/spanien/barcelona/forum/17598.aspx/spanien/barcelona/forum/17598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Aras95
2009-07-19 18:19
Dubbelpost
Barcelona Rambla
2009-07-19 18:19
Ämne: Bengan:

Vi är int....
Nja, det är väl ändå en sannng med modifikation va? Det beror ju så klart helt på vilken sorts startelva man vill ställa upp och hur dagsformen är hos många spelare.
Andreas-
2009-07-19 18:16
Bengan:

Vi är inte missnöjda med era värvningar heller direkt. Innan Perez öppnade plånboken så hade ni noll spelare som platsar i vår startelva, 2.3 miljarder senare är det fortfarande noll Real Madrid-spelare som platsar i vår startelva.
Barcelona Electricityscape
2009-07-19 18:16
"Såg att ni diskuterade Zlatan i Barca" Hehe, vi har knappast snackat om något sedan ryktena drog igång igen. Men i övrigt så håller jag med dig. Knappast som att Henry och Messi kommer näta mindre med Zlatan i mitten.
Barcelona westinho
2009-07-19 18:15
Det jag saknade hos Eto'o som Zlatan är expert på är styrkan i straffområdet. Zlatan kan hålla undan försvarare och vända upp trots att han har en back i ryggen, pga hans styrka. Tror han gör många mål med hjälp av just fysiken. Vem minns inte hans mål mot Spanien i EM? Han höll undan Ramos som om det var Jesus Navas.
Real Madrid Aras95
2009-07-19 18:13
Såg att ni diskuterade Zlatan i Barca,Ni får inte glömma bort zlatans magiska skarvningar o sånt utanför motståndarnas backlinje.Zlatan kommer bara att behöva skarva förbi en back sen kommer lilla messi och gör mål.Så jag tycker inte att ni barca fans som inte gillar zlatan ska vara allt för oroliga.Sen så får ni tillgång till ett superskott som zlatan har.Och jag tycker att Hela Barceloa skjuter alldeles för lite.

Jag som Real-Fan är lite orolig om zlatan går till barca
Barcelona Rambla
2009-07-19 18:10
Bengan

"Den typen av mål kommer aldrig Zlatan göra."

Har du lust att dela med dig av glaskulan? Jag ska sticka ut hakan och garanterar att han kommer göra den typen av mål, förutsatt att han kommer till Barcelona. Dessutom så kommer nog Messi sticka igenom på djupet ännu mer nu efter bättre instick från Zlatan än jämfört med Eto'o.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-19 18:08
Trippeln
Ja tex anpassning till ett nytt land, lära sig nytt spel, ny tradition, annan miljö och kanske helt andra krav än vad han hade i Inter, han måste också lära sig att Messi kommer vara lagets stjärna så att han inte kommer till laget och tror att han kommer vara fixstjärnan. Några exempel bara
Barcelona BlueRed
2009-07-19 18:07
Börjar bli orolig jag med. Vad händer med Keirrison egentligen?
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-19 18:07
Zlatan är en grym fotbolls spelare riktig grym. Ska bli kul och se om han lyckas i Barca tröjan hoppas! Han är jävligt stark och knuffar undan motståndarna. Plus att han har jävligt hårda skott.
Casillias fick juh släppa in en boll från Zlatan:D
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-19 18:06
Ämne: Ämne: Bengan
....Håll fast vid det för det stämmer ju, eto är en bättre djupleds löpare.
Däremot så har vi hyfsade snabbare spelare där sidan om zlatan OM han nu skulle komma.

Laporta och Txiki måste ändå ha lite kritik för hur de har skött det hela.

Få se om det blir något utav det hela
2009-07-19 18:05
Rambla

Laporta verkar ha glömt bort Keirrison! Helt sjukt om Keirrison inte ens har fått höra nåt av Laporta eller Txiki.

Barcelona Trippeln
Gud är störst! - Pep el rei!

Som vilka aspekter?

Zlatan dunka in 25 mål utan bra uppbackning och en BETYDLIGT mer defensivare inriktad liga så varför skulle han inte lyckas i en liga där det är skolrast i försvaren?
Real Madrid Bengan
Ämne: Hur mycket djupledss....
Tycker många av Eto'os mål kommit på instick mot kompakta försvar, men jag kan ha fel. Den typen av mål kommer aldrig Zlatan göra.
Barcelona Rambla
2009-07-19 18:03
Hur mycket djupledsspel går det att ha när 95% av lagen ställer upp spelarbussen framför eget mål mot Barcelona? Var finns ytorna för det? Förklara gärna någon.
Barcelona Rambla
2009-07-19 18:00
Laporta verkar inte veta hur han ska ha det. Nu menar han att Zlatan kommer att dyka upp oavsett om Eto'o kommer överens med Inter eller ej.

Det här sa han när Maxwell presenterades:

"At the same time, Joan Laporta made it very clear that the deal has not been closed yet, and so the club has not forgotten another of the options that they have been studying as a possible new centre forward: David Villa. “The Ibrahimovic operation is not settled, at it is too early to say which of the two options –Villa or the Inter player– is the most satisfactory. In the end we will be going for the option that we consider best for Barça”, he said."

Där betonar han att affären absolut inte är stängd ännu och att andra alternativ återstår. Som tex Villa. Anvancerat skitsnack från Laporta känns det som, när alla nu är säkra på att Villa blir kvar i Valencia.

Laporta verkar ha tappat stinget. Berätta istället för vad som hände med Keirrison. Inte ett pip på flera veckor om honom.
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-19 17:59
Visca Barcaaaa
Trippeln
Zlatan är en rätt så komplett fotbollsspelare, men det behöver inte betyda att han kommer lyckas i Barcelona. Många aspekter spelar in där.

Men jag tror att det blir mycket spännande och se hur det kommer att gå med Zlatan i laget, om nu affären blir av.
Real Madrid Bengan
Ämne: Bengan

Kolla hur ....
Visst, han en del mål på att han löper. Men det är ju inte på instick mot kompakta försvar utan mer när det handlar om kontringar. Håller vid att han är en betydligt mycket sämre djupledslöpare än Eto'o
Barcelona Trippeln
2009-07-19 17:56
Gud är störst! - Pep el rei!

Zlatan är komplett bra på allt helt enkelt.
2009-07-19 17:54
Trippeln

Dock är det inte många anfallare i världen som har Eto´os löpvillighet och hårda arbete.

Eto´o kanske inte har Inzaghis effektivitet men han bidrar mycket mer för laget än vad anfallare av Inzaghis kaliber gör.
Barcelona Trippeln
2009-07-19 17:53
Bengan

Kolla hur många av Zlatan mål som kommer på löpningar,han vet exakt när han ska springa för att få friläge.
Real Madrid Bengan
2009-07-19 17:52
Ämne: Ämne: zlatan ....
Mer komplett.. möjligt. Jag tror inte precis som de flesta här att han heller kommer passa riktigt, det stora problemet med Zlatan är att han inte vet vad djupledslöpningar är. Sen så känns Zlatan mer som en spelare som kommer stoppa upp spelet snarare än att försöka sätta fart på det som barca strävar efter. Det han är bra på är att ta emot boll och hålla borta motståndarna med sin fysiska styrka men är det verkligen en sån spelartyp man borde in med? Med det sagt vet jag dock inte om Eto'o borde stanna, känns ju som han både kommer skapa oreda och dessutom så går han ju gratis nästa. Så en försäljning är väl i princip ett måste.

För Barcas del skulle nog Villa vara att föredra alla dagar i veckan. Så jag kan inte säga att jag är direkt missnöjd som Real supporter =)
Barcelona Hetfield
2009-07-19 17:50
Snälla Eto'o stick bara, sluta skapa en massa stress och press, vi fattar att du vill att andra ska du tycka att du är viktig....

Jisses, ska det vara så svårt, jag tror att Samu gillar Mourinho, men vi får se hur mötet mellan Samu och Moratti blir
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-19 17:47
Vet inte om någon redan länkat denna, men ta en titt :|.. Vad ska man tro om uttalet? Stänger affären på ett possitivt eller negativt sätt?
Barcelona Oha789
2009-07-19 17:47
Årets mest betydelsefulla mål!

Det har varit en omröstning i ett Barca program om det mest betydelsefulla målet under den gångna säsongen. Resultatet kunde inte bli mer enhälligt: Andres Iniesta’s mål i semifinalen i Champions League mot Chelsea. Matchen spelades på bortaplan, på Stamford Bridge. Det var i absolut sista minuten som Iniesta lyckades göra det så viktiga målet. Målet som betydde att FC Barcelona gick till finalen mot Manchester United i Rom i Champions League.
Det mål som röstades fram som tvåa var målet som Gerard Piqué gjorde i matchen mot Real Madrid borta på Bernabeu. Det var det sista målet i matchen, en match som Barca vann med historiska 6-2.
Det tredje målet som röstades fram var Messi’s nickmål till 2-0 i finalen i Champions League mot Manchester United och det fjärde framröstade målet var Etóo’s 1-0 mål i samma match.
Barcelona petersays
2009-07-19 17:44
Länge sedan man hörde något om Sylvinho förresten. Kommer han få en ny klubbadress eller kommer han lägga skorna på hyllan?
Barcelona petersays
2009-07-19 17:36
Edit: Jepp, Joan Gamper-matchen handlade det om.
Barcelona el Flaco
2009-07-19 17:34
HugoBoss/

Så vitt jag vet är det främsta kriteriet att en presidentkandidat måste ha en ekonomiskt garanti för ungeför 15 % av klubbens årliga budget. Det är därför Florentino Perez blev president för Real Madrid i år utan att det behövdes gå till någon omröstning, eftersom han var den ende av kandidaterna som kunde gå i godo för den ekonomiska biten. Alla de andra kandidaterna hade inte tillräckligt med pengar.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-19 17:33
Etoo_the toominator //
Bara för att jag tycker denna dealen är en dålig deal behöver det inte betyda att jag inte gilla barcalona och bara eto'o.

Jag kommer fortsätta heja på barcelona finna inget annat lag som kommer nära den kärleken jag har för barcelona.

Men det handlar inte om de utan jag tycker bara de sköter sig dåligt så enkelt är de, ingen såg väl att jag klaga när han var på väg till city?

Forza-Blaugranas//
Du läste ja, men du borde ha läst att eto'o var okej med att besitta samma lön som innan när han fick ett kontrakts erbjudande?
Annons: