/spanien/barcelona/forum/1757.aspx/spanien/barcelona/forum/1757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-10-22 21:13
@the cameroonians:

Så dålig planering med andra ord...
Barcelona the cameroonians
2015-10-22 21:07
@Blaugrana91:

Enligt MD och LaVanguardia så är det dels beroende på summan men också på att man hastat fram ett förslag för att just hinna med att presentera detsamma på söndag. Det har även suttit med medlemmar från Qatars regering som inte är vana vid att saker går så fort fram, vilket också hindrat processen.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-22 21:03
the cameroonians Hmm undra varför det dröjer att komma överrens med Qatar Airways? Kan det vara att dem lagt fram ett för lågt bud?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-10-22 21:00
Barcelonistas Fast samtidigt kan inte en storklubb som Barca gå ut och säga vad som helst i ett pressmeddelande. Man måste hålla sig professionell. Bra att man allafall kommenterade det, trodde man skulle sitta tyst och invänta mer uppgifter.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 20:49
Barcelona say in an official statement that the claims of a pressurized linesman ahead of clasico should be thourougly investigated

Barcelona add in official statement that they hope, for the good and the credibility of the Liga, that it's all a misunderstanding

Ett problem Barcelona har är att man tar emot men man ger inte igen. Man är som en mobbad kille i skolan som inte kan göra ett piss och struntar i och göra något åt saken. Det är därför jag älskar karaktärer som Pique och Alves som ibland bryter mönstret och ger igen.

Barca ska inte gå och säga att man hoppas att allt är ett missförstånd. Man ska ta saken på ett seriöst sätt och få dom som är inblandade att bli straffade.
2015-10-22 20:39
I den kommuniké klubben gett ut på hemsidan så bekräftar ledningen att man tagit beslutet att skjuta fram omröstningen av det nya sponsoravtalet.
När förslaget är färdigt kommer ett datum för en extraordinärt möte att tas fram.

Angående nyheten kring domaren som blivit utsatt för mutbrott så kräver klubben en noggrann utredning med hoppas samtidigt att det hela är ett missförstånd eftersom det annars skulle underminera prestigen och trovärdigheten för den professionella fotbollen i Spanien.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 19:50
Cardenal (president Spanish Sports Council): "The linesman should come forward. This is 2015, no one should be afraid of retaliation." Även om detta nu på allvar skulle bli något seriöst så tror jag inte att något kmr hända Real Madrid ( om dom ens är inblandade,vilket jag tror dom är) då detta trots allt bara handlar om 1 match? Någon som vet vad konsekvenserna skulle bli om nu Real ligger bakom? Jag har personligen svårt att Real straffas på samma sätt som dom Italienska klubbarna. Elr har jag fel? Hur som helst så fullständigt njuter jag av dessa nyheter. Detta kan ju även störa Real Madrid en hel del, då laget inser att domarna vill hjälpa dom. Nej bara att hoppas att vi får se ett spanskt Calciopoli så Real Madrid rycker ner i segunda/ elr att man får massa minus poäng.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 19:30
Rambla - vrf hade man då velat att domaren ska döma för Real i Clasicot? Perez sitter ju i Spanska komitten, och samtalet har kommit därifrån. Slump?
2015-10-22 18:57
Barça will continue negotiations with Qatar Airways and will hold an exclusive Assembly to vote on the deal when the deal is complete. (ARA)
2015-10-22 18:51
ojdå, stor missräkning för Bartomeu. De hann inte fastställa Qatar-dealen på ledningsmötet idag och kommer inte kunna få igenom den på generalförsamlingen på söndag. De kommer att behöva kalla till ett extramöte senare i höst. Vet inte anledningen men med tanke på det förra avtalet kanske det nya innehöll ännu fler konstiga klausuler..?!? EDIT: Verkat som att man inte ens kom överens om en deal med Qatar. WOW.
Barcelona Ali G
2015-10-22 18:42
Även Madrid fansen vet att MSN är topp tre i världen..
Barcelona Vampíro
2015-10-22 18:00
Samma sak hände med Messi förra säsongen. Han reagerade på ett liknande sätt när han blev inkallad till dopingkontroll för typ femte gången. Löjligt att reagera på exakt allt Ronaldo gör hela tiden och försöka vinkla det till att han är en skurk. Men det är tydligen en nationalsport här inne.
Barcelona enkos
2015-10-22 17:58
Hur kan man alltså välja domare mer än en månad innan matchen ska spelas, det är för mig en gåta
Barcelona Rambla~
2015-10-22 17:54
Har ni tänkt på att RM alls inte behöver vara inblandade i det påstådda fusket. Det kan vara andra mörka makter som ligger bakom (mest troligt). Vilket i sin tur innebär att påverkade linjemän och domare har figurerat i andra matcher än i just El Clasico.

Detta ligger väldigt nära till hands för visst minns många här hur ofta vi blivit bortdömda de senaste säsongerna och det i flera matcher än just i Clasicot. Speciellt Messis bortdömda mål på Camp Nou mot Atletico när de vann ligan. Inte Atleticos fel dessutom.
Barcelona enkos
2015-10-22 17:19
Inte nog att han återigen var blek i de stora matcherna så fick han också kallas till dopingkontroll direkt efter matchen och han var riktig irriterad "Varför alltid jag?"
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-22 17:01
Vet inte om nån har nämnt detta, men en av mina Barca-spelare och tränare genom tiderna, Johan Cruyff, har fått lungcancer. En tråkig nyhet och jag hoppas FC Barcelona ställer upp för denna betydelsefulla person. Hoppas att han återhämtar sig!
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-22 16:20
Messi: "Can I ever see myself playing in another league? Don’t want to look too far ahead. I live for the moment and I'm with Barcelona now" och Aftonbladet kommer säkert med. "Messi vill lämna Barca i framtiden"
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-22 16:19
Cardenal (president Spanish Sports Council): "The linesman should come forward. This is 2015, no one should be afraid of retaliation."
Barcelona Mikheil
2015-10-22 16:16
@the cameroonians:

Det är lite som politik under presidentval. I deras tal så tar dom upp sanningen angående negativa mitten av allt för att sen avsluta med något som väljarna kommer jubla om. Inte många som hänger med hela talet, dom väntar med att höra vad som kommer i slutet!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-22 15:38
Kommer ni ihåg detta? Alltså HUR blir det straff?! Kolla tilläggstiden när det hände också. Det är 3 tilläggsminuter men Real får sin straff när det gått 04:30 min tillägg, helt sjukt.
Barcelona Cule4life
2015-10-22 15:31
@Shanghai:

Och ändå vinner dom inget
Barcelona Gabriel
2015-10-22 15:31
Barcadinho Tack, den hade jag redan hittat. Försöker hitta den videon där man ser alla domartabbar, uteblivna straffar mm mot oss. Någon som kan få tag på den?
Barcelona Barcelonistas
2015-10-22 15:10
Barcelona are awaiting outcome of police investigations regarding pressurized linesman. If confirmed, they expect severe sanctions. [sport]

Jag fullständigt njuter av dessa nyheter. Att se hur fusket håller på att avslöjas ger mig så otroligt mycket chill i kroppen.

Shanghai - frågan är vad för kontakter det är som Real Madrid verkligen har? Det pågår ju fusk på oändligt många fronter att jag nästan tappat räkningen. Ronaldos guldboll är svårt att glömma och jag kan fortfarande inte släppa hur han helt orättvist vann den. Säsongen 11-12 var ju en stor parodi felaktiga domslut för Reals del samtidigt som vi blev nekade på 20 straffar sammanlagt den säsongen.
Barcelona Shanghai
2015-10-22 14:30
Snälla, påminn mig inte om säsongen 2011-12. Det räcker inte med att de köper spelare för astronomiska summor, utan man mutar domare, FIFA, UEFA. Det tar inte stopp där? Vem minns inte när Atlético de Madrid blev rånade på CL? 5 minuter tillägg. Den där Florentino Perez leker Pablo Escobar. Men de kommer bli avslöjade hoppas jag.
Barcelona Barcadinho.
2015-10-22 14:27
Varsågod. Finns säkert flera
Barcelona Gabriel
2015-10-22 14:21
Någon som kan fiska fram den där videon med alla domartabbar säsongen 2011-2012 senast Madrid vann ligan?
Barcelona Barcadinho.
2015-10-22 14:21
Spanska versionen av den italienska Calciopoli.

Jag tror dock inte att skiten kommer komma upp på allvar som i Italien. Madrid har tillräckligt med kontakter att tysta ner allt så småningom

Jag förväntar mig tom stora rubriker snart om påhittade korruption i Katalonien. Ni vet en motgift a la generalísimo på 30-40 talet utan fysisk våld.
En medial våld istället.
Jävla komedi.
Barcelona Katalano
2015-10-22 14:08
Junta Dimision

Om den matchen skulle komma upp som en del av skandalen så skulle hela skandalen bli så mycket större då det kommer att finnas bevis för att en hel säsong avgjorts av fusket. Hoppas det inte är så faktiskt.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-22 13:28
Rafael Hernández ?@RafaelH117 45 minför 45 minuter sedan Visa översättning
Reminder that Barça lost the league in the final day of the season in 2014 and Messi had his winning goal… Wrongly called offside.
2015-10-22 12:46
@GauJon-10:

Mascherano spelade Copa America, och gjorde det bra. Därför har han ytterligare en prestation att lägga till "handlingarna".

Men visst är det lustigt, i vissa fall räknas titlar/medaljer högre, ibland har de ingen betydelse alls. Omröstningar i ett nötskal.
Annons: