hur?
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-17 22:55
Creus: Driver du.
Vrf skulle han inte göra över 30 mål?.
Han gör 25mål mot de bästa backarna om man jämför de tre stora ligorna.
Vrf skulle han inte göra över 30 om han spelar mot sämre backa i sporting backar eller malagas?
O han har Xavi o Iniesta.
Forza Barca
Real Madrid La Leggenda
2009-07-17 22:54
Ämne: Creus

Klart att ....
Klart att vi i Swe underskattar Zlatan. Han e ju grym o dessutom kommer ni ju få ännu fler medgångssupporters nu. Grattis!
Barcelona Gio Style
2009-07-17 22:53
Herregud tror ni att de sitter i spanska forum och sågar zlatan längst fotknölarna redan innan? Kanske 1 av 10, Max. Men vi i trångsinta sverige gillar inte spelare med invandrarbakgrund som har för bra självförtroende. För visst är han jävligt divig då.
Förstår mig inte på folk ibland... men barcelona sköts proffesionellt, pep guardiola är en mycket kunnig man. Tror knappast att det är dumt agerande, sluta döma och låt det hela ske så får vi se resultatet. Om det e flopp så får folk mer än gärna klaga och skrika avgå eller vad man nu vill. Man blir bara trött av att läsa allt sånt här negativt snack på forumet :P cheer up

Marcus//
Zlatan lär garanterat dra in bra med pengar. Det gör väl alla storlags storvärvningar. Skulle vi värva Villa så skulle vi få in en massa intäkter genom honom. Skulle det vart ribery likaså. Det blir nästan alltid så. Sen så e zlatan en känd världsartist och ett stort affischnamn. Så det är kanske lite plus på den kanten.
Barcelona marcus
Detta är Laportas sista år och hans sista chans att värva en "crack". Samtidigt är det en enorm risk att gå på Zlatan för så mycket pengar för om han skulle floppa kommer huvuden rullas!

Om David Villa köptes för säg 60 miljoner euro och han sedan floppar. Inte tror jag Laporta hade fått motstå lika mycket kritik?

Är Laporta en gambler? Nej. Han lyssnar på Pep, och Guardiola har enligt mig rätt till att kasta 440 miljoner euro i sjön. Med det sagt tror jag Zlatan kan lyckas.

Barça-fan: Inte bättre än minst lika bra.
Men anledningen till(tror jag) Vrf Barca inte bjöd samma bud va för att Valencia inte skulle ha råd me Eto.
Om de skulle haft råd me Eto så skulle Barca säkert försökt att Byta Eto-Villa eller kanske 20+Eto +Hleb.
Forza Barca
El Capitano
el Flaco

Maxwell kyssa klubbemblemet, är det vanligt?
Gillar Maxwell redan nu, Sylvinhos arvtagare.
Deportivo Creus
Xavi O Iniesta

Bullshit. För det första, Zlatan suger på frisparkar och jag kan inte för mitt liv förstå hur han kan vara första frisparksskytt i Inter. För det andra, Zlatan kommer inte att göra över 30 mål nästa säsong. Inte en chans.
Barcelona Oha789
2009-07-17 22:50
När har Maxwell presentation?
Deportivo Creus
Tompa

Zlatan kommer säkert inte göra bort sig, och jag litar till fullo på Pep. Det jag har invändningar mot är övergångssumman samt att jag för allt i världen inte vill se Zlatan i en Barça-tröja. Den killen ligger ungefär på samma nivå som Guti och Ronaldo för mig. Jag ogillar honom skarpt.
Barcelona BlueRed
Barça-fan

Jag kan säga att jag själv är halvt kluven i Zlatan - Eto'o topicen. Jag personligen ser det här som en bra affär. Eller i alla fall en bättre affär än att Eto'o går gratis nästa säsong och ledningen, förmodligen blir tvungen att köpa in en annan anfallare för €35-50m.
Jag förstår precis hur du tänker. Om jag tillåts att ge en gissning på hur du hade accepterat en deal av Zlatan så skulle det vara ungefär så här:
Eto'o + €10m = Zlatan. Right?

Ge gärna din version av ett bättre sätt att hantera detta.
Såg några filmer på Youtube.
Zlatan kan göra mål hur som helst.
Han klackar,Nickar,bombar utanför straffområdet,Frisparkar,straffar,Bra på Frilägen.
Kom ihåg att Zlatan gjorde 25 eller 26 mål förra året i Serie A o Serie A har mycket bättre backar än La Liga ingen kan säga imot de.
Så tänk er han i La Liga där han har spelare som Xavi,Iniesta,Messi,Henry,Alves runt omkring sig.
Han lär göra 34 mål nästa år.
Forza Barca
Barcelona Barça-fan
2009-07-17 22:49
En fråga bara. Hur många hade tyckt samma deal för Villa hade varit bättre?
Barcelona marcus
2009-07-17 22:48
Samtidigt måste man fundera lite vad det är som får Zlatans pris att trissas upp så mycket om man bortser ifrån kontraktlängden. Kan det vara så att Zlatan inbringar mer pengar reklammässigt?

Sen undrar jag om dom här siffrorna är tillförlitliga?

Att Laporta så kraftigt ändrat sin värvningsstrategi är för mig en jättegåta.
Barcelona el Flaco
2009-07-17 22:47
I länktipset kan ni se ett kort klipp på när Maxwell presenterades på el Miniestadi inför ca 3000 culés.
Barcelona Tompa
2009-07-17 22:46
Visst kan man kritisera övergångssumman (jag utgår faktiskt från att Zlatan blir Blaugranaspelare nu), jag tycker också det är alldeles för mycket pengar. Och jag tycker uppriktigt synd om Etóo som behandlas på ett ovärdigt sett efter allt som han gett klubben.

Med detta sagt tycker jag ändå det är obefogat att ifrågasätta klubbledningens och i synnerhet Peps omdömme när de uppenbarligen gärna vill ha Zlatan. Annars betalar man inte 450 mille kontant + en av världens allra bästa centerforworwards. Jag är övertygad om att Pep vet vad man gör och vad som är bäst för laget Det finns inga garantier för succé men att nästan utgå från att Zlatan floppar känns inte riktigt seriöst.

Jag tycker att El Capitano har rätt i att en stark (och teknisk) spelare som Zlatan skulle göra stor nytta i matcher där vi ställs mot köttmurar a la Chelsea i våras.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-17 22:44
El Capitano
2009-07-17 22:44
Creus

Klart att man får miljoner!
Zlatan är lika dyr som Kaka om inte dyrare men vi i Sverige underskattar Zlatan.
Barcelona Ciao-V
2009-07-17 22:42
Ämne: Dessa €47m som Barca....
Klokrent. Du skrev precis vad jag hade tänkt skriva. Bra sagt.
Barcelona basaric
DIVIDE ET IMPERA

Jag är så less på såna som dig, som inte har en aning om vad ni pratar om. Gå in på ditt forum och se hur många registererade sig dagen då Ronaldo,Kaka och Benzema skrev på, det skrevs över 2000 inlägg varje dag i erat forum, och allt handlade om dom spelarna jag skrev upp.
Deportivo Creus
Det är ju faktiskt en gnutta tragiskt att DIVIDE ännu inte har hämtat sig från förra säsongen.
Barcelona MSL#666 !2-6!
Alavi

Jo, vet de där.. men de va så att de var någon som just skrev floppen Hleb, därför använde jag mig av dom orden.
Barcelona Majsan
Nån admin som kan rensa bort lite här? (DIVIDE ET IMPERA t.ex.)
Barcelona Gio Style
DDR's inlägg kan absolut inte vara ett seriöst inlägg. Kanske vore det bra att ta bort det? Vissa kan ta illa upp.

Eto'o värderar jag personligen till 15-20 mill just nu. Det är inget lag som skulle vilja punga ut mer än så just nu iaf. så vi säger 20 för att överdriva priset lite, då hamnar hans prislapp på 60. Inte helt galet med tanke på hur priskurserna har stigit
Barcelona kallesiete
2009-07-17 22:41

DIVIDE
Du kan inte ha det lätt.

Första laget från la liga som tar trippeln och 6-2 på bernabeu. Jag förstår att du mår dåligt :-(
Barcelona Majsan
2009-07-17 22:40
Nåt jag har svårt för i denna affär är varför Etoo skulle gå med på den? Gå till ett sämre lag i en sämre liga för att bjussa klubben som behandlat honom illa på en stor tjänst. Han lär ju i så fall antingen begära en klumpsumma eller skyhög lön, det hade jag gjort. Går han inte till Inter kan han ju sitta av sitt kontrakt och lira kvar i Barcelona och sedan i stället kunna få kanske 15-20 miljoner euro på ett bräde från den klubb som vill värva honom utan att betala Barca ett piss.

Nej, jag tror det kan bli han som sätter käppar i hjulet för detta och jag förstår honom fullt ut i så fall. Men jag tycker att det blir spännande om det går igenom. Finns ju inte många klockrena alternativ kvar på marknaden om Villa och Ribery är "omöjliga". Själv hade jag ur ett fotball manager-perspektiv låtit etoo vara kvar sitt år (ännu hellre erbjudit ett förbättrat kontakt på 2 extra år) och köpt in Adriano, Capel och Rossi. Det vore perfekta spelare att växa in i laget utan att störa harmonin för mycket.

Men men, går detta igenom så får man ju läsa mer om Barca i Zportbladet..
Real Madrid DIVIDE ET IMPERA
2009-07-17 22:40
Tack för att du tog din tid och skrev här, men tyvärr är detta ditt sista inlägg. Spärrad! / Red
Barcelona Alavi
2009-07-17 22:39
MSL#666 !2-6!

Hleb är absolut ingen flopp som jag ser det, han har ju inte fått så många matcher från start.
Det är ju inte enkelt för en person o komma upp i normal tempo på en o samma match?

Om han överförs till Inter o spelar från start så är jag säker på att vi kommer se samma spelare som han var i Arsenal.
Deportivo Creus
2009-07-17 22:39
El Capitano

Men på det här viset får man ju inga miljoner för Eto'o! Lika bra att låta honom spela av sista året och lämna gratis nästa sommar.
Annons: