/spanien/barcelona/forum/17563.aspx/spanien/barcelona/forum/17563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-20 16:44
LorenzoRosa

Guardiola vill ha Zlatan för att han har de nödvändiga egenskaper som Guardiola söker efter. Tror du att Guardiola kommer slicka röv för Zlatan? Det är fel tränare du pratar om isåfall. Zlatan kommer att få ändra sig. Han är inte längre den största stjärnan.

Hade Henry betet sig som han vore i Arsenal, och tänk på att han är den största spelaren i deras historia, då hade han inte spelat kvar i Barcelona idag.
Real Madrid Pierre13#
2009-07-20 16:42
Ämne: Fredrik R

Om det ....
Ni hade många egna produkter förra säsongen i finalen. Men sent 90 och en bit in på 2000 hade Madrid

Karanka,Guti,raul,morientes,Etoo(!)Helguera,Hierro,Iker. Plus andra spanjorer. Då hade ni 1-2 egna produketer. Sen va det bara köpta spelare nästan.

Sa det tidigare säger det igen. Allt går runt. Ett tag har ett lag många tallanger och allt är fint, sen dipp. Och ett annat lag får fram massor.
Som senast vann RM över barcleona i VM för JR. RM vann nästan alla turneringar med sina småttingar. senaste tiden har vi fått fram bra med. Men en sak stämmer verkligen som du säger, vi har inte gett dem tid. Det håller jag med om är Madrid långt efter barcleona. Men kanske kommer med tiden om vi får ett stabilt lag
Barcelona Rambla
2009-07-20 16:41
MADRID 1902

Vem köper Eto'o för 400 miljoner? Snälla, du har inte lust att SMS:a Laporta och Txiki òch berätta för dem så att de kan göra affär? Det hade varit bussigt.
Spanien LorenzoRosa
Ämne: LorenzoRosa

Hela ....
Nej, jag tänker inte skriva ett brev eller låtsas göra det. Förstår inte vad som var meningen/budskapet med brevet, känns patetiskt när han skriver att Zlatan har mycket att lära, han kan nog en hel del redan, han är en väldigt professionell fotbollsspelare, sen som om Barcelona är en perfekt klubb, jag kommer ihåg ronaldinho sparka en kille på kuken i någon match, och då var han väl barcelonas ikon om man kan säga så. Det känns som han vill glorifiera barcelona onödigt mycket och få fram att Zlatan måste förändra sin personlighet för att få vara i barca? undrar varför Pep vill värva honom...
swecule
grabbar,

går allt vår väg är det klart imorrn och man kan andas ut :-)
2009-07-20 16:40
Var kommer den här siffran på hur mycket Eto'o är värd? Eto'o kan lika gärna vara värd 0 kronor, samtidigt som kan vara värd 600 miljoner. Ingen klubb har lagt ett bud Eto'o, ingen klubb har köpt Eto'o. Alltså är han värd absolut ingenting.

Ett värde sätts efter att konsumenten har betalat för det. Ronaldo är värd 88 miljoner pund... tex.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-20 16:40
LEX

Varför det här patetiska behovet av att kasta skit på motståndaren? Inser ni inte skillnaden; madridistas dömer inte culés för att deras klubb eventuellt gör ett stort köp som både hjälper klubben på planen och kommersiellt utan kritiken haglar på grund av att det framstår som ett gigantiskt hyckleri när culés försöker fortsätta att kasta skit på vår klubb när man faktiskt tillämpar samma metoder från och till. Något som stenhårt förnekades för några veckor sedan.
Som jag skrev tidigare, vad är poängen med att ha en policy ifall man följer den sporadiskt?

Jag bryr mig inte ifall Zlatan kommer till Barcelona eller inte, bortsett ifrån att det gör ligan roligare och bättre med fler profiler. Det är inte min klubbs pengar eller beslut. Däremot så är det väldigt skrattretande när culés fortsätter att försöka påvisa att det inte är samma sak och att Barcelona faktiskt gör någonting annat än de gör. Man försöker finna nyansskillnader som inte finns.

Man förlorar en av världens bästa anfallare och köper en av världens bästa anfallare. Det är precis samma strategi som Real Madrid tillämpar under Perez-ledning. Calderon försökte ersätta världsklasspelare med oprövade spelare ifrån mindre ligor som behöver många års utveckling för att komma till den nivån som klubben behöver direkt. Vilket gör att jag blir mer kritisk till Calderons modell än Perez, det är en sak att canteras inte kommer fram på grund av att klubben har en av världens bästa spelare på den positionen och klubben alltid aspirerar till att ha världens bästa spelare, utländska, spanska eller egna talanger. Det är en annan sak att köpa in Drenthe och ge honom chansen istället för en cantera, det är i mina ögon mer provocerande.
Barcelona Ghazza
2009-07-20 16:39
Eto'o är både en fantastisk spelare och en fantastisk människa. Visserligen känner jag han inte (konstigt vore väl det), men genom hans gester och aktioner kan man inte annat än beundra honom.

Jag minns ett mål han gjorde för ett par år sedan. Målgesten var att han med full fart sprang mot Valdés och kramade om honom. När reportrar efteråt undrade var det hela handlade om svarade lejonet så här: "Valdés får alltid fira våra mål ensam, men jag ville att det skulle få ett slut."

Tack för allt Samu!
Barcelona LEX
2009-07-20 16:39
Ämne: LEX
Det roligaste ä....
Vilken tur att du har insideinformation om vad barca kommer att betala för zlatan.

Hela världen skrattar åt era spelarköp.

Barcelona Messi-Barca-10
2009-07-20 16:36
MADRID 1902
Sant det du säger, men just nu zlatan är han värd dom "800 miljoner som du säger". men 1,5 miljarder kr,eller vad ni har betalat för ronaldo o kaka. inte värt. Kaka blev utseed till världens bästa spelare vart tog han vägen, för hör självförtroende, samma med Ronaldo!
Barcelona BlueRed
2009-07-20 16:35
Ämne: BlueRed/

Personli....
el Flaco

Jag vågar nog hålla med. Det börjar slå in nu hur mycket jag kommer sakna Lejonet.
Men är det Z Pep vill så är det Z Pep ska ha.
Barcelona Trippeln
2009-07-20 16:35
MADRID 1902

800 miljoner? Vad har du rökt!

Zlatan 440 miljoner etoo 15 miljoner.Igentligen 0 för ingen vill köpa han och vi vill ej behålla han.
Men ok 590 miljoner max 640 miljoner är marknadvärdet!

Och hleb han får vi tillbaks eller så får du BETALA för honom drygt 10 miljoner euro om de ska behålla han.

Tänk logiskt!
Barcelona Barcelona #7
2009-07-20 16:34
Clubfcb

Du har PM,

Sry men han svarade inte.
2009-07-20 16:34
Är det någon som har Zlatans adress? :-)

Just det, jag glömde. Det är nog bäst för Zlatan att han lär sig katalanska. Henry och Abidal får inte prata franska med varandra :-)
Barcelona Rambla
2009-07-20 16:33
Fredrik R

För dig handlar allting i slutändan om att Barcelona inte ska uttala sig om klubben Real Madrid. För innerst inne har klubben exakt samma grundfilosofi, eller hur? Vilken tur att Laporta är så frispråkig som ger dig en anledning att komma in hit och tycka till om alla hycklare. ;)

"Bojan har väl spelats in under tre säsonger nu? Sist jag kollade hyllades han som den nya Raúl för Spanien, spansk fotbolls framtid. Raúl var given i Real Madrid ett år efter sin debut."

Bojan gjorde en bättre debutssäsong än vad Raúl gjorde. Detta i ett lag som nog enligt många har en tuffare konkurrens än vad Rául hade på sin tid. Raúl kom in när "quinta del buitre" var ordentligt på nergång efter några fantastiska säsonger. Fyra raka ligatitlar för Barcelona talar ju för att det var dags för nytt blod i Madrid. Det var då Raúl dök upp på scenen, även om det dröjde några säsonger innan han blev dominant.

Du är ju inte så lite nedlåtande och snorkig vid din kommentar om Bojan och Spaniens framtid. Inte hans fel att tidningarna har för stora förväntningar. Det låter på dig som om det redan är uteslutet och kört trots att Bojan bara är 18 år. En förstasäsong som var riktigt bra, en andra säsong mindre bra för honom själv samtidit som spelare han konkurrerar peakar ordentligt. Då talar vi om etablerade spelare som är världsstjärnor. Bojan har fortfarande framtiden för sig. Alla exploderar inte på beställning. Unga spelare är väldigt ojämna i sina prestationer. Sen går det ju inte att garantera att Bojan ens ska komma i närheten av Raúl bara för att Bojan har varit fantastisk som ungdomsspelre. Vi talar faktiskt om kanske Spaniens största spelare genom tiderna när vi jämför med Raúl.
Barcelona kallesiete
2009-07-20 16:32

Skönt med nya tröjor här direkt :) Och dom är så jävla fina!

All respekt mot Eto'o, verkligen. Men nu vill jag bara att alla förhandlingar ska bli klara i denna veckan. Så man vet vad som gäller kommande säsong.
Real Madrid MADRID 1902
2009-07-20 16:31
LEX
Det roligaste är att man kan säga att ni gör det nästan!
400 miljoner plus Eto.
Jag värderar Eto minst lika högt som Villa och som vi såg ni var bereda för att pröjsa över 400 miljoner för Villa för en vecka sen.
Man kan säga ni köper inte Zlatan för en miljard men för 800 miljoner.
Barcelona Trippeln
2009-07-20 16:31
LorenzoRosa

Hela du är patetisk!
Om du kan göra bättre så skriv en bättre!
Barcelona LEX
2009-07-20 16:30
Riktigt bra brev Mohamed!
Barcelona el Flaco
2009-07-20 16:30
BlueRed/

Personligen tycker jag väldigt mycket om Eto'o, därför kommer min saknad av honom vara större än glädjen av att Zlatan kommer. Däremot verkar det som om att jag får nog börja vänja mig vid tanken av att se Zlatan med #9. Inget att göra åt saken. Jag litar på Pep.
Barcelona clubfcb
2009-07-20 16:29
Tjena killar, jag driver en svensk Barcasite som har i huvudsyfte att förse läsarna med nyheter om Barca, på svenska. Jag undrar om någon är intresserad av att hjälpa mig med detta?

Är ni duktiga på att snabbt hitta information om Barca och är sugna på att bli en del av clubfcb så skicka gärna ett PM till mig med lite mer information om dig själv. Om ni vill titta på sidan så ligger länken i länktips.
Länktips: www.clubfcb.se
Spanien LorenzoRosa
2009-07-20 16:27
Patetiskt brev...
Real Betis BeticoKoehler
2009-07-20 16:26
Brevet fick mig att skratta..
Barcelona BlueRed
2009-07-20 16:25
Mohamed Ahmed

Klockrent! Om det bara skulle komma fram till huvudpersonen själv också.
Barcelona LEX
Ämne: Mojito
Alla befinne....
Men vi lägger inte ut en miljard på en spelare mitt under en global lågkonjuktur.
Real Madrid Fredrik R
Mojito

Jo jag förstår absolut och jag är inte ens emot att Barcelona värvar stort. Det enda jag påpekar är att man inte kan ha en uttalad policy som man följer sporadiskt. Det är då väldigt lätt att bli kallad för hycklare.
Barcelona FCB_armin
Sinnessjuk krönika, Mohamed!
Real Madrid MADRID 1902
2009-07-20 16:23
Mojito
Alla befinner sig i någon situation när man köper spelare försök inte förklara bort dig!
Ingen har sagt att ni inte skapar stjärnor men att ni fördömmer andra lag för att dom köper för stora pengar och sen gör ni själva precis samma sak men ni har era larviga skitiga bortförklaringar.
När ni behövde en högerback(Alves) då punga ni ut sjucka pengar för en back men ni då hade ni också era borttförklaringar.
Valencia Edu90
En sorgsen dag för spansk fotboll, tyvärr kommer jag sakna E'too,den enda glada spelaren som verkligen njyter av att spela fotboll och håller sig undan för median, riktig ödmjuk. Han kan lätt klassas med Scholes, giggs, raul, nedved de har vart här för fotbollen och det uppskattas!
Barcelona LEX
Real Madrid kommer ALDRIG att vinna trippeln! Det måste svida att deras ärkerival vunnit trippeln som första spanska lag. Även om Real vinner trippeln (vilket dom inte kommer att göra) så kommer dom inte gå till historien. För det var Barça som var först!
Annons: