/spanien/barcelona/forum/17585.aspx/spanien/barcelona/forum/17585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jay-z
2009-07-20 12:09
LEX //

K9 även fast han inte är en startspelare, så ser jag stor potential i honom.

Men Maxwell borde igentligen inte räknas han fyller ju bara upp sylvhinhos plats. Txiki måste va snabbare de funkar inte att ha bara 1 spelare klar när de är så nära till försäsong.
Barcelona Hetfield
2009-07-20 12:05
Rambla

Förstår inte hur du kan klaga på Txiki?

Ribery är alldeles för dyr, och det vet du, Bayern kommer inte att börja förhandla förrän barca bjuder 60 + miljoner

Chigrinsky vägrade väl att ens förhandla, han har redan bestämt sig föratt stanna kvar

Zlatan är på väg

Txiki kan ju inte heller gå hem till Ribery och Chigrinsky och dra de till Barcelona?

Under Laportas period så har vi vunnit allt, så varför klaga på honom, du får väl ta och lita på honom när det gäller Zlatan, han ser väl nått i Eto'o som stör honom och resten, tror inte att han ändrar på ett vinnande koncept bara föratt jävlas med oss

Det är väl ingen vidare hemlighet att Pep har letat efter en stark target player, och i mina ögon så är Zlatan det bästa vi kan få, så i mina ögon så är värvningen klockren

Även om Eto'o hade stannat iår, så hade vi haft samma problem nästa säsong med att ersätta Eto'o, skillnaden då är väl att alla lag vill suga åt sig så mycket pengar som möjligt föratt då saknar vi en striker när Eto'o lämnar, då blir till och med Anders Svensson dyr för oss
Barcelona LEX
2009-07-20 12:05
2 spelare klara? Maxwell och ....?
Barcelona Jay-z
2009-07-20 12:01
Txiki är en clown va har den snubben igentligen lyckats med? Lästa att han knappt ringer personer han vill få till klubben utan skickar mail osv.

Exempel Zlatan och hans agent har inte äns träffat klubbledningen de har inte äns diskutera kontrakt. Hur ska en person kunna komma om man inte tar seriös kontakt med han.
När de gäller Villa så undrar man verkligen om de va Valencias president som va så envis. Eller om de va barca som va dåliga förhandlare.

Ingenting förvånar mig längre försongen börjar om några dagar och vi har 2 spelare klara.
Barcelona Rambla
2009-07-20 11:55
Ämne: Rambla; jo det är du....
Efter att ha läst den här artikeln så inser man ju än mer att Txikis och Laportas insatser hitintills är ett enda stort misslyckande. Pep har inte uttalat sig på 52 dagar, sista gången var efter avslutande ligamatchen mot Deportivo. Till nästa säsong ville Pep ha en större trupp eftersom vi har fler titlar att slåss om. Txiki har lyckats värva Maxwell samtidigt som Sylvinho har lämnat. Jag undrar hur Pep ser på detta? Var är hans önskemål som Ribery, Villa/Zlatan och Chigrinsky?

Det sista som Pep har sagt om Eto'o var "encantado con él", jag är väldigt nöjd med honom men lade samtidigt till att han inte ville prata mer om ämnet offentligt. Vad kommer Pep att säga om Eto'o idag?
Barcelona Meessii10
2009-07-20 11:49
Rambla//

Den enda spanska kanalen jag har är TVE. Tror du den visar?
Barcelona Valdés
2009-07-20 11:41
Rambla; jo det är dumt.... hade inte Eto´o svalt stoltheten och stannat kvar skulle inte fjolårssäsongen ha blivit så framgångsrik.

Ser också fram emot presskonferensen och hoppas slippa tillrättalägganden och efterhandskonstruktioner.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-20 11:40
ok tack
Barcelona Rambla
2009-07-20 11:38
Ämne: Rambla

Kan man ko....
Ja, om man har tillgång till någon spansk tv-kanal annars får du nog vänta och se den i efterhand.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-20 11:36
Rambla

Kan man kolla på Presskonferensen?
Barcelona Rambla
2009-07-20 11:33
Valdés

Dumma eller inte, de gjorde ju samma sak förra sommaren utan att ha gjort klart med en ersättare. Då kom orden från Peps mun redan vid hans första snack med pressen. De räknade väl kallt med att de klarar av att värva någon som de har på sin prioriterade lista.

Pep kommer idag att ha en presskonferens kl 12.00. Förhoppningsvis så säger han något som ger oss lite svar.
Barcelona Valdés
2009-07-20 11:26
Rambla; Tror du verkligen att Txiki och Pep är såpass dumma att de säger upp en av världens bästa forwards utan att ha gjort klart med en ny?

Flertalet rykten som förekommer i tidningarna faller på sin egen orimlighet.
Barcelona Electricityscape
2009-07-20 11:19
Senaste nytt om Zlatan-affären. Eto'os möte med Inters representanter kommer att skjutas upp tills imorgon enligt Sportbladet. Mer i länktips.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2009-07-20 11:18
Grabbar. Det verkar som att jag ska till Barcelona i slutet av September och kommer då att vara där under barcelona-atletico matchen! Ni som har varit och kollat på matcher innan, vad är era erfarenheter gällande biljetter. Är det svårt att få tag på biljett och hur går man bäst till väga. Vad kostar en biljett ungefär. Jag är lite rädd för att det kommer vara fullsatt eftersom de möter ett så pass bra lag, elle att biljettern kommer vara ALLT för dyra? Vad tror ni?
Barcelona Rambla
2009-07-20 11:17
Valdés

Nej, det var ju också vad jag skrev. Bara enligt media. Vi vet alla hur media är i Barcelona. Enligt samma media så ska Pep och Txiki sagt åt Eto'o redan tidigt i juni att han inte ingick i deras planer inför denna säsong. Ord står mot ord, fortfarande enligt media.

LEX:

€50m är enligt mig bortkastade pengar för Villa om man väljer att köra vidare med Eto'o. Då behövs knappast Villa.
Barcelona LEX
2009-07-20 11:15
50 mille på villa är inte bortkastade pengar, men 50 mille på Zlatan är det.

Jag gillar Zlatan, men jag vill inte se han i Barça.
swecule
2009-07-20 11:10
Ämne: Ni får ursäkta att j....
soft, skönt med ett uppstyrt forum :-)
Barcelona Valdés
2009-07-20 11:06
petersays; det är en sak att Eto´o säger att han vill vänta med och skriva kontrakt och något annat att ledningen verkligen FÖRSÖKT att få till förhandlingar. Mot bakgrund av hur Eto´o behandlades förra sommaren hade jag velat se att ledningen ansträngt sig för att visa att man önskade förlänga kontraktet.

Rambla; återigen källor - har det någonsin stått på ex hemsidan att ledningen tagit initiativ till att påbörja kontraktsförhandlingar? Enligt Mesalle ljuger Laporta också när han säger sig ha försökt komma i kontakt med Eto´o efter sommarens uppmärksammade presskonferens.
Barcelona Rambla
2009-07-20 11:05
Ämne: Jag tror Zlatan komm....
Behåller man Eto'o finns det väl knappast någon anledning att lägga över €50m på Villa? Bortkastade pengar.
Barcelona LEX
2009-07-20 11:03
Jag tror Zlatan kommer floppa i Barça. Ska man lägga så mkt pengar på en spelare samtidigt byta bort världens farligaste målskytt, så kunde man lika gärna köpt Villa och behållt Eto'o.
Barcelona Rambla
2009-07-20 11:00
Så det har varit ännu en natt med tjafs och påhopp? Att ni orkar sitta uppe på nätterna och bråka.

Valdés

Gillade ditt långa inlägg. Går man efter det så är allting glasklart. Du övertygade iaf mig. Helst av allt hade jag sluppit den här såpan och fortsatt på samma sätt nästa säsong, endast förändrat med lite förstärkningar där det behövs.

Jag stör mig fortfarande på att klubben inte förnyade Eto'os kontrakt redan förra sommaren när Pep gav med sig och tog med honom i truppen på samma villkor som de andra. Det var där misstaget gjordes. Laporta och Txiki planerade väl istället att göra sig av med honom denna sommar. Det tror åtminstone jag. Klubben försökte faktiskt få igång kontraktsförhandlingar i vintras, ja om vi ska tro media, men Eto'o ville inte sätta sig ner och förhandla mitt under säsongen. Det finns tid till det när säsongen är över var hans svar.

Detta förlåter inte Txiki och Laporta på någott sätt enligt mig. Självklart var de intresserade att få till ett nytt kontrakt innan sommaren men det var nog mest av egoistiska skäl och inte för att de ville behålla Eto'o. De är inte dumma, för de visste att värdet inte lär vara så stort på Eto'o om endast 1 säsong återstår på hans kontrakt.

För att sammanfatta det hela. Laporta och Txiki kör ett fulspel. Samuel är inte den som låter sig köras med och förlåter inte i första taget. Nu står vi här i skiten igen precis som förra sommaren.
Barcelona The Reporter
2009-07-20 11:00
Här står det om att Inter kommer att erbjuda Etoó ett stort kontrakt, och sen står det att vi kanske möter Inter i Joan Gamper.
Real Betis loauma
2009-07-20 10:57
Vet ni vart hittar man billigaste Barca-resorna? Tänkte åka o se Barca - Betis.

Eller är det billigare att åka utan biljett och ordna allt på plats istället?
Barcelona The Reporter
2009-07-20 10:54
Ämne: Ämne: Är det ....
Men båda spelarna kommer att ha mötet idag/ikväll ?
Barcelona petersays
2009-07-20 10:48
Valdés
Etoos egna uttalanden om att han ville vänta tills säsongen är slut (sök på fcbtransfers.blogspot.com), samt den officiella hemsidan för några veckor sedan.
Barcelona Valdés
2009-07-20 10:45
Kim; du som verkar ha lite "insideinformation" kan väl vara snäll och redovisa trovärdiga källor som visar att ledningen har försökt att förlänga Eto´os kontrakt sen i vintras.

Sedan förstår jag inte alls varför ett korttidskontrakt skulle behöva innebära lägre lön än ett längre, förklara gärna det. Ute i den stora verkligheten är det ju precis tvärtom - korttidskontrakt/anställningar ger de högsta lönerna eftersom de också innebär större risker. Själv tycker jag att det är inte så lite konstigt att man väljer att försöka spela "tuffa" och sänka lönen på en spelare som precis gjort 35 mål och dessutom avgjort sin andra CL-final. Tre veckor innan säsongsavslutning såg jag Eto´o kyssa klubemblemet och efter matchen sade Mesalle att Eto´o var helt fokuserad på en fortsättning i Barcelona. Vid den senare så uppmärksammade presskonferensen gjorde man klart att Eto´o skulle ha accepterat samma lön som han hittills haft om ledningen bara skött förhandlingarna proffessionellt.

Och sedan så undrar jag bara om du känner Mesalles personligen för du verkar veta väldigt mycket om hans personlighet.
Barcelona Dinho, Messi
2009-07-20 10:42
Ämne: Är det säkert att de....
Det ända som är säkert under silly season är att ingenting är säkert. Det kommer säkert dröja ett par dagar skall du se.
Barcelona The Reporter
2009-07-20 10:37
Är det säkert att det ska avgöras idag om Zlatan och Eto?
Barcelona Kim
2009-07-20 10:33
Ni får ursäkta att jag tog bort ett par inlägg, men Shis påhopp bidrog inte till något särskilt konstruktivt, så allt i anslutning till det inlägget fick gå i papperskorgen. Hoppas att ni, swecule & Abbe, har överseende med detta. :)
Länktips: www.halderot.se/
Barcelona Kim
2009-07-20 10:18
Men PepGuardíola, hur kan du inte förstå varför man inte gör klart med Eto´o?

Samuel själv vägrar allt kontraktskrivande, och har så gjort sen i vintras. Var ligger det konstiga i att man får en lägre lön vid ett korttidskontrakt än vid ett med längre bindning? Är Samuel så larvig att han tar illa upp av detta, ja då är det något som är fel - fruktansvärt fel.
En gissning är att Mesalles återigen är en anledning till detta. Girig och grinig, gillar mest att sko sig på andra. Men det är väl föga förvånande. Flertalet agenter brukar vara av samma skrot och korn. Zlatans Raiola är väl inte heller direkt det största helgonet i världshistorien, dock vet han när det är dags att acceptera bud.
Länktips: www.halderot.se/
Annons: