/spanien/barcelona/forum/17583.aspx/spanien/barcelona/forum/17583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Den vise
2009-07-20 13:29
Om Samuel stannar kommer vi att fortsätta med honom, utan Ibrahimovic, sade Guardiola enligt Sky Sport Italia.

Stämmer detta?
Barcelona FCBiLove
Är det någon som vet vad som har hänt med Kerrison elr?, han skulle ju visas upp 13 juli sas det men jag har inte sett någon kerrison, och hur blire med kerrison nu när villa inte finns i laportas planer...
Barcelona Los GalacticASS
-"After what we won last season, we need to make some changes in the dressing-room." - Guardiola.

Kanske är det något som pågår i omklädningsrummet mellan Eto'o och någon annan spelare, där Guardiola anser att det alltid är Eto'o som startar tjaffset?

Rambla

Vet, frågade där med..
Barcelona Dinho, Messi
Ämne: Varför ska man utvec....
Därför att ingen hittils har vunnit CL två år i rad, självklart ligger mycket tur bakom en CL seger men utvecklar man inte sitt spel märker man snart att de andra konkurenterna har kommit ikapp och förbi.
Jag vill vända på din fråga och säga varför skall man inte lita på den man som med mycket små medel fixade en historisk trippel redan första året?

Jag vet att jag själv har varit skeptisk till en värvning av Zlatan inte för hans sportsliga kunskaper (för är 100% säker på att han kommer vara grym) men tror däremot att han kan hämma kommande talanger genom sin attityd. Men tiden att spekulera angående nyförvärv och försäljningar börjar bli över nu och det börjar bli dags att acceptera ledningens beslut och stödda dom.
Barcelona The Reporter
Vad menar pep med sitt uttalande? Menar han att Etoó kommer att dra till inter då eller?
Barcelona LEX
2009-07-20 13:25
Ämne: ANDRA GÅNGEN JAG FRÅ....
Real Madrid har gått i konkurs, efter att de lånat så mkt pengar från banken. =)

Läs alla dagens inlägg så ser du vad som händer.
Barcelona Rambla
2009-07-20 13:25
Trippeln:

Det är väl ganska så uppenbart vad som händer om du läser inlägg här? Pep har själv sagt att Eto'o lämnar. Läs själv vad han sa (engelska).

Den vise:

Vi vet att Pep aldrig skulle tala illa om någon av sina spelare offentligt. Det är något som inte stämmer mellan de två säkerligen, fast det behöver det ju inte vara. Det kan vara så att Pep anser att Eto'o är på väg neråt med tanke på att han blir äldre. Under vissa matcher så har vi själva sett prov på det. Är det då klokt att förlänga med 4-5 år?

Los GalacticASS:

Jag tror att många liverpoolfans på deras fourm kan ge dig många bra förslag.
Barcelona dnw
2009-07-20 13:24
Mojito

Det finns egentligen ingenting att ändra på, vi vann CL 05/06 med i princip samma trupp som fjolårets, jag tänker mer på att Ronaldinho ersattes av Henry och Deco av Iniesta, det fungerade och vi vann CL, igen. En värvning av Zlatan skulle innebära en ny era och en väldigt stor risk, för Zlatan och Eto'o är helt olika varandra som anfallare, jag anser nog att Zlatan är lite mer av en "Target-Player" och inte någon riktig "nummer 9".

Jag ifrågasätter inte Zlatans talang och kapacitet som spelare, jag vet att han är makalös men hursomhelst så anser jag, nästan, att Eto'o är oersättlig, någon som skulle kunna göra det lika bra? Kanske Villa eller Torres, då de båda har erfarenhet av spanska ligan. Då får ni absolut inte glömma att det skiljer VÄLDIGT mycket från det italienska spelet, vi har sätt italienska anfallare misslyckas i Spanien tidigare.

Man brukar säga att majoriteten av brasilianare inte är lojala mot sina klubbar, jag anser att alla fotbollsspelare som anses som "utlännigar", dvs de som inte fostrats i klubben eller är av samma nationalitet, och undantaget att de spelat i klubben i mer än fem år inte heller är lojala, och då har vi ett exempel i form av Eto'o, hade han varit lojal hade han skrivit på det kontraktet han erbjöds.

Men pole position Eto'o kan även tolkas på andra sätt, om inte Guardiola hade gått i media och sagt allt han gjort så hade det till hundra procent sett annorlunda ut i dagsläget med Eto'o.

Man kan inte göra annat än att lita på Pep, för han känner till Barcelonas spel mer än någon annan.

Barcelona Trippeln
2009-07-20 13:15
ANDRA GÅNGEN JAG FRÅGAR.

VAD ÄR DET SOM HÄNDER?

Tack på förhand.
Barcelona LEX
2009-07-20 13:14
Varför ska man utveckla ett spel som överträffar allt? Ett spel som vann 3 tunga titlar och som fick världen att tappa hackan.

Jag tror att Zlatan (de små matchernas man) kommer förstöra Barça's skönspel.
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-20 13:13
Tja grabbar.
Jag och ett par kompisar har bestämt oss för att åka på en fotbollsresa. Jag, som e den enda Barca fanatikern bland oss, har redan vart på Camp Nou så jag har inget emot att åka till Anfield (som dem flesta vill).
Så jag undrar bara, har ni något tips på någon billig hemsida där man kan köpa matchbiljetter (bra platser), flyg tur & retur till Liverpool och hotell 3 dagar till paketpris?

Tack på förhand.
Barcelona Den vise
Rambla
Grazie!

Då var det klart att han lämnar. Men det måste vara något personligt mellan dessa två herrar. Hade varit förståeligt ifall killen hade gjort en medioker säsong men så är inte fallet.

Men det känns ändå befriande att veta att det är just pep som får ställa och styra.
Barcelona FCBiLove
Rambla

Mena inte bara vissa här, när man kollar runt lite på internet bla så ser man folk som gör det, jag vet att en hel del avgudar lejonet här och det är rätt, men en del ser inte vad han har gjort för laget.
Barcelona Mojito
2009-07-20 13:11
Om Barca ska kunna utveckla sitt spel ytterligare behövs kanske en annan typ av nr. 9 i laget.

Pep har säkert planer som ligger långt utanför det vi vanliga döda bara kan fantisera om.

Sen är ju frågan om när Pep fattade detta beslut?
Var det i juni eller efter det att Eto´o förkastade kontraktsförlängningen.

Om det är det senare alternativet kan man ju också spekulera kring hur bra det hade varit att ha en spelare som tänker mer på framtiden än på nuet i laget, och som dessutom inte är så motiverad. Lägg därtill att lejonet förvinner på landskampsuppdrag i upp till 1,5 månader, och "känslan" har plötsligt fått kött på benen.
Barcelona Dinho, Messi
2009-07-20 13:09
Fast man behöver väl inte vara raketforskare för att förstå att det finns lite att läsa mellan raderna angående Peps påstående angående en "känsla" av att Eto´o inte skall vara kvar. Vad det är är jag inte man att svara på men i alla fall något som han inte vill dela med sig till medierna.
Det är ju knappast så att han vaknar upp en morgon med en konstig känsla i magen och baserat på det genomför en miljardaffär.
Barcelona Rambla
2009-07-20 13:06
FCBiLove

Vilka klankar ner på Eto'o? Nästan alla här avgudar honom efter sin tid i klubben.
Barcelona Rambla
2009-07-20 13:04
Den vise

Snarare att problemet är inte Eto'o själv och hans uppträdande, utan bara en känsla Pep själv har att det är rätt att gå vidare med en annan anfallare som nr 9.
Real Madrid §antana
2009-07-20 13:04
Mino Raiola måste ha missat några pizzor på sistone och på så sätt ha näringsbrist, killen yrar!

Visst är Zlatan är bra spelare och självklart kommer att Barcelona göra ett bra köp ifall han värvas. Som Madridista så anser jag att ligan kommer att bli kul att följa när så många stora spelare finns med, men tråkigt nog kommer den svenska media att dalta med Barcelona så som de gjorde när Henke Larsson spelade där, tragisk.

Man önskar att median, åtminstone här i Sverige skulle vara mer objektiv men när till och med tonåringar i olika fotbollsforum märker att median och journalismen bland kanelerna/hemsidor är subjektiva så anser jag att något är fel.

Det skapar mer rivalitet, missnöje och framförallt aggression.

Att anse att Zlatan har mer "tekniska färdigheter" än både C.Ronaldo, Kaká och Benzema är naivt och att säga vem som är bättre än den andre går direkt inte att göra nu. Man får vänta tills säsongen är över eller åtminstone till att båda el clasicó spelas för att göra en bedömning.

Tills dess lev väl och njut av el futból!
Barcelona LEX
2009-07-20 13:03
Pep: "Problemet med Eto'o är känslan" Och va fan menar han med det? Man måste INTE vara bästa polare med varenda spelare i sin trupp. Undra om Pep kommer säga så om Messi nån dag. "Problemet med Messi är hans längd" eller nått...
Barcelona Trippeln
2009-07-20 13:03
Vad är det som händer!

Vilken presskonferans,sades det något viktigt?
swecule
2009-07-20 13:01
Ämne: Rambla

"Pep ....
han säger att det inte finns något konkret han kan peka på utan snarare en känsla och att han står för beslutet att han inte vill ha kvar etoo i laget.
Barcelona clubfcb
Tjena killar, jag driver en svensk Barcasite som har i huvudsyfte att förse läsarna med nyheter om Barca, på svenska. Jag undrar om någon är intresserad av att hjälpa mig med detta?

Är ni duktiga på att snabbt hitta information om Barca och är sugna på att bli en del av clubfcb så skicka gärna ett PM till mig med lite mer information om dig själv. Om ni vill titta på sidan så ligger länken i länktips.
Länktips: www.clubfcb.se
Barcelona FCBiLove
Tycker att att några borde lugna ner sig om Eto'o saken, ser att många personer klankar ner på honom som han vore någon b-lags spelare, killen har ju gjort så sjukt mkt för sin älskade klubb FCB dvs ligger på ungefär 23 mål per säsong , 2 mål i 2 CL finaler , va den snabbaste att göra 4 mål på en halvlek m.m ,

Etoo har gjort mycket för klubben och borde enligt mig få så mkt mer respekt en vad han har fått, han fick visa varför han skulle vara kvar dvs förra säsong och det gjorde han genom att ösa in mål men vad får man för det ett kontrakt med mindre betalt ? fattar att det svider för etoo och jag hoppas han går till inter får den respekten han borde ha för den han är. Och det här med att Zlatan kommer till klubben ser jag som ett dyrt men helt okej drag, zlatan är hungrig och vill vinna CL och kommer förhoppnings vis ge 110% för laget för att en vacker dag kunna få bära CL-Pokalen, vi får vänta och se om han ens skriver på för mitt älskade FCB !

*Kolla länken*, några snygga mål av Zlatan ! (sista låten blev lite konstig tyvärr)
Barçelonisto
2009-07-20 13:00
La liga är världens bästa liga någon som håller me?
Barcelona Den vise
2009-07-20 12:59
Rambla

"Pep Guardiola: "El problema con Eto'o es de feeling"

Finns inga problem med honom? Är det den rätta betydelsen av den raden ?
Barcelona Dinho, Messi
2009-07-20 12:56
"Dåligt en spelare som gör 30 mål på en säsong ska självklart få ett nytt kontrakt med åtminstone lite bättre lön."

Vad är det med att Pep har en anledning att vilja bli av med Eto´o som ingen här vet om, som folk inte förstår? Prova att lita på Peps omdömme för en stund, jamenar trots att Ronnie och Deco gjort mycket som aldrig kommer att glömmas så är det väl inte många som saknar dom idag?
Barcelona petersays
2009-07-20 12:56
Rambla
Ja, verkligen! Synd att det inte verkar bli någon italienflytt för Deco. Hade vart kul att se honom, Motta och Eto'o på plan samtidigt.

Deco imponerade förresten i sin halvlek i chelseas försäsongsmatch och serverade både ett och två frilägen som dock inte förvaltades, men han räknades ändå som en av dom bästa på planen - för dagen i en ny roll då Ancelotti verkar vilja skola in honom som Chelseas svar på Pirlo.
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~1726782,00.html
Barcelona dnw
2009-07-20 12:55
Guardiola lär ju aldrig prioritera Maxwell som nummer ett
Barcelona Rambla
2009-07-20 12:55
"Pep Guardiola: "El problema con Eto'o es de feeling"

Flumigt uttalande om ni frågar mig.
Barcelona petersays
2009-07-20 12:53
Vi kommer ju ha en i det närmaste helbrasiliansk backlinje i vissa matcher:

Alves-Henrique-XXXX-Maxwell