/spanien/barcelona/forum/17572.aspx/spanien/barcelona/forum/17572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2009-07-20 18:26
Trippeln/

Eto'o kommer inte bli klar idag. Det senaste är att Branca ska träffa Mesalles imorgon och då ska de förhandla Eto'os kontrakt. Så det verkar som om vi kommer få behöva vänta 24 timmat till på att få några fler uppgifter om när dealen kommer avslutas.
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:24
barca löver

Det går bra och idag ska etoo va klar för inter och övermorgon zlatan vice versa.
barca löver
2009-07-20 18:21
Hur går det i zlatan affären ?
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:20
petersays

Spelar ingen roll Keita kan vid behov spela som EN DEFENSIV MITTFÄLTARE!!!
Barcelona petersays
Busquets var ju länge centertank i canteran så.. :P

På tal om vikarierande DM så har väl Henrique också vart där och nosat. Tvåfotad som han är.
Barcelona BlueRed
Trippeln

Han verkar respektera Messi i alla fall och fattar att han inte kommer vara nr1.
Barcelona Smogen
2009-07-20 18:19
lite ur peps presskonferens....
Grana
2009-07-20 18:17
Även Zlatan har uttalat sig.
Och han kan inte längre hålla tillbaka sin entusiasm:
- Jag drömmer om att spela med Messi. Jag kommer att löpa amok med Messi bredvid mig.
- Att få spela för Barcelona är en chans man kanske bara får en gång i livet, säger Zlatan enligt Sport
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 18:17
Nä grabbar, nu ska jag pysa, det var kul och trevligt att diskutera onödiga frågar med er...bra tidsfördriv;)

Vamos Mi Sevilla!!!
Barcelona BlueRed
2009-07-20 18:16
Trippeln

Yes. :)
---------------
Pep svarade på lite mer frågor som handlade om spelare som ryktats in samt befintliga. *Länk
Barcelona Trippeln
Jag tror inte zlatan förstör det här.
Barcelona Heywood Jablome
sevillakarl

Om du ska skriva något, skriv något vettigt. Du åker på en spärr snart.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 18:15
Trippeln//
jadu kalla det panikbyte du, jag tror pep hade en klar tanke i att omvända busken till forward!
Barcelona petersays
2009-07-20 18:15
"När spela busquets forward?

När vi panikbytte ut eto'o för att få en targetspelare i form av busquets? "

Precis! Vi vänder på det igen? När spelade Keita DM? När allt redan var avgjort, laget tagit semester och mer än halva laget bestod av spelare under 18 år?
Barcelona petersays
2009-07-20 18:14
Jag skulle absolut inte ha någonting emot att se Rafa kliva upp som Pivote igen under afrikanska. Han var ju stundtals strålande där och vi vet ju vilka crossbollar han är kapabel till att slå.

Sedan det är med rykten. Tror ni verkligen att vi skulle värva Mascherano för 40M bara för att täcka upp under några veckors matcher mot mittenlag? För att sedan sitta där med tre renodlade defensiva mittfältare som vill ha speltid resten av säsongen? Glöm det. Poulsen och Mascherano är nog rätt substanslösa rykten från nyhetsredaktioner med personliga favoriter och lite för livlig fantasi.
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:13
När spela busquets forward?

När vi panikbytte ut eto'o för att få en targetspelare i form av busquets?
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 18:13
fan satana perkelle, inte ett inlägg på en minut ;)))
Barcelona Rambla
2009-07-20 18:11
Maxwell kan användas som ersättare för Keita om det skulle behövas. Åtminstone under en kortare period.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 18:10
Trippeln//
Ja och Bosquets lirade ju forward, så du litar väl på pep där också!
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:09
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-20 18:08
petersays

Precis. Keita är ingen defensiv mittfältare. Kommer aldrig att omskolas till det heller. Han är, precis som Pique säger, lungorna i laget. Han är till för att riva upp stora sår i motståndar-laget. Även fall han inte fick mycket speltid förra säsongen, så är det en spelare som Guardiola räknar med.

Han gillar verkligen Keita.
Barcelona Rambla
2009-07-20 18:07
Bengan

Jag personligen har inga problem med vad Madrid hivar upp för Kaka och Ronaldo, det är deras ensak. Ska vi vara ärliga så var det media som drog igåg det här med att förstöra marknaden från första början. Fans på sådana här forum tar bara ställning och hakar på kritiken eller icke kritiken.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 18:07
Rambla/

Fan va skön Don Andrés är. Han är och förblir "lo puto crack".
Barcelona petersays
2009-07-20 18:06
"Han vet att Touré samt Keita drar till afrikanska. Han säger att en mittfältare kommer att värvas, sen är det ganska enkelt att räkna ut att det handlar om en defensiv mittfältare. "

Jag tror absolut inte att vi kommer värva en renodlad DM som t.ex. Mascherano utan snarare någon som kan växla plats på mittfältet typ Hernanes eller Moutinho.
Barcelona Nesto
Petersays.

En mittfältare ja, offensiv eller defensiv har de ryktats mycket om.

Att pep vill ha en defensiv är nog ingen frågan om efter Mascherano ryktats till oss ett tag och på senare tider Poulsen.

Keita skulle nog kunna ta den defensiva rollen,absolut men han drar ju också så de lämnar oss kvar med Busquets och nödfall med Rafa.
Sevilla sevillakarl
Precis som du säger petersays, så är inte Keita defensiv mittfältare...han spelade inte det i Sevilla heller förövigt. Han är mer utav en offensiv mittfältare...
Real Madrid Bengan
2009-07-20 18:05
Ämne: Bengan

Du vill ju....
Missförstå mig inte, jag tycker inte det är ett dåligt köp med tanke på situationen. Är lite tveksam till huruvida Zlatan kommer passa eller inte och jag skulle nog varit mer rädd om Villa kom men med det sagt så kan han nog lika gärna göra succe också.

Det jag dock tycker är konstigt är hur tex Kakas köp var så mycket värre. Om vi bortser från de andra köpen som kom efter Kaka så var ju Real i en situation där laget desperat behövde ordentliga förstärkningar. Milan vägrade släppa Kaka billigare än vad Inter gör med Zlatan nu. Är ju en princip identisk situation.

Om det inte var så mycket gnäll när Kaka kom så skulle jag inte ens rynka på ögonbrynen över affären. Jag är bara less på denna ständiga dubbelmoral.
Barcelona petersays
2009-07-20 18:05
Trippeln
Inte i Barca, sista matchen var enda gången han haft den positionen annars har han alltid agerat attackerande mittfältare på vänstersidan, en plats han växlat med Iniesta och Guddy och nån gång Busquets. Pep köpte honom uppenbarligen inte för att vara DM så därför förstår jag inte varför alla måste hänvisa till honom som det.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 18:04
Han valde att gå till Sevilla om han fick en utköpsklausul på 150 miljoner. Med andra ord så mellanlandade han bara i Sevilla...
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:03
Sevillakarl

Vadå vad låg han utköpsklasul på och köpte barca honom för den?
Annons: