/spanien/barcelona/forum/17588.aspx/spanien/barcelona/forum/17588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-07-19 17:53
Bengan

Kolla hur många av Zlatan mål som kommer på löpningar,han vet exakt när han ska springa för att få friläge.
Real Madrid Bengan
2009-07-19 17:52
Ämne: Ämne: zlatan ....
Mer komplett.. möjligt. Jag tror inte precis som de flesta här att han heller kommer passa riktigt, det stora problemet med Zlatan är att han inte vet vad djupledslöpningar är. Sen så känns Zlatan mer som en spelare som kommer stoppa upp spelet snarare än att försöka sätta fart på det som barca strävar efter. Det han är bra på är att ta emot boll och hålla borta motståndarna med sin fysiska styrka men är det verkligen en sån spelartyp man borde in med? Med det sagt vet jag dock inte om Eto'o borde stanna, känns ju som han både kommer skapa oreda och dessutom så går han ju gratis nästa. Så en försäljning är väl i princip ett måste.

För Barcas del skulle nog Villa vara att föredra alla dagar i veckan. Så jag kan inte säga att jag är direkt missnöjd som Real supporter =)
Barcelona Hetfield
2009-07-19 17:50
Snälla Eto'o stick bara, sluta skapa en massa stress och press, vi fattar att du vill att andra ska du tycka att du är viktig....

Jisses, ska det vara så svårt, jag tror att Samu gillar Mourinho, men vi får se hur mötet mellan Samu och Moratti blir
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-19 17:47
Vet inte om någon redan länkat denna, men ta en titt :|.. Vad ska man tro om uttalet? Stänger affären på ett possitivt eller negativt sätt?
Barcelona Oha789
2009-07-19 17:47
Årets mest betydelsefulla mål!

Det har varit en omröstning i ett Barca program om det mest betydelsefulla målet under den gångna säsongen. Resultatet kunde inte bli mer enhälligt: Andres Iniesta’s mål i semifinalen i Champions League mot Chelsea. Matchen spelades på bortaplan, på Stamford Bridge. Det var i absolut sista minuten som Iniesta lyckades göra det så viktiga målet. Målet som betydde att FC Barcelona gick till finalen mot Manchester United i Rom i Champions League.
Det mål som röstades fram som tvåa var målet som Gerard Piqué gjorde i matchen mot Real Madrid borta på Bernabeu. Det var det sista målet i matchen, en match som Barca vann med historiska 6-2.
Det tredje målet som röstades fram var Messi’s nickmål till 2-0 i finalen i Champions League mot Manchester United och det fjärde framröstade målet var Etóo’s 1-0 mål i samma match.
Barcelona petersays
2009-07-19 17:44
Länge sedan man hörde något om Sylvinho förresten. Kommer han få en ny klubbadress eller kommer han lägga skorna på hyllan?
Barcelona petersays
2009-07-19 17:36
Edit: Jepp, Joan Gamper-matchen handlade det om.
Barcelona el Flaco
2009-07-19 17:34
HugoBoss/

Så vitt jag vet är det främsta kriteriet att en presidentkandidat måste ha en ekonomiskt garanti för ungeför 15 % av klubbens årliga budget. Det är därför Florentino Perez blev president för Real Madrid i år utan att det behövdes gå till någon omröstning, eftersom han var den ende av kandidaterna som kunde gå i godo för den ekonomiska biten. Alla de andra kandidaterna hade inte tillräckligt med pengar.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-19 17:33
Etoo_the toominator //
Bara för att jag tycker denna dealen är en dålig deal behöver det inte betyda att jag inte gilla barcalona och bara eto'o.

Jag kommer fortsätta heja på barcelona finna inget annat lag som kommer nära den kärleken jag har för barcelona.

Men det handlar inte om de utan jag tycker bara de sköter sig dåligt så enkelt är de, ingen såg väl att jag klaga när han var på väg till city?

Forza-Blaugranas//
Du läste ja, men du borde ha läst att eto'o var okej med att besitta samma lön som innan när han fick ett kontrakts erbjudande?
Barcelona Electricityscape
2009-07-19 17:32
petersays

När jag läste din första rad fick jag mardrömmar om att Eto'o nekat Inter (I 0,99 sekunder), innan jag läste klart det hela och fattade att det var Gamper matchen du snackade om. Thank god.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-19 17:25
Forza-Blaugranas

Skulle gissa på Gamper matchen. eller?
Forza-Blaugranas
2009-07-19 17:20
petersays

Angående vem?
Barcelona HugoBoss
2009-07-19 17:20
Ämne: OT:

Vet någon vad....
Ingen som vet?
Barcelona petersays
2009-07-19 17:18
"After failed talks with Italian champions Inter Milan, Portuguese champions Porto and the Mexican national team, Barcelona would now be negotiating with Brazilian club Corinthians."

EDIT: Ang. Joan Gamper såklart ja, sorry.
Barcelona el Flaco
2009-07-19 17:09
Barcadinho/

Se länk. Trofeo Joan Gamper kommer spelas den 19:e augusti. Man väntar fortfarande på att få bekräftat vilket lag man kommer få möta.
Barcelona el Flaco
2009-07-19 17:07
Barcelona Electricityscape
2009-07-19 17:06
Barcadinho

Själv hade jag hört att det stog mellan Porto och Inter, inte Arsenal och Milan. Men nej, jag har i alla fall inte hört några nyheter om vilka vi ska möta i Gampercupen.
Forza-Blaugranas
2009-07-19 17:05
Yaya_Toure

Härligt att du vet. Vad bör Barcelona göra då? Säg inte behåll Eto'o för det är redan för sent.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-19 17:01
Jag undrar bara om en sak (som inte handlar om zlatan).

Är det någon som vet när/om Gampercupen ska spelas?

Man har pratat om för två månader sen att vi ska möta Milan el Arsenal, men sen dess har jag inte sett ett skvätt.
Barcelona el Flaco
2009-07-19 16:58
Känns som om forumet är splittrad angående Eto'o och Zlatan. Själv hade jag hellre se att Pep hade valt att satsa på honom och att klubben hade erbjudit honom ett bättre kontraktsförnyelse, men nu är det inte så. Raka motsatsen för att vara exakt. Även om jag kanske inte håller med om beslutet att göra sig av med Samu så respekterar jag den. Tro inte vi kommer få se 180 graders vändning som det hände förra sommaren, Barça har gått för långt för att backa undan nu. Och utgår man från det nuvarande scenariot (att Pep vill ha ut Eto'o och Zlatan in) är detta den ideala dealen.

Sen gällande att Zlatan inte är bra eller gör mål mot engelskt motstånd - jag kanske bör påminna er att Messi hade inte heller gjort mål på engelska lag (8-9 matcher) förrän Champions League finalen. Någon gång måste bli den första.
Barcelona HugoBoss
2009-07-19 16:58
OT:

Vet någon vad som krävs för att bli president för Barcelona? Inte för att jag hade tänkt bli det, men hade varit roligt och se vilka krav som fanns.
Barcelona Alavi
2009-07-19 16:56
Yaya_toure

Vad menar du med "aldrig"?
Varför drar vissa här inne egna slutsatser?
Ingen vet hur Zlatan kommer vara om han kommer till Barcelona, så lägg ner skiten " han kommer inte vara som Eto´o "

Börjar bli riktigt trött på det här..
Barcelona san_miguel
2009-07-19 16:55
Ämne: zlatan är inte bra n....
vissa här inne verkar inte fatta att Zlatan är bra mycke mer komplett en Eto men han är sämre målskytt men han kommer göra dom andra bättre genom sin speluppfattning.
Jag säger inte att de kommer bli succe men de kan bli mycket bra ingen värvning är given succe.
Barcelona B_a_r_ç_a
2009-07-19 16:52
Okej, låt säga att vi inte köper Zlatan och att Etoo är kvar i klubben och Pep inte vill spela han. Kan alla som är emot Zlatan köpet säga mig vilken annan anfallare Barca ska köpa då och vad vi ska göra med Etoo? och nämn inte Villa för valencia inte ville säja för 42 miljoner och de vill ha kvar han.
Barcelona Yaya_toure
2009-07-19 16:48
zlatan är inte bra nog för att ersätta eto . han kommer aldrig göra de grov jobbet eto gör . zlatan till barca e bara ett stort misstag ja tror de flesta här inne vet de men ingen vågar erkänna!
Andreas-
2009-07-19 16:43
Dem som är emot en värvningen av Zlatan får gärna förklara varför. Vi ska vinna CL nästa säsong, så enkelt är det med det. Drar Eto'o i vinteruppehållet har vi just nu bara Bojan som ersättare, och det håller inte någonstans.
Barcelona B_a_r_ç_a
2009-07-19 16:42
Ser att många ifrågasätter Zlatans övergång och prislappen. Men har ni tänkt på va som hade hänt om Etoo blev klar och om Villa hade kommit. Jo, då hade Pep bänkat Etoo med störst sannorlikhet de flesta matcherna och barcelona hade då betalat 50 miljoner för Villa + etoos lön under ett år som kan gå upp till 10 miljoner och så hade han fått gå på fri transfer nästa säsong. Jag ser det mer som att vi har fått Zlatan för 30 miljoner som är 40 miljoner som de ska betala och etoos lön på ca 10 miljoner. Jag ser faktist Zlatan som en av de bästa altenativen då man får både en stor och stark spelare samtidigt som han är teknisk och hyfsat snabb för sin storlek. Villa hade jag nog också föredragit före Zlatan men Zlatan kommer göra så mkt nytta, både i offinsiven och i deffinsiven med sin längd som är något som barcelona verkligen behöver. Etoo kan nog ingen ersätta direkt med sina mål men om vi vet att Pep inte vill ha honom och att han nu inte vill förlänga så är jag glad att vi får Zlatan.
Barcelona san_miguel
Ämne: MURIZ// du tänker ab....
De där med att han inte är bra mot engelska lag är endast tillfälligheter fattar inte att folk hakar upp sig på sånt.
Forza-Blaugranas
400miljoner + en Eto'o som vi annars inte kommer få ut en krona utav som ändå ska lämna klubben är väl inte en så dålig deal. Hleb bryr jag mig inte om, han var helt värdelös i Barcelona och räknar inte ens in honom.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-07-19 16:41
Muriz

Du säger att vi behöver zlatan efter Chelsea matchen ? så vi ska köpa Zlatan bara för att Chelsea spelade smart och kompakt. Jag tror inte det skulle vara så stor skillnad med eller utan Zlatan. Så vitt jag vet så var det ingen som klaga när Barcelona vann Finalen och Etoo gjorde mål : )
Annons: