/spanien/barcelona/forum/176.aspx/spanien/barcelona/forum/176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2017-05-02 20:42
Valencia will not exercise the €12M option to sign Munir El Haddadi (21). The forward is also willing to join Barcelona next season. [SPORT] Han är välkommen, känns som en bra värvning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB- Culé master
2017-05-02 20:41
Ramos tar en öl i tunneln strax innan avspark, hoppas den har effekt nu, hehe.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-02 20:39
Åker Atletico ut måste de nog slå någon slags rekord? Att åka ut mot samma motstånd i alla möjliga Champions League knockout stages har jag aldrig sett.
Barcelona Gabriel
2017-05-02 20:33
Nu när dom ändå pratar om Ronaldo så kan dom ju passa på att prata om alla dessa våldtäcktsrykten som cirkulerat kring portugisen på sistone, eller? Hade det varit Leo så hade hela förtidspratet handlat om det.
2017-05-02 20:09
@Neymar N11:

Why not hehe, han håller säkert 1-2 säsonger till. Mycket saknad.
Barcelona Neymar N11
2017-05-02 20:01
Abidal: "Dani Alves offered me his liver. He was serious but I could never have accepted it. He also has a family and a career."

Respect, Dani.

Vem är Bellerin, tänk om vi värvar hem Alves igen, han är saknad på högerkanten.
Barcelona Mecum
2017-05-02 19:58
Vi behöver inte bellerin utan Alex Sandro
Barcelona Cule4life
2017-05-02 19:58
Har vi ngn klausul på Adama?
Barcelona Nemesis 10
2017-05-02 19:22
Bellerin har vart sämst denna säsong men det stoppar inte Roberts intresse. Utan intresset ska vara ännu större nu när Arsenal ser ut att missa CL plats. Sport skriver också att man ska ha scoutat men att man gör allt för att få in Bellerin som är högst upp på önskelistan, tråkigt men det känns som att vi har tagit in en sportchef som är väldigt insnöad i sina tankar.
Vi kommer ännu en gång göra Arsenal en tjänst och ge dom en massa pengar för att ta deras skrot. Har inga större förhoppningar denna sommar, har en dåligt känsla av att Unzue tar över och att man kommer lägga mer än halva budgeten på Bellerin. Inte bra...
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2017-05-02 19:18
Var tvungen att söka på Youtube efter Adama, en spelare jag gärna hade sett i vårat lag. Som sagt han har stora spetsegenskaper, en av världens bästa dribblers som hade kunnat skapa oreda mot vilket lag som helst. Defensivt är han bra oxå, mycket tack vare sin fysik, explosiv som nitroglycerin. Saknar dock enligt mig passningsspelet men det är inte de man ska använda han till. En supersub av rang som hade kunnat överraska ganska många med bättre spelare runt sig oxå.
Barcelona zigazaga
2017-05-02 18:46
Det sägs att Real har ett tifo för ikväll som ska påminna Atletico om de två final förlusterna. Räkna med att det kommer smälla ikväll..vamos atleti!
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-02 18:33
@Gabriel:

Ser det redan framför mig. Han kommer lämna gratis och göra succé medan vi sen får köpa tillbaka honom för ett x antal miljoner :/

Vad är liksom meningen med att tränas i världens bästa akademi och inte få chansen i A-laget alls? Liksom mer som typ "ok nu är vi klara med dig. Gå och sök upp en ny klubb och gör bra ifrån dig så köper vi tillbaka dig. Kanske. Och juste medan du är borta och vi har spelarbrist på din position så köper vi in en massa Douglas".
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-05-02 18:32
Jag har faktiskt väldigt svårt att se Atletico slå ut Real, även om de står för en bra insats idag och får med sig ett bra resultat. Visst är de starka på hemmaplan men Real vann senast där med 3-0, det är ganska tydligt hur mycket bättre Real är när de ligger lågt och kontrar samtidigt som Atletico är halvdana på att styra matcher. Jag tror på 1-1 eller 2-1 men att Real ändå tar det med uddamålet i returen. Men självklart kommer man sitta och hoppas.
2017-05-02 18:23
@Barcelonistas:

Samtidigt så kanske hatet för rivalen inte ska vara större än kärleken för klubben?

Med det sagt så håller man ju givetvis på Atletico men efter ett par plattmatcher i CL mot Real så får man tona ned förväntningarna tyvärr.
2017-05-02 18:17
Dembele skulle införa en helt ny dimension i vårt anfallsspel, speciellt om Messi då skulle gå till att spela den klassiska nr 10 rollen. Samtidigt är man nyfiken på vad Deulofeu kan komma att utvecklas till
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-05-02 17:25
Ousmane Dembele vs Bayern Munich Away HD 720p (26/04/2017)

Barcelona Gabriel
2017-05-02 17:03
@L.A.M Nr 10:

Självklart, det är just därför det heter att "skola" om honom till högerback, och inte enbart att "göra" honom till högerback. Han måste självklart skolas in i rollen, men alla de möjliga svagheter han må kunna ha tror jag definitvt hade vägts upp med fördelarna att ha Adama som högerback.

Tänk vilken jävla speed och teknik vi får in där, finns inget lag i världen som hade kunnat ha ett sådant extra vapen i sin offensiv som vi hade haft med Adama som högerback, killen tar sig förbi 4 spelare i mitten där det är som trångast genom att bara springa förbi dem, han är ett djur. Han hade varit galen på kanten i Barcelona.

Sen ja, defensivt får han tränas in, em jag är inte orolig. Ge honom några år. Alves var inte heller den mest smartaste spelaren och hur många gånger satt vi inte och klagade på alla Danis efterblivna beslutstaganden eller usla positionsspel? Saken är den att man vann så otroligt mycket mer med Alves än vad man förlorade på det, och samma sak hade det varit med Adama. Alba var inte ytterback från början, inte heller Alaba, men de skolades om - man kan definitivt göra samma sak med Adama.

Hur bra är Marcelo defensivt? Inte speciellt bra eller hur? Men hans offensiv väger upp det and more so. Han är förmodligen världens bästa vänsterback idag, och jag minns att jag även sa detta för ca 2 år sedan, då blev jag "påhoppad" av en del här inne men idag är det en åsikt som man inte får lika mycket skit för.

Jag är fast besluten om att jag hade älskat att se Adama som våran högerback, trots att det aldrig lär hynda tyvärr - finns väl inte den genialiska visionen haha. Gällande Alba och balansen som du jämför med Alves och Abidal, så kan jag redan nu säga att jag inte räknar med Alba som våran ordinarie vänsterback längre, jag vill byta ut honom. Så där har du även mitt svar på det.
2017-05-02 16:40
@Barcelonistas:
Pratade inte om dig. Sa bara allmänt då du fick mig tänka på ämnet.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-02 16:22
FCB Master Cule - återigen vet du vad ironi är? Jag va inte seriös när jag skrev så där självklart vill jag att Real åker. Du hittar ingen som hatar Real lika mycket som mig. För mig existerar bara en sak och det är Barcelona!
2017-05-02 16:16
Att heja på Real härinne eller Barca fan överhuvudtaget skulle bara ske vid väldigt sjuka omständigheter: 1. Det är sista omgången och vi har samma poäng som Atletico och dem möter real som ligger trea. 2. Troll helt enkelt som är ett Rea l fan egentligen. 3. Real sitter i en farlig sits där dem riskerar att åka ur, vilket betyder inget El Clasico nästa säsong.. Eller när jag tänker efter skulle njuta om dem åkte ut såklart.
Barcelona Katalano
2017-05-02 15:51
Gabriel

Instämmer med L.A.M Nr 10 angående Adama. om vi skulle sälja Alba och gå för någon mer defensiv vänsterback så blir det väldigt intressant. Vilket hot han skulle kunna utgöra på högerkanten med sin snabbhet.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-02 15:31
Gabriel Var det verkligen 2 år sedan? Känns som de vore för nån dag sedan. Sjukt att man minns mycket som har skrivits härinne de senaste åren.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-02 15:06
Får skylla på trötthet jag menar givetvis Atletico Madrid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-05-02 15:01
Gabriel

Jag gillar också den idén. Sedan finns det självklart flera frågetecken kring den men det betyder inte att det är fel att ge det ett försök. Tyvärr har det inte gått lika bra som jag och flera andra trodde borta på öarna, jag hade kunnat se han göra stor succé med tanke på sin spelstil. Samtidigt har han spelat i ett fullständigt uruselt gäng som gjort 26 mål framåt på 34 matcher, det skulle fan vara svårt för Messi att prestera i en sådan katastrofal offensiv.

Angående att skola om honom då. Defensiven är naturligtvis någonting som måste förbättras och förmodligen också ta ett tag innan den helt sitter. En spelare som Sergi Roberto, i grund och botten mittfältare och därmed i regel mer spelintelligent och kompetent när det gäller försvarsspel, tycker jag har enorma problem i positionsspelet, även om han generellt gör det bra som HB sett till förutsättningar. Jag tycker även balansen blir rätt så grovt rubbad om vi skulle spela in en såpass offensiv ytterback på högersidan. När vi var som bäst under Pep hade vi Dani Alves på ena kanten som hade sina brister defensivt men som kompenserades av en äckligt stabil Abidal till vänster. De senaste åren har Albas svagheter bakåt på samma sätt bidragit till ett behov av en försvarsstarkare högerback. Att vi inte hittat en sådan spelare har enligt mig varit en av orsaken till vårt svajiga försvar.

Med det sagt är det en fin och intressant tanke som bör testas. Jag har iaf inte gett upp Adama, han må ha sina svagheter men en spelare med de spetsegenskaperna ska man aldrig bara slänga bort sådär.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-02 15:01
Alhamdullha så vinner Real idag mina bröder och systrar.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-02 14:50
@Blaugrana91:

Vi aknske får massa wenger out Arsenal supportar som börjar följa honom. Han kan ju iallafall inte vara sämre än Bale?
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-02 14:48
Jag tror A.Madrid vinner idag
Barcelona Barcelonistas
2017-05-02 14:42
Ironi verkar inte vara din specialitet.
2017-05-02 14:38
@Barcelonistas:

Öhh.. bara kolla vilket forum du är i
Barcelona Barcelonistas
2017-05-02 14:35
Vilka kommer ni hålla på idag? Real Madrid eller Atletico Madrid?
Annons: