/spanien/barcelona/forum/17569.aspx/spanien/barcelona/forum/17569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
lupi
2009-07-20 20:04
Blir också galet arg nu när han säger Mexes-typer! Mexes är en av de absolut snällaste om nåt.
CRS_Tottinho_57
2009-07-20 19:49
Nej, Mexes valde Roma förre Man U mm. Samt att han skrev på nytt kontrakt med Roma 07 som innebar att han hållde sig inom Romas lönetak på € 2,5 mille om året. Krönikören kanske har nåt emot just mexes bara vem vet.
Barcelona Saman.
2009-07-20 19:46
CRS_Tottinho_57

Är ej 100% säker men var det inte så att Mexes gick till den klubb som betalade mest pengar och då valde Roma?
CRS_Tottinho_57
2009-07-20 19:45
Angående eran senaste Gästkrönika som handlar om Eto'o
Vad menar krönikören när han skriver såhär

Jag har aldrig i mitt liv sett en sådan ödmjuk spelare som Eto´o. Han visar en stor mängd kärlek till alla på planen och det är precis vad dagens fotboll behöver, vi behöver inte fler Mexes typer.

Förstår inte varför Mexes namn nämns, jag är som ni kanske förstår Romanista och Mexes är en utav dom mest ödmjukaste spelarna jag känner till. Blev arg när jag läste detta då det inte finns någon grund för sånt påstende!
Barcelona petersays
2009-07-20 19:44
"Hur tror ni de går för de nya som får följa med på försäsongen? Någon, och vem i så fall, som har störst chans att få stanna?"

Svårt det där..som det ser ut vill ju Pep ha en liten trupp med 16-18 nyckelspelare och sedan några reserver. Chansen är ju att många får fortsätta i Atletic och kallas upp vid behov. Just nu har jag dock svårt att motivera varför Sanchez och Pedro skulel stanna i a-truppen framför någon av de andra spelarna. MAn kanske inte kan flytta ned dom, emn gå på lån om det är så att man vill promota andra spelare framför dom och hålla nere antalet spelare i truppen.
Spanien Clichy #22
2009-07-20 19:42
Los GalacticASS, J.Gamper//

Märkliga tolkningar. Oavsett om citatet är äkta eller inte så står det ju varken att Barcelona inte skulle ha egna talanger i laget eller att Arsenal satsar fel som knappt köper spelare. Utan helt enkelt att Barcelona har en större transferbudget än Arsenal och att Wenger lyckats väl med små medel.

petersays//

Håller med dig om att det är vettigt att långa ut spelarna på lån istället för att släppa dem direkt. Men en transferbudget på 60-80 miljoner euro är nog 'särskilt mycket' hur man än vrider och vänder på det. Det är summor som bara en bråkdel av toppklubbarna i Europa kan drömma om.
Barcelona petersays
2009-07-20 19:42
Om vi för en stund får anta att prisläget på spelare sticker upp i skyn med sommarens dyra transfers av Zlatan, Kaká och Ronaldo så är ju inte barcelonas transferbudget på 60-80M särskilt mycket att bråka över. Du har råd med 1-2 toppspelare eller 3-4 medelspelare varje säsong. Det är inte mycket. Det jag egentligen vill få sagt med detta är att om det nu är så att priserna kommer öka (något man helst vill unvika och motverka, och man får hoppas att klubbarna inser att dessa summor endast kan appliceras på exceptionella spelare med rika klubbar efter sig) så måste barcelona börja begära lite mer pengar för sina egna spelare. Att kasta ut Etoo för nada, sälja deco, dinho, dos santos m.fl. för småpotatis och släppa många spelare helt fria kanske inte är hållbart i längden. Kanske måste kan skicka de yngre spelarna som inte platsar på lån ett år elelr två och sedan försöka få ut pengar för dom istället för att släppa dom fria direkt. MEn det är svårt det där. Det är självklart en god gest från klubben att ibland släppa spelare billigare för att de ska hamna i rätt klubbar, och se till att de yngre spelarna får komma nånstans och få speltid. Men om prisläget ökar så måste transferbudgeten öka proportionellt och någonstans måste pengarna in. Om man nu inte räknar med att allt säljs igen på matchtröjor förstås.
Barcelona Oha789
2009-07-20 19:40
Nu känner jag mig lugnare efter Zlatans uttalanden.

Jag beskriver Zlatan som en seg och o smidig spelare.

Men nu berättar han själv att om han kommer till Barcelona ska han löpa sönder sig med Messi vid sin sida. Det är verkligen glada nyheter.

Zlatans Uttalanden:

"Jag drömmer om att spela med Messi. Jag kommer att löpa amok med Messi bredvid mig."

Barcelona Franken
2009-07-20 19:39
Hur tror ni de går för de nya som får följa med på försäsongen? Någon, och vem i så fall, som har störst chans att få stanna?
Barcelona J.Gamper
2009-07-20 19:33
Ämne: 'I have no doubts....
Han kanske menar att det är Arsenal det är fel på då de knappt köper spelare. Utan satsar på talanger istället.
Barcelona Oha789
2009-07-20 19:32
Saman

Nej tycker inte man ska dra upp en rykte som abslut inte verkar i det minsta vara sant.

Man gör ett uttalande engång och inte två gånger. Det vet Rambla också.

Dessa Citat som han själv nämnde, Dom tar upp gamla uttalanden och gör det till lite mer nya och färska.

Han litar ju helt enklet inte själv på Citatet men ändå skriver om den. men men.
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-20 19:28
'I have no doubts that if Arsenal had the same budget as Barcelona, the Gunners would be among the three best clubs on the planet.' - Hleb

Han snackar ju som om Barca köper spelare för 500 miljoner kronor styck varje gång man får chansen. Vafan, 7 spelare i CL FINALEN var ju från ungdomsakademin!
Barcelona Saman.
2009-07-20 19:27
Oha789

Rambla skrev ju längst ner om det stämde att han sa så. Och jag kan hålla med om hans resonemang.
Barcelona Saman.
2009-07-20 19:26
Bilden är ju lite vinklad åt Toures håll på bilden.

Verkar som Gudjohansen stannar trots allt! Me happy!
Barcelona Oha789
2009-07-20 19:24
Rambla

För så förklarar du att Citat är för det mesta lögner och så snackar du ändå om den Citat som skrivts.

Du är ju värre än dom skrev Citaten.

Tycker inte man ska börja behandla en spelare i laget på det sättet som du gör, bara för en falsk rykte som du ibörjan själv berättar.

Vad vill du egentligen komma fram till?
Barcelona Barcelona10Messi
2009-07-20 19:21
haha btw, checka Abidals min ahhahah D::D

WATCH YOUR LOOKIN AT??:D:D
Barcelona Los GalacticASS
2009-07-20 19:21
Hhahahah shit, vilka hästlår Yaya har :P
Barcelona petersays
2009-07-20 19:20
Ser gärna G2S komma tillbaka till Spanien, han var absolut ingen dålig spelare och det skulle kunna bli heta kamper på plan om lillbrorsan får speltid med a-laget.

Men allvarligt. Redknapp gillade honom inte och som jag förstått det hade han inte så mycket speltid i Ipswich heller. Det bästa för honom vore att te ett eller två år i ett mindre lag i La Liga och koncentrera sig på att spela fotboll och ingenting annat, så tror jag verkligen att han kan uppnå sin potential. Han är helt enkelt en ung kille som lyssnade till fel röster och av svaldes levande av hela cirkusen och kronan på verket var väl bilderna på honom när han blir utburen från krogen dyngrak med byxorna vid knävecken. Självrannsakan. Det vore nog grejen.
Barcelona Barcelona10Messi
Haha omg vilken bild :D

Kolla bara in Yayas lår gemfört(?) med Abidals hehehe,,, Toure är fan kung..ser ut att ha roligt :D
Barcelona Rambla
Alla tidningar klipper och klistrar med citat, speciellt är de bra på att sätta ihop gamla citat för att få de att se färska ut.

Jag menar bara, stämmer det där, så förolämpar han ju både sin klubb och tränare. Så jävla korkad kan han väl ändå inte vara? Hur stora chanser tror han på efter sådana uttalanden? Nej, sälj fanskapet så fort som det bara går.

Självklart om allt detta stämmer. Förhoppningsvis så kommer det en dementi från Hleb.
Barcelona nemo
2009-07-20 19:19
Los GalacticASS:

Annars kan de ju bara gå ner till Barcashoppen och trycka Ibrahimovic 9 på valfri matchtröja.
Real Madrid sergio_ramos#4
2009-07-20 19:18
Någon som vet hur jag kan köpa biljetter till Barcelona-Real Madrid ?

Tacksam för svar
Barcelona Saman.
2009-07-20 19:16
Rambla

Viserligen är det en skittidning men de påstår sig ha citerat honom men vi alla vet vad citera betyder för dagens media. Dock skulle jag inte vara förvånad om han har sagt så här. Han lär försvinna antingen till jul eller nästa sommar. Jag kan inte se han göra en kovänding i formen så som Henry gjorde. Hoppas att han uppför sig mer som Gudjohansen. Han är en professionell spelare.
Barcelona Oha789
2009-07-20 19:12
Rambla

rätt åt killen. Nu får han säkert speltiden som han ville ha :S
Barcelona Rambla
2009-07-20 19:12
Saman:

Nu är visserligen The Daily Mail en dyngtidning som sprider sina skitrykten. Fast skulle de där citaten stämma så kan han packa sin väska på studs och sticka redan nu. Han tjatade sig bort från Arsenal just för att han säkert är lite girig. Nu när han inte platsar så gråter han ut i pressen.
Barcelona fcbarca14
2009-07-20 19:11
är det klart med zlatan en?:P
Barcelona Rambla
2009-07-20 19:08
Franken

GDS har inte demontränaren Harry Redknapps förtroende. Han blev ivägskickad till Championship-laget Ipswich. Jag vet inte vad som kommer att ske med honom till nästa säsong. Det har skrivits om att Alético visat intresse och någon klubb i Mexiko.
Barcelona Saman.
2009-07-20 19:05
Det känns som om Hleb inte vill vara kvar i laget. Inte första gången han uttrycker sig så här. Blir det snålt med speltid i år också så lär han nog inte stanna. Hoppas bara han inte gnäller i media då.

Dessutom verkar Pep ha bestämt att Keirrison ska åka på ett års lån om han nu kommer till oss. Lite synd, jag var sugen att se honom, Bojan som backup på strikerpositionen.
Barcelona Oha789
2009-07-20 19:01
Barcelona10Messi

Jag tror inte Zlatan hinner till första matchen i London, men däremot andra matchen hinner han nog spela om han kommer.
Barcelona Franken
2009-07-20 18:56
För en som inte är så insatt i den engelska ligan, vet någon hur det gått för G2S?
Annons: