/spanien/barcelona/forum/17582.aspx/spanien/barcelona/forum/17582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-07-20 15:49
HugoBoss,

Tackar :)
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 15:48
BlueRed

Och vad föreslår du? Att Eto'o stannar ett år till sedan drar som bosman 2010 och så vips så står vi där utan någon anfallare? Det betyder ju att vi får lägga upp €40-50m på en anfallare.

Varför skulle ni lägga upp €40-50m för en anfallare? Jag trodde Barcelona skapade stjärnor istället för att köpa dem. Borde väl finnas någon ifrån ungdomsleden som kan ersätta honom... Alternativt en oprövad talang som Keirrison som man köper i år, lånar ut ett år och sedan ersätter Eto'o med om ett år? Bojan kanske kan ta över om ett år?

Jag tycker ditt tänkande är extremt likt det tänkande som detta forum dedikerat halvparten av sommaren till att hata.
Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:46
BlueRed//

Men tycker inte du att budet e för stort för Zlatan. Det borde räcka med Eto'o egentligen. Det är ok att lägga Eto'o och Hleb på Zlatan. Men att lägga Eto'o, Hleb plus 48 miljoner Euro e inte det för mycket för Zlatan? Tycker jag iaf! Men vill verkligen att Zlatan kommer och bevisar att han var värd vartenda lilla öre!
Barcelona LEX
2009-07-20 15:45
Ämne: Jaha, ser man på. Et....
Jovisst, tycker att det är lite ledsamt att "sagan om Eto'o" ska sluta på detta sättet. Eto'o är och kommer alltid förbli en legend för alla Culés.
Barcelona HugoBoss
2009-07-20 15:44
Dubbelpost.
Barcelona HugoBoss
2009-07-20 15:44
Ämne: Kan någon länka Inie....
Här har du.

*Länktips
Barcelona BlueRed
2009-07-20 15:43
Meessii10

Enkelt.
Eto'o vill inte förlänga sitt kontrakt med endast 1-2 säsonger, utan vill ha över 3 säsonger.
Samtidigt så vill inte Guardiola ha Eto'o i laget, vilket förmodligen är det viktigaste av alla punkter.

Och som sagt, vare sig man köper in Villa den här säsongen eller nästa så har man lagt runt €50-55m på en anfallare. Det betyder att klubben har gått minus €55m. Eftersom om nu Eto'o skulle stanna så kommer han och gå från klubben utan att Barca får 1 enda öre.

I Zlatan affären så slår man två flugor i en smäll. Man tjänar något på Eto'o, samtidigt som man får hit en annan anfallare, en som Pep faktiskt vill ha. Hade man förlängt Eto'os kontrakt förra sommaren så hade saker och ting inte sett så här illa ut. Men nu är det bara och acceptera läget och göra det bästa av det.
Barcelona The Reporter
2009-07-20 15:42
Kan någon länka Iniestas mål mot chelsea där man kunde höra 5 olika språk ?
Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:40
El Kaiser de Michoacán//

Hoppas verkligen du har rätt angående Zlatan om han nu kommer!
Barcelona Ciao-V
2009-07-20 15:39
Jaha, ser man på. Eto'o fanatikerna härjar fortfarande i forumet!
Räcker det inte nu att alla har fått det förklarat av Pep? Det vore ju vara glasklart för alla vid det här läget!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-07-20 15:38
Lite synpunkter på de senaste händelserna:

**Hoppas Eto'o är så smart att han förstår att han kommer inte att hitta en större klubb att gå till än Inter. Man får inte glömma att dom är regerande mästare i Serie A och med lite tur en seriös utmanare till CL-titlen. Dessutom är Moratti knappst känd för att snåla med lönerna (Inter hade förra säsongen den högsta lönebudgeten i världen) så jag tror och hoppas att Eto'o kan kommer överrens med Inter.

**Förresten är det bara jag som ser Henrique som ett perfekt fjärdeval som mittback bakom Piqué. Marquéz och Puyol? Jag menar man kan ju inte lägga €25-30m på tex Bruno Alves och sen ha honom som fjärdeval för i mina petar han ingen i den trion.

**Att Zlatan inte skulle passa i Barcelona tror jag inte på. Han har bevisat att han klarar av Ajax 4-3-3 som är relativt likt Barcelonas. Och bara för att han spelar annorlunda i Inter så beror det ju bara på att Mourinho har sagt åt honom att vara den som går ner och agerar bollmottagare precis som Mourinho använde Drogba i Chelsea. Kommer han till Barcelona så kommer Pep ge honom andra direktiv att jobba efter. Alltså, bara för att han har en roll i Inter finns där absolut INGET som säger att han inte kan ha en annan roll i Barça.

Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:33
Men jag tänker inte försöka leka expert. Låter Guardiola och Laporta sköta allt. Hoppas de vet vad de gör!

IN PEP WE TRUST!
Barcelona Meessii10
2009-07-20 15:31
BlueRed//

Vad sägs om att kämpa med att få honom att förlänga sitt kontrakt. Inte bara försöka en gång och sedan sälja honom för att han tacka nej. Zlatan e inte bättre än Eto'o. Inte David Villa heller. Varför var de envisa med David Villa och ville inte ge det Valencia begärde. Men för Zlatan, Inter behövde knappt begära något. Direkt la de ett bud som i mina ögon är större än C.Ronaldo budet. Vem e Zlatan jämfört med Eto'o och David Villa. Låt de höja Eto'os lön så kanske han förlänger för det förtjänar han!
Barcelona LEX
2009-07-20 15:21
Tänk om Barça och Inter möts i CL-finalen nästa år! Kärt återseende för många ansikten!
Barcelona westinho
2009-07-20 15:19
Eto'o är bara dum om han väljer att inte skriva på för Inter. Det förstör för han själv också.
Barcelona J.Gamper
2009-07-20 15:19
Ämne: Rey Eto´o

Och vad....
Ja självklart. Det är ju bara Etoo som betyder någonting. Vem bryr sig om klubben Barca? :P
Barcelona BlueRed
2009-07-20 15:17
Rey Eto´o

Och vad föreslår du? Att Eto'o stannar ett år till sedan drar som bosman 2010 och så vips så står vi där utan någon anfallare? Det betyder ju att vi får lägga upp €40-50m på en anfallare.

Nej tack. Eto'o bör packa sin väska och dra till Italien. Lika bra att använda honom i en affär medan det går, istället för att han lämnar som bosman och klubben tjänar 0 på honom.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-20 15:15
Eto'o är ens inte i barcelona kanske därför han inte bestämmt över telefon att han vill skriva på. Han har ju sagt att han gillar att ta saker och ting face-to-face
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-20 15:14
BlueRed //
Dåligt säger jag bara"!
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 15:14
Om Eto'o lyckas tvinga sig kvar ett år till efter allt detta rabalder så kommer han ju garanterat ha sitt livs säsong nästa år.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-20 15:13
Är det bara som tycker att dem nya ikonerna är lite suddiga?
Barcelona clubfcb
2009-07-20 15:12
Tjena killar, jag driver en svensk Barcasite som har i huvudsyfte att förse läsarna med nyheter om Barca, på svenska. Jag undrar om någon är intresserad av att hjälpa mig med detta?

Är ni duktiga på att snabbt hitta information om Barca och är sugna på att bli en del av clubfcb och vara med att ta sidan till en ny nivå så skicka gärna ett PM till mig eller ett mail till admin@clubfcb.se med lite mer information om dig själv. Om ni vill titta på sidan så ligger länken i länktips.
Länktips: www.clubfcb.se
Barcelona BlueRed
Det är väl självklart att han försöker övertyga Eto'o om att Inter är en bra klubb. Även om Laporta säger att affären inte är beroende av Eto'o (vilket jag tror är endast för att få Eto'o att inte tänka så), så vill Laporta fortfarande ha honom med i affären.
Hetfield

Han säger ju att han först och främst vill ha bort Samu men om det inte blir av (dvs att Eto´o inte accepterar att gå till Inter) så kan Pep gå med på att Eto´o ska stanna.
Barcelona Hetfield
2009-07-20 15:11
Är det bara jag som tycker att Peps uttalande är lite..konstig?

Han säger att om Eto'o väljer att stanna så är det ok, men sen så säger han att han vill att Samu ska sticka, hur ska man tolka det?
2009-07-20 15:11
Hehe nya ikonerna uppdaterade! Nice :D
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-20 15:10
Gud är störst! - Pep el rei! //
Hans fel ledde till titlar också efersom eto'o var en stor orsak till att vi vann så mycket.
Barcelona Libaax
2009-07-20 15:08
Ämne: Även om du inte gill....
Det är det jag säger han kan tycka Etoo är hemsk person eller inte tillräckligt bra för Barca anfall men prata med han först.

Synd att Etoo ska få veta det från Guardiola i TV och tidningarna.
swecule
2009-07-20 15:08
vilken jäkla kapning..om inte etoo fattar passningen nu så är det inget som kommer komma fram...och stannar han kavr i barca får man nog leta efter en större tjurskalle. det bästa han kan göra nu är att dra till inter pronto och bevisa för pep att han har fel och borde behållt honom. herregud vilken offentlig förnedring, tror aldrig jag sett något liknande från en tränare...
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-20 15:06
Jag förstår mig inte på laporta han säger att ibras köp inte är beroende av eto'o. medans han försöker övertyga eto'o genom media vilken underbar klubb det är osv.

Guardiola däremot påstår att barca är rika men inte Så rika.

Hela affären känns fel, känns om eto'o känslor och tankar är uteslutna.

Men det är kanske bara ett sett att pressa honom på?
Annons: