/spanien/barcelona/forum/17595.aspx/spanien/barcelona/forum/17595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-19 20:38
Gonzalez_Barca

Fi fan vad synd. David Villa gjorde allt för att bli en Barca spelare. Synd att Valencia inte släppte han:( Fan!
Barcelona Oha789
2009-07-19 20:38
Ciao-V

HAHA jag tror det är både och. Ekonomi krisen och Perez effekten.

Men jag vill inte vara en idiot och skriva att

Zlatan klar för Barcelona.
Etoo klar för Inter.

När inget är offecielt klar skriver jag inte att de är klara.
Barcelona A. Iniesta
2009-07-19 20:37
Är det någon som vet varför bara real fans kan skriva i real madrids forum men i barcas forum så får alla skriva?

Tacksam för svar:)
Barcelona Ciao-V
2009-07-19 20:36
Oha789:
Håller med dig. Det är galet. Kan det vara så att det är den ekonomiska krisen som håller på att sätta sitt spår i fotbollsvärlden? Vissa klubbar kanske måste sälja viktiga spelare. Eller är det Perez-effekten?

Och förresten du skriver
Zlatan till Barcelona - Rykte.
Eto'o till Inter - Rykte.

Jag skulle inte vilja kalla det ett rykte längre. Klubbarna är överens i princip och det har bekräftats. Det är bara spelarna som ännu inte är överens med klubbarna vilket gör att det kan spricka.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-19 20:31
De va typ det viktigaste som fanns med i texten. Och så "tackar" Laporta Villa för allt han gjort för att försöka bli en Barcelona spelare. Och förklarar att deras bud aldrig accepterades oavsett hur höga bud de lade...
Barcelona The Reporter
2009-07-19 20:30
Gonzalez_Barca,

Tack :)
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-19 20:29
Gonzalez_Barca

Verkar som allt är klart nu med Zlatan?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-19 20:28
Joan Laporta har erkänt att förhandlingarna över Ibra håller en bra dynamik och tror att förhandlingarna med Inter är den perfekta lösningen, då den tillfredställer alla parter som är inblandade.

I fredags, dagen då Maxwell presenterades så erkänade Laporta att FC Barcelona och Inter hade kommit fram till en principell överenskommelse över transfern av Ibra till barca. Idag två dagar senare har Presidenten sagt att svensken "är en av valen som hade planterats sedan början av sommaren av hemliga tränarna." och att övergången vore ideal för de blåröda.
Barcelona The Reporter
2009-07-19 20:21
Kan någon översätta det här?
Barcelona A. Iniesta
2009-07-19 20:21
Ämne: A. Iniesta//
Eto....
OM eto inte vill vara världens bäst betalda spelare så har jag inget emot att han stannar, men om han inte tänker förnya sitt kontrakt så tycker jag att sälja honom istället för att riskera att han går fri transer till en klubb 2010.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-19 20:16
oha789

Haha precis, min kompis sa vid början av silly season när Kaka, Pellegrini och Ancelotti bytte klubb: "fotbollsvärlden rullar" Men det vi inte visste var att den skulle rulla så här mycket. Måste ju nog vara tidernas galnaste sill season.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-19 20:15
A. Iniesta//
Eto'o kanske inte gör lika många för deras spel kanske inte passar han samma sak med zlatan det är det du måste få in.

Vad bra att eto'o kan stanna fast än att han inte byter klubb. OM han blir bänkad är det bara dåligt för han =)
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-19 20:13
Oha789

El Clasico kommer vara mäktigt att kolla på.
Barcelona Oha789
2009-07-19 20:11
Andreas-

Ja exakt.
Barcelona Oha789
2009-07-19 20:10
Hur längesen var det då viktigaste spelarna för sina respektive lag lämnade för andra lag.

Anceloti byter klubb - Leonardo eller vad han heter erkätter.

Ronadlo lämnar för Real madrid
Kaka lämnar för Real Madrid
Adebayor lämnar för City
Tevez lämnar för City
Owen lämnar för United
Benzema lämnar för Real Madrid

Det finns många många fler galna händelser i år. Det är fortfarande inte slut på det.

Zlatan till Barcelona - Rykte.
Etoo till Inter - Rykte.
Macherano till Barcelona. Rykte.
David Villa till Barcelona. Rykte.
Ribery till Real Madrid. Rykte
Xabi Alonso till Real Madrid. Rykte

Jag tycker inte änns för 5 år sen då Real Madrid köpte loss sitt Galacticos var så här sjukt. Denna gång har många lag ändrat väldigt mycket på sitt lag.
Andreas-
2009-07-19 20:10
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag vet, sa jag något annat så skrev jag fel.
Barcelona A. Iniesta
2009-07-19 20:05
Ämne: Ämne: Oha789 ....
Hleb lånas ut, inte säljs.
Barcelona David - barca
2009-07-19 20:04
typ alla lag utan top 4-5 lagen alltså :)
Andreas-
Ämne: Oha789

Ja det är ....
Att Zlatan tar mycket plats såväl på detta forum som i Barcelona är ganska givet. Klubben har aldrig värvat en så här dyr spelare och dessutom så ingår Eto'o o Hleb.
Barcelona David - barca
Skulle vara kul att se hur de mindre lagen i premier leauge och serie A skulle klara sig mot Barca :)

Många tycker ju PL är jämnare liga och att deras mittenlag är bättre än spaniens osv?
Barçelonisto
2009-07-19 20:01
Nu med alla dessa stjärnor i la liga så känns det som att la liga är den bästa ligan.
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-19 19:59
Mäktig bild!
Barcelona A. Iniesta
2009-07-19 19:59
Ämne: Tycker det är lönlös....
Sant,

Antingen så kommer han att lyckas eller misslyckas.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-19 19:57
el Flaco/

Tack för svaret (ja du, tre timmar senare men men).

Ang Zlatan:
Saken är inte klar, men jag är ganska övertygad om att den här affären går genom.
Eto'o har inte mycket o vinna med att förhindra det hela och han har snarare en del att förlora i så fall.
Vill han vänta nästa år för att få bättre lön?
Mycket kan hända då under ett år och han tar en risk. Tänk om han får tillbaka knäskadan och blir borta igen 5 månader. Då sjunker hans värde totalt.
Inter kommer att bjuda honom ett bra kontrakt, Barca vill sälja, Mourinho vill ha honom, så det är bara att köra på.
Det tar tid eftersom det är många små detaljer på ett sån bytesaffär.
Och vi fansen kan också börja svälja situationen, även om en del är väldigt kritiska.

Sen om Zlatan och spelet;
Zlatan har sina kvaliteter som många känner till, men han är inte en sten.
Pep kan utforma honom lite så att han passar bättre till Barcas stil.

I Inter var han klart en targetspelare och han var positionerad ganska lågt ner på plan för att möta boll.
Så som jag "läser" Pep, genom att se vilka uppgifter han gav Keita eller tom Busquets i vissa matcher, så tror jag att Pep vill ha en avslutare i straffområdet.

Han kommer att försöka utforma Ibra till en målgörare och jag är ganska övertygad att Ibra kommer att spela mycket högre upp på plan än vad han gjorde i Inter.

Han ska försöka göra Ibra till en mer Ruud typ, alltså.
Kung i straffområdet.

Det är min känsla, men det kan visa sig vara fel.
Intressant kommer det att bli i vilket fall.

Barcelona David - barca
2009-07-19 19:57
Tycker det är lönlöst att sitta och säga att antingen zlatan eller villa är en mycket bättre spelare nä den andra, doim går ju inte jämföra på det sättet, då det är helt olika spelartyper, Villa och eto'o är samma spelartyper men inte zlatan!

Om zlatan gör succe kommer ändå alla säga att det var årets köp osv..även de som nu säger att han i stort sett är värdelös, det bara är så!
Barcelona Oha789
2009-07-19 19:56
A.Iniesta

HAHA de sant. Det var så skoj när Guardiola undrade vad Etoo höll på med.

Men Guardiola aggerade på det sättet för att Etoo höll på att knuffa ner honnom, Då blev Guardiola lite irriterad och gav en blick som förklara: Vad håller du på med :D

men men det var verkligen rolig.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-19 19:54
Oha789

Ja det är jobbigt! Har redan skrivit min åsikt om detta flera gånger och jag orkar inte fortsätta diskutera samma sak om och om igen.
Barcelona Oha789
2009-07-19 19:51
Gud är Störst!

Samma här. Jag kom med en bra grej för ett tag sen.

Vilka som har blivit framröstad av Barcleona programet vilket mål varit mest betydelsefull.

Men fick ingen svar där heller.

Jag och du kan inte hjälpa vad som snackas här.

Låt oss bara göra som alla vill.. Snacka du också om vad du tycker om Zlatan affären?
Barcelona petersays
2009-07-19 19:50
Tror nog att Milito antagligen gjort sitt i barcelona-tröjan. Kanske gör han några matcher antingen innan juluppehållet eller i slutet av nästa säsong, och sedan säljs han. Tror inte man förnyar ett kontrakt med en skadedrabbad spelare. MEst visa upp honom i några matcher så att folk ser att han fungerar och sedan kanske vi kan få 5M för honom till nån mittenklubb i PL.
Barcelona A. Iniesta
2009-07-19 19:50
Ämne: A.Iniesta

Jag har....
Eto är en underbar spelare, men utan barca hade han inte varit den spelaren han är idag, utan barcas spel hade han inte gjort dessa målen han har gjort, och det som jag stör mig mest på är att han vill bli bäst betald i världen. Han må vara top 10 i världen just nu, och det hade han inte varit om han inte hade spelat i barca. Det ska han vara tacksam över och inte klaga, men istället för det vill han bli bäst betald när han är så beroende av barca. Det är nog därför guardiola inte gillar honom. Om jag inte minns fel så var det i någon gång mitt i säsongen då eto gjorde mål och sprang till guardiola för att krama honom, guardiola tvekade men sen kramade honom.
Annons: