/spanien/barcelona/forum/17586.aspx/spanien/barcelona/forum/17586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decinho
2009-11-29 22:02
Jag förstår inte alla här som klagar på Busquets, såg vi samma match??

Det jag såg var en kille med grymt självförtroende som gång på gång bröt reals kortpassningsspel genom att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det jag dessutom såg var ett snabbt bra kortpassningsspel varvat med några enstaka riktigt fina bollar ut mot kanterna. Att han förutom det även vände bort maränger titt som tätt och gjorde ett antal lyckade dribblingar får mig att undra om inte det här var hans bästa match i barca hittills?

Sen att han genom orutin och okyla sätter sitt egna lag i en djävulsk situation genom utvisningen är en annan sak och någonting som Pep får ta med Sergio själv.
Men Busquets prestation i övrigt: Underbar! :D
Barcelona Rambla - K9
Casillas, har du någon backspegel att använda? :P
Barcelona pomaskibarca
är helt klart nöjd med vinsten, den kan man inte säga någonting om. skönt för Z att göra mål och avgöra mot marängerna, men jag tycker valdes och puyol verkligen visade att det står barcelona långt inne i deras hjärtan. Var väldigt nervös tycker spelmässigt/chanserna tillhörde till real dem skapade mer chanser, men gör man inte mål på sina chanser så förtjänar man inte att vinna. Barcelona 3
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-11-29 22:01
Lukas.RP
Grattis mannnen
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 22:01
Spärra Trippeln! Han håller inte sitt löfte. :P
Canaletes
2009-11-29 22:00
Neuthon. OK här har du highlights av matchen, lovar

Highlights LÄNK!
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 22:00
Pellegrini lipar som vanligt och påstå att resultatet var oförtjännt. Gör mål på era få chanser istället för att gråta ut i media. Något som han även ofta gjorde när han tränade Villarreal. Jävla gnällkärring, kan aldrig acceptera en förlust. Lär dig av Pep gnällgubbe.
Lukas.RP
2009-11-29 21:59
En hyfsad 18-årsdag fick man. Halleluja.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-29 21:59
Viktigt att vinna även om spelet inte fungerar helt.
Jag tar helst en sån vinst som idag med halvt dåligt spel, än en 3-3 som för två år sen.
Jädrar, vad jag njuter att titta på tabellen just nu, glad som en barnunge för sånt.

Puyol - vår el capitano. Vilken otrolig match han gör. Vet ni vad? Det är bra att Chyg ger honom lite konkurrens. Det peppar honom ännu mer. Men han är fortfarande nr uno.

Och Valdés - man får snart ingen plats på sidan som innehåller match avgörande räddningar. Listan blir längre och längre.

Casillas kan titta på bakspegeln idag.
Där ser han Sevilla.

Alltid jäkla härligt att vinna över marängerna.
skit samma hur.
Barcelona Trippeln
2009-11-29 21:58
Rambla - K9

Haha du va mig på tårna :)
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-11-29 21:58
Ni måste bara se det här!!
Barcelona Trippeln
2009-11-29 21:57
Jävlar vilken match man har missat,den som har länk var man kan ladda ner den skicka via pm Snälla snälla,och Helvete ska inte skriva här på en månad pga den jävla busquets.Blev ej mera än 2-0.

Aja vi syns :) Real madrid stays loosin!!!
MADRID CABRON SALUDA AL CEMPÉON!!!!!!!!!
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:57
Canaletes //

Väldigt moget, trodde faktiskt du hade nått vettigt o komma med, typ en länk till matchens highlights eller nått.
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 21:56
Neuthon

Kl: 21:23:42
Barcelona A.Gaudi
grymt bra!

puyol var klart bäst på planen och var heroisk ikväll! zlatan tystade "stormatch tvivlarna" och därmed ersatte han etoo på riktigt.

Real ska även ha kudos då dom spelade mycket bra medan barca underpresterade. i första var real nog t.om snäppet bättre men jag tycker barca var klart starkast i andra halvlek fram till busquets skitutvisning.

så fruktansvärt skönt med vinst och riktigt minnesvärd match pga Zlatans mål. I övrigt var det en rätt tam klassiker, det var inte spec mkt känslor och gruff alls förutom Alves sedvanliga.
Real Madrid Neuthon
Rambla - K9 //

Ja, jag hinner inte med o svara på alla, man får väldigt mycket respons ifall man har en vit tröja här inne :)
Canaletes
2009-11-29 21:55
Neuthon o alla andra länk ;)
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 21:54
Neuthon

Om du läser ett av mina tidigare inlägg så kommer du att se att jag anser det var en mycket jämn match och kunde ha slutat hur som helst. Ett ganska så sansat inlägg om jag får säga det själv.
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:53
Canaletes //

Jag gråter inte, jag försöker föra en vettig diskussion efter årets viktigaste match... Ifall du inte vill vara med o snacka så kan du låta bli.
Barcelonistas
2009-11-29 21:53
Neuthon

ni gör eran bästa match på säsongen just i clasicot bara de säger en hel del! fortfarande en bra bit kvar till oss har ni tack o hej lol..
Barcelona Rambla - K9
2009-11-29 21:52
Neuthon

Marcelos och Higuains lägen kom ju aldrig ens fram till mål. Vi hade femtioelva frilägesförsök om inte någon madridtå kommit i vägen i sista stund eller om domaren vinkat av för offside. Oj vilka lägen vi hade.
Canaletes
2009-11-29 21:52
Neuthon

Fortsätt gråta.. stackas lilla pojk :'(
Barcelona HugoBoss
2009-11-29 21:51
Ämne: Rambla - K9 //

Du....
Vilka lägen? Med tanke på att Puyol hann blocka skotten så ser jag det inte riktigt som en farlig målchans som du vill få det till. Er riktigt farliga målchans hade Ronaldo.
Barcelona --Xavi--
men hur f** ska man skapa lägen när den ena anfallaren drunknat i offside :S, samt att vi har en korna i mittfältet i sergio :S. ska messi gör aallt eller ??? hade pedro startat istället för henry hade vi skapat mycke mer !!!
Real Madrid Neuthon
Rambla - K9 //

Vilket spel som imponerar mer är väl upp till varje individ, du måste hålla med om att Real gjorde en förvånansvärt bra match? Många här inne trodde att ni skulle äga ut Real och vinna med 3-4 bollar.
Barcelona kev
2009-11-29 21:50
tano

Jag förstår inte varför alla hetsr upp sig för alla Zlatan kommer troligtvis att hyllas i medien. Vad då? Jag lovar att alla skulle inte nåt emot att messi hylldes. Ge killen cred för sina insatser. Som TANo skrev, så är bollsporterna.
Barcelona Sentuary
Ämne: Rambla - K9//

Du....
Han menar nog inte att ni inte hade några chanser, men bara att ni överdriver så pass mycket som om att det borde stå 2-6 till Madrid som det hände sist, fast till Barca, och ja, du borde bli komiker!
Barcelona Rambla - K9
Ämne: Rambla - K9//

Du....
Jaså, så du har redan handlat på rean på Synsam menar du?
Barcelona Decinho
2009-11-29 21:49
Vilken underbar kväll alla culés!
Och vilken match... Första gången ett lag klarar av att stå upp mot vårt tika-taka utan att parkera spelarbussen framför det egna målet. En stor eloge till Real för det.
Sen att det inte lönar sig ändå är ju en helt annan sak :D.

Tycker vi gör många bra grejer idag och med tanke på motståndet och omständigheterna så skulle jag vilja säga att insatsen var helt fantastisk från vårt kära blaugrana. Det är bara den sista lilla effektiviteten som saknas. HrmMESSIhrm ;)
Real Madrid Neuthon
2009-11-29 21:49
--Xavi-- //

Nu vet jag inte varför du drar upp det där, jag säger bara att ni borde skapat fler lägen utan Zlatan, han kan inte vara anledningen att ni inte skapa mer. Ni skapade ju tio ggr mer utan Messi och Zlatan mot Inter.
Annons: