/spanien/barcelona/forum/1758.aspx/spanien/barcelona/forum/1758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-10-26 19:51
[QUOTE=Vampíro]Hur kommer det sig att klubbar som Roma, Lazio och Valencia har råd att ha rena tröjor utan några sponsorer men att Barça ska gå runt i en jävla F1-dräkt? Vi har ju för fan sponsorer på insidan av tröjan också, vilket är bland det pinsammaste som hänt klubben. [/QUOTE] För att dem för det första inte har spelarlöner på drygt 3 Miljarder kr samt krav att ständigt vinna och värva för miljarder.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2015-10-26 19:46
@Barclasico:

tack gubben
Barcelona Barclasico
2015-10-26 19:38
@Corazon:

http://livefootballvideo.com/?

eller http://www.livefootballol.com/
Barcelona the cameroonians
2015-10-26 19:32
Sporting släppte precis startelvan - Halilovic är som väntat med från start.

Avspark 20.30, matchen går på Viasat Fotboll.
Barcelona Corazon
2015-10-26 19:23
boys hade en stream sida som jag tappt bort hette livefootballhd någoting skulle uppskatta om någon har sidan?
Barcelona Vampíro
2015-10-26 19:21
Fast Roma har väl inte haft en sponsor på flera säsonger? Följer inte klubben noga men har för mig något sånt. För övrigt är 2005/2006 sista året med rena tröjor, året vi kammade hem dubbeln i Paris. Från 06/07 till 10/11 hade vi Unicef. Sen kom qatar foundation, ni vet den där organisationen som handlade om att utbilda människor och massa annat skitsnack innan det nån säsong senare blev till ett flygbolag. Det svänger snabbt med Rosell/Barto.
2015-10-26 19:17
@Rambla~:

Problemet (om man nu vill kalla det för ett sådant) är att man inte haft för avsikt att ta in någon annan sponsor gällande matchtröjan. Annars hade Rosell inte gett dem ett first refusal i den nuvarande dealen med möjlighet att matcha alla andra bud. De hade ju redan ett nytt avtal klart för underskrift innan säsongen ens var över.

Det är och har alltid varit Qatar som gäller och ingen kan väl längre tvivla på att de andra presidentkandidaterna hade rätt när de ifrågasatte varför Bartomeu inte hittat några fler intressenter. Det där med Rakuten var vara "white smoke" för att radera ut Beneditos alternativ. Plötsligt verkade det trovärdigt att Bartom faktiskt tittade på alternativ - bra valfläsk. Men nu ser vi inte röken av rakuten. Såklart.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-26 18:58
Rambla
Bra va :) fick bli Ronaldinho det året tror jag :)
Barcelona Rambla~
2015-10-26 18:53
Vampiro Är de inte i en övergångsperiod där det ska beslutas om sponsor? Annars, hur kan en av världens största klubbar och framför allt den mest framgångsrika det senaste decenniet, ha sådana problem med att hitta en tröjsponsor? Klubbar borde väl stå på kö med mössan i handen för att sno åt sig det kontraktet kan jag tycka. Hur jobbar klubbens PR-avdelning egentligen? Ren vanskötsel för fan.
Barcelona Rambla~
2015-10-26 18:46
Barcelonito Jag har sista reklamfria tröjan, tror det är från säsongen 04/05. Det råkar stå nr 5 Puyol på baksidan. :)
Barcelona Vampíro
2015-10-26 18:22
Hur kommer det sig att klubbar som Roma, Lazio och Valencia har råd att ha rena tröjor utan några sponsorer men att Barça ska gå runt i en jävla F1-dräkt? Vi har ju för fan sponsorer på insidan av tröjan också, vilket är bland det pinsammaste som hänt klubben.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-10-26 18:16
Detta måste ändå vara drömsituationen? Reklamfri tröja bör alltid vara förstaalternativet. Om det inte står Unicef eller UNHCR bör den vara helt orörd. Jag har inte köpt en enda matchtröja sen Qatar-reklamen, det går helt mot mina egna principer och värderingar och även klubbens. Någon borde straffas för att man inte vill köpa Puyols avskedströja pga den fula reklamen. Eller Xavis.

Det stärker även la Masia. Klubben blir tvingade att få fram bättre spelare utan ca 50 milj per år. Hur vacker var inte tröjan utan reklam? Vi har klarat oss innan utak den, det kan vi i framtiden med.
2015-10-26 18:11
Rambla~

Jag vet inte. Allt verkade ju "klappat och klart" enligt MD och det fanns ju bilder på Bertomeu och företagets CEO som bevisade att de träffades inte mindre än två ggr samma vecka.

Men om man ska spekulera, och det är klart man ska det, så måste det någonstans ha att göra endera med att Barto inte var nöjd med summan för "tillgången" eller att Botemania ville ha mer "tillgångar" med sitt namn på, kanske sådana som man redan lovat bort till Qatar. Eller så krockade denna begäran med någon annan sponsor.
För €40 miljoner (som det pratades om)för att ha namnet på tränings-kitet är lite väl saftigt - även om det handlar om trippelmästarna i Europa.

LeoMessi

de nada!
Barcelona Rambla~
2015-10-26 17:55
@the cameroonians:

Jag läste något om det. Hur fan gick detta till, hur lyckades Barto sjabbla bort dealen med Botemania? Drog de sig ur, ville de kanske inte förknippas med Qatar? Det kan jag förstå om det nu är anledningen. Kritiken mot Qatar har ju tagit ny fart nu där det återigen är behandlingen av kvinnor som är aktuell.
Barcelona Neymar N11
2015-10-26 17:51
Voting period for 2015 Ballon d'Or started today. National team coaches and captains, as well as journalists, can vote until 20 November.
Barcelona Kröjf
2015-10-26 16:54
Gick nyss in och såg Xaviestas indirekta hälsning. Jo, jag har lag ned rökningen sen i mars, Men det är fler än en närstående som dött i eller fått diagnosen cancer senaste tiden. Och dit hör inte den gode Johan Cruyff, men nog känner jag även extra för honom med tanke på vad han betytt över tid, först som spelare och sen tränare tillika fotbollsprofil.
Barcelona tikitaka
2015-10-26 16:25
Los culers! någon här inne som kan sammanfatta lite kort hur alen har skött sig i gijon? Har inte hängt med på den biten..
Barcelona Xaviesta
2015-10-26 15:03
En sån här dag tänker jag inte bara på Cruyff utan även Kröjf varav den senare förhoppningsvis lagt ner giftet permanent.
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-10-26 14:53
Liunil Masse

Brukar det inte alltid vara Figo som lottar CL grupperna?
Barcelona Liunil Masse
2015-10-26 14:36
@SquawkaNews: UEFA General Secretary Gianni Infantino will run for the FIFA Presidency. Haha han skalliga som lottar CL.
Barcelona Cule4life
2015-10-26 13:32
Krya på dig Cruyff, ikonen har fått beskedet att han har fått lungcancer, förjävligt asså
Barcelona LeoMessi
2015-10-26 13:25
Cameroonians Som vanligt så vill jag tacka dig för informationen och dina dagliga uppdateringar om ungdomsverksamheten och klubben i övrigt. Du är guldvärd på detta forum! Att mascherano blir avstängd i ett par matcher är inget som kommer att förvåna mig. Även om mascherano inte sa något illa, vi är vana vid att förbundet inte viker sig. Att våra spelare aldrig lär sig, man kan inte säga något till spanska domare. Alba fick rött kort när han sa "alltid jag", så vi vet hur jävla känsliga domarna i är Spanien vid det här laget.
Barcelona Gonzalez_Barca
2015-10-26 13:21
Tjena grabbar, var ett tag sen jag skrev här. Tänkte bara fråga en grej, vet ni om någon butik i Stockholm som man kan trycka Barcatröja med originaltryck, både namn och nummer?
2015-10-26 12:16
@LeoMessi:

På onsdag kommer den officiella domen.

Allt beror på om domarna anser att Mascherano allmänt svurit eller om de anser det som en direkt förolämpning. Enligt MD så fick en annan spelare (från just Eibar) en avstängning på två matcher (maxstraffet är tre) för exakt samma svordom eftersom man ansåg att det var ett allmänt uttryck.

I annat fall blir det förmodligen precis som för Piqué fyra matcher.

Och vad TV-bilder visar spelar ingen roll, Pep råkade ut för samma sak 2012 och även om man kunde bevisa via bilder att han inte sa det de påstod fick han ändå en avstängning.

Spanien i ett nötskal.
Barcelona LeoMessi
2015-10-26 12:09
Info om Mascheranos röda kort? Extremt rutinerat av mascherano att dra på sig det kortet.
2015-10-26 12:02
Kan tänka mig att Lucho kommer vila Alves, Alba, Piqué, Sergio och Rakitic på onsdag, samt ge Neymar och Suárez vardera 45 minuter. Har inte exakt koll på vad reglerna säger angående hur många B-lagspelare man får ha på plan samtidigt och hur många avbytare som gäller. Har dock för mig att det är fem gällande det senare. En potentiell startelva; Ter Stegen Douglas, Bartra, Vermaelen, Adriano Samper, Mascherano, Gumbau Munir, Suárez, Sandro Bänk: Masip, Mathieu, Kaptoum, Neymar och Aitor EDIT: har inte tagit med Iniesta, vet inte när han kommer få el alta medica och om Lucho vill chansa med honom. Om han är med förändrar det såklart både startelva och bänk.
2015-10-26 11:51
Samper, Kaptoum och Aitor tränade med A-laget idag och lär med största sannolikhet inkluderas i matchtruppen på onsdag i Copa del Rey.

Ett sista famlande försök att få Samper att stanna kvar kanske?
2015-10-26 11:48
Jag tror inte att ledningen fifflat undan pengar, däremot tror jag valet och kopplingen till Qatar (Airways) är grundat på rent privata och personliga anledningar snarare än att de är de bästa och mest strategiskt bästa för klubben. Rosell hade ju samarbete med prinsen i Qatar innan han blev president och Bartomeu sysslar privat med flygplatsteknik vilket kan kopplas samman med QA och deras satsning på Barcelonas flygplats el Prat.

Det som dock gör mig mest oroad är det som Bartomeu sa under valkampanjen gällande vikten att sprida riskerna så att klubben inte är ekonomiskt beroende av ett enda kassaflöde in i finanserna. Blev glad över detta och även när jag läste om att han ville sätta Botemania på träningströjan och få in ännu en "super-sponsor".

Men den affären verkar nu ha spruckit och tro det eller ej men vart vände man sig då? Jo, till Qatar. Det är därför förhandlingarna strandade, för Bartomeu ville pracka på Qatar träningströjan och höja priset.

Problemet är att Qatar anser att det är lite väl sent att komma med det nu, med tanke på att man i princip hade ett färdigt avtal med klubben redan innan sommaren (Som Javier Faus tagit fram). Dessutom har Qatar tvingats gå upp rejält i pris redan beroende på jämförelsen med Man Uniteds deal och det faktum att vi vann trippeln som höjde värdet på vår image.

Båda parterna vet hur beroende de är av varandra, Barcelona för ekonomin och Qatar för att bygga sitt varumärke inför VM 2022 och att kunna anses som en seriös "spelare" i fotbollsvärlden.

Problemet är riskspridningen. Vi ser ju vart det är man vänder sig eftersom man aldrig (oavsett man de spred för lögner under valkampanjen) tittat på andra alternativ - just pga den personliga kopplingen.

Så vad händer om kostnaderna för Espai Barca skenar iväg? Blir det då Qatar igen eller kommer man att höja biljettpriserna. För det vore en stort bakslag om Bartomeu behöver vända sig till bankerna igen när han slagit sig för bröstet för den skuldsanering man genomfört den senaste mandatperioden.

Det är precis det här som Laporta, med all rätt, är orolig för. Och det är jag med.
Barcelona neymar JR
2015-10-26 10:23
Det är oroväckande att allt nästan ligger i qatars händer. Hur hade det sett utan deras pengar nu!? Och hur kunde det gå så illa trots sponsorpengar i mängder !? Vart har pengarna tagit vägen? Hur mycket har dom fifflat undan under värvningarna? Oh det leendet man hade fått på läpparna ifall Qatar drar sig undan och sätter barto skiten. Får hoppas på att denna juntan är så dumma och går för hårt åt Qatar nu så att dom backar undan
2015-10-26 09:34
@ Xaviesta:

Laporta;
Jag håller fortfarande dörren öppen för att återkomma till presidentposten. Jag hade inte kapaciteten att mobilisera tillräckligt med människor i somras och ville av sportsliga skäl och med tanke på laget inte göra min kandidatur offentlig tidigare. Jag utesluter inte en återkomst och hoppas vara redo för det så snart det är möjligt.

Det var bara en sak som jag ansåg att han fallerade på i gårdagens intervju och det var angående ekonomin. Först sa han att ledningen behövde sälja en massa egna produkter för att balansera böckerna, och sen att all vinst som ledningen gjort endast beror på Qatar-dealen. De två hänger ju liksom ihop.
Men å andra sidan gav inte programmet ut fullständiga citat, så det kan vara så att han hade en större utläggning kring det.

Visst gillar man Laporta, en äkta culé som har karisman att leda en unik klubb.
Dock skulle det kännas fräschare med Benedito eller Font. Bättre? Tja, vem vet
Annons: